|
Szombaton lesz a Föld Órája
Szombaton este 20:30-tól ismét elsötétülnek a lámpák egy órára. A cél, hogy a világméretű mozgalommal a környezetvédők ismét a klímaváltozásra hívják fel a figyelmet.
A kampányhoz itthon is évről évre egyre többen csatlakoznak, nem csak magánszemélyként, hanem vállalatként is. A cégek például ebben az egy órában minden lehetséges elektromos berendezésüket, akár szervereiket is lekapcsolják, ezzel is kifejezve szolidaritásukat a klímaváltozás elleni küzdelem mellett. A ferihegyi repülőtér is elsötétíti egyik kifutópályáját a Föld Órája időtartama alatt. Ekkor kialszanak a pályafények, a bevezető fénysor, és a földetérési-zóna speciális lámpái.
A világítótestek összteljesítménye körülbelül 84 000 Watt, fényük pedig akár húsz kilométerről is látszódik. Ezen kívül szombat este a repülőtér több létesítménye is csökkentett üzemmódban működik majd. Az átmeneti elsötétítésre természetesen a szigorú biztonsági előírások betartása mellett kerül sor. A Föld Órájához már több mint kétszáz hazai vállalat és intézmény csatlakozott. A Coca-Cola lekapcsolja fényreklámait, elsötétülnek a New-York Palota és Kávéház ragyogó fényei, a Ségécé által üzemeltetett bevásárlóközpontok, a Corvintól, Szegeden át Győrig, a Fornetti látványpékség lánc pedig amellett hogy csatlakozik az akcióhoz, több mint 2.000 franchise partnerét is ugyanerre ösztönzi.
A WWF a Föld Órája előtt két nappal, továbbra is arra kéri a vállalatokat, hogy használják fel a világ legnagyobb környezetvédelmi önkéntes akcióját arra, hogy kimutassák elkötelezettségüket a környezetvédelem mellett, és indítsanak hosszú távú klímavédelmi programokat, technológiai fejlesztéseket. Az Eston International idén is részt vesz a programban, szombaton 60 perces elsötétített weboldallal demonstrál.
A cég elnök-vezérigazgatója, Salamon Adorján elmondta: "Azt, hogy a környezettudatos gondolkodást egyre többen komolyan veszik, az is mutatja, hogy a legutóbbi kutatásunk eredményei alapján a hazai ingatlanfejlesztők 92%-a indítana környezetbarát módon épülő, vagy zöld minősítésű (iroda)fejlesztést. Természetesen mindenki a maga módján vállal szerepet ebben a mindannyiunkat érintő folyamatban, az Eston-nál például évek óta papírtakarékos nyomtatókat használunk, szelektíven gyűjtjük az irodai hulladékot, és idén is csatlakozunk a "Föld Órája" kezdeményezéshez.
Természetesen nem ez az egyórányi takarékosság fog javulást eredményezni a környezetterhelési mutatókban, a lényeg a figyelemfelkeltés, így a kampányra például az üzleti partnereink figyelmét is felhívjuk." Pénzintézetek is többen regisztráltak az akcióba: az OTP Bank a Magyar Cetelem Bank, a CIB Bank, Raffeisen Bank és a Magyar Nemzeti Bank mellett számos más nagyvállalat is bekapcsolódott. Elsőként a PwC a világ egyik vezető tanácsadó cége reigsztrált, de jelentkezett a Tesco az E.On Hungária, a Zwack Unikum, és az akció kiemelt támogatójaként a Rail Cargo Hungaria Zrt. is. Fontos, hogy a vállalatok ne csak egyszeri aktivitásnak tekintsék az eseményt.
A valódi tett a kommunikáció mögött az lehet, ha tényleges energiahatékonysági lépések bevezetésére használják az alkalmat, és saját kibocsátás-csökkentési célokat tűznek ki, melyeket nyilvánosan is felvállalnak. - mondta Dakó Andrea, a WWF Magyarország kommunikációs igazgatója. Erre lehetőségük van a Föld Órája weboldalon, ahol feltüntethetik, hogy, milyen környezetvédelmi lépéseket vezettek már be, vagy terveznek bevezetni egy bizonyos határidőig. Ebből várhatóan kirajzolódik majd egy kép arról, hogy Magyarországon hányan vannak azok a vállalatok, akiknek fenntarthatósági stratégiájában, terveiben már számszerűsített célok, és konkrétan megfogalmazott lépések is szerepelnek, melyek hozzájárulnak a nemzeti és európai klímastratégiák céljainak teljesítéséhez. Kapcsolja le a lámpákat 1 órára szombaton!
Forrás: nepszava.hu
| |