Game Mania Online - Minden ami PC game
Hirdetés
 
Menü



 

Főmenü (Help)

 

Kezdőoldal

Hírek

Szerkesztőség
Elérhetőség
GMO banners
Vendégkönyv
All szavazás

Jogi szabályzat

Köszönet

GMO Magazin
GMO Movies

GMO TV - Tipp!

Játékarchívum

 


Hét képe:


Mirror's Edge


Játéktesztek (Help)

TOP Lista
Összes teszt
Gyorstesztek

Előzetesek (Help)

Leírások

Videók

Események


Letöltések (Help)

 

Teljes játékok

Demók

Videók

Magyarosítások

Kiegészítések

 


Képek (Help)

 

Játékképek:
Akció

Sport

Autós

RPG

Stratégia

Egyéb game
Minijátékok

eXtra képek:

Képsor & Wallpaper

Filmek

Extra

 


Cikkek

Utolsó 5 cikk:

GamePad teszt
T'Storms vs. Thunder
Sármelléki gyorsulás
Másolás
Magyar játékfejlesztés

 


Filmek

 

Leírások

Videók

 
Reklám


Médiaajánlat

GMO banner:

Reklám:

 
Teszt: Crysis

Crysis

53# játékteszt

Kategória: FPS


Crytek. Egy fejlesztőcsapat, mely a FarCry-al nyerte el a játékosok szívét. Most pedig a legnagyobb játékkiadóval karöltve (persze persze, az ÍÉ-ről van szó) egy újabb játékot készítettek, a Crysis-t, melyről először talán azt gondoltuk, hogy egy techdemó lesz, ami a CryEngine 2-t reklámozza - ugyan, ez sokkal több annál!

Scifi, scifi, scifi, scifi:
A történet először egy sima hétvégi katona-partinak indul: pár szuper-extra kommandóst egy szigeten dobnak le, hogy kiszabadítsanak néhány, a koreai katonák által túszul ejtett régészt. Azonban már a küldetés elején kiderül, hogy itt valami nagyon nem stimmel: társaink csak fogynak, és ahogy őket, úgy a koreaiakat is valaki, vagyis valami rendre szaggatja széjjel... Ráadásul jégbe fagyott hajó, különös energiahullámok és egyéb idegen dolgokat is tapasztalhatnak a nanoruhás csávókák.

   

Az először 5 fős Delta Force csapatunk hamar 3 fősre fogy: mi Nomádot alakítjuk, a csöndes, ám nagyon jó katonát, hadnagyot. Velünk van még Psycho, a nagydumás, bunkó gyerek (akit bírunk is nagyon), és a Nagyfőnök, Proféta. Később egyébb kisebb szereplők is lesznek a játékban, ilyen például Dr. Rosenthal, a régészhölgy, aki mindent mindig jól tudod, és még jól is néz ki. Szóval van itt minden (mondanám, hogy mint Bécsben, de az túljáratott), na tehát, van itt minden, csak szét kell dikházni.

A sziget, meg a izé:
Először legjobban az zavart a Crysisban (mikor még csak videókat láttunk, tehát se demó, se béta nem volt), hogy gyakorlatilag van egy 9-10 órás játékidő a dzsunglben. Hát mondom, ja. Igazán változatos egy játék lesz... Azonban le a kalappal (akinek nincs kalapja, az rácseszett) a Crytek előtt - igazán változatos környezetet hoztak össze. Alapből van a szigetünk, teli dzsungellal, vannak a lakosoknak a rozoga bódéi, vannak a koreaiak által épített nagyobb erődítmények, vannak a régészek kutatási helyszíni, a tengerpart és a különféle folyóvölgyek - ezek az alap területek.

A következő kép nem jeleníthető meg, mert hibákat tartalmaz: „http://gmokeps.extra.hu/teszt/crysis/1.jpg”.

Azonban a Crytek csavart párat a játékon, és olyan helyszíneket hozott létre, mint barlangok, hadihajó (a játék vége egy óriási anyahajón zajlik), de a legötletesebb (egyben talán - egy idő után - legunalmasabb) rész egyértelmű, hogy az UFO űrhajó belseje - ahol rendje és módja szerint súlytalanság van. Ezt mondjuk inkább úszásnak tekinthetjük - kicsit fura ott lebegni minden között...

Nanosuit:
Úgy kezdtem a tesztet, hogy egy hiper-szuper Delta Force kommandó érkezik a szigetre (nem az éneklős szigetre) - de hogy miért ilyen különlegesek ezek a katonák! A 'Future fashion' miatt - ők voltak oly jó katonák, hogy megkapják A Nanoruhát - egy olyan szerkót, amely felfogja a golyókat, erősebbé tesz - tehát Superman-né változtat (csak ez nem S-es...). Na de nézzük is, hogy mik ezek az extra képességek:

Maximum Páncél: Általában ezt szoktuk használni: a nanoruhánk felfogja a golyókat egy bizonyos szintig - így nem az erőnk csökken, hanem a nanoruha energiája. Rambóknak kötelező, de mindenki másnak is ajánlatos. Maximum Erő: Rucink megsokszorozza erőnket: ezáltal vasajtókat üthetünk be, embereket, tárgyakat dobhatunk el több tízméterre, és hatalmasakat ugorhatunk. Hasznos, de hátránya, hogy könnyen leszedhetnek (ahogy az összes nem 'páncél'-os képességnél...).
Maximum Gyorsaság: Értelemszerűen jóval gyorsabban tudunk futni - ha pedig sprintelünk, akkor pár pillanat alatt tízmétereket tehetünk meg (ilyen kor - természetesen - fogy a nano energy, tehát ez nem örökkévalóságik tart, sőt). Láthatatlanság: Nanoruhánk láthatatlanná tesz minket: lopakodáshoz, elbújáshoz tökéletes. Ha egy helybe maradunk, a nano energy alig csökken - ha sétálunk is közben, bizony hamar vissza térünk a 'látottak' közé. Azonban vigyázzunk: ha közel vagyunk az ellenhez (főleg az UFO-khoz) meglátják körvonalainkat, és biz' vala lőnek vala reánk.

Érdemes trükközni az egyes nanoruha képességekkel - ha nagy baj van, és nincs már nano energy-nk, azonnal váltsunk vissza páncélra, ilyenkor gyorsabban nő visszafele az energia. Ja, és ne szédeljük a futást és a menedéket - inkább az, mint a halál. És az újratöltés...

Drága barátaink:

Hát, ha nem is azok, de azért jól megvagyunk velük. Szépen beszélgetünk, megeszünk pár pirítost, elolvassuk az esti újságot - szóval tényleg jóba vagyunk velük. Azt már ne ézzük, hogy néha (gyakran [mindig]) lőjük egymás fejit, meg kezit, az már csak úgy van.

   

Ja, hogy most mi a fa, izé, francról beszélek? Há' persze, hogy a drága koreaiakról. Na, velük azért mégsem vagyunk ennyire jóba. A játék első harmadiában bizony a koreaiak a fő ellenfelek (mivel más ellenfél a játék első harmadával nem nagyon akad... xD), akik annyira nem tudnak megdolgoztatni minket - kivéve mikor igen, persze. Őket a nanoruha trükkjeinkkel könnyen kiktathatjuk: maximum erővel felugrunk egy háztetőre, olyan íjazzuk, vagyis, kapjuk le őket sorba, vagy láthatatlunl mögéjük lopózunk, bedobunk közéjük egy gránátot: tök aranyosak, ahogy visítva futnak össze meg vissza. A sima koreai katonák tehát nem veszélyesek ránk, csak nagyobb, 15-20 fős tömegben izzadunk le. Azonban vannak más egységeik is...

Az egyik legötletesebb ellenség azok a koreai katonák, melyek viselik a nanoruha koppintott változatát: kicsit ronda (sárgásabb, nem mint a  miénk, amely szép szürke), kicsit szarabb, de azért mikor 4-5 ilyen támad ránk, bizony ötletelni kell, hogy vhaj' hogy szedjük le őket. Azért még ők sem vészesek. A legrosszabb talán a helikopterek: folyton a nyomunkban koslatnak, ha észrevesznek (amit egy kis csík mutat a térkép mellett), rögtön lőnek ránk, robbantós és forgócsöves gépfegyverekkel, és ha épp nincs nálunk egy spéci RPG, talán a legjobban egy dzsip fegyverével lehet leszedni őket.

UFO, UFO, de pufó:

Tudom-tudom, ha még egy szóviccet mondok, levágjátok a fejemet, és azt dobjátok az drága UFO-k közé - biztos jólesne. A lényeg az, hogy a játékban bizony nagy szerepet kaptak az csúnya gonosz UFO-k - a játék felét ő rájuk kell fordítanunk.

A következő kép nem jeleníthető meg, mert hibákat tartalmaz: „http://gmokeps.extra.hu/teszt/crysis/2.jpg”.

Először az űrhajójukban lebegve halkutya UFÓ-kkal kell megküzdeni - furák, és egy idő után nagyon unalmasak. Azonban szerencsére, miután kijutunk a hajóból, és fel tárul elénk a megfagyott dzsungel (ezek a drága UFÓK imádják a hideget), rögtön kapunk újabb fajta elenséget - van itt kis, nagy, nagyon nagy, és böszmenagy idegen. A kis- és nagy azonosítatlan repülő tárgy legjobban a Mátrixos Őrszemekre hasonlítanak - nem is baj, jó ez így. Ők főleg abban durvák, hogy hihetetlen gyorsan repülnek, és így nehéz őket eltaláni - közben persze folyamatosan lőnek ránk jéggel, ami nem kellemes érzés.

A játék végén pedig jöhet a nagyon nagy (ami egy óriás páncélos pókra hasonlít) és egy böszmenagy UFÓ (az utóbbi egy több tíz méter magas hadihajó). Ellenük igazán élvezetes és nagyon fárasztó harcolni - ezért tetszik is nekem, nagyon.

Kis fegyver, nagy fegyver, mégnagyobb fegyver:
Rengeteg fegyónk van a játékban. Először még csak különböző gépfegyvereket, az általam imádott kispisztolyt (melyből egyszerre kettővel is oszthatjuk az áldást), sima és füstgránátot, valamint shotgunt használhatunk. Később azonban lehet mesterlövész puskát, nagyobb gépfegyvert (scar), robbanós puskát (gauss) és nagyot durranós fegyvert (TAC - melyet a játék során kizárólag 3* használhatunk), de a legötletesebb egyértelműen nagymesterünk, Proféta által megoldott fegyver - egy UFÓ fegyvert szerelt meg kissé, emberi használatra.

   

Fegyvereinket tuningolhatjuk is - lézercélzót, taktikai kiegészítőt, lámpát, hangtompítót, gránátvetőt, roham-, reflex-, mesterlövész távcsövet tehetünk rájuk. Érdemes ezeket variálni, van különbség.

Járművek:
Ezen a téren is kitettek magukért a fejlesztők: rengeteg használható(!) jármű van a játékban. Először - több színben, mintázatban - használhatunk sima és gépfegyveres dzsipeket, motorcsónakot, sima kishajót, vagy nagyobb utasszállító gépfegyveres kamiont. Később már használhatjuk a nehéztüzérséget: kapunk tankot (amelyet egy nagyobb harckocsi harc közepén fogjuk legjobban használni), de beülhetünk egy VTOL-ba is - az amerikaik nagyszerű fegyveres repülőjébe. Ez igen jó ötlet volt (már megint) a készítőktől - nemcsak meghosszabítja (az amúgy igen rövid) játékot, de izgalmas is vezetni a repcsit.

Hangok, szinkron:
Hangok terént semmi panasz, a gépfegyverek, robbanások, üres tárok zaja nagyszerű, de ami a legnagyobb dicséretet érdemel, az a szinkron: en unott, hanem élethű. A mindig nyugott főszereplőnk kifogá nélkül teljesíti a parancsokat, csak néha száll szembe velük. De végülis nyugodságát sem tudja örökké megtartani: mikor bennthagyják az idegen űrhajóban, rendesen elkáromkodja magát.

   

Psycho bunkó, vicces megjegyzése nagyon jók, ahogyan végülis az összes szinkronhagn remek - egydül talán Rosenthalé nem, az túl unott, monoton. Egyébként nem csak a hangok jók, hanem a felmondott szöveget is - mikor elintéztük az egyik nagy UFÓ-t, társunk ilyetszól: 'Na megvan a fasztariszanya!', hát én behaltam. Meg egyszer, mikor valamelyik parancsot nem teljesítettük rögtön, azt mondja a felettesünk: 'Csatoljunk hallókészüléket is ahhoz a nanoruhához, hadnagy?'. Szóval remek, remek.

Az átvezető videók egyébként nagyon színvonalasak, élethűek, látványosak, jók. Kár hogy nincs olyan sok belőlük, pedig magát a sztorit - többnyire - ezek mesélik el.

Ami nagyon jó pont még a játékban (sok ilyen volt már), hogy pl. annál a pályánál, ahol az anyahajón dekkolunk, teljesen életszagú minket - az katonák köszöntenek minket, szalutálnak, fütyürésznek - bár ez kicsit scriptelt, de elnézzük. Ami viszont nagyon durva volt: kimegyünk egy doktortól, aki utánunkkiált, ha visszamegyünk elmondja amit akar, de még ezt sem mindig ugyanúgy! Egyszer zavartan nézett a földre, miközben meg akarta mondani nekünk azt, hogy szóljünk Helenának, hogy khömm khömm, másszor pedig hátrasimította haját, és után motyogott valamit - durva durva durva.

