World in Conflict bétateszt
Kipróbáltam a WiC nyílt bétáját, amiben single tutorialt és multis pályákat tolhattunk. Most pedig megosztanám a kedves olvasókkal a játékkal szembeni tapasztalataimat...
A Worl in Conflct egy alternatív történetű háborús RTS. A sztori szerint a szovjetek elég erőt gyűjtenek ahhoz, hogy megtámadják az USA-t. Az amerikaiak szemszögéből a háború rosszul áll, ezért nekünk kell kézbe venni az ügyet, és visszaverni a szivjeteket oda, ahova valók. De mivel a multiban nincs sok szerepe a történetnek, azért nem is írnám le bővebben.
Miután a tutorialt jól végitoltam, már el is készítettem a saját account-omat, és nézegettem a szerverek közül. Két multis pálya volt elérhető és minkét fél játszható. Mikor belépünk egy szerverre, választhatunk, hogy melyik oldalon szállunk be az akár 8v8 harcokba. Azonkívül, hogy a két nagyosztály közül is választottunk, még a "kasztok" közül is nekünk kell döntenünk. Vannak a légi csapatok, a páncélozottak, a gyalogság és a 'segítség'. Ha kiválasztottok a kasztot, akkor az adott kasztban levő járműveket, mebereket stb. sokkal olcsóbban válthatjuk majd ki.
A játék lényege, hogy a két ellenfél különféle létfontosságú pontokat próbál elfoglalni (kisvárosok, hidak). A mérkőzések 20 percesek, és a végén az nyer, aki több pontot szerzett (supply pointot, bővebben mindjárt). De lehet úgy is nyerni, hogy az ellenfél elől az össze is pontot elfoglaljuk: ilyenkor idő előtt vége a játszmának.
Mikor belépünk a játékra, alapből kapunk nyersanyagot (supply point), amikből megvásárolhatjuk a tankokat, helikoptereket. Ilyenkor egy repülőgép érkezik 20 másodperc múlva, majd a térképen kiválasztott helyre lepottyantja. Egy ellenséges egység kiikatatásával, vagy egy saját egység elvesztésével újabb nyersanyagokat kapunk, hogy ismét hozhathassunk járműveket.
Egy másik igen fontos pontfalyta a Tactical Point, amiket szintén az ellenfelek megölésével, vagy a létfontosságú pontokat elfoglalásával szerezhetünk. Nem csoda, hogy Taktikai Pont, hiszen rengeteg új taktikai lehetőséget kapunk, mivel ezeket a pontokat különféle légi segítségre cserélhetjük. Távolsági bomba, rakéták, és természetesen az óriási pusztítás végrehajtó nukleársi atombomba.
Ennek következtével (a gyönyörű grafikának köszönhetően) megjeleneik a sötét füstfelhő, csodálatos, és borzalmas gomba formában. Ha kameránkkal közel megyünk az atombombához, fekete-fehér lesz a képernyő, és a S.T.A.L.K.E.R.-ban már megszokott ketyegés, radioaktivitást jelző hang szólal meg. Ha pedig a füst elszáll, megtekinthetjük a bomba hatására keletkezett óriási krátert...
A grafika pedig tényleg fantasztikus. Én még nem láttam ennyire szép RTS-t. Minden egyes egység valami csuda jól néz ki (csak nem akartam csúnyát írni...), a táj is lenyűgöző. Teljesen átadja a háborús hangulatot. Mindenhol repülők szállnak, dobálják le az ertőernyős tankokat, robbangatások, tűz, égő erdőségek... És majdnem kihagytam a folyót! A víz is csillog, hullámzik, szóval le a kalappal! Ez valami eszméletlen! A grafikai részletesség pedig szépen skálázható, nálam elég jó beállítások mellett is elszaladgált (csak néha, egy-kétszer akadt be).
A WiC-ben egyébként fontos a csapatják is. Jó volt például az, mikor 4-5 szovjet helikopter két szerencsétlen USA-it lött, erre gyorsan a 3 helikopteremmel odaszálltam segíteni, így már túlerőben lettünk. Erre újabb 5-6 szovjet helikopter érkezett valahonnan, de jöttek az USA-s légelhárító járművek, de sajnos mégis elgyepáltak minket... :) Azért én inkább magányos farkas vagyok, szidhattak is néha a többiek.
Na és akkor az egységekről még nem nagyon esett szó. Mindkét oldalon hasonló dolgok vannak, maximum kicsit másban jók és máshogy néznek ki. Mikor járműveket vásárolunk, megnézhetjük, hogy mi ellen vethető be igazán: a gépfegyveresek a gyalogság ellen, vannak a nehézpáncélzatúak ellenfelei, és természetesen a házakra és a helikopterekre is megvannak a tökéletes megoldások. Néha lehet szidni az agyunkat, mikor 3-4 igen drága, jól felszerelt tankkal száguldunk, akiket tankok és gyalogság ellen nagyon jó bevethetünk, de bizony másra nem jók, erre megjelennek a helikopterek, és mi védelem nélkül próbáljunk menteni az életünket. Szóval oda kell figyelni mindig, milyen egységeket rendelünk házhoz.
Az irányítás elég egyszerű, bár a kamerakezelés az első percekben furának tűnik, de aki végigvitte a tutorialt, annak semmi komolyabb baja nem lehet ilyen téren. Játék közben sok gyorsgomb is található, ilyen például az egységmegrendelési ponthoz ugró gomb is, aminek hála nem kell keresgélnünk mindig azt a helyet, ahova a cuccost leszállították.
A multis meccsek végén mindig kapunk egy összegzést, és megnézhetjük, ki hány pontot szerzett. A pontokba beleszámít az, hogy mennyi ellenfelet győztünk le (hány egységet küldtünk a föld alá), mennyi létfontosságú pontot birtokoltunk, foglaltunk el, és hogy mennyit segítettünk bajtársainknak. Egyébként ha valaki csak úgy dobálja az atombombákat, nagyon valószínű, hogy a meccset is megnyeri, mivel egy atombomba felhasználásához 80 suplly point kell, ami rengetegnek számít a játékban. Így ha valakinek van pénze atombombát használni, nagyon sok ponttal fogja befejezni a meccset... (Ez csak egy kis logikázás volt xD)
Nagyon érződik, hogy ez a játék bizony inkább a multira hajaz. Én abszolút nem tartozom az RTS rajongók körébe, de a World in Conflict mégis nagyon, de nagyon bejött! Ez is a játék javára írható. Single-be is jó lesz véleményem szerint, de a multis rész a lényeg itt, kéremszépen. És nemcsak ezt kéremszépen, hanem a játékot is. Ugyanis tényleg nagyon jó! Szép, változatos és taktikázós...
berc |