oOo I'm EMO / This Is Emo Site <3 oOo
imemo.gportal.hu

http://thesademogirl.uw.hu/imemo/1286550004_97.PNG
Az oldal elsősorban olyan embereknek szól, akik szeretik a feltűnő hajakat, és az extrém külsőt. Akik mernek változtatni magukon. Legyen akár emo, saucy, vagy scene. Akár olyan ember, aki nem sorolja magát sehova, de szereti ezeket a stílusokat, és a merész dolgokat.
főoldal interaktív it's my style imemo.gp extrák írj nekünk! fórum galéria

 
information


Az oldal 2007-ben nyílt, rengeteg eredménnyel rendelkezik. A szerkesztő Stella, Annie, Brokelle és Emily. Az oldal témája emo, saucy scene, és ha bármilyen gondod van, erre a címre írj: effybrooke@citromail.hu. A legforgalmasabb nap 505 látogatóval rendelkezett, és több mint 300 regisztrált felhasználónk van ^^
msn:
stella:
hc_stella@hotmail.com
annie: annie.obscene@hotmail.com
emily: roszikdora@hotmail.com
facebook*:
stella:
speed.alexis.sound
annie:annie.fayce

*linkelve:)


 
 
bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
számláló
Indulás: 2007-07-27
 

CSS Codes

Az emo a hardcore punk zene egyik ága. Az „emo” szócskát a kezdetektől fogva számos különböző jelentéssel alkalmazzák, amelyek között gyakorta csak a közös eredet az összekötő kapocs. A kifejezés használatának jogossága is számos vita tárgya volt már.

Eredeti formájában az „emo” kifejezés a 1980-as évek közepén a washingtoni hardcore punk szcéna hangzásvilágának és az ehhez köthető zenekaroknak a leírására szolgált. A későbbiek folyamán ugyanezt a színtért nevezték „emocore”-nak is, ez utóbbi az „emotional (érzelmes) hardcore” rövidítéseként szolgált. A korszak legfontosabb zenekarai a Rites of Spring, Embrace, One Last Wish, Beefeater, Gray Matter, Fire Party, és valamivel később a Moss Icon. Az emo első hulláma az érintett zenekarok többségének felbomlásával ért véget a korai ’90-es években.

A ’90-es évek közepétől kezdve alkalmazták a szót az emo első hullámában feltűnt Fugazi zenekar nyomdokait követő indie rock zenekarokra is. Együttesek, például a Sunny Day Real Estate vagy a Texas Is the Reason az emo dallamosabb, kevésbé kaotikus oldalát mutatták meg, mint a korábbi generáció. Az ún. „indie-emo” színtér a ’90-es évek végéig működött, amikor is több együttes feloszlott vagy más stílusra váltott.

Ahogy a megmaradt indie emo együtteseket felkapta a mainstream, újabb együttesek egyre populárisabb hangzást teremtettek, amelyre a popkultúra végülis rányomta az „emo” bélyeget. Emellett, ahogy az „emo” szó a múltban is együttesek változatos körét jelölte, a mai emo zenekarok listája még bonyolultabb és összetettebb, ami a kifejezés zenei szakkifejezésként való használatát rendkívül megnehezíti.

Az első hullám (1985-1994)

1985-ben Washington városában (Washington DC) Ian Mckaye és Guy Picciotto, a lassan megcsontosodó és az erőszak által egyre jobban elborított washingtoni hardcore szcéna veteránjai úgy döntöttek, hogy valami újba fognak. Mackaye együttese, az Embrace, és a Picciotto nevéhez fűződő Rites of Spring a hardcore-ra addig nem jellemző mértékben és módon voltak innovatívak, és az eredetileg a kulcsszereplők egyedi, személyes kísérletezgetésének induló stílus hamarosan saját, egyedi hangzással rendelkezett (a Hüsker Dü 1984-es Zen Arcade albumát gyakran emlegetik, mint az új hangzásra jelentős hatást kifejtő alkotást). A kísérletezés és az innováció megújult szellemének eredménye, hogy az 1985-ös nyár a szcénában "Forradalmi Nyár" néven híresült el.

