Medal of Honor Airborne
41# játékteszt
Gyakran már cipő nélkül menekülünk el a mostanra már trendnek számító "öljük a nácikat, meg partraszállnuk Normandiában" típusú játékoktól, azonban még mindig vannak úgy emberek, cégek, játékfejlesztők, akik tudnak új dolgokat is kitalálni ebben a témában. A MoH:A is valami hasonló...
"Kik a menő? The Airborne! Kik a lányok kedvencei? - The Airborne!!!!!!":
Ez az újítás pedig nem más, hogy most az egyik ejtőernyős osztagnak a kalandjait élhetjük át - a gépből való kiugrástól kezdve a landoláson át egészen a legkeményebb csatákig. Ezen kívül azonban sok újat nem is mutat az Airborne... De a lényeg, hogy valami újat nyújt, és egy több száz méter magasan száguldó gépből kiugrani a legnagyobb csaták kellős közepébe, elég király élmény.
Természetesen az Airborne legfőbb játékmódja maga a hadjárat: itt minden bevetés előtt útbaigazítanak minket, ezután fegyvert válaszhatunk (fegyvertípusok később), majd a töltés után azon kapjuk magunkat, hogy a levegőben száguldozunk egy géppel cimboráinkkal. Már ez a bevezető is megdja az alaphangulatot: gyakran lövik a gépeket légvédelmi ágyukkat, néha az egész osztagot kilövi, és csak mi maradunk meg, szóval ez a ráhangolódásos módszer nagyon príma.
Ez a mosottas effekt... |
Airborne tájkép |
The csata:
Sok helyen fordulunk meg társainkkal: partraugrunk Normandiában, fegyverraktárakat semmisítünk meg, tankokat robbantunk fel, tehát lesz dolgunk bőven. Maga a harc sokban nem különbözik a többi 2. vh-s FPS-től, az irányítás azonban kissé eltér a rokonoktól. Szépen sorban megyünk a pályán kapott küldetéseken, bár ezt nem lineárisan, hanem egy mi általunk választott útvonalon, és gyakran azt is eldönthetjük, hogy mit teszünk meg előbb a küldetésekből.
Ráadásul a lineárisságát nem csak ezért veszti el (ez jó dolog), hanem rögtön az ugrás utáni pillanattól: ugyanis természetesen mi magunk választhatjuk meg, hol érünk földet. Ha akarunk a már bebiztosított "zöld zónákhoz" ugorhatunk: itt biztos nincs ellen. Ha merészebbek vagyunk beugorhatunk az ellenség melé: ha jól landolunk (és nem esünk el), Travers rögtön előkapja fegyverét, és már apríthatunk is. De akár olyan extra dolgokra is érkezhetünk, mint a csőhálozatok, háztetők, őrtörnyok: tényleg mi döntünk (persze csak egy adott játéktéren belül).
The fegyverek, és fegyverkiegészítők:
Küldetések elején kiválaszthatunk egy elsődleges, 1 másodlagos, és egy oldalfegyvert. Eléggé nagy dolog függ azon, hogy hogy döntünk: a gépfegyverek főleg zárt tereken használhatók, a puskák nyílt terepen előnyősek, mesterlövész puskával pedig távolra nagyon jól gyilkolhatunk, közelre lókulát sem ér, shotgun-t szobákban kitünő, 10 méternél távolabbra azonban már teljesen elszór, nem használható, oldalfegyverünknél pedig a Colt - igaz végtelen lőszerű - de nagyon kis sebzést okoz, és se közelre, se távolra nem valami hatásos.
Ami nagyon ötletes, hogy egy bizonyos szint elérése után fegyverünkhöz extrákat kapunk: kisebb szórás, távcső, dupla tár, és ehhez hasonlókat. Tehát ha egy fegyvert sokat használunk, és nagyobb szinteket érhetünk el, a végén gépfegyveres sniper puskánk is lehet... Ötletes, tényleg az. A fegyverünkbe töltényeket egyébként a "zöld zónáknál" levő ládákból, vagy ellenfeleinktől (ne adj Isten halott társainktól) vehetjük el.
