Pariah
41# játékteszt
Kategória: Sci-fi FPS
Augusztus havi GS magazin teljes játéka a Pariah nevű sci-fi FPS volt, melyre rögtön rákaptam (szeretem a shoter-eket...), most pedig íme róla a jt és értékelés...
Sztori:
A főhős, Jack Mason egy orvos, aki a fegyverekhez is igen jól ért. Megbízást kaptunk, hogy egy Cathrina nevezű csajszit kísérjünk el valahová, azonban balesetet szenvedünk és egy idegen bolygóra zuhanunk, ahol egy háború kellős közepében találjuk magunkat...
Tovább:
Folyamatosan mehetünk végig a teljesen lineáris küldetéseken, melyeknél mindig egy feladatot kapunk: az elején meg kell keresnünk Cathrinat, esetleg ki kell kapcsolnunk egy ellenséges bázis védelmi rendszerét, meg kell keresnünk ajtókapcsolókat stb. A játék elején csak egy idegen frakcióval csapunk össze, később azonban már két különböző klán is harcol egymás ellen, és nem csak minket lőnek...
Munició:
Mivel sci-fi játékról van szó, igen érdekes fegyvereket kaphatunk kézhez. A jól ismert gépfegyver, shotgunm rakétavető, de olyan csemegéket is kapunk (nem kukoricacsemege, azt a Lidl-be kell venni), mint például a pattogó bombát kilövő szarság, mely a falról meg egyéb tárgyakról össz-vissza pattog, de ha embert talál... akkor bamm. Meg van itt kéklézer szerűséget lövő stb. Sőt, néha trükközhetünk is: a pályákon elszórtan mérgező anyagos ládákat találhatunk: ha beléjük lövünk a mérgező anyag szétterjed, és az ott állók mind összesnek. Ugyanilyen ládából van még robbanós is.
Életerőnk pedig a bal felső sarokban látható: 4 rublika, mely folyamatosan töltődik vissza, természetesen jó lassan, azonban ha találunk medkitet, egy két kütyü-t a csuklónkhoz nyova feltölthetjük erőnkkel... A legjobb azonban a különféle fegyverek betárazása, mindegyik egyedi, és sci-fi hangulatú...
Ellenek:
Az elején eléggé egységes ellenfelek vannak, és folyamatosan jönnek majd az újabb emberek, hogy jól széjjel rúgják a seggünket. Sima sci-fi ruhában levő, rendőr-kordonos, rakétavetős, távcsövespuskás, levegőben-repkedő robotos, mérgezőgázokat kilövelő védőrendszer, automata tűzlövő, és főboss: szuperül feltöltöm a saját erőmet nagy bizbaszokból, és nagyon durván lövök nevezetű egyén.
Bugs:
A játék alapjából véve nem könnyű. Félig a naggyából nem rossz MI-nek köszönhetően, félig a borzasztóan rossz irányításnak és a nagy bugoknak köszönhetően... Ilyen nehézség például az, hogy a robbanó fegyverrel gyakran saját magunkat robbantjuk fel, főleg ha trükközni akarunk: egyszer át akartam lőni egy kar alatt a bombát, azonban ott egy "láthatatlan fal" volt, és szépen magamat csináltam ki.
Nagy bug még az irányíthatóságban, hogy gyakran az ajtókon nem lehet normálisan bemenni, főleg ha oda esett egy fegyver vagy egy védőpáncél. Szegény meber végülis nem tudja behajlítani a derekát, hogy az 1,80 magasságával átmenjen az 1,80-as ajtón, hiszen szegény nagyon öreg bizonyára...
A legnagyobb bug, amivel találkoztam azonban az, hogy bizonyos VGA-kon borzasztó grafika baromságokat csinál a játék... Max-ra húzva a cuccost (ami még így sem néz ki valami bájosan, pedig annyira nem is öreg), bizonyos fényektől, robbanásoktól fehérré és feketévé vált a kép: csak low-ra húzva a visual megjelenést lehetett ezt kiküszöbölni. Állítólag majd jön egy patch ennek az orvoslására, de hát azért ez mégis csak ciki...
MI:
A mesterséges inteligenciával kapcsolatban kissé felemás érzéeim vannak, hiszen néha jól, néha viszont borzalmasan viselkedik. Ellenfeleink például gyakran próbálnak összevontan támadni, bekeríteni, mellénk kerülni, vagy valami, gyakran azonban egyenként futnak, hogy én egysével lekaphassam őket, a többiek meg nem csinálnak semmit... De még olyannal is találkoztam, hogy a tőlem 1 méterre álló ellen egy helyben állt, meg sem mozdult, és csak akkor kezdett el valamit csinálni, mikor én belelőttem...
Pályák, járművek:
Ami nagyon tetszik, hogy a pályák viszonylag változatosak: folyó partján harcolunk, egy vonaton lövünk (az ellen gyakran leesik a vonatról, nagy igyekezetében...), vagy a levegőben, egy űrhajóról lőjük ki a másik űrhajóról jövő rakétákat... Gyakran liftekkel is babrálunk, vagy hidakon megyünk át, közbe természetesn mindent lövünk, ami mozog (még a néha velünk tartót Cathrina-t is lőhetjük, nem árt neki, masszív a csaj).
Nagy ritkán járműveket is szerezhetünk, melynek irányítása ugyan elég gázos, mégis jó, hogy betették őket. Gyakran előre scriptelten nem mi irányítjuk a járművet, csak a fegyverrel kell aratnunk.
Értékelés:
-
Grafika --> 15/20
-
Hangok --> 12/15
-
Csoportjában --> 13/15
-
Megunhatóság --> 7/15
-
Játékélmény --> 30/35
Összesen: 77%
Kissé hamar rá lehet unni, a grafikája is öreg már, de sci-fi mindenkit lelövünk vágyainkat simán ki lehet vele éni...
berc |