Alexandra Ledermann 8. Pippa Funnel 4: The secret of the Ranch Horsez 2
Nyolcadik alkalommal élhetjük át a versenyzés és a kalandok izgalmát az Alexandra Ledermann sorozatban. Talán az utolsó rész ez, talán nem, az biztos, hogy szakít az előző 2 rész tulajdonságaival, és ismét egy nagyobb újdonsággal lepnek meg minket. De nézzük, miről is szól a játék. Főszereplőnk, Emma, épp egy kis francia városba igyekszik, azonban a taxi lerobban, és kénytelen gyalog továbbmenni. A városba érve találkozik egy kissé degenerált alakkal, és kideríti, hogy a busszal juthat el a lovas centerhez. A várakozás közben aztán megjelenik Oliver, biciklivel, aki végül elviszi oda. Itt aztán következik egy hosszabb beszélgetést, és kiderül, hogy Emma csak átmenetileg jön ide Kanadából, mert igazából állatorvosi tanulmányait akarja folytatni Párizsban. Végül kénytelen itt maradni, és tulajdonképpen innen kezdődik a történet. Miután segítettünk az egyik lónak megelleni a csikót, és mivel a lovarda eltűnt tulajdonosa miatt igen csak rossz helyzetben van és elkél a segítség, itt dönthetünk, hogy maradunk-e, vagy elmegyünk mégis tanulni - és itt válik ketté a történet, mivel a játéknak 2 befejezése is lehet. Legnagyobb újítás, hogy nem a lovasiskola tanulójaként kell versenyeznünk, illetve ott tanulnunk. Legelőször egy lovat kell meggyógyítanunk, majd vele lovagolnunk. Természetesen a pucolás sem maradhat el - az istállót kell kitisztítanunk, ami véleményem szerint sokkal jobban kezelhetőbb, és kevésbé érzékeny irányítású lett, ezután pedig a ló patáját kaparhatjuk ki, és lepucolhatjuk. A ló mozgása egyébként sokkal élethűbb lett, és ha a külseje kevésbé szép is, nagyon élethűen mozog. Emellett pedig kivihetjük a karámba, ahol edzhetjük, és az előző részben megismert módszerrel foglalkozhatnuk a pacival (sokkal könnyebb most, és felismerhetőbb, hogy a paci épp mit akar). A versenyzésben ismét 3 szakágban kell versenyeznünk: Díjlovaglásban "keveredik" az 5-6ik részben megismert általunk irányított lovaglás a 7ik részben levő gombnyomogatóssal, és egész jó dolog kerekedett ki belőle. Nem unalmas, nem egyhangú, és kifejezetten figyelnünk kell, mikor mi következik. A díjugratásban és cross-countryban az akadály előtti sáv színváltozása jelzi, hogy mikor kell ugranunk - aki játszott már a Ride!-al, annak ismerős lesz ez a módszer. Versenyre az adott napkon mehetünk, ha akarunk, de magunknak kell jelentkeznünk, azonban előtte edzéssel el kell érnünk egy megfelelő szintet, hogy indulhassunk. Nagyobb változtatás még, hogy nem egy táblázatot kell kitöltenünk, hogy mit akarunk csinálni azon a napon, hanem az idő folyamatosan telik, és azt csinálunk, amit akarunk, ha épp nem egy feladatot kell teljesítenünk. Ez egyrészt jó, másrészt viszont nagyon idegesítő, mert gyorsan lemegy egy nap (itt megjegyzem, a napszakváltozás azért nagyon jól lett megcsinálva). Beállíthatjuk, hogy mikor akarunk felkelni reggel, majd utána egészen késő estig, amíg ágyba nem megyünk, beoszthatjuk a napunkat. Az órák itt percek, és a percek másodpercek, így nagyon gyorsan letelik az időnk. Abban, hogy mit kell csinálnunk, egy napló van a segítsgégünkre: Vannak az elsődleges tevékenységeink, amik a történethez kapcsolódnak, és ezeket "kötelező" megcsinálni, így halad tovább a kaland; másik részben pedig azokat a tevékenységeket találjuk, amiket véghez vihetünk, (versenyek, események, edzések, stb.), ha ezeket megcsináljuk, pénzt kapunk, és mi is illetve a lovunk is fejlődik - na igen, ez ismét egy kis újdonság, mivel lovunk kitartásban, gyorsaságban és "ügyességben" is tud fejlődni, illetve mi is, edzés, népszerűség, stb. szerint. Lehetőségünk van még lovakat tenyészteni, a bővülő "ló-kínálatból" választhatunk tenyészlovakat, fedeztethetjük őket, és csikókat felnevelhetjük, és el is adhatjuk.
Tehát, ez lenne a játék, összeségében izgalmas lett, sokkal élvezhetőbb, néhány apróbb hibától eltekintve sokkal jobb is, mint az előző részek. Szóval teljes szívból tudom ajánlani mindenkinek, legalább egy próba erejéig is! ;)
Osztályzás: ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ (9 csillagos)
Egyéb borítók:
|