A zsebmetszés lehetséges bökkenői
2007.10.02. 13:14
„Keresek egy gazdagnak tűnő embert a tömegben, és észrevétlenül ellopom az erszényét”
A Zsebmetszés lehetséges bökkenői
„Keresek egy gazdagnak tűnő embert a tömegben, és észrevétlenül ellopom az erszényét”
Bizonyára sokszor elhangzott már ez a mondat a Tolvaj karakterek szájából. Aztán megdobta a százalékot és jó néhány arannyal gazdagabban folytatta az útját, a legközelebbi fogadóba. Nos, az ilyen esetekre álljon itt néhány lehetséges változat (k100-on kidobva), ami izgalmasabbá teheti a hétköznapi zsebmetszéseket.
Nem szükséges minden egyes tolvajlási kísérletet megnehezíteni, de 2-3 próbálkozás után bevethetjük ezt a táblázatot…
Ja és… Ezek a variációk elsősorban nagyobb városokra lettek kidolgozva, mivel csak ott van esély az ilyen „furcsa” esetekre…
01 – A célszemély igen nagy mágikus hatalommal bíró személy, aki már az első pillanattól tudta, hogy ki akarja a kalandozó fosztani, és hullaként-zombiként-áldozatként szüksége is van rá…
02-08 - A célszemély maga is tolvaj, de valamiért nem gondoskodott eléggé az ellopott erszényei védelméről. Egyszerű százalékdobás módosítók nélkül, és k3 erszényt lehet tőle ellopni…
09-15 - Olyan figura, aki szeretne gazdagabbnak látszani, mint amilyen valójában, de néhány réznél és ezüstnél nincs több vagyona…
16-35 - Átlag „gazdag”, aki nem figyel eléggé a vagyonára. Módosítók nélküli zsebmetszés% dobás.
36 - Kiemelkedően gazdag, és trehány személy. +2k6 arany van nála, és 15 % eséllyel k6 drágakő is. Módosítók nélküli zsebmetszés% dobás.
37 – Viszonylag magasan képzett harcos, aki valamilyen hatékony jelzőrendszerrel azonnal észreveszi a tolvajlási kísérletet. Habozás nélkül támad vagy őrt hív (50-50%)
38-39 – A meglopott erszényében valamilyen varázstárgy (gömb, drágakő, gyűrű, kocka, szobrocska, élőlény szerve, pénzérme stb) van. Újabb k10-es dobás
1-2 Átkozott varázstárgy (vagy a gazdájával kapcsolatban álló)
3 Idézésre (élőlény/varázslat) alkalmas varázstárgy
4 Gyógyításra alkalmas varázstárgy
5 Fürkész (valakihez/valamihez elvezet)
6 Támadó jellegű varázstárgy (varázslatot hoz létre, tűzgolyót lő, villámaurát ad a fegyver köré, méregfelhőt hoz létre stb.)
7 Védő jellegű varázstárgy (Védő aurát biztosít, elemi lényt idéz meg, bezár minden ajtót maga körül, stb)
8 Képességet, mágikus hatalmat – ideiglenesen, vagy véglegesen - regeneráló/növelő varázstárgy
9 Csak egy bizonyos személy, hely, másik tárgy hatására aktivizálódó varázstárgy
10 Ereklye (k6: 1-2 halál 3-4 élet 5-6 káosz). Vagy: bármilyen más varázstárgy, amit a KM be akar iktatni a játékba.
40-41 - Mérget rejt az erszény. K6+1 szintű a méreg. 10% esély van rá, hogy Banara vagy más nagyon különleges (magas szintű) méreg.
42-48 - Az erszényét viszonylag feltűnően viselő, a tolvajokat szinte csalogató beépített városőrök, akik külön a zsebmetszőkre „specializálódtak”. Csapdát, riasztórendszert, tárgyszimpátiás varázstárgyat rejt az erszényük. 5 + (Észlelés 10 feletti része + tapasztalati szint) % eséllyel tűnhet fel a tolvajnak a „csalás”.
49-63 - A vagyonukra kissé jobban figyelő gazdagok: -5% eséllyel lehet őket észrevétlenül meglopni.
64-70 - A vagyonukra sokkal jobban figyelő gazdagok: -10% eséllyel lehet őket észrevétlenül meglopni.
71-85 - A vagyonukra kevésbé figyelő gazdagok: + 5% eséllyel lehet őket meglopni.
86-90 - A vagyonukra szinte alig figyelő léha újgazdagok: +10 % eséllyel lehet őket meglopni.
91 – Embernek tűnő lény, aki valójában egy brutális szörnyeteg (Vámpír, Démon, Alakváltó stb). Lopás után kissé gúnyosan rámosolyog a tolvajra, majd eltűnik…célpontot/áldozatot keresett, és most megtalálta.