Grafika, fizika, Cryengine 2:

Hát igen... Talán nem túlzok, ha azt mondom, 50%-ban a grafikáról szól a játék. Ha valakinek van gépe hozzá, hogy legalább médűiumon elfuttassa (a fizikai realisztikusságot pedig maxra) már keresgélheti valaki az állát valahol lenn, mondjuk Japánban! Mindenre árnyék vetül, a fák gyönyörűek, a leveleik egyesével vannak megcsinálva, de ami a legdurvább, ha kilőjük a törszüknél őket, akkor a törzsük OTT röik el, ahol lőjük őket! Ez mutatja, hogy nem scriptlet a fadöntés, teljesen brutáis a fizikai motor! Az átvezető videók szitne fotoralisztikusak, a karakterek precízen vannak kidolgozva, az ufók láványosak, de amitől én talán legjobban behalta, az az egyes robbanások - pl. ha egy dzsip elkezd égni, először eldurrannak a gumik (szépen elgurulnak), lerepülnek az ajtók, majd egy hatalmas robbanás, és vége. Ha pedig túl közel álltunk a történéshez, akkor elmosódik minden, kissé megszédülünk...

Ami még durva, hogy ha felrobbantunk fabódékat, azok egyesével, darabonként senek össze - realitás, kérem. Azt már szinte meg sem említem, hogy többféle állat szerepel a játékban (sirály, béka, teknős), melyeket mind felszedhetük (ahogyan szinte bármit - akár faágakat vagy újságot, banánt, dinnyét is megfoghatunk - kár hogy Rosenthalt nem lehet felszedni... xD), meg azt sem nagyon említem meg, hogy ennyire gyönyörű vízet én még nem láttam! Ja, azonban meg kell említenm azt, hogy mikor sulytalanságban voltunk az űrhajó belsejében, minden tárgy lebegett - pl. bizonyos helyeken egész roncskocsik, törött ládák, fegyverek, tárak lebegtek - megint csak durva.

   

Kár...:
Néhány hiba sajnos van a játékban. Első, és legfontosabb, hogy rövid. Simán ki lehet pörgetni 10 óra alatt - tehát ha valaki sokat akar vele játszani, mindeképp csinálja meg azt a néhány mellékküldetést, amit meg lehet szerezni. A másik hiba, hogy bizonyos részeknél kezd unalmas lenni a játék - az első harmadnál, amikor csak sorba mentünk az ugyanolyan koreai báziskhoz, egy időt után elunhattuk magunkat, valamint egy jó 5 perc után a lebegés és bazi unalmas volt...

Néhány grafikai bug is van a játékban - főleg fegyver és emberátlógás, de néha van nagyibb hiba is: egy nagyobb épület összedőlésénél nagyritkán 'nem tudja eldönteni', kiszámolni a fizikai motor azt, hogy hogyan is kéne összedolnie az épületnek - ilyenkor egy ideig össze-vissza a részek. Egyzser még olyan is volt, hogy egy koreai 'átragadt' egy fabódén - hát ciki volt. Ezek azonban nem gyakran esnek meg, és annyira nem is feltűnőek.

Amit még talán hibának tudnék mondani, az természetesen a bődületes gépigény (akinek épphogy csak elfut, tehát csak minimumon tudja tolni, inkább hanyagolja egy kicsit, gyűjtsön pénzt hardverfejlesztésre, úgy nagy élményekről marad le), valamint a kissé hosszadalmas töltési idők.

   


Értékelés:

  • Grafika --> 10/10
  • Hangok --> 10/10
  • Megunhatóság --> 7/10
  • Csoportjában --> 8/10
  • Játékélmény --> 9/10

+ Besz.rás: 
  - gyönyörű grafika
  - nanoruha
  - király videók, szinkronok
  - remek járművek

- Nem besz.rás:
  - nagy gépigény
  - rövid, néha unalmas
  - néhány kisebb-nagyobb bug

Összesen: 92%


http://gmokeps.extra.hu/teszt/crysis/4.jpg

Kisebb hibák és rövidsége ellenére teli van ötletekkel, izgalmas, rohadt jól néz ki - nagyon nagy esélye van a 2007-es Év játéka címre! (Egyébként a játék története úgy végződik, hogy arra köcetkeztethetünk, a Crysis 2 nagyon nagy lesz!)

berc


   
Tovább a teljes galériához >>>

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat

 
Szavazás
GMO szavazás
Mikor költözzünk?

Majd ha teljesen kész az oldal - ne legyenek hiányosságok
Néhány dolog (játékarchívum, all szavazás, letöltések...) hiányozhat, de más ne nagyon
Minél hamarabb, csak a legfontosabb dolgok kerüljenek át (hírek, képek, cikkek)
MOST RÖGTÖN AZONNAL!
 
Versenyek

Verseny időpontok


GMO Points

Infó

Pontok

Nyeremények


Szépségverseny

 

Infó

Képek

Eddigiek


Games racing

 

Infó

Képek

Eddigiek

 
Xtra
Beállítás Kezdőlapnak!
Kedvencekhez!


Google PageRank


A honlap böngészéséhez 1024*768-as felbontás és Mozilla Firefox ajánlott!

© Game Mania Online - 2006-2008 - All rights reserved

 
Számláló
Indulás: 2006-12-21
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak