Friss hírek : 2009-től könnyebb lesz előzni a Formula-1-ben |
2009-től könnyebb lesz előzni a Formula-1-ben
www.formula.hu 2007.08.14. 09:12
Az Előzésekért Felelős Munkacsoport (OWG) hungaroringi tanácskozását követően a résztvevők sikeresen dűlőre jutottak abban a kérdésben, miként lehetne elősegíteni az előzéseket a száguldó cirkuszban.
Ennek megfelelően 2009-től egy új diffúzorkialakítás kerül bevezetésre, melytől mindenképp izgalmasabb versenyeket várnak. A konfigurációt először június-július környékén tesztelték szélcsatornákban.
A csoport továbbá fő célterületnek tűzte ki, hogy egy olyan hátsószárny-kialakítást sikerüljön eszközölni az új elemekhez, melyekkel az előzni kívánó autó aerodinamikai előnybe kerülhet. A fő problémát ugyanis már jónéhány éve az jelenti, hogy a követő autóra olyan légáramlatok hatnak, melyeknek köszönhetően jóval nehezebb azt az aszