Game Mania Online - Minden ami PC game
Hirdetés
 
Menü



 

Főmenü (Help)

 

Kezdőoldal

Hírek

Szerkesztőség
Elérhetőség
GMO banners
Vendégkönyv
All szavazás

Jogi szabályzat

Köszönet

GMO Magazin
GMO Movies

GMO TV - Tipp!

Játékarchívum

 


Hét képe:


Mirror's Edge


Játéktesztek (Help)

TOP Lista
Összes teszt
Gyorstesztek

Előzetesek (Help)

Leírások

Videók

Események


Letöltések (Help)

 

Teljes játékok

Demók

Videók

Magyarosítások

Kiegészítések

 


Képek (Help)

 

Játékképek:
Akció

Sport

Autós

RPG

Stratégia

Egyéb game
Minijátékok

eXtra képek:

Képsor & Wallpaper

Filmek

Extra

 


Cikkek

Utolsó 5 cikk:

GamePad teszt
T'Storms vs. Thunder
Sármelléki gyorsulás
Másolás
Magyar játékfejlesztés

 


Filmek

 

Leírások

Videók

 
Reklám


Médiaajánlat

GMO banner:

Reklám:

 
Teszt: Gears of War

Gears of War

57# játékeszt

Kategória: TPS


Még az XBOX 360-as verzió kapcsán készült egy nagy sikerű reklámfilm, tehát mindennemű bevezetés helyett inkább tekintsétek meg.

A Gears of War az Xbox 360 egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb sikere volt és most végre megérkezett szeretett masinánkra is, pont akkor amikor már kezdtünk félni, hogy a 2007-es évre tényleg komolyabb TPS nélkül marad a PC-s jó nép. Félelmeink szertefoszlottak mostmár, konverzió ide vagy oda, ez piszok jól sikerült. 

Sztori... 
Mi siker titka? Nem a történet miatt, ami ha nem is jellemezhető a borzalom szóval, nem egy nagy szám. 

A játék a távoli jövőben játszódik, ahol már az ember már nemcsak a Földet uralja, hanem megvetette a lábát több bolygón is, köztük a történések színhelyén is, egy Sera nevű planettán is. Itt azonban felbukkan egy ellenséges, idegen faj, a locustok, amik a föld (vagy mi az ott a lábunk alatt) alól másznak elő és céljuk, hogy a Seráról eltűnjön az emberi faj. A lényekkel csak a Gears of War katonák vehetik fel a harcot, akik kemény, Istent nem ismerő, hatalmas izomtömegekkel rendelkező férfiakból állnak. Mi is tagja vagyunk ennek a társulatnak, (hittétek volna?) és főhősünk nem más, mint a legjobb katona, Marcus Fenix.

A játék kezdetén Marcus börtönbe szenved parancsmegtagadás és dezertálás miatt, de a locustuk elleni kíméletlen harc nem áll jól, így a felsőbb vezetés úgy dönt, hogy az összes rabságban senyvedő GoW-katonát szabadlábra helyezi. És itt is kezdődik a játék, ahogy Marcust kiszabadítják, kezébe nyomnak egy mordályt és máris kezdődik...
Nem mondhatni, hogyha ebből a sztoriból filmet készítenének, az biztosan elnyerné az Oscart. (Amúgy volt erről szó, de aztán pillanatnyilag pihenetetik a projectet.) A játék közben a is elég kevés dolgot tudunk meg a bolygóról, illetve Marcus múltjáról.

Taktikus + pörgős játékmenet = Gears of War
A játék minden bizonnyal az újszerű, egyszerre taktikus, mégis gyors játékmenetével nyerte el a gamer-társadalom tetszését. (Már ha elnyerte.) Bár ez nem áll többől, mint hogy bebújunk a fedezékbe és, kivárva a megfelelő pillanatot, kiugrunk és szitává lőjük a köcsögöket. Izé, a locustokat. Lehet ez monotonnak hangzik, holott egyáltalán nem az. Van úgy, hogy hátba vagy oldalba kell támadni az ellent, vagy reflexeinkre hagyatkozva ugrálunk egyik fedezékből a másikba, hogy aztán onnan kinézegetve porrá zúzzuk a kis bestiákat, vagy ha túl közel jönnek egyszerűen a fegyverre szerelt láncfűrészzel kettéhasítjuk őket.

A gémben nincs amúgy hp, ha közel vagyunk a halálhoz, felbukkan egy GoW jelkép és ahogyan egyre jobban haldoklunk úgy válik vörösebbé, mind a képernyő, mind a jelkép. Társaink, amikor haldokolnak ott térdepelnek valahol és segítségért nyöszörögnek, hogy valaki segítsen nekik. Miután odamentünk és az [E] gombra tenyerelve felélesztettük őket, mi járunk pórul, azzal a különbséggel, hogy minket nem segítenek fel, hanem tölthetjük be az utsó csekpontot.

Bombázó! (Nem, Ms. Electra, most a GoW-ra gondoltam... de maga is!) 
A Gears of War grafja egyszerűen...fenomenális. A játék ''szíve" az Unreal Engine 3, ami már garancia a szépen kidolgozott grafikára és a hihetetlenül jó fizikához. Nagyon megfogott a játék képi világa, hasonló hatalmas, gótikus építmények vannak a játékban, a helyszínek aprólékosan kidolgozott, és részletesebb, mint XboX 360-on, a megfelelő gépen futattva. És az egész játék hangulatát meghatározza ez a szürke, depressziós, véres vizuális megjelenés, és tudatja velünk, hogy bizony a Sera bolygón az élet nem egy habos torta. Érdemes még megemlíteni az átvezető animációkat, amik igen hangulatosak, és nagyon jól ki vannak dolgozva, ez főleg a párbeszédeknél érződik. Látszik, hogy a fejlesztők erre nagy hangsúlyt fektettek.

Fuck! - tökéletesen hangsúlyozva 
Pár sorral feljebb említettem, hogy az átvezető animációk nagyon jók lettek, és ahogy tudjuk, ehhez nem elég szimplán a remek grafikai motor, ide jó szinkronhangok is kellenek. Alap, hogy a kemény GoW katonákhoz durva, mély hang társuljon. Marcusnak az a John DiMaggio a szinkronhangja, aki a Futurama-ban kölcsönözte az idióta robot hangját. [MO-n sajnos csak a Viasaton sugározták egy jó fél évig.] Ahogyan a többi katona hangja az övé is nagyon beleillik a játékba. A zenéket nagyon jól kiválogatták, semmi híres music, nem mintha kellene.

Többjátékos módok
Nem hiába van a mód többesszámba. A játék hagyományos multizás mellet módot ad egy kis kooperatív módra is, ahol négy főből álló kompániánk minden tagját a haverok alkothatják. Sokkal nagyobb élmény (lehet), ha egy hús-vér ember irányítja a katonákat, nem a kicsit hülye MI. A multi azonban... k*csög, f*sz Microsoftosok, annak ellenére, hogy a játék XP-n is elindul, ezt meghagyta a Vistás PC-seknek, ugyanis itt a multizáshoz szükség van a Games for Windows - Live hozzáféréshez, ami meg csak a legújabb Windows-on található meg. Bár, megemlíteném, hogy emlékeim szerint az eredeti terv az volt, hogy csak Vistára jön ki a Gears of War. Úgyhogy most annak kéne örülni...

Megérte egy évet várni rá?
A válasz tömören: igen. Ugyanis az Epic azzal próbált minket kiengesztelni minket, hogy a szingliben öt új játékrészt kapunk, olyanokat, amik a konzolos verzióban nem voltak megtalálhatók, sőt kapunk három új multiplayer mapot, amelyet a PC-s verzió megjelenése után az Xbox 360 - Live rendszerében lehet letölteni.

De vajon érződik-e a gémen, hogy ez egy konverzió? Az irányításra célozgatok itt, mert ha jó is lett, meg persze gépen könnyebb célozni meg lőni, mint konzolon, egy nagyon picit érződik. Elsősorban abban, hogy a fedezékbe vonulás, az előre vetődés és a sprintelés is. Ha adódnak is gondjaink ezzel, az is nagyon kevésszer fordul elő. Egyértelmű, hogy a GoW az igényesebb portokhoz tartozik.

Végszó...
A GoW jött, látott, és mondhatjuk győzött. Bár lehetnem szerncség, hogy pont az év azon részén jött ki, amikor egyszerre 6 játékot kell végigtolnunk. De az a lényeg, hogy csodás grafikájával, remek szinkronjaival, taktikus, gyors játékmenetével elnyerte a tetszésemet. Nem, kicsit nagyon. Egy év, Istenem a két verzió között...


Értékelés:

  • Grafika --> 10/10
  • Hangok --> 10/10
  • Szavatosság --> 9/10
  • Csoportjában --> 9/10
  • Játékélmény --> 9/10

+ Besz.rás:
   - állaaaat grafika
   - faja szinronhangok, zenék
   - Egyedi játékmenet
  
- Nem besz.rás:
   - 1 év, bazdmeg, 1év?
   - néhány bug

Összesen: 92%


Csuda grafika, jól eltalált szinkronhangok, remek játékmenet, igényes portolás... Kiváló TPS, kissé nagy gépigénnyel. 

tálos

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat

 
Szavazás
GMO szavazás
Mikor költözzünk?

Majd ha teljesen kész az oldal - ne legyenek hiányosságok
Néhány dolog (játékarchívum, all szavazás, letöltések...) hiányozhat, de más ne nagyon
Minél hamarabb, csak a legfontosabb dolgok kerüljenek át (hírek, képek, cikkek)
MOST RÖGTÖN AZONNAL!
 
Versenyek

Verseny időpontok


GMO Points

Infó

Pontok

Nyeremények


Szépségverseny

 

Infó

Képek

Eddigiek


Games racing

 

Infó

Képek

Eddigiek

 
Xtra
Beállítás Kezdőlapnak!
Kedvencekhez!


Google PageRank


A honlap böngészéséhez 1024*768-as felbontás és Mozilla Firefox ajánlott!

© Game Mania Online - 2006-2008 - All rights reserved

 
Számláló
Indulás: 2006-12-21
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak