Még az XBOX 360-as verzió kapcsán készült egy nagy sikerű reklámfilm, tehát mindennemű bevezetés helyett inkább tekintsétek meg.
A Gears of War az Xbox 360 egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb sikere volt és most végre megérkezett szeretett masinánkra is, pont akkor amikor már kezdtünk félni, hogy a 2007-es évre tényleg komolyabb TPS nélkül marad a PC-s jó nép. Félelmeink szertefoszlottak mostmár, konverzió ide vagy oda, ez piszok jól sikerült.
Sztori... Mi siker titka? Nem a történet miatt, ami ha nem is jellemezhető a borzalom szóval, nem egy nagy szám.
A játék a távoli jövőben játszódik, ahol már az ember már nemcsak a Földet uralja, hanem megvetette a lábát több bolygón is, köztük a történések színhelyén is, egy Sera nevű planettán is. Itt azonban felbukkan egy ellenséges, idegen faj, a locustok, amik a föld (vagy mi az ott a lábunk alatt) alól másznak elő és céljuk, hogy a Seráról eltűnjön az emberi faj. A lényekkel csak a Gears of War katonák vehetik fel a harcot, akik kemény, Istent nem ismerő, hatalmas izomtömegekkel rendelkező férfiakból állnak. Mi is tagja vagyunk ennek a társulatnak, (hittétek volna?) és főhősünk nem más, mint a legjobb katona, Marcus Fenix.
A játék kezdetén Marcus börtönbe szenved parancsmegtagadás és dezertálás miatt, de a locustuk elleni kíméletlen harc nem áll jól, így a felsőbb vezetés úgy dönt, hogy az összes rabságban senyvedő GoW-katonát szabadlábra helyezi. És itt is kezdődik a játék, ahogy Marcust kiszabadítják, kezébe nyomnak egy mordályt és máris kezdődik... Nem mondhatni, hogyha ebből a sztoriból filmet készítenének, az biztosan elnyerné az Oscart. (Amúgy volt erről szó, de aztán pillanatnyilag pihenetetik a projectet.) A játék közben a is elég kevés dolgot tudunk meg a bolygóról, illetve Marcus múltjáról.
Taktikus + pörgős játékmenet = Gears of War A játék minden bizonnyal az újszerű, egyszerre taktikus, mégis gyors játékmenetével nyerte el a gamer-társadalom tetszését. (Már ha elnyerte.) Bár ez nem áll többől, mint hogy bebújunk a fedezékbe és, kivárva a megfelelő pillanatot, kiugrunk és szitává lőjük a köcsögöket. Izé, a locustokat. Lehet ez monotonnak hangzik, holott egyáltalán nem az. Van úgy, hogy hátba vagy oldalba kell támadni az ellent, vagy reflexeinkre hagyatkozva ugrálunk egyik fedezékből a másikba, hogy aztán onnan kinézegetve porrá zúzzuk a kis bestiákat, vagy ha túl közel jönnek egyszerűen a fegyverre szerelt láncfűrészzel kettéhasítjuk őket.
A gémben nincs amúgy hp, ha közel vagyunk a halálhoz, felbukkan egy GoW jelkép és ahogyan egyre jobban haldoklunk úgy válik vörösebbé, mind a képernyő, mind a jelkép. Társaink, amikor haldokolnak ott térdepelnek valahol és segítségért nyöszörögnek, hogy valaki segítsen nekik. Miután odamentünk és az [E] gombra tenyerelve felélesztettük őket, mi járunk pórul, azzal a különbséggel, hogy minket nem segítenek fel, hanem tölthetjük be az utsó csekpontot.
Bombázó! (Nem, Ms. Electra, most a GoW-ra gondoltam... de maga is!) A Gears of War grafja egyszerűen...fenomenális. A játék ''szíve" az Unreal Engine 3, ami már garancia a szépen kidolgozott grafikára és a hihetetlenül jó fizikához. Nagyon megfogott a játék képi világa, hasonló hatalmas, gótikus építmények vannak a játékban, a helyszínek aprólékosan kidolgozott, és részletesebb, mint XboX 360-on, a megfelelő gépen futattva. És az egész játék hangulatát meghatározza ez a szürke, depressziós, véres vizuális megjelenés, és tudatja velünk, hogy bizony a Sera bolygón az élet nem egy habos torta. Érdemes még megemlíteni az átvezető animációkat, amik igen hangulatosak, és nagyon jól ki vannak dolgozva, ez főleg a párbeszédeknél érződik. Látszik, hogy a fejlesztők erre nagy hangsúlyt fektettek.
Fuck! - tökéletesen hangsúlyozva Pár sorral feljebb említettem, hogy az átvezető animációk nagyon jók lettek, és ahogy tudjuk, ehhez nem elég szimplán a remek grafikai motor, ide jó szinkronhangok is kellenek. Alap, hogy a kemény GoW katonákhoz durva, mély hang társuljon. Marcusnak az a John DiMaggio a szinkronhangja, aki a Futurama-ban kölcsönözte az idióta robot hangját. [MO-n sajnos csak a Viasaton sugározták egy jó fél évig.] Ahogyan a többi katona hangja az övé is nagyon beleillik a játékba. A zenéket nagyon jól kiválogatták, semmi híres music, nem mintha kellene.
Többjátékos módok Nem hiába van a mód többesszámba. A játék hagyományos multizás mellet módot ad egy kis kooperatív módra is, ahol négy főből álló kompániánk minden tagját a haverok alkothatják. Sokkal nagyobb élmény (lehet), ha egy hús-vér ember irányítja a katonákat, nem a kicsit hülye MI. A multi azonban... k*csög, f*sz Microsoftosok, annak ellenére, hogy a játék XP-n is elindul, ezt meghagyta a Vistás PC-seknek, ugyanis itt a multizáshoz szükség van a Games for Windows - Live hozzáféréshez, ami meg csak a legújabb Windows-on található meg. Bár, megemlíteném, hogy emlékeim szerint az eredeti terv az volt, hogy csak Vistára jön ki a Gears of War. Úgyhogy most annak kéne örülni...
Megérte egy évet várni rá? A válasz tömören: igen. Ugyanis az Epic azzal próbált minket kiengesztelni minket, hogy a szingliben öt új játékrészt kapunk, olyanokat, amik a konzolos verzióban nem voltak megtalálhatók, sőt kapunk három új multiplayer mapot, amelyet a PC-s verzió megjelenése után az Xbox 360 - Live rendszerében lehet letölteni.
De vajon érződik-e a gémen, hogy ez egy konverzió? Az irányításra célozgatok itt, mert ha jó is lett, meg persze gépen könnyebb célozni meg lőni, mint konzolon, egy nagyon picit érződik. Elsősorban abban, hogy a fedezékbe vonulás, az előre vetődés és a sprintelés is. Ha adódnak is gondjaink ezzel, az is nagyon kevésszer fordul elő. Egyértelmű, hogy a GoW az igényesebb portokhoz tartozik.
Végszó... A GoW jött, látott, és mondhatjuk győzött. Bár lehetnem szerncség, hogy pont az év azon részén jött ki, amikor egyszerre 6 játékot kell végigtolnunk. De az a lényeg, hogy csodás grafikájával, remek szinkronjaival, taktikus, gyors játékmenetével elnyerte a tetszésemet. Nem, kicsit nagyon. Egy év, Istenem a két verzió között...