Rövid időn belül a DC színtér emo hangzása más együttesekre is hatással volt, úgymint a Moss Icon, a Nation of Ulysses, a Dag Nasty, a Soulside, a Shudder To Think, a Fire Party, a Marginal Man, a Gray Matter, amelyek közül számosan jelentettek meg anyagot MacKaye Dischord Records-ában. A DC emo eredeti hulláma 1994-ben fejeződött be a Hoover együttes széthullásával

Nem tudjuk, hogy az emo kifejezést voltaképpen ki is használta először. Legkorábbi dokumentált megjelenésekor a Rites of Spring tagjai említették a Flipside Magazinnak adott 1985-ös interjújukban, hogy néhány rajongójuk ezt a kifejezést alkalmazza az együttes hangzásának leírására. A korai 90-es években mindenesetre nem volt szokatlan, hogy a washingtoni színtérre, mint emo-core-ra hivatkoztak. Az emo terminus emo-core-rá alakulásának ideje szintén bizonytalan.

Ahogy a washingtoni színtér nőtt, hasonló hangzással bíró és a DIY (Do-It-Yourself, konyhamagyarul Csináld Magad) etikát előtérbe helyező színterek jöttek létre. San Diegoban, a korai '90-es években a Gravity Records kiadott néhány hardcore emo anyagot. A korszak együttesei közt az alábbiakat találjuk: Heroin, Indian Summer, Drive Lik Jehu, Angel Hair, Antioch Arrow, Universal Order of Armageddon, Swing Kids, Mohinder. Kaliforniában az Enullition Records adott ki hasonszőrű együtteseket, így a Still Life-t és a Portraits of Past-ot, számos más klasszikus hácé együttes mellett. Az együttesek közti közös nevezőként változatos és számos szociális, illetve politikai téma említhető.

Ugyanebben az időben a New York/New Jersey területen olyan együttesek, mint a Native Nod, a Merel, a 1.6 Band, a Policy of 3, a Rye Coalitionés a Rorschach ugyanezt a lendületet érezték. Számos az előző együttesek közül kötődött a az ABC No Rio klub köréhez. Ez a mikroszíntér szembehelyezkedett a szcénán eluralkodó erőszakkal és a stagnálással, és a mára már legendává vált CBGB's mellett egyedüliként biztosított teret New Yorkban a hardcorenak. Az emonak ez a hulláma, különösen a San Diegoi színtér az emo egy kaotikusabb, agresszívebb formája, a screamo irányába alakult tovább.


Ahogy a legkorábbi bandák feloszlottak és szétszóródtak, úgy halványultak el az emo korábbi, hardcore-osabb beütései. Mindazonáltal, ennek a hangzásnak az elemei tovább éltek olyan együttesekben, mint a Four Hundred Years és a Yaphet Kotto. Emellett számos modern együttes is merít az emonak ebből a vonalából, többek közt a Circle Takes the Square, a Hot Cross, a City of Caterpillar, a Funeral Diner és az A Day in Black and White.

Az Embrace 1986-os feloszlását követően MacKaye megalapította a Fugazit, amelyhez nemsokára csatlakozott Guy Piccioto is. Noha a Fugazit általában nem tartják emoegyüttesnek, az együttes számos második hullámos emoegyüttesre hatott, mint a Sunny Day Real Estate, a Braid vagy a Jimmy Eat World.

 

A korai emo hatásai

Kaliforniában -különösen Bay Areaban számos együttes, így a Jawbreaker és a Samiam azon munkálkodott, hogy a washingoni "DC hangzást" populárisabb keretbe ágyazza. Andy Greenwald az előbbi zenéjét "a hardcore mogorva erejének, a kalipunk zeneírói érzékenységének és a DC emo megkínzott művésziességének héjanászának" nevezte, és ez a fajta nyersen dallamos zene hamarosan olyan új követőkre talált, mint a Still Life és a long islandi Golden Variety.

Szintén a korai 90-es években a Lifetime-hoz hasonló együttesek a saját módjukon reagáltak a youth crew típusú sraight edge hardcore kimúlására és új kivezető utak keresésébe fogtak. Ezt a fajta zenét gyakran nevezték dallamos hardcorenak, vagy emonak. A korábbi hardcore arcok elmetálosodására kezdetben a Lifetime a zene lassításával és lágyításával, valamint személyes dalszövegekkel reagált. Ehhez később társult a dühnek, sebességnek és dallamosságnak az a sajátos elegye, ami egyedivé tette a zenéjüket. A Lifetime zenéje, szövegvilága és stílusa olyan későbbi együttesek számára szolgált mintaként, mint a Saves The Day, a Taking Back Sunday és a The Movielife.

