Game Mania Online - Minden ami PC game
Hirdetés
 
Menü



 

Főmenü (Help)

 

Kezdőoldal

Hírek

Szerkesztőség
Elérhetőség
GMO banners
Vendégkönyv
All szavazás

Jogi szabályzat

Köszönet

GMO Magazin
GMO Movies

GMO TV - Tipp!

Játékarchívum

 


Hét képe:


Mirror's Edge


Játéktesztek (Help)

TOP Lista
Összes teszt
Gyorstesztek

Előzetesek (Help)

Leírások

Videók

Események


Letöltések (Help)

 

Teljes játékok

Demók

Videók

Magyarosítások

Kiegészítések

 


Képek (Help)

 

Játékképek:
Akció

Sport

Autós

RPG

Stratégia

Egyéb game
Minijátékok

eXtra képek:

Képsor & Wallpaper

Filmek

Extra

 


Cikkek

Utolsó 5 cikk:

GamePad teszt
T'Storms vs. Thunder
Sármelléki gyorsulás
Másolás
Magyar játékfejlesztés

 


Filmek

 

Leírások

Videók

 
Reklám


Médiaajánlat

GMO banner:

Reklám:

 
Teszt: Bioshock

Bioshock

42# játékteszt

"ANYÁD!" Mondja az egyszerű gamer, mikor leül a Bioshock nevezetű gyöngyszemmel játszani, és átéli azt az extránszuper élményt, amit én átéltem az utóbbi pár napban... Mikor megszereztem a játékot, azonnal beleszerettem, hiszen teljesen új koncepciójú gamma, a manapság megszokott shootere-ktől teljesen eltér. Nagyszerű a retro hangulat, a különféle szuper képességek, a rengeteg variációs lehetőség, nem is tudom, mivel kezdjem eme tesztet. Talán a sztorival.

Történet:

Repülünk az óceán felett, szivarozgatunk, majd hirtelen minden elsötétül: a repülő zuhanni kezd. Nagy nehézségek árán a vízbecsapódás után - az utasok közül mi egyedül - a víz felszínére tudunk úszni, majd az égő roncsok közepette elevickélünk egy - az óceán közepén álló - világítótoronyhoz.

Kinyitjuk az ajtót, majd a sötétségbe belépünk, az ajtó becsapódik mögöttünk, és fokozatosan meggyulladnak a lámpák. Megszólal egy kellemes blues szám, mi pedig óvatosan lesétálunk egy lépcsőn, és beszállunk egy lifszerűségbe...

A vízi lif-kabin elindul, és hirtelen egy vászon kerül elénk, majd elkezdődik egy dia-film:

Élt egyszer egy Andrew Ryan neezetű tudós, aki elképzelt egy gyönyörű víz alatti várost, ahol az arra érdemesek élhetnek távol, az egyre kapzsibb emberiségtől. Egy ideig minden szép és jó volt, hatalmas metropolist húztak fel az óceán mélyén, melynek neve: Rapture! Hirtelen fel is tárul elénk az óriási város gyönyörű panorámja, pár perccel később pedig kabinunk megáll.

Ekkor azonban elkezdjük kapizsgálni, hogy itt valami nagyon nincs rendben: az üvegajtón kinézve egy belső teret láthatunk, ahol egy igen ocsmány kinézetű férfi gyakorlatilag kibelezi egy hasonlóan ocsmány társát... Végül kikerülünk a kabinból, és fegyvereket szerezve folyamatosan tudatosul bennünk: itt az életünk a tét!

És hogy miért is? Mert valaha, mikor Rapture még békés volt, a tudósok egy víz alatti élőlény testéből kihalásztak valami anyagot, melyből egy olyan szuperdrogot állítóttak elő, mely az embereket természetfeletti erővel ruházza fel. Ez a cucc hihetetlen népszerű volt Rapture-ben, és egy ideig nem is volt baj, de mikor egy Fontaine nevű ember pénzt akart keresni az ADAM-el, kitört a káosz: az emberek az életük árán is hozzá akartak jutni a napi ADAM adaghoz, és mindenki ölt mindenkit... Aki pedig nem élt a szer adta Isteni erővel, befellegzett...

Az Plasmid:

A Plasmid az a képesség, amit az ADAM szer ad nekünk, ilyen például az elektrosokkolás, a tűzlövés, vagy a lefagyaztás, őrző-rendszer megzavarás, esetleg a telekinesis, amivel tárgyakat mozgathatunk. Az a játék elején csak nagyon kevés Plasmid áll rendelkezséünkre, de később folyamatosan beszerezhetünk újabbakat.

Menet közben csak előre megszabott Plasmid lehet nálünk (később adam pontokkal növelhetjük ezt a számot...), és egy gép segítségével váltogathatjuk a beszerzett Plasmidokat. Kissé bonyolultan hangzik, de igazából egyszerű, mint a banán.

A játék menete:

A Bioshock első fél-egy órája elég lineáris, de ez főleg azért van, hogy az ember beletanuljon a játékba. Szépen egy előre megírt vonalon haladunk végig, és folyamatosan tanít minket, hogy mit mivel és hogyan csinálhatunk.. Sokszor akadunk majd előre scriptelt eseményekbe (főleg a játék elején), amikor egy olyan eseményt nézhetünk végig, melybe beavatkozásunk nincs ugyan, de hangulati elemnek és tanulásnak nagyon jó (azonban az a baj velük, hogy nem lehet pörgetni őket, így a későbbi újrajátszásoknál végig kell néznünk őket újra, és már kissé unalmasak...). Ilyen például az, mikor először adjuk be magunknak az adam szert, vagy mikor bemutatják a Big Daddy-t és a Little Sister-t (lásd minny'á), vagy rögtön a játék eleje, mikor Ryan elmeséli nekünk Rapture történetét.

Később azonban már arra megyünk, amerre akarunk, bár a sztori szép folyamatosan alakul ki körölüttünk, főleg a helyenként elszórt hanganyagokkal. Néha kissé logikázni is kell, ilyen pl az, hogy egy nagyrakás égethető anyagot kell ajtók előtt eltűntetnünk, hogy átjussunk, vagy széfeket kell hackalni, kulcsokat megszereznünk és még sok hasonló dolgot kell tennünk.

Ellenfelek:

Gyakorlatilag 3-4 különféle ellenfelünk van, azonban belőlünk a leg különfélébbek is megtalálhatóak.

  Rapture lakói: Vagyis inkább Rapture volt lakói, ugyanis a most itt élők nagyon nem lakják Rapure-t, hanem inkább bomlasztják. Ezek az emberszerűségek teljesen behülyültek az ADAM-től, és egész életüket arra szentelték, hogy még-még szerezzenek anyagot. A játék elején még nagyon gyenge, csavarkulcsos, esetleges pisztollyal felfegyverkezett alakok ők, simán elintézzük őket, később azonban találkozhatunk őrült teleportálós, tűzzel játszadozó dokit, falakon mászó spiderman feelingű, karatéző köcsögöket, valamint a leg különfélébb Plasmidokkal felfegyverkezett 'embereket', fegyverét dajkáló ápolónőt, és a többit.

  Védelmirendszer: Rapture természetesen állig fel van szerelkezve a legkülönfélébb védelmi rendszerekkel. Ha illegális helyeken járkálunk, és egy kamera észrevesz minket, azonnal riadóztatja a repülőű, gépfegyveres zümm-zümm-zümm robotokat, hogy ugyanmár, dárga barátom, intézzed már el ezt a csávót. Ilyenkor 60 mp-ig üldöznek minket, és ha ennyi idő alatt se óhajtottunk eltávozni a tiltott területről, újabb zümmizék jönnek. Alapvetően sok dolgot csinálhatunk ellenük: vagy szétlőjük a kamerát, vagy áthackeljük (ilyenkor a jól ismert csőrendezős minijáték lép akcióba - ha meghackeltük a kamerát, akkor nem minket, hanem a többi mutánst riadóztatja a gép, és őrájuk mennek a repülő robotok), vagy leáramozhatjuk a gépfegyvereseket, szintén áthackelhetjük, és akkor nekünk fognak segíteni, vagy szimplán leszedhetjük őket. Egyéb védelmirendszerek is vannak, méghozzá az automata gépágyúk, a lángszórók és aknavetők. Ezeket szintén meghackelhetjük.

  Little Sister & Big Daddy: Talán a legizgalmasabb ellenfeleink. A Sister szépen járkálják Rapture-t, és a holtakból egy óriási tű segítségével kiszippantják a bennük maradt adam-et. Közben folyton mögöttük rákál az óriási, búvárruhás Bid Daddy, aki rögtön rátámad arra, aki netalántán bántotta a kiscsaj. A Sister F.E.A.R.-es beütésű, magában is tud félelmetes lenni, de mikor elkezd sikítani, és megjelenik a több méter magas Daddy, akinek minden lépésénél remeg a föld... hát az klassz. Láb alól eltenni pedig igazán nem könnyű, mindig másmilyen kihívást jelent, szóval nagyon élvezetes vele küzdeni. Jó, ha előre eltervezzük mit fogunk csinálni, ugyanis harc közben a Big Daddy abszolút nem lomha: nekünkront, elcsap a kezével, gépfegyverével lő ránk, vagy bombákat szór felénk, és gyakran megbénulunk üvöltésétől: ilyenkor egy ideig ki vagyunk szolgáltatva az óriásnak...

