Aktuális csapata: |
Red Bull Racing |
Születési idő: |
1971-03-27 |
Születési hely: |
Twynholm (Nagy-Britannia) |
Magasság: |
182 cm |
Súly: |
72 kg |
Nemzetiség: |
brit |
Versenymérnök: |
Guillaume Rocquelin |
Lakhely: |
Monte Carlo |
Rajtszám: |
9 |
Családi állapot: |
nőtlen |
Website: |
http://www.davidcoulthard.co.uk |
PÁLYAFUTÁSA:
|
A skót annak ellenére, hogy igazán nagy sikereket nem könyvelhetett el, kétségtelenül a Forma-1 legnagyobb alakjai közé tartozik. 1994. óta a mai napig ott van a mezőnyben, Michael Schumacher visszavonulása óta pedig ő tölti be a korelnök szerepét is. Ki tudja azonban, hogy mi lett volna Coultharddal, ha Ayrton Senna 1994. május elsején befejezi a San Marinói Nagydíjat, vagy legalább is túléli azt az ominózus balesetet. A brazil klasszisnak azonban nem volt szerencséje, három világbajnoki címmel a tarsolyában távozott az élők sorából. A Williams a következő futamon a Senna iránti tiszteletét kifejezendő egy autóval állt rajthoz, ám Spanyolországban már az addig a tesztpilótai feladatokat ellátó David Coulthard volt Damon Hill csapattársa.
A skót élt élete legnagyobb lehetőségével, és a 8 futamon, amelyen rajthoz állt 1994-ben, bebetonozta magát a Forma-1-be. A skótnak a Renault (a Williams akkori motorszállítója) nyomására négy versenyen ugyan át kellett adnia helyét Nigel Mansellnek, de a következő évre már teljes értékű versenyzőként készülhetett a Williamsszel. Ekkor bebizonyította, mindenképpen a legjobbak közt a helye, öt pole pozícióval, nyolc dobogós helyezéssel és egy futamgyőzelemmel az összetett verseny harmadik helyén végzett.
A williamses kapcsolat mégsem tartott sokáig, át kellett adnia a helyét Jacques Villeneuve-nek, de Coulthardnak sem kellett aggódnia, a McLaren tárt karokkal várta. 1996. és 2004. között az ezüstnyilat vezette, váltakozó sikerrel. DC talán legnagyobb problémája az volt, hogy mindig volt egy eszeveszetten gyors finn csapattársa, Mika Häkkinen után Kimi Räikkönen is rendre jobb volt a skótnál, aki azért szép csendesen gyűjtögette a győzelmeket és a pontokat, de a vb-2. helyezésnél előrébb sosem jutott.
A 2004-es szezon után, amikor pályafutása legszerényebb produkciójával rukkolt elő, és csak tizedik lett, a csapat elköszönt tőle. Sokan már ekkor leírták, ám az újonc Red Bull Racingnél bíztak tapasztalatában, és a folyamatosan fejlődő istállónál 2008-ban már negyedik idényét kezdi. Az osztrákok bizonyára tisztában vannak vele: jó az öreg a háznál...
Első Forma-1-es futam:
1994. 05. 29. - Spanyol Nagydíj, Williams
Első pontszerzés:
1994. 06. 12. - Kanadai Nagydíj, Williams (5. helyezés - 2 pont)
Első győzelem:
1995. 09. 24. - Portugál Nagydíj, Williams
Első pole pozíció:
1995. 04. 09. - Argentin Nagydíj, Williams
Legjobb világbajnoki helyezés: 2. (2001. - 65 pont, McLaren-Mercedes)
|
FORMA-1 ELŐTTI EREDMÉNYEI:
|
- 1982-1988 - skót junior gokart bajnok
- 1986-1988 - skót Open-Kart bajnok
- 1989 - brit Forma Ford 1600, bajnok
- 1990 - brit Vauxhall Lotus széria, 4. helyezett
- 1990 - GM Lotus európai széria 5. helyezett
- 1991 - brit Forma-3, 2. helyezett
- 1991 - Forma-3-as Makaói Nagydíj győztese
- 1992 - Forma 3000, 9. helyezett
- 1993 - Forma 3000, 3. helyezett
- 1993 - Le Mans, GT kategória, győztes
|
FORMA-1-ES CSAPATAI:
|
- 1994 - Williams - tesztpilóta, majd 8 futamon versenyzett is
- 1995 - Williams
- 1996-2004 McLaren
- 2005-2008 Red Bull Racing
|
|