Ezzel egyidőben, a Converge-hez hasonló modern metalcore együttesek hatással voltak a Keleti Part emo együtteseire, amelyek közül számosra egyfajta katartikus élmény és önreflektív szövegek váltak jellemzővé.

 

A második hullám (1994-2000)

Ahogy a Fugazi és a Dischord records egyre népszerűbbé vált a korai '90-es évek underground indie köreiben, számos új együttes jött létre. A Fugazi hangzását a Mission of Burma vagy a Hüsker Dü post-punk zenéjével elegyítő, új emo generáció bukkant fel.

Lehetséges, hogy a kulcsmomentum a Sunny Day Real Estate együttes Diary albumának 1994-es megjelenése volt. A Soundgarden sikere után a Sub Pop kiadó ugyanis képessé vált arra, hogy az átlagos indie kiadványoknál szokásosnál sokkal szélesebb közönség figyelmét hívja fel az albumra, például a Rolling Stone magazinban megjelentetett hirdetésekkel. Az erős kiadói háttér néhány tévés fellépést is hozott a bandának, például a The John Stewart Show-ban. Ennek eredményeképpen az albumot széleskörű érdeklődés fogadta.

Ahogy egyre többen és többen ismerték meg az együttest (jelentős mértékben az ekkor még gyerekcipőben járó Interneten keresztül), megkapta az 'emo' cimkét. Figyelemre méltó tény, hogy noha a Fugazi nem emoegyüttesként vonult be a köztudatba, a rajongók új generációja a jelzőt a korábbi hardcore jellegzetességekkel bíró stílusról erre az indie rockhoz közelebb álló stílusra ruházta át (a teljes „emo-core” jelző sem volt szokatlan a Sunny Day számára). Az emo terminus magyarázata közben számos rajongó osztotta a stílust a régi „hardcore emo”-ra és az új „indie emo”-ra.

A következő években az "indie emo"-nak kialakultak a legfontosabb központjai.Ezek közül a legjeelntősebb a Középnyugaton jött létre a '90-es évek közepén, jellemzően Chicago, Kansas City, Omaha és Milwaukee vonzáskörzetében.Ezek az együttesek nagyrészt a korábbi forrásokból merítettek, de még enyhébb zenét játszottak. Az emonak ez a típusa gyakorta „Midwestern emo” néven került említésre, fontosabb együttesei a Boy's Life és a Cap'n Jazz. A következő években számos itteni együttes vont magára jelentős figyelmet, így a The Promise Ring, a Braid, az Elliott, a Bright Eye, a Cursive és a The Get Up Kids.

Az arizonai Phoenix környéki területen is jelentős emo színtér formálódott. A Jimmy Eat World korábban punk-rockot játszó tagjai, a Fugazi és a Sunny Day Real Estate által inspirálva emo hatásokat vegyítettek a zenéjükbe, és kiadták a Static Prevails című albumot, ami az első nagy kiadónál megjelent emo lemez lett, köszönhetően annak, hogy a Jimmy Eat World már '95-ében leszerződött a Capitol Recordshoz.

Egyéb együttesek, amelyek követték az "indie emo" modellt: Christie Front Drive, Texas Is the Reason, Rainer Maria, Knapsack, Sense Field, Cross My Heart, Mineral, Pieballd, Jejune.

Furcsamód, ahogy az "indie emo" egyrejobban terjedt, számos más alkotás, amely másképpen nem került volna semmilyen kapcsolatba az "indie emo" színtérrel, a hasonló hangzásvilág miatt szintén megkapta az "emo" cimkét. Az iskolapélda erre a Weezer 1996-os Pinkerton albuma, amelyet évekkel később a '90-es évek egyik meghatározó "emo" kiadványának neveztek.