Okosak, mint a banán:

Megint ez a banán, hát ilyet. Na tehát jöhet a mesterséges inteligencia... Nagyon érdekes a játékban az AI, hihetetlen mennyire élethű ez a megoldása az Irrational Games-es srácoknak. Rapture lakosai néha magukban járkálnak, fütyürésznek, dúdolnak, magukban beszélnek, mint az őrültek, dajkálják a nem létező babájukat, vagy összefogva küzdenek, ha meglátnak ránkkiáltanak, hiívják társaikat. Sokszor ők maguk is nekirontanak a Big Daddy-knak, ilyenkor általában csoportosan vannak, sőt, valamelyik jártas a hackelésben, és visszahackelhetik azokat a védelmi berendezéseket, amik egyébként már minket szolgálnak... A Little Sister megsiratja a Daddy-ket, a mutánsok gyakra egymást is elkezdik gyepálni, ha netalán félreértésük támadt. Ráadásul ha elhagytunk egy játékrészt, de később visszatérünk, nehogy azt higgyük, nem lesz itt semmi: a lakosok visszaszivárognak, újra és újra visszatérnek az előbb már kiírtott terekhez.

Fizika, stukik:

Ha jól logikázunk, és nem egy hentelős játékot látunk a Bioshock-ban, akkor olyan különös kombinálásokra lehetünk képesek, mint pl.: az egyik 'tüzes' Plasmid-dal meggyújtjuk a tárgyakat, majd Telekinesis-szel hozzávágjuk az ellenfélhez: így nem csak a sima ütéstől megy le az ellen életereje, hanem még meg is gyullad, így folyamatosan tovább csökken az ereje... Vagy Elektrosokk-al a vízbe vezethetjük az áramot, vagy az olajtócsákat gyújthatjuk meg, vagy a felénk dobált bombákat telekinesis-szel elkapva visszadobhatjuk az ellenhez (majdnem azt írtam, hogy visszab@szhatjuk, de aztán meggondoltam magam).

Fegyverarzenálunk is igen király: az 50-es évek pisztolyai, régies géfegyverei, bombavetői mind-mind megtalálhatóak, de a kissé felturbózott lángszórót, meg a sima csavarkulcsot is felhasználhatjuk az ellen ellen (ez de szép volt), de a kedvencem akkor is a shotgun, mellyen közelről irtó hatásosan irthatjuk az embereket, és az aknavető után a Big Daddy ellen is a leghatásosabb fegyver (mondom fegyver, ugyanis jobban járunk, ha gázpalackot vágunk hozzá, vagy meggyújtjuk a Daddy-t, esetleg lefagyaztjuk, és után lőjük...). A fegyvereknek egyébként háromféle tölténye lehet, természetesen amiből kevesebbet találunk, az általában erősebb..., de egyébként tényleg nincs sok munició a játékban, így kissé inkább túlélőhorrorosabb lesz, mind agyatlan hentelős (bár lehet legkönnyebb fokozatban már az, nem tudom, nem abban játszok).

Ami nagyon tetszik még, hogy pályákon elrejtve sokszor van egy gép, amivel a sok fegyverünk közül valamelyiket tuningolhatjuk. Ilyen például: nagyon lövéserő, meg pontosabb célzás, meg ki tudja, mi minden még. Azonban nagyon át kell gondolnunk, melyik fegyverünket használjuk, hiszen mint mondtam, csak egy fegyvert tuningolhatunk, és ilyen géppel nagyon ritkán hoz össze a sors...

Hangulat, hangulat, hangulat, hangulat:

És még folytathatnám. A játék legnagyobb és legjobb része az az írdatlanul király hangulat, ami az egész Bioshock-ot átjárja. Az 50-es 60-as évek kellemes zenéi, a plakátok, a régies telefonok, a bárok, és a többi. Néha megállhatunk, elihatunk pár üveg jófajta bort, vagy egyéb italok, ilyen a mellékhatások sem kerülhetőek el (szédelgés, homályos látás), kikotorászhatjuk a dollárokat a regisztrációs gépekből (amiből később bizonyos gépeknél vásárolhatunk magunknak adam-et és életerőt), ráadásul minden harc is egy totális hangulati fröccs, főleg a Big Daddy-vel való összeütközések...

