Need for Speed ProStreet
Újabb demóteszt + HANGOSTESZT ITT
GRAFIKA:
Gyönyörű! A Nevadai sivatagban az aszfalt csillogása, tükröződése szinte olyan, mint a valóságban! Erre mondják azt, hogy fotórealisztikus! Szintén itt, a Speed Challange-ben látható a táj, a hegyek gyönyörű megformálása, lemodellezése, textúrázása! Ezek beleillenek a DirectX10-es körbe, pedig csak DX9-es a játék! Akinek nincsen atomerőműve,(mint ahogy nekem sem, bár én túlhajtom a VGA-t és a CPU-t is...) annak sajnos muszály megválnia minden látványelemtől, még a gyönyörű füsttől is, amiről majd még később is szót ejtek... Bár, reméljük, a teljes játékban még sikerül jobban optimalizálni a dolgot, mert egy minimum konfig közelében lévő gépen a játék szabályosan SZAGGAT!
JÁTÉKÉLMÉNY:
Szuper! Végre nem töltődik újra a nitró! Van 2 vagy 3 palackunk, és a verseny végéig azzal kell gazdálkodnunk! Nagyon élvezetes az új Speed Challenge mód is! Tényleg olyan, mint ahogy mondták! Nagy száguldás + nagy ütközés = Totalcar! Sőt! Amikor nem mazsola(Casual) módban mész, hanem már Racer-ben vagy King-ben akkor tényleg nagyon szimulátoros az irányítás! Itt már nem úgy megy, hogy húzok egy kézit, utána pedig csúszok, mint a hülye... Mostmár nem mindegy, hogy kevés vagy sok kézit adsz neki! Az egyetlen hátulütője az, hogy 10 perc alatt végig lehet tolni az egészet...
AMIKET NEM SZERETÜNK... - BUGOK:
Mint minden más játékban, ebben is vannak bugok... Például: Amikor egy árokba zuhanok a kocsimmal, akkor a kamera egyszerűen keresztül meg az aszfalton... Vagy ne mondja már nekem senki, hogy 300-as tempó után 5-öt pattog a verda a földön, és még csak be sem horpad a teteje! Bár ezeket reméljük még javítják, de nagyon nem tetszenek...
AMIKET SZERETÜNK! - ÚJÍTÁSOK:
Most elérkeztünk a legjobb részhez! Kezdjük a rosszabbikkal: a Füsttel! Gyönyörű lett! Tényleg ezt ígérték és be is tartották! Ugyanolyan valósághű, mint például az aszfalt! A második pedig a -legjobb- törés, ami retentő jóra sikeredett! Nem csak az alkatrészek ugranak le a kocsiról, hanem horpad, reped, törik, mocskolódik a verda! Belevaló!
ÉRTÉKELÉS:
Nagyon profi játék lesz, ha az apróbb bug-okat kijavítják! Már várjuk a teljest!
dawydbu
Demóteszt:
A Carbon egyértelműen félmunka volt. Voltak benne jó újítások, de semmi sem ért túl sokat, rengeteg apró és nagyobb dolog miatt odaveszett a játék. Ezért az EA nem húzhatta tovább a róka bőrét, végre valami nagyobbat kellett alkotniuk... Hát, talán...
Kicsit pesszimista lettem az NFS sorozattal kapcsolatban, ugyanis miután a Carbont halálra dicsérve vártam, végül csak kiderült, milyen is valójában... Így nem csoda, hogy a ProStreet-et sem vártam a padlóra hugyozva, ellenben sok ezer rajongóval. De azért a demót csak-csak kipróbáltam...
A demóban két játékmódot és hozzájuk egy-egy járgányt próbálhattunk ki. A Speed Challenge a Nevadai sivatagban egy gyors, kevés kanyarokkal megáldott pályán játszodik egy igen szimpatikus M3-as BMW-vel, míg a Grip mód egy kissé pályaversenyesebb részen található, és egy Nissan GT-R volánja mögé ülhettünk.
Az a füst... az a füst... |
Így járunk, ha sok a kézifék |
A ProStreet egyik legnagyobb újításának a törést tekintik néhányan. Hát igen, valóban teljesen más élményt nyújt az, hogy a faltól falig autózás mostantól kilőve: minden egyes buckára, kanyarra, tereptárgya ügyelnünk kell, ugyanis nagyokat lehet esni. Ha valakit hátulról megpöckölünk, akkor leszakad a spoilerünk, és ellenfelünknek is lengeni kezd a segge, vagy nagyobb sebességgel oldalba kúr minket a fal (elnézést-elnézést), akkor Low damage-ünk lesz, mely igazából inkább csak vizuális hatású, motorikusan sokat nem ront a teljesítményünk.
Azonban ha nagyobb sebességgel ütközünk, vagy Low után mégtöbbet vagánykodunk, akkor később jöhet egy Heavy damage, mely után már igencsak megsínyli a kocsink motorikusan is, behorpad az autó eleje, leszakadnak az ajtók, és a többi. A legsúlyosabb ütközés a Totálkár, mely során kész-vége-meghaltunk. Vagyis mi nem, csak a kocsink.
Bármennyire is jó a törésmodell, látszik hogy nem egy nagy szimulátor: azért ha kétszázötvennél ugratás után burulok 5-öt, szerintem többet a kocsi nem kocsinak fog kinézni - itt csak néhány horpadás és törés lesz a kocsinkon, de hát az istenit, ez egy NFS, nem is kell tőle többet várnunk.
A másik újítás, hogy sokkal jobban elhúzott az árkádságtól ez az NFS, mint bármilyen korábbi rész. Nem, nem szimulátor a játék, hanem valahol a kettő között található: a lényeg, hogy kissé élethűbb, és sokkal nagyobb kihívást jelent. Míg könnyű fokozaton sok segítséget kapunk a géptől, a King nehézségi szinten már sokkal élvezetesebb a vezetés: kész kínszenvedés a pályán tartani a gépet, pl. Nevadában. Végre használni kell a féket! Mindenkinek ajánlom a nehezebb fokozatot, ezerszer jobb úgy a játék...
Csak hogy pár példát említsek: Nevadában 250 km/h-val száguldozva, ha látjuk, hogy egy nagyobb ugratószerű emelkedő tornyosul előttünk, azért lépjünk rá a fékre - különben rendesen elszállunk (én így kezdtem a játékot... xD). Igaz utána élvezetes szenvedni azon, hogy a gépet az aszfalton tartsuk, de ha jobb eredményt akarunk, nem szórakozunk ezzel. Nagyobb - pl. hajtűkanyaroknál - pedig szintén fékezni kell - bár kézifékkel még látványosabb egy csúszatós bevétel, gyakran még eredményesebb is, azonban ha kicsit kevesebbet/többet kézifékezünk, máris kipördülünk vagy kicsúszunk (lásd az egyik képen...).
Végre a nitró sem töltődik vissza! Igenám, mostmár ezt is élethűsítették: ahány palack nitrónk van, annyiszor nitróhaztunk. Hát így a logikus, nemdebár? Dedebár. (nem didibár...)
Na és jöjjön egy újabb jó pont: a grafika tényleg szép! Nálam minden maxra húzva, 1600*1200-as felbontással (a képek kissé le is lettek kicsinyítve...) viszonylag akadás nélkül prímán ment a játék. Bár nagyon szép, a kocsik hihetetlen kidolgozottak, a füst is rohadt profi (bár nekem még mindig túl fehér...), a táj is látványos, az aszfalttól pedig az ember extázisba keról: repedések, beton-pótlások, törések, mégis azt kell mondanom, konzolon kicsit szebbnek tűnik a játék... De ne csüggedjünk, örüljünk hogy ennyire szép a játék! (Egyébként még minimumon sem csúnya, szóval aki nem rendelkezi űbergéppel, az se nagyon aggódjon - max a gyönyörű füsttől kell megválnia...)
A kép készítése után... közelebbről megismer- kedtem a fallal |
Ciki |
Na de ne higgyétek, hogy végig csak dicsérem a játékot - az a bizonyos leves már megint csak fekete lett így a teszt végére... Bizony-bizony, még tartalmaz elég sok hibát a játék. Nagyon reméljük, ezeket javítják majd... Főleg apróbb grafikai hibákra gondolok: mikor egyszer beestem a beton és a hegyek közé, a kamera át ment a talajon, és mintha a levegőben repkedett volna a kocsim... A másik hiba, hogy a pálya szélén gyakran elég ocsmány a textúra: mintha egy késsel nyíl egyenese elvágták volna a hegyek szélét. A harmadik hiba, hogy Nevadai pályán kicsit furcsány oldották meg, hogy az ember ne tudjon elmenni az aszfalttól túl messzire: hirtelen egy láthatalan falnak ütközik az ember... Najó, ez annyira nem sok hiba, és még ha benne is maradnak ezek a bugok a teljesben, túléljük.
Végülis tényleg úgy tűnik, összekapták magukat az EA-s tesók, bizony jónak tűnik ez az NFS, nagyon jónak. Kissé fura ez az árkád és szimulátor közötti irányíthatóság, de meg lehet szokni, és bejövős. Jó lesz, de azért ne kiabáljuk el ezt ennyire... Egyszer már megjártuk...
berc
Előzetes:
Az EA Black Box már több éve alkotja az NFS csodákat. Hiszen a Need for Speed egy hatalmas név, egy remek autós játéksorozat neve. Volt nekünk itt mindenünk, sőt, kijött egy Undeground, amely rögtön mindent elvitt. Aztán jött az U2, ami kissé kevesebb újítással rendelkezett, de mégis voltak benne egetrengető dolgok, például a szabadon bejárható város. Utána jött a sokak kedvence, de talán már mégkevesebb újítást tartalmazó Most Wanted, majd a teljes bukás, a Carbon, amiben szintén voltak jó ötletek, de több volt benne a rossz, mint az öröm. Most azonban jön valami. Valami, ami talán mindent visz!
Végre valahára nagy újításokat visz az autós játékába az EA games. A készítők folyamatosan figyelték a játékosok kívánságait, kéréseit a játékkal kapcsolatban. Végre megkaphatjuk azt, ami jár nekünk (mert mi, játékosok, olyan jófejek vagyunk). Most nézzük az újításokat!
Illegális? Nem!:
Az eddigi NFS-ek főleg az illegális street racing-et vették figyelembe, azonban a PS-ben totálisan a legális versenyek jutnak előnyhöz. Lesz természetesen körverseny, drift (amit talán átdolgoztak a Carbonhoz képest...), no meg visszajön a drag és lesz még pár különlegesség.
A versenyeink során rengeteg helyre eljuthatunk - az NFS 1-hez visszatérve megint versenyezhetünk sivatagos helyeken, de valószínűleg a drift hazájába, Japánba is elkeveredünk majd. Magyarul végre nemcsak egy várost tekinthetünk meg, hanem a világ különféle pontjait is láthatjuk majd.
Törik:
Igen, a kocsi törik. Méghozzá nem is akárhogy! Az NFS: PS-ben végre nemcsak megkarcolódnak az autók, hanem rendesen törnek is majd. Nagy hangsúlyt fektettek az EA-nél a látványos burulásoktól elkezdve a tömegkarambolokig, ráadásul mindenhol darabok hullanak majd le az autónkról, minden alkatrész eldeformálódik... De ennek teljesítményileg is ára lesz. Figyelnünk kell majd arra, hogy mekkora kárt teszünk az autókban, hiszen teljesítményünk romlik, és a javítási költségek pedig óriásiak lesznek. Természetesen lehet majd totálisan újrajavítani autónkat, de olcsóbb módszer lesz majd a szigszalagozás meg a ragasztgatás... Ez pedig nem csak takarékosabb, de nagyon mutatóssá is teszi autónkat xD. A töréseket a EA egyébként több kategóriába sorolta, lesznek pl. a teljesítményt nem befolyásoló zúzódások, a totálkárosság, az enyhe rosszabbulást okozók, és a többi és a többi...
Az a füst, az a füst!:
A játék kinézetileg valami eszméletlen sokat fejlődött. Rengeteg képet kaptunk előlegbe a PS-ről, de mindenki azt hitte, hogy azok valami renderelt videóból vannak, vagy valami, de senki sem gondolta, hogy azok lehetnek ingém. De most kiderül, hogy mégis! Két ingame videót is adtak nekünk, amikről kiderül, hogy nagyon szép lesz a játék. A kocsik valami fantasztikusak, a nézők 3D-sek, a táj változatos, és nagyon precízen megalkotott, de a legdurvább az egészben a füst!
Teljesen pompás, szinte nem is különbözik a való életben található gumifüstöléstől. Ráadásul mikor a kerék elkezd kaparni, a gumifüst először szépen a kerék körül förög, majd csak utána szabadul ki a környezetre, és a kameránk is elhomályosul tőle. Bár kicsit fura, hogy ennyi füst képződik, talán túlontúl erőltetett, bár az NFSSR szerkje, GetCool mutatott nekem egy videót, ami bebizonyította, hogy valójában lehet ennyi füstöt kicsikarni. Oké, megértem, de ott valóban arra mentek. De egy sima versenynél tök fölösleges dolog a gumikat szétégetnünk, csak a pénzünk fogy. Node sebaj, ettől függetlenül nagyon jól néz ki, és feldobja a hangulatot.
Extrák:
Természetesen megkaptuk a szokásos szöveget is: újra átdolgozzák az autosculpt rendszerét, minden jobb lesz stb. De idén tényleg lehet, hogy igazat mondanak, hiszen rengeteg apró újítást is belecsempésztek a játékba. Az autó teljesítményét teljesen egyedien változtathatjuk, tuningolhatjuk, és egy új rendszer segítségével megállapíthatjuk, hogy az autó milyen pontjánál javíthatunk még.
Hibát láttam azonban ott, hogy az egyik videónál milyen idegesítően borult fel az autó, és úgy pattogott, mint egy fakocka, és sérülésnek a pattogások közepette nyoma sem volt. Ráadásul nem értem, hogy a sivatagi, szörnyen rossz utakon miért kell százmittoménhány mérföld/órával száguldozni, nem csoda, hogy mindenki össze-vissza csúszkált meg pattogott (mint már említettem, úgy, mint egy fakocka).
Végül:
Ezektől függetlenül minden arra mutat, hogy végre kijön a mindenki kedvenc autósjátéka, a Nagybetűs ProStreet, ami gyönyörű grafikájával, részletes törésmodelljével és autosculpt rendszerével, a legális versenyekkel és a fantasztikus füstefektjével, valamint az egyéb újításaival próbálja meg elhódítani a gémörök szívét. No meg a pénzüket.
berc |