Me
F.Massa
M.Schumacher
Extrák
Forma-1
Ferrari

 
Számláló
Indulás: 2006-08-04
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Futamok

A Futamokon csak a Technikai Szabályzatban meghatározott Formula 1™-es autók indulhatnak.

Valamennyi Futam zárt nemzetközi verseny.

Mindegyik verseny távja a zöld lámpától, a kockás zászlóig tart; megegyezik annyi teljes kör számával, amennyi éppen csak hogy meghaladja a 305 km-es távot. Ha két óra letelik a tervezett versenytáv megtétele előtt, a vezető versenyzőnek bemutatják a kockás zászlót, amikor áthalad az ellenőrző vonalon (a Vonal) annak a körnek a végén, amely alatt a két óra letelik. A Vonal egyvonalban keresztezi mind a pályát mind a boxutcát.

A Futamok végleges listáját az FIA adja közre minden év január 1. előtt.

Azt a Futamot, melyre kevesebb, mint 12 autó jelentkezett, le lehet mondani.

A Bajnokságban részt vevő valamennyi versenyzőnek, nevezőnek és tisztségviselőnek FIA szuperlicenccel kell rendelkeznie. A versenyzők neve egy évig szerepel a szuperlicenccel rendelkezők listáján.

Pontok

A versenyzők Formula 1™ Világbajnoka címet a legmagasabb pontszámot elért versenyző kapja, figyelembe véve valamennyi ténylegesen megtartott Futamon elért eredményeit.

A konstruktőrök Formula 1™ Világbajnoka címet annak a gyártmánynak ítélik oda, amelyik a legmagasabb pontszámot éri el figyelembe véve a gyártmányonként legfeljebb két autóval elért valamennyi eredményt.

Mindegyik Futamon a következő skála szerint adnak pontokat mind a versenyzőknek, mind a konstruktőröknek:
1. hely: 10 pont
2. hely: 8 pont
3. hely: 6 pont
4. hely: 5 pont
5. hely: 4 pont
6. hely: 3 pont
7. hely: 2 pont
8. hely: 1 pont

Büntetés

A sportfelügyelők a következő három büntetés bármelyikét kiszabhatják a rendkívüli eseményben érintett bármelyik versenyzőre.
a) Áthajtás büntetés. A Versenyzőnek a boxutcába kell hajtania és anélkül, hogy megállna saját boxa előtt, visszaáll a versenybe.
b) Tíz másodperc időbüntetés. A versenyzőnek a boxutcába kell hajtania, megáll a saját boxa előtt legalább tíz másodpercig és aztán visszaáll a versenybe.
c) Tíz rajtrács pozícióval hátrább sorolják a versenyző következő Futamán.

Azonban, ha az a) vagy b) büntetések valamelyikét az utolsó 5 körben, vagy a verseny vége után szükséges kiszabni, a következő bekezdésben foglaltak nem alkalmazhatók, és ekkor 25 másodpercet kell hozzáadni az érintett versenyző versenyidejéhez.

Amennyiben a sportfelügyelők az előzőekben meghatározott, a) vagy b) pont szerinti büntetőidő kiszabása mellett döntenek, a következő eljárást alkalmazzák:
a) A sportfelügyelők írásban értesítik a kiszabott időbüntetésről az érintett csapat egy hivatalos személyét, és meg kell bizonyosodniuk, hogy ez az információ a videó monitorokon is megjelenik.
b) Az érintett versenyző a felügyelők döntésének a monitoron való feltüntetett idejétől számított legfeljebb három teljes kört tehet meg anélkül, hogy a boxutcába behajtana, a „Tíz másodperc időbüntetés” büntetés esetén a saját boxához kell hajtania, és a büntetőidő letöltéséig ott kell tartózkodnia. A büntető idő letöltésére kiálló autón dolgozni nem szabad. Ugyanakkor, amennyiben a motor leáll, azt újra lehet indítani, amikor a büntető idő lejárt.
c) A büntetőidő letöltése után a versenyző újra csatlakozhat a versenyhez.
d) A szabályok bárminemű megsértése, vagy nem teljesítése a versenyző kizárását eredményezi.

Minden versenyző kizárólag egy motort használhat az edzések, valamint a verseny során. Amennyiben szükség van a motor cseréjére, a rajtrácson tíz hellyel kerül hátrébb minden csere alkalmával. Ugyanakkor, ha a cserére az időmérő edzés után kerül sor, az érintett versenyzőnek a rajtrács végéről kell rajtolnia.

A boxutcában a szabadedzések alatt 60 km/h a sebességhatár, ez a verseny hátralévő részében 100 km/h-ra emelkedik. Kivételes körülmények esetén az FIA Formula 1™ Bizottság Állandó Irodája által kiadott más értékű, sebességkorlátozás is lehetséges.

Minden olyan csapatutasítás tilos, mely egy verseny végeredményét befolyásolja.

Szabályváltozások

2006. évi Formula 1™ szabályváltozások

Az időmérőt három részben bonyolítják le: az első negyedórában az összes kocsi a pályán lesz, az öt leglassabb kiesik, és a következő tizenöt percben a maradék tizenöt folytathatja. Az újabb öt leggyengébbnek a végén be kell fejeznie a körözést, és további húsz percben a legjobb tíz folyamatosan mehet. Aki a legjobb időt futja, azé lesz az első kocka. A hivatalos edzés után már nem lehet tankolni, sem kereket cserélni, a versenyt pontosan azzal a géppel kell kezdeni, mint amilyennel befejezték a kvalifikációt.

A FIA kihirdette 2008-as szabálytervezetét

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerda délután hivatalos közleményében fedte fel költségcsökkentő terveit a 2008-as idényre vonatkozóan, miután maga az elnök, Max Mosley is aggodalmát fejezte ki az égbeszökő költségek miatt.

Azok után, hogy több alkalommal is leültek a csapatokkal, illetve az AMD közreműködésével az idei évben egy átfogó közvélemény kutatást végeztek a rajongók körében, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azt a célt tűzte ki maga elé, hogy akár egy független csapat is eredményes lehessen a királykategóriában, nem több, mint évi 100 millió dolláros költségvetéssel.

Ennek érdekében az irányító testület mindenképpen tiltólistára szeretné helyezni a drága technológiák alkalmazását, be szeretné vezetni a nagy vitát kavart CDG szárnytopográfiát, fordulatszám szabályozott erőforrásokat, egységes ECU-t, illetve szélesebb slick gumikat kíván alkalmazni a jövőben.

„Az igazi vita a Formula 1™-ben nem a sport irányítása, vagy a FOM által a csapatoknak fizetett pénzösszeg miatt alakult ki, sokkal inkább a költségek egekbe szökése volt a kirobbantója” – mondta Mosley.

„A Világbajnokságot olyan útra kell terelni, hogy az a független csapatoknak se okozzon anyagi nehézséget. Ezzel ellentétben azonban két vagy három nagyvállalat minden pénzt megad azért, hogy megszerezze a bajnoki címet. Ez a hozzáállás hatalmas kárt okoz a sportban, melynek korábban már szemtanúi lehettünk az amerikai IRL sorozatba. Nem szeretnénk, ha ez a Formula 1™-ben megismétlődne.”

„Egy nagyvállalat annyi pénzt költ a Formula 1™-re, mint amennyi éves bevételének a fele. Ez tarthatatlan állapot, melyre a befektetők is egy idő után fel fognak figyelni.”

A technikai szabályzat megváltoztatásán felül a Nemzetközi Automobil Szövetség bízik benne, hogy a sportszabályokon is alakíthatnak majd. Terveik közt szerepet az egy beszállítós rendszer mellett a három versenyhétvégés motorok, a négy versenyhétvégés váltóművek bevezetése, illetve a súlybüntetés azoknak, akik idő előtt új erőforrást és váltót tesznek autójukba.

A Nemzetközi Automobil Szövetség további költségcsökkentő megoldásokat kíván bevezetni a 2009-es idénytől. Ezek között szerepel, hogy egy csapat a szezon során maximum csak kétszer végezhet el komolyabb módosítást karosszériáján, illetve minden versenygépben lennie kell egy energiatároló és hibrid rendszernek.

Az irányító testület a 2008-as idénytől viszont engedélyezni fogja a karosszériák, illetve különféle komponensek adás-vételét, miután érvényét veszti a jelenleg is hatályban lévő Concorde Egyezmény.

A 2008-as főbb szabálymódosítások összefoglalása

Az olyan új technológiák, melyekkel egy csapat az adott évben előnybe kerülhet, ám azokat a többiek a következő szezonban komoly fejlesztések árán szintén megvalósítják, az adott idény után tiltólistára kerülnek.