Sniper puska |
Tank ellen a leghatásosabb fegyver... |
A másik érdekesség életerőnkkel való kapcsolatos dolog: életünket csupán négy négyzet jelzi, melyek NEM töltődnek fel folyamatosan, ha sérülés ér, azonban ha úgy találnak el, hogy nem fogyott el a négyzetből teljesen az életerőnk, az adott négyzet visszatöltődik. Magyarul ha nem kapunk halálos lövést, kissé visszanő életerőnk, de ahhoz, hogy teljesen meggyógyuljunk, életerő-bizbaszokat kell szereznünk. Amiből nehezebb fokozaton nincs valami sok...
Grafika & bugok:
Írtó jól néz ki. Cserébe irtó gépigényes. Ráadásul nagyon bugzik. Röviden ennyi. Hosszabban: valami űberjól néz ki a játék, nagyobb grafikai beállítások mellett pedig álleejtően csúcs. Futás közben körülöttünk elmosódnak a dolgok, távcsöves puskánál a fokuszálásnál is valami hasonló történik, a repülőből való kiugrás után a táj valami gyönyörű, a robbanáseffektek látávnyosak (ha pedig te is becsíptél egyet a közelből, elkezd sipolni a füled, plusz vérvörösen látsz [lásd CoD], ami nagyon jól sugározza azt, hogy ez bizony nem volt kellemes...), az egyik pályán várromszerűségek közt harcoltunk, ráadásul minden fel volt állványozva, egy másikon házromok közt flambáztunk, de úgy, hogy a készítők mindehova tettek tereptárgyakat: rengeteg törmeléket, bútordarabot, ládákat...
Ami viszont irtó szomorú, hogy tömény mennyiségű grafikai bug található a játékba. Valamikor a levegőben marad az eldobott gránát, néha emberek jelennek meg csak úgy, gyakran a megölt ellen olyan testhelyzetekben hal meg, amit még maga a szumátra kasztói herceg sem lenne képes megalkotni, van, amikor lövéstől elbotlik a csávó, próbál előrefele esni, csakhogy a cipője beleakadt egy tereptárgyba, ettől a bakancsa megnyúlt vagy 5 méteresre - hát szép. Ezt láthatjátok a képen. Egyébként ezek nem is lennének 'annyira' cikik, csak hogy valami irtó sokszor találkozhatunk hasonló bugokkal... Persze azóta már adtak ki patch-et, de ha az alap játék ennyire bugzik... Ezért is kap majd ilyen kevés pontot grafikára a játék...
"Mit kapunk, ha keresztezünk egy nácit egy svábbogárral?":
Hangokról nem is mondanék sokat: a robbanások, lövések, gépek zaja jók, de ami a legelismerésre méltóbb, az a katónák szinkronjai: beleélik magukat, érződik, hogy háborúba vannak (plusz jó a szövegük is: Kussolj és lőj, vagy amit már írtam: Kik a lányok..., egyszer pedig viccet mesélt egy társam, amit azonban nem tudott befejezni, mer elkapta egy golyó...).
Én itt behaltam - cool a folyó |
Íme az a bizonyos bakancsnyújtos bug |
Maradék hiba:
Nincsen játék hiba nélkül, a MoH:A sem ússza meg a grafikai hibákkal. Nagyon idegesítő, hogy irtó ritkán ment a játék: csak ellenőrzőpontokon iktat be egy mentést, ezek a pontok pedig nagyon messze vannak egymástól. Ez még annyira nem is lenne baj, csak mivel az ember alapvetően nem könnyű fokozaton játszik (szeressük a kihívásokat), ezért gyakran döglünk meg (főleg, mivel nem kiegyensúlyozott a gamma: egyszer irtó konnyű, egyszer viszont irtó nehéz), ilyenkor pedig nem izgalmas dolog újrajátszani a dolgokat. Megemlíthetném a hosszú töltési időt is, de azt inkább már kihagyom (ennek ellenére mégis megemlítettem. Hö.)
Értékelés:
-
Grafika --> 18/20
-
Hangok --> 15/15
-
Csoportjában --> 12/15
-
Megunhatóság --> 10/15
-
Játékélmény --> 33/35
+ Besz.rás: - Szép grafika - Ejtőernyőzés - Fegyver-tuningolás
- Nem besz.rás: - Rengeteg grafika bug - Kevés újdonság
Értékelés: 88%
Összességében jó kis játék az Airborne, csak néhány újítástól eltekintve túl sablonos az összkép.
berc |