Thief - Deadly Shadows
52# játékteszt
Kategória: FPS
Négy év telt el a legutolsó Thief rész óta (Thief: The Metal Age) és most, számszerint a harmadik rész van terítéken. Én már nagyon vártam, hogy egy nagyon hangulatos játék közben ismét Garret a mestertolvaj bőrébe bújjak. Ha valaki nem tudná a Thief a középkórban játszódik, és főhősünk egy profi tolvaj, akit csak Garret néven szoktak emlegetni. Garretnek kórnak megfelelő spéci fegyverek állnak rendelkezésére. A Thief részek sosem voltak egyszerűek és ez sem az. Tekintsük is át hogyan sikerült a Deadly Shadows...
Nemtom, szerintem mindenki ismeri a Thief sorozatot. A magával ragadó hangulatot, a tökéletesen felépített rabló életet. Azok kedvéért akik esetleg nem ismerik összefoglanám. Garret, a mestertolvaj, a középkor Robin Hoodja, a rablások specialistája. Legfőbb barátja az árnyék, kiválóan lopakodik, és harcol. Idáig két részben vezethettük végig a játékon főhősünket, és kétségtelenül a harmadik eljövetel volt/lesz a legjobb. Mindeneddigénél jobb grafika, átláthatóbb inventory, és a többi... Mondanom sem kell, ez a rész is hozza a szokásost, sok rablással és aprólékos munkákkal.
A játék FPS és TPS nézetben is, ami több szempontból is előny. Az alapértelmezett mód a belső nézet, de a [V] betű lenyomásával máris másik nézetben találjuk magunkat. A kamera nem fix, azaz arra nézhetünk amerre akarunk. Hiba is lenne ha fix lenne. Ennyit a kamerakezelésről. Az irányítással sem lesz gond, a megszokott W-A-S-D kvartettel mozgunk, [Q] és az [E] gombbal hajolunk jobbra balra, miközben a kezünkben ott figyel az egér, és a bal egérgomb célzásra készen van. A jól megszokott kiosztás, nincs mit rajta javítani, így van jól, ahogy van, nem is kell szokni. A játék egy kiképzéssel indul, ahol úgyis megmutatják, hogy mit hol és hogyan kell. Megtanítják, hogy az árnyék a barátunk, néha jobb elmenekülni, meghúzni magunkat egy kis ideig üldözőink elől, mint kockázatos harcokba bocsátkozni. Emellett még jó néhány dolgot persze. Aztán rögtön első küldetésként azt kapjuk, hogy Lord Embert a nemes nagy értékű opálját kell eltulajdonítanunk, ami egy rács mögött van, az alagsorban, és ezt a Lord szobájában található kapcsoló segítsésvel tudjuk kinyitni, ami egy fáklya, pont az amelyik nem ég. Egyébként ezekről, az infokról (hol az opál, hogy lehet kinyitni) amikor elkezdjük a játékot fogalmunk sincs csak a feljegyzések elolvasásával tudjuk kikövetkeztetni. Tanács, hogy akármilyen könyvet vagy papírt találunk olvassuk el haladéktalanul. Persze sosem csak egy főküldetés van a játékban rengeteg mellék küldetés is van, amit ha megcsinálunk szinte bizonyos, hogy jól járunk. Gondolok itt arra, hogy például minden küldetésünkben a megadott helyen található kincsek x százalékát összekell rabolnunk, vagy például minden pályán van különleges értéktárgy ami persze jól elvan rejtve, de ha megtaláljuk pénz üti a markunkat, amiből a városban fegyvereket és egyéb hasznos cuccokat. Apropó fegyverek. Igazán a széles a választék nem csak fegyver téren. A nagyrésze már az előző részekben is ismert, azért gyorsan átfutok rajta. Természetesen itt van a kard, a tőr, és az ólmosbot amiket szerintem nem kell magyarázni, és persze a hagyományos íj, ami az ellenfelek megölésére van, ha nem gyanakodnak akkor egy íj kifekteti őket, ha igen akkor általában három kell. Természetesen spéci nyílak is, pl. a vízes íj, ami elaltatja a fáklyákat, a mohával preparát nyíl, ami fedi a vérnyomokat és ha ellenfelenkre irányítjuk elkezdenek köhögni a spóráktól. Naná, hogy tiszteletét teszi a zajkeltő nyíl, ami egy helyre vezeti ellenfeleinket és akkor az altatógázas nyíllal kiüthetjük őket. Végül de nem utolsó sorban itt van az óriás sebzésű tűzes nyíl, aminek egy darabja garantáltan örök álomba küldi a legkeményebb ellenségeket is. Ezek voltak az íjak, most jöjjenek a tárgyak, amik a rendelkezésre állnak. Villanógránát, amitől az őrök megvakulnak egy rövid időre és addig kereket oldhatunk, az akna amit elhelyezhetünk egy helyen és a következő arrra járó élőlényt azonnal megöli, továbbá a gázbomba, ami ugyanaz mint a nyílvessző csak nem tudjuk eldobni, jó messzire, a kevésbé használatos szentelt víz, és az olaj, min ellenfeleink elcsúsznak, és tüzes nyíilvesszővel felgyújtva brutális. Az utolsó a healthy potion, ami feltölti az életünket. Páratlanul széles és változatos, nem kérdéses.
A grafika és a hangok csak javítanak az eszméletlen hangulaton. A grafika olyan amilyennek lennie kell, nincs túl csicsázva, kellően részletes, habár nagyrészt kövekből épített épületek vannak, mégiscsak a középkorban vagyunk, ne várjunk se nádviskót, sem acélpalotát. A hangok nagyszerűen hatnak, a legapróbb lépészajra felkapjuk a fejünket, és minden hang veszélyt sejtet. Azt is előre halljuk (ha esetleg nem vennénk észre a katonát aki szélsebesen, kivont karddal száguld felénk) ha észrevesz. "I see you", mondjuk. A szinkron is nagyon a helyén van, a mesélő hangja is titokzatos.
Garret return, és jobb, mint valaha. Ez így van, nem is érdemes tovább ecsetelni. Azért csinálom egy kicsit ;). Ismét remek lopkodós - lopakodós játékot kaptunk, hangulatán nem lehet javítani, ez a játék ki van dolgova az elejétől a végéig, kitűnő szórakozást nyújt.
Értékelés:
-
Grafika --> 18/20
-
Hangok --> 14/15
-
Csoportjában --> 14/15
-
Megunhatóság --> 11/15
-
Játékélmény --> 33/35
+ Besz.rás: - Lopunk - lopakodunk - Az elejétől a végletekig ki van dolgozva
- Nem besz.rás: - őőő...valami oknál fogva nem kerül be az örökkedvencek közé
Értékelés: 90%
Jó kis game a Thief - Deadly Shadows, ellehet vele lenni. Apróbb hibái ellenére érdemes rá emlékezni.
tálos |