Lost Planet
35# játékteszt
Kategória: TPS
"Gyünnek a bógárák!!! LOál!!! Stuki elő, betárazunk: bummbumm reccs! reccs..." Zöld takony elő, sárga T-Energy hátul, közöttük meg a mindenre elszánt... mi! Lövünk jobbra meg balra, de még főlfele is, ugyanis kezdődik a bogárinvázió!
Tyű a 'zannyát:
No, tehát, van egy gyönyörű bolygó (Ami tiszta jégkorszak, teli van hóval, jéggel, meg miegymással...), amit az okos, és kissé egoista emberek, vagyis Mi megszállunk. De sajnos az ottlakok ezt nem nagyon gondolják úgy hogy oké, úgyhogy fellázadnak ellenünk... Ők vala az ellenségeink, a nagy és kegyetlen bogárbagázs! Lesznek itt kérem mindenségek, köztük a 3 lábon állok és bután vigyorgok, meg a nagy vagyok és a s*ggemből kilövök bombákat típusú állatok, szörnyek, de erről majd később.
Bumm:
Az bezony, méghozzá jó nagy. Lesz jópárt fegyónk játék közben, amivel a csúnya ellenséget lőhetjük porrá. Az egyik legfontosabb, elmaradhatatlan fegyver a géppisztoly, melynek mindig hasznát vesszük majd. De van shotgun, mesterlövészpuska, és a méginkább kihagyhatatlan aknavető. Egyszerre két fegyót vihetünk magunkkal, egyiket feldobjuk a hátunkra, másikkal meg lövünk. Mer' ugye mindig kell lőni. Játék közben sokszor találunk fegyvereket, de sosem tudjuk, hogy legközelebb mivel hoz össze a sors, ezért kicsit nehézkes eldönteni milyen fegyvereket vigyünk magunkkal...
VS Teleshop:
Szerencsére az ilyen egyszerű fegyvereken kívül valami egészen különleges dolgot is beépítettek a fejlesztők, méghozzá az olyannyirra pompás VS gépeket, lépegetőket. Ezt a gonosz emberek kifejezetten a sok bogár miatt fejlesztette ki, mivel ezeknélkül elég kevés esélyünk lenne... Sok különféle VS gép található a játékban, valamelyikek még átalakulni is tudnak (transformers?). Egyszerre két böszmenagy fegyvert kaphatunk fel velük, variálhatunk azokkal, és pompás a lövésrendszer is: a jobb oldali gépágyúval a jobb egérkattintással lőhetünk, a ballal meg értelmeszerűen a másikkal. Ez különösen akkor érdekes, mikor csak egy gépfegyverünk van kéznél, és az pont a jobb oldali karba van beépítve: ilyenkor nem a szokásos bal egérgombbal lövünk, hanem a jobbal. Megtetszett na...
Egyébként sokszor ellenfeleink is lesznek ezek a VS gépek, mivel egy másik embercsoport, vagy mik, ellenünk fordultak, és így tényleg sokszor találkozunk velük majd. Kellemes lesz.
"Anyu! EEEEkkkora bogarat láttam!"
Mint mondtam, elég sok bógár ellenfelünk lesz majd. No nem sok típusú, hanem egy adagban lesz sok... De mindegyik elég érdekes, és meg lehet találni a gyengepontját. Vannak a sima háromlábú, bután vigyorgók, akik sok fájdalmat nem okoznak majd, de folyamatosan jönnek, amíg meg nem öljük a... nem tudom minek nevezzeleket (földből kijövő ragya). Vannak a szintén ártalmatlan magasban repülünk és mégbutábban vigyorgok is, amiket ugyanilyen ragya 'szül'. Természetesen komolyabb ellenfeleink is lesznek: gusztustalan nagydarab izé, ami nekiáll pörögni, és nekünk akar jönni, meg a kicsi háromlábúak jóval nagyobb társa.
Főszörnyek is akadnak bőven, amik inkább nagyságukkal aratnak, nem is inkább okoságukkal. Egyik főszörny pl szinte ugyanolyan, mint a pörgős, csak annyiba más, hogy megnőtt... De vannak érdekesebbek is, például a óriáshernyó, ami egy hatalmas téren kászál, tremors-hoz hasonlóan föld alatt mozog, majd hírtelen bukik elő, és meg akar zabálni minket, vagy csak simán ellök, esetleg a s*ggéből bombákat dobál ránk. Vagyis nem is s*egge, inkább szája... Á nem is tudom, szóval valahonnan bombákkal akar megölni minket. Csúnya dolog, mondhatom.
