Clive Barker's Jericho demóteszt
Vannak még dolgok, amiket nem igazán próbáltak megalkotni egy FPS-ben. Most azonban adott egy remek horror-író, egy elszánt játékfejlesztő-csapat, és máris megvan a lehetőség valami nagyra. Hát, nem is tudom...
Vót egyszer valamikó, még mikó a malac túrta a fődet, hogy aszondja vót egy elátkozott város, ahova bekűdtek a izék, szóval azok hét kommandós legény/asszonyt/hölgyet, hogy tegyen röndet. Azonban az elátkozott várósba sok cúnya nénike/bácsika vót. Szegényeket le is köllött nyírbálni. [Tollbamondást lehetőleg ne ilyen szépen magyarosan írjatok!]
Úgy érzem, ez meghót |
Telekinesis |
Na tehát a lényeg az, hogy hét igazán elszánt (elszállt?) kommandós bevonul magába Az elátkozott városba, és az ott levő zimbes-zombis démonos meg egyéb lényeket lenyírbálja. A demóban csak egy igazán apró részletet próbálhattunk ki, a legényekből/hölgyekből is csak párral írthattuk a múltbéli keresztes lovagokat. Mindegyik katona egyedi, spéci fegyverrel lett felturbózva: Church kisasszony például ninja kardjával és pisztolyra emlékeztetp gépfegyverrel küzd, Deldago egyszerű pisztollyak és egy hatalmas gépfegyverrel tud írtani, a harmadik muksó pedig távcsöves puskával küzd, aminek az a különlegessége, hogy rakétákat is tud szórni... Szóval elleszünk, mint Pistike a mozi után.
Az uraknak/nőciknek egyébként különféle természetfeletti képességei is vannak: telekinesis, tűzzel való harc, és a többi. Harc közben természetesen pár kattintással embert válthatunk - mindig az adott szituációhoz megfelelő képességgel és fegyverrel rendelkezővel ajánlatos menni.
Szeressük a pisztolyt |
Ezzel aztán lehet aprítani |
A demóban csak pár ellenféllel találkozhattuk, ők főleg a keresztes-lovag korból maradt ránk. A pofikájuk a legjobb. Valamelyik tűzzlabdákkal lövöldöz, a másik karddal és páncéllal küzd - ezeket közelharccal sokkat egyszerűbb megölni (pl. egy karddal), mert a pisztoly/gépfegyver nem hatásos az erős pajzs ellen. Hatásos védekezés Church kisasszonnyal egy tűzgömböt a főldre helyezni: ilyenkor ez ellen égve próbál ránk rontani.
Ami nagyon nagy még a játékban, az a hangok. Irtó jók a beszólások, a parancsok, és egyéb mondandói társainknak, de ami a legjobban tetszett, az az egyik interaktív videó végén volt: Curch ninja-néni igazán bepisilt azután, hogy közelebbről megismerkedett egy jó vágású fiatalemberrel, lihegett, remegett, és ezt még csak félre sem kell érteni.
Úgy vélem jó háttérképet csináltam |
Beégtél tesócsávó |
A grafika nem rossz, főleg az egyes ellenfelek kinézete és a különféle mesteri tulajdonságok effektjei vannak igazán prímán megolda - azonban maga a környezet és az egész Jericho kinézhetne jobban. Nem akarok panaszkodni, mert tényleg nem rossz, csak újat sem mutat. Ami pedig igazán zavart, hogy bizonyos jelenetnél, melyet igen jól meglehetett volna oldani átvezető animációként, nekünk kell nyomkodni az előre scriptelten mutaott billentyűket - a jelenet tök látványos, az ember próbálna odafigyelni, erre azt kell néznünk, hogy mit is kell nyomkodnunk. Hát azért hát már jaj.
Tehát igazából (az előbb említetteken kívül) nincs semmi konkrét bajom a játékkal, egyszerűen nem nagyon mutat újat. Parázni annyira nem is lehet a tömény mennyiségű akció miatt (talán a teljesbe lesznek durvább dolgok), magyarul annyira nem nagy cucc, de egynek jó lesz. Legalábbis így, a demó alapján. reménykedjünk, hogy a teljes többet fog mutatni.
berc |