Ahogy a számos emo együttes az egész Államokra kiterjedő figyelmet vonzott, számos indie kiadó tett kísérletet arra, hogy bemutassa és dokumentálja a színteret. A kései '90-es években számos emo együttes szerződött olyan indie kiadókhoz, mint a Jade Tree Records, a Saddle Creek és a Big Wheel Recreation. 1997-ben a California’s Crank! Records kiadott egy válogatást, amely a (Don’t Forget to) Breathe címet kapta, és olyan figyelemreméltó emoegyüttesek egy-egy számát tartalmazta, mint a The Promise Ring, a Christie Front Drive, a Mineral, a Knapsack és a Seven Storey Mountain. 1998-ban, a Deep Elm elindította az Emo Diaries sorozatot, amelynek első részén egyebek mellett a Jimmy Eat World-től, a Samiamtól és a Jejunetól voltak hallhatóak számok. 1999-ben a K-tel adott ki emo válogatást Nowcore: The Punk Rock Evolution néven, amelyen többek közt a Texas Is The Reason, a Mineral, a The Promise Ring, a Knapsack, a Braid, az At The Drive-In és a Jawbox szerepeltek.

Mivel a késői '90-es évek emo színtere inkább volt egy nagy nemzeti szcéna, mint a kisebb, regionális színterek összessége, nagy kiadók emoegyütteseket kezdtek szerződtetni, hogy kiaknázzák a stílus népszerűségében rejlő lehetőségeket. Számos együttes ellenállt a csábításnak, a színtér független mentalitásához való lojalitásukra hivatkozva. Többen említették a nagy kiadóhoz szerződött Jawbox és Jawbreaker együttesek félrekezeltségét és meg nem értettségét, mint indokot a távolmaradásra. A megkörnyékezett bandákban a felszínre jött konfliktusok a Texas Is the Reason és a Mineral esetében feloszlással jártak.

Az évtized végére az emo szó bekerült a mainstreambe. 1998 nyarán, a Teen People magazin az emót a legújabb „menő” zenei stílusnak titulálta, és a The Promis Ringet említette, mint olyan bandát, amit figyelni érdemes. A mainstream érdeklődése számos, a függetlenséget előtérbe helyező emoegyüttest arra késztetett, hogy zeneileg irányt váltva eltávolodjon a stílustól. A következő években a Sunny Day Real Estate prog-rockosabb vonalat választott, a Jejune happy pop-rockra váltott, a The Get Up Kids és a The Promise Ring pedig lite-rock albumokat adott ki.

Noha az „indie emo” csaknem teljesen eltűnt az évtized végére, néhány együttes még mindig a Fugazi/Hüsker Dü vonalat követi, így a Thursday, a The Juliana Theory, a Jetplane landing és a Sparta is.

 

A harmadik hullám (2000-től napjainkig)

Az 1990-es évek végére az underground emo színtér szinte teljesen eltűnt. A kifejezést azonban még mindig alkalmazták a mainstream médiában a kevés megmaradt '90-es évekbeli együttesre, mint például a Jimmy Eat World.

A ’90-es évek vége felé azonban a Jimmy Eat World mainstreamebb irányt válaszott magának, és a 2001-es Bleed American megjelenésére gyakorlatilag eltűntek a zenéjéből az emo hatások. Az együttest azonban továbbra is összekapcsolták a köztudatban bennragadt „emo” kifejezéssel. Azok az új együttesek, amelyek a Jimmy Eat Worldre hasonlító hangzásvilággal bírtak, váltak az emo harmadik generációjává.

Chris Carrabba, a Further Seems Forever énekesének projektje, a Dashboard Confessional 2003-ban futott be. A Carrabba zenéjéhez tartozó szövegek mély, naplóbejegyzésszerű érzelemkitörések voltak, a korábbi emo sötét és fájdalmas szövegei helyett Carrabba a megszerzett, elvesztett és feldolgozhatatlan szerelem témájára koncentrált. Az új „emo” közönsége ezzel elmozdult, a serdülő korosztály irányába.

A Dashboard Confessional és a Jimmy Eat World sikere után a nagy kiadók hasonló hangzású együtteseket kezdtek kersni. A korai '90-es évek grunge-robbanásához hasonlóan, mikor is számos együttest akaratuk ellenére cimkéztek fel a jelzővel, a nagy kiadók most is el akartak adni néhány együttest az emo címszó alatt.

Ugyanebben az időszakban vált el az „emo” kifejezés a zenei stílustól, ami további zavart eredményezett a terminus használatában. Az „emo” szót kapcsolatba hozták az nyílt, erős érzelmi megnyilvánulásokkal. Az emo rajongóinak jellemző öltözködését és viselkedésmódját is gyakran írták le ezzel a szóval. Ennek eredményeképp olyan együttesek, amelyek lazán kapcsolódtak az „emo” trendez vagy az imázsukban egyszerűen csak jelentős szerep jutott az érzelmeknek, szintén a skatulyába kerültek.

Az emo szót ekkor már együtteseknek a '90-es évekbelinél is szélesebb és heterogénebb sorára alkalmazták. A kifejezés annyira elterjedtté vált, hogy közel lehetetlenné vált meghatározni, hogy mit jelent az „emo” szó.

Hibásan-e vagy sem, az alábbi jelenkori bandákat (is) emonak nevezik: Alexisonfire, Brand New, Bright Eyes, Coheed and Cambria, Death Cab for Cutie, Fall Out Boy, From First to Last, Funeral for a Friend, Hawthorne Heights, My Chemical Romance, Panic! at the Disco, Senses Fail, Something Corporate, The Starting Line, Story of the Year, Taking Back Sunday, Thursday, és a The Used.Az együttesek „emo” megítélése gyakran ellentmondásos. A felsorolt együttesek számos rajongója visszautasítja az „emo” címke használatát és hosszasan ecseteli, hogy miért is hibás a szó alkalmazása az adott együttesre. Sok esetben a kifejezés zenei hasonlóságok, öltözködési szokások, vagy az együttes emoszcénán belüli népszerűségének és nem az együttesnek az emo zenei stílushoz való kötődésének köszönhető (számos együttes tiltakozása az emo skatulya ellen az indie emoegyüttesek '90-es évek vége felé való stílusváltására emlékeztet).

Az emo szócska ilyen széleskörű alkalmazása komoly szakadékokat hozott létre az „emo” különböző ágai között. A hardcore gyökerekhez közel lévők felháborodnak, ha másfajta zenét is emonak neveznek. Mind a '80-as és a '90-es évek független szellemiségű emójában szerepet vállaltak fel vannak háborodva azon, hogy az emo szócskát kisajátították azért, hogy új generációknak lehessen eladni a nagy kiadós zenéket. Tény ami tény, a populáris kultúra láthatóan az eredeti jelentésén túlmenően magáévá tette a kifejezést.

Furcsa módon az új emo egy altípusa, a screamo nemrégiben jelentős népszerűségre tett szert olyan együtteseknek köszönhetően, mint a Thrice és a Glassjaw. A screamo kifejezést mindazonáltal teljesen másra használták még a korai ’90-es években és a mai screamo együttesek jobban emlékeztetnek a korai ’90-es évek fővonalas emojára. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a régi screamo még mindig jelen van néhány kis underground színtéren. A „screamo” új típusú felhasználása jól példázza, hogy milyen mértékben teszik nehézzé az „emo”-hoz kötődő fogalmak a változatos zenei stílusok kategorizálását.

Az „emo”-nak, mint zenei stílust leíró szócskának a meghatározását tovább bonyolítja, az, amit Guy Picciotto (Fugazi, Rites of Spring) válaszolt 2003-ban egy interjúban Mark Prindle-nek a kérdésre, miszerint is „milyen érzés az emo stílus létrehozójának lenni”?

A válasz a következőképp hangzott: „Ezt a dolgot inkább nem tulajdonítanám magamnak. Sosem éreztem, hogy „emo” egy zenei stílust jelöl. Számomra mindig is a legidiótább kifejezések közé tartozott. Tudom, hogy minden együttes, ami megkapja ezt a jelzőt, utálja. Úgy érzik, mintha megszégyenítenék őket. De komolyan, én mindig azt hittem, hogy punkrock-együttesekben játszom. Az ok, amiért hülyeségnek tartom az egészet, hogy – miért, talán a Bad Brains nem lett volna érzelmes? Miért – talán robotok voltak, vagy mi a halál? Nem látom sok értelmét a dolognak.”.

 

 

(by: hu.wikipedia.org/wiki/Emo_(zene) )

 

a hét klipje

T.MILLS - STUPID BOY

 
Red Carpet

    

 cserét kérj a chatben!

 
chat
SZABÁLYOK:
ne szidd az:oldalt
- emo/scene/saucy emberkéket
- szerkesztőket

 

 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!