Az antagonisztikus érdekellentét:
Az átlagos tanórán a diák fő feladata, hogy olyan - az órához illő, vagy legkevésbé ide tartozó - kérdéseket tegyen fel a tanárnak, amivel legjobban lehet húzni az időt, azaz el lehet kerülni a feleltetést.
Étkezési magyarázat:
Ha a diák óra alatt eszik ...
... akkor valószínűleg éhes.
... idegesíteni akarja a tanárt.
... utalni akar az óra színvonalára.
Fizikai teherbírásunk törvénye:
A különböző kínzóeszközök (kaloda, áramütés...) mind-mind eltörpülnek azon hatás mellett, amelyet egy "jól sikerült" tanóra tud okozni az emberi szervezetnek. Különösen igaz ez kémia-, biológia-, stb. órákra.
Univerzális nyelvórai törvény:
Az idegen nyelvi óra többségünk számára olyan, mintha egy marslakó a földre érkezvén egy tapírnak kezdené el magyarázni űrhajójának működési elvét.
Ha mégis feleltetésre kerülne sor, a felelő feledata válaszainak maximális időtartamra való húzása, nehogy valaki más is az ő sorsára jusson.
A kódolt üzenetek:
Ha a tanár furcsa, ismeretlen,(feltehetőleg) rejtjelzett hangokat ad ki, akkor nem arról van szó, hogy átkapcsolták gépi üzemmódra ... egyszerűen oroszórán vagy.
|