Na és akkor gyün a jópont: a szörnyeket nem lehet csak úgy megölni, hogy lövöm az oldalát, ahol a legnagyobb páncél védi, nem, mindig a leggyengébb pontját kell lőni, amit nem nehéz megtalálni, mivel mindig sárga izző izék mutatják...
T-Energy:
Apropó sárga, a játék egyik legfontosabb dolga a T-Energy, ami egy érték, amely mutatja, mennyi ellenálló pontunk van a hideg ellen. Magyarul a ruhánk egy olyan különleges cucc, ami megvéd a hideg ellen, de ehhez ilyen sárga, a bogarakból kilöttyent izére van szükségünk. Természetesen ez az anyag folyamatosan fogy, úgyhogy aprítanunk kell rendesen (néha pedig egy-egy irányjelző gépet is találunk, amiből szintén kinyerhető a T-Energy). Ráadásul a T-E nem csak erre hasznosítható, hanem nagyon jó regeneráló szer: mikor életünk csökken, a T-E érték is nekiáll csökkeni, cserébe azonban életerőnk visszanő. Súlyos baleset esetén azonban már késő: jön a mission failes felirat. Ráadásul ha a T-Energy elfogy, életerőnk is csökken: szép lassan megfagyunk. Okos dolog, végre egy ötletes újítás.
Kilövöm az izét má':
Az egyik legjobb dolog, ami nemcsak látványos, de hasznos is, az az, hogy csávókánkkal bizonyos dologra kilőhetünk egy kampót, amineki segítségével felhúzhatjuk magunkat arra a tárgyra. Így lehet felmászni bizonyos helyekre, sziklafalakra, falmaradványokra. Vagy mondok mást: sétálgatunk, sétálgatunk, egyszer csak belecsúszunk a hatalmas szakadékba. Meghaltunk. De! Ha gyors reflexeink vannak (netalántán easy-ben játszunk), akkor a kampót még időben kilőhetjük, és megmenekülhetünk a halálból. Vagy mondok mégegyet: ha egy magas helyről nem akarunk leugrani, szpen belelőjük a kampónkat a falba, és lecsőrlőzzük magunkat. Szóval ez igen pompás, apró hangulatfokozó cucc.
DX10:
Az. Itt egy játék, mely DX10-es. No ennyit ez új grafikai ficsőrökről, ugyanis izé... valamely oknál fogva nem tudtam DX10-ben játszani a gammát, de DX9-ben is nagyon szép. A hóviharban a szél felkavarva a havat, alig látunk, hősünk belesüllyed térdig a hóba, a lépegetők, bogarak nagyon fessek, robbanások látványosak, animációk is jó. Na nem az átvezető animációk, mert azok dög unalamasak, általába kapkodok az esc után... Tehát a grafikával semmi baj sincs, dögösen fest a játék. Az már más kérdés, hogy kinek a gépén fut el...
Fekete a leves?:
Sajnos a játék nem egy olyan gamma, amit az ember mindenáron ki akar akasztani, 62-szer újrajátsza... Nem, ez egy olyan játék, mely elég leülünk, tolunk 10 percet, és kiéljük a bogárirtózási vágyainkat. De van egy hatalmas bökkeni: 10 percre leülni csak úgy nem lehet, hacsak nem mindig újrakezdjük a missziókat, ugyanis konzol porthoz hűen nincs mentési lehetőség, automatikus mentés van, de az is csak küldetésenként egyszer-kétszer. Ráadásul ezeket nem visszatöltjük, hanem a főoldalról continue-zzük, és ha netalántál átjön a haver, vagy a teső játszik, a mentésünk elveszik, és kezdhetjük az egész missziót elölről. Komolyan mondod, siralmas. Nem értem miért nem lehet normális portolást véghezvinni, bár ez csak egy apróság, összességében nem lett rossz, pl a RE4-nél sokkal de sokkal jobban sikerül az átírás.
Egy másik hiba, ami szintén a mentési szisztémával kapcsolatos: a játék piszok nehéz, még könnyű fokozaton is. Ráadásul ha meghalunk, és a checkpoint jóval visszább volt, mint elhalálozási helyünk, nagyot szívtunk, nem folytathatjuk ott, ahol akarjuk. Kérdem én: ha automatikus metnés van, miért nincs sürűen, pl fél óra helyett (ugyanis a Lost Planet-ban kb ennyi időnként van mentés...) 5 percenként? Vagy mint a CoD-ban, fél percenként?
Értékelés:
-
Grafika --> 20/20
-
Hangok --> 13/15
-
Megunhatóság --> 6/15
-
Csoportjában --> 13/15
-
Játékélmény --> 33/35
Összesen: 85%
Mint akció shooter nagyon jól teljesít, de ez sem lesz a szívek csúcske. Vagy mije.
berc |