92-97 Olyan tárgy/varázstárgy, ami szimpatikus viszonyban áll a gazdájával, így ő azt – megtorlás kíséretében – könnyen meg is találja…
98 – kb 100 arany értékű gyémánt lapul az erszényben, amit egy újgazdag ficsúr rejtegetett, de nem figyelt rá eléggé…
99 – Meglepetés! K6:
1- Apró kígyó, meglepetésszerűen megmarja a tolvajt. 7 szintű méreg, ájulás/ halál
2 - Szimbióta lény szívódik fel a tolvaj ujján, és az életerejéből táplálkozik. Csak 80 Mp-s gyógyítás varázslattal pusztítható el.
4 – Illúzió aranyak, amik k6*10 perc múlva visszaváltoznak
5 – k3 Mithrill
6 – Kulcs (hogy kié/mié az a KM-re bízva)
00 – Az erszény egy kulcsot és egy fürkészt tartalmaz. Ezek együtt elvezetnek egy szinte őrizetlen – de gondosan elrejtett – ajtóhoz, ami mögött nagy vagyonok lapulnak…
Egyéb befolyásoló tényezők
Változhatnak a körülmények a közbiztonságtól, a település típusától, a lakosság összetételétől, a városnegyed jellegétől függően.
Közbiztonság
Rossz, vagy csapnivaló közbiztonságú helyeken
Elsősorban az aktív tevékenységet folytatót helyi tolvajklánoktól kell tartanunk, mivel ők amellett, hogy a saját dolgukkal vannak elfoglalva, figyelik az esetleges kívülálló riválisokat is, és kíméletlenül lecsapnak rá. Mondjuk, hogy az első zsebmetszésnél 10 mínusz tapasztalati szint százaléknyi eséllyel veszi észre egy kolléga (vagy ritkább esetben egy városőr), hogy mi is ott tevékenykedünk. Ez után az esély próbálkozások után +10 +15, +20, +25 (és így tovább) %-kal nő, de a 95-öt nem haladja meg soha (lehet ez egy nagyon mázlista tolvaj is…).
Tovább nehezíti a lopást, hogy a lakosok is jobban féltik a vagyonukat, ezért k10 (pluszban) mínusz 2k10 % (ez az első k10ből levonandó, és átmehet mínuszba is) eséllyel nő/csökken a sikeres zsebmetszés esélye.
Közepes biztonságú városokban
Talán itt van a legkönnyebb dolga a külhonból idetévedt tolvaj karakternek. Nagyobb tömegekben itt lehet a legészrevétlenebbül dolgozni. Ettől függetlenül még beleakadhatunk riválisokba, vagy rendfenntartókba (30-60% az utóbbiak javára). Első próbálkozásnál 5 mínusz tapasztalati szint, a többinél (+1, +5, +10, +15 és így tovább) %-kal nő az esély a lebukásra (95-nél nem lehet több)
Jó, kiemelkedően jó közbiztonságú helyeken
Nemcsak városőrök, hanem jellemérzékelő papok, lovagok, tolvajokra specializálódott ügynökök is segítik a hely jó hírnevének megőrzését. Kollégák szinte alig akadnak, azok is elsősorban saját maguk leplezésével vannak elfoglalva. A lakosok nem rejtegetik annyira az erszényeiket 2k10+5 mínusz k10 % eséllyel nő/csökken a zsebmetszés dobás esélye. Viszont nagyon könnyű lebukni is. 15 mínusz tapasztalati szint % az első próbálkozásnál, a többinél +10, +20, + 30 és így tovább. (97-nél nem lehet több).
Gazdaság, lakosság összetétele
Általában a közbiztonság és a város lakosainak anyagi jóléte is szorosan összefügg egymással. Hogy hány k6/k10 ezüst, arany található az ellopott erszényben azt döntse el a KM (mindent nem részletezhetek, na).
Az úgymond „néplélek” is befolyásoló tényező lehet. Forróvérű nyüzsgő népeket könnyebb lehet kifosztani, de agresszívabban is reagálhatnak (Ilanornál mondjuk), óvatos kereskedőket nehezebb (Dzsadoknál például), lehetnek gyanakvóbb népek (Dwyll Unió), stb.
A Kisebb falvak esete…
Bár elvileg könnyebb dolgunk lehetne itt, annyira azért mégsem az! Alapvető probléma, hogy kis lélekszámú helyeken szinte mindenki ismer mindenkit, és jobban kitűnik közöttük egy (vagy több) idegen. Ha eltűnik valami, a helyi lakosok hamar elfecseghetik: - Lakik a fogadóban néhány nem falubeli, akik gyanúsak voltak nekem az első perctől fogva… -
Egy kis előnyt azért mégis!
Megfelelő felkészüléssel (öltözködés, etikett, beilleszkedés) és háttértudás (tapasztalat, más alvilági képzettségek, helyismeret, ismeretség) segítségével csökkenhet az esély a lebukásra, és jó előkészítéssel több tapasztalati pont is jár. Ha ezeket kiemeli a játékos, vegyük figyelembe a kockadobásoknál…
És végül…
Nem jutott semmi ide már az eszembe. Elvileg amennyit akartam leírtam…
|