De csak egy példát mondok a játék hangulatosságára: az ember a folyósón sétál, jobbra és balra kitekintve a vízet látja, halak úszkálnak, a távolban Rapture magas épületeinek csúcsa látszódik. Elérünk egy ajtóhoz, amely automatikusan kinyílik. Meglátunk egy termet, benn egy még élő nővel: ő magában beszél. Hirtelen azonban a teremben, ahol a nő mászkált, valami mérgező anyag kerül, az ember köhög, majd lassan minden elfed a zöld szer, befedi az üvegablakot... Azonban a csaj még utolsó erejével feltápászkodik, és a trugyiba ujjával belerajzol egy 4 jegyű számot, majd végleg összeesik... Az anyag elszáll, az ajtó kinyíilik, mi pedig besétálunk. A terem túlsó végében ott egy széf... Na vajon mi lehet a kódja?

HUD:

A játék kezelőfelülete eléggé leegyszerűsített: bal alul a fegyverünk és az épp használt töltényünk látszódik, bal felül pedig életerőnk és az adam szerünk látszódik. Életereőt venni az 'utcai' gépeknél lehet, és ezeket felhasználni az 'F' gommbal tudjuk. Az adam szerünk is itt látható: az épp használatban lévőt egy csík mutatja (ami minden Plasmid használatnál lejjebb megy), és ha a csík elfogyott, újra be kell lőnünk magunkat. Ilyen szert pedig ismét a Kóla automatákhoz hasonló gépeknél lehet (szintén itt lehet megvenni a töltényket és egyéb dolgokat). A játék térképe is egyszerű és ötletes, jól ki lehet rajta igazodni.

Via chamber és a grafika:

Próbálok én keveset írni a Shock-ról, de nem lehet. Na úgyhogy gyorsan ami még van: a játék alapvetően könnyű is és nem is. Hogy ezt hogy értem? Úgy, hogy a Big Daddy ellen pl nehéz küzedeni, meg mikor összeállnak ellenünk a mutánsok, és nekünk már fogyóban vannak a töltényeink vagy az adam szerünk, akkor bizony baj van... De hogy miért nem nehéz? Mert mikor meghalunk, nem történik semmi baj, a legközelebbi Via Chamber nevezetű gépben feléledünk, és az ugyanoylan sérült ellenfelünkre támadhatunk. Kissé fura, de meg lehet szokni.

A játék nagyon jól néz ki, a régies hangulat csak úgy sugárzik belőle. Még médiumon grafika beállítások mellett is gyönyörű, de hardon egyszerűen fantasztikus! Főleg a víz van nagyon szépen megoldva... Rapture hihetetlenül fest, a fényreklámok nagyon királyak, ellenfelink megsütve szénné égnek, szóval minden nagyon jó. Pontosabban csak majdnem: a bődületes hardverigénye nem a legjobban bejövős dolog.


Értékelés:

  • Grafika --> 9/10
  • Hangok --> 10/10
  • Megunhatóság --> 8/10
  • Csoportjában --> 10/10
  • Játékélmény -- 10/10

- Besz.rás: Fantasztkius hangulat, remek fizika, szép grafika
- Nem besz.rás: Bődületes gépgiény, kissé rá lehet unni

Összesen: 95%


Szinte semmi hibája sincsen, gyönyörű, izgalmas, király sztori, hihetetlen jó hangulat, remek játékélmány - év játéka esélyes!

berc

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat

 
Szavazás
GMO szavazás
Mikor költözzünk?

Majd ha teljesen kész az oldal - ne legyenek hiányosságok
Néhány dolog (játékarchívum, all szavazás, letöltések...) hiányozhat, de más ne nagyon
Minél hamarabb, csak a legfontosabb dolgok kerüljenek át (hírek, képek, cikkek)
MOST RÖGTÖN AZONNAL!
 
Versenyek

Verseny időpontok


GMO Points

Infó

Pontok

Nyeremények


Szépségverseny

 

Infó

Képek

Eddigiek


Games racing

 

Infó

Képek

Eddigiek

 
Xtra
Beállítás Kezdőlapnak!
Kedvencekhez!


Google PageRank


A honlap böngészéséhez 1024*768-as felbontás és Mozilla Firefox ajánlott!

© Game Mania Online - 2006-2008 - All rights reserved

 
Számláló
Indulás: 2006-12-21
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak