Company of Heroes
38# játékteszt
Kategória: RTS
Mivel ma jó kedvem van, és nem tok mit csinálni, úgy gondoltam, hogy egy kis CoH-ozás után írok erről a játékról is egy ismertetőt, de csakis azért, mert nagyon szeretem.
Ismertető:
THQ… csak ennyit mondok, és már mindenki tudja hogy itt nem holmi kínai cipőről van szó, hanem biztos egy jól kivitelezett, igényes játékról… Így is van, ez a Company of Heroes, egy 2. világháborús RTS.
Magáról a játékról annyit, hogy ezt 2006-ban dobták piacra, a Microsoft végzett vele DX10 tesztet, és mellékesen nagyon hangulatos.
Története:
Magának a játéknak iszonyú hangulatos ’hadjárata’ van, a D napon csöppenünk bele a játékba,(mint persze amerikána) és egy 5-6 perces, gyakorlatilag filmszerű bevezetővel ráz bele a játékba a gép. Mondjuk azt meg kell jegyezni, hogy nagyon sokszor Deja Vu érzésem volt, hogy ’mintha ezt már láttam volna a Ryan közlegényben’…node sebaj, attól eltekintve nagyon überfasza…
Játékmenet:
Elég egyszerű játékmenete van: elkezded a küldetést, aztán folytatod a következővel, de megjegyzem, nagyon hangulatos, én először úgy gondoltam, hogy majd az Age Of Empires-hez fog majd hasonlítani, de sokkal inkább kell azt mondani hogy ez egy World in Conflict- S.W.I.N.E. klón… Pedig nem… A feladat néha egyszerű, néha igen összetett: robbantsd fel a 88-asakat, tisztítsd meg ezt a kijáratot, pucold ki ezt a várost stb. Persze az ember tudja vakarni a fejét, amikor vért izzad, hogy bevegye Carentan főterét, aztán átvezető videóval jön a feladat, hogy építsünk ki egy védelmi vonalat, tankcsapdákkal, szögesdróttal, homokzsákkal, bunkerokkal és különböző aknavető, géppuskás, és tankelhárító egységekkel megfűszerezve, mert jön az SS (de tényleg), és az nem ismer kegyelmet, és vissza akarja szerezni a várost. Van még kb. 2-3 ehhez hasonló feladat, persze időre megy, pl Carentannál van 30 percünk a védelem felállításához, mert csak a 4. küldetés, de St Fromondnál már csak 10 percünk van védelmet szervezni, miközben folyamatosan jönnek elszórva a németek… Egyszer jönnek a Népgránátosok, aztán arra téved egy Sturmgeschütz, ne adj isten több is, aztán ezt kombinálja a gép gyalogsággal, stb…
De vannak igazán finom, izgalmas küldik is, anno St Lo bevétele után, pl az X-edik Panzer Lehr hadosztályból fentmaradt Párducokat semmisítsd meg…:O köszi, én is szeretlek…
Kedvenc küldetésem egyébként az utolsó 2 XD, ugyanis először meg kell semmisíteni az Elit Tigergruppen maradékát Schultz kapitány vezetésével(igazi mész és lősz, na jó nem, de hasonló, itt nem kell építkezni),valamint az utolsó hogy zárjuk le a Falasei-i kijáratot, így bekerítjük a maradék német sereget, és kész a hadjárat. 15-6 küldetés. Most persze az ember jogosan gondolná hogy ’de hát azt én egy nap alatt megcsinálom’, csak az a bibi, hogy a felétől kezdve a pályák még hardcore gémer esetében is 2-3 órát igényelnek: )
Aztán ad még küldetések közben másodlagos feladatot, amiért kitüntetés jár (pályánként 1, azaz 15-6, nekem mind megvan :)), ilyen például hogy okozz 300-as veszteséget, ne veszíts 5-nél több tankot, meg hasonlók.
A játék tartalmaz még 10-egynéhány sima pályát is, ahol csak építkezel és kinyírod az ellenfelet, de azokat gyorsan meg lehet unni. :( Szerencsére a patchek sokat dobnak a játékon.
Még annyit, hogy vannak a térképen bizonyos ellenőrzőpontok. Van amelyik lőszert ad, van amelyik benzint, és van ami az embererőre van hatással. Ezeket kell kontrollálni.
A menü:
Igazán egyszerű a felépítése: választható menüpontok, miközben a háttérben megy a bejátszás, és igazi vérfagyasztó, háborús zene.
Megtalálható az Online játék, de ha a játék nem eredeti, szóval ha írott, akkor neten csak hamachival lehet játszani vele, de ha az ember egy másikkal játszik, sokkal nehezebb dolga van, ugyanakkor közös megbeszélés esetén csak építkeznek, gyártják az egységeket, satöbbi.
Az Ai-val kapcsolatban csak annyit, hogy a gép remekül gondolkodik, automatikusan fedezéket keres, megszór gránáttal, ha vesztésre áll gyönyörűen hátrál a köv. fedezék felé miközben fedezik egymást, ne adj Isten tankért/egyéb páncélosért kiáltanak. Továbbá az egységekkel kapcsolatban: rengeteg egység van, és mindegyiknek saját képességük van, pl a mesterlövész rejtőzködhet, a shermanra lehet homokzsákot szerelni, 75 mm-es ceruzát is dughatunk a tornyára, esetleg aknamentesítés esetén fejleszthetünk rá egy hengert, több fontos láncokkal, amit forgat maga előtt, magyarán Sherman-Crab, alias rák.
Aztán a gyalogságot lehet fejleszteni modernebb feegyverekkel/géppisztolyokkal de fel is veheti bármelyik egység az elesett társától pl. az Mg-t, a Panzershrecket, aknavetőt, stb…
Az utászoknak lehet fejleszteni fémdetektor, illetve lángszórót. Ez utóbbit a Shütze-Panzer Wagenre is lehet szerelni.(tudjátok, a félhernyó). És még sok más, nem írom le, ha nem baj, mert már javában a suli lenne mikorra befejezném. :)
Azt hiszem teljesen kiveséztem a játékot, elküldöm az összes screenshotot bercnek, aztán üsse kő :)
Értékelés:
-
Grafika --> 18/20
-
Hangok --> 15/15
-
Csoportjában --> 15/15
-
Megunhatóság --> 13/15
-
Játékélmény --> 34/35
Összesen: 95%
Voronyezs |