Oka: Költségek csökkentése. Ezzel a feltaláló csapat komoly előnyre tehet szert egy évig, ám megakadályozza, hogy a riválisok hatalmas összegeket fordítva a kutatásra, ugyanolyan technológiai szintet érjenek el, és újból visszaálljon a relatíve azonos helyzet.

- A hátsó szárny két részre szakad. Oka: A kutatások igazolták, hogy ezzel nem keletkezik komoly szélárnyék az autók mögött, így a követő autó sokkal jobban tud teljesíteni, mellyel az előzés könnyebben kivitelezhető.

- Olyan változtatások a karosszérián, melyek csökkentik a leszorítóerőt, miközben a légellenállás azonos szinten marad, mellyel elkerülhetik, hogy a kanyarsebesség a későbbi években se haladja meg a 2006-os szintet.

Oka: Biztonság. - A karosszéria első részének oly módon való megváltoztatása, mellyel az autó a forgalomban jobban viselkedik.

Oka: Az előzés elősegítése. - Korlátozás az aerodinamikai kutatás egyes „érdekes” területein.

Oka: Költségek csökkentése. - A minimum súlyhatár 605 kilogrammról 550 kilogrammra csökkentése.

Oka: Kirekeszteni azokat a költségeket, melyeket a csapatok a borzasztóan drága, nagy sűrűségű, egyenként 55kilogrammos ballasztokra költenek, amik szállítása sem jár anyagi veszteség nélkül. Emellett az autók sokkal biztonságosabbak lesznek az extra súly nélkül.

- A csapatokkal való egyeztetés függvényében a motorok 19.000, esetleg 20.000 fordulat/percre korlátozása. Oka: A költségek csökkentése, illetve a Formula közelítése az utcai autóknál használt technológiához.

- Egységes motor- és váltóelektronika bevezetése a Formula 1™-ben. Oka: A költségek csökkentése, a vezetést segítő elektronikai eszközök, mint például a kipörgésgátló betiltása, valamint a FIA azon privilégiuma, hogy figyelemmel kísérheti a motor használatát és a teszteken megtett kilométerek számát.

- Az áttételek minimális sűrűsége 12mm kell legyen. Oka: A költségek csökkentése mellett a robosztusabb, strapabíróbb váltók megjelenése.

- A guminyomás versenyző által való változtatása vezetés közben. Oka: Biztonság, különösen a biztonsági autós periódusok alatt.

- A kerekek maximális átmérője elöl 640mm-re, hátul pedig 710mm-re növelése, míg a maximális szélesség elöl 365mm-re, hátul pedig 460mm-re való növelése slick gumikat alkalmazva. Oka: A mechanikai tapadás növelése, mely valamelyest kompenzálja az aerodinamikai leszorítóerő csökkenését az előzések elősegítése érdekében.

- Csak engedélyezett anyagok felhasználása az autók építésénél. Oka: A költségek csökkentése.

- Az üzemanyagnak legalább az 5.75 százaléka biológiai eredetű kell legyen. Oka: Hogy az üzemanyagok terén is egyre jobban közelítsen a sport a közúti autók technológiájához.

2009

 2009-től minden egyes csapat maximum két alkalommal változtathat autójának karosszériáján a szezon során. Oka: A költségek csökkentése. Vannak olyan elképzelések is, hogy a 2009-es idénytől bevezetik az energiatároló, és hibrid rendszerek alkalmazását a Formula 1™-ben, ám ezen változtatásokat mindenképpen úgy akarják megoldani, hogy az ne jelentsen többletköltséget a csapatok számára.

A Sportszabályzat változásai

A technikai szabályzatban való változtatások mellett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a sportszabályokban is módosításokat szeretne elvégezni a 2008-as idényre vonatkozóan. Ezeket a javaslatokat azonban még a 2006. március 22-én ülésező Motorsport Világtanács előtt érvényesíteni kell.

Íme a tartalom:
- 2008-tól csak egy gumiszállító maradhat
- Egy motornak három versenyhétvégét kell kibírnia
- Egy váltóműnek négy versenyhétvégét kell kibírnia
- Súlybüntetés az idő előtti motor-, illetve váltócseréért
- Tesztkorlátozások
- Egy versenyhétvégén maximálisan csapatonként két autó vehető igénybe
- A 2008-as nevezés első, illetve utolsó napjának kihirdetése

A 2008-as Concorde Egyezményből törölnék azokat a megszorításokat, melyek miatt a csapatok nem kereskedhetnek szabadon a karosszériáikkal, illetve az egyéb komponenseikkel.

 

Forrás:hungaroring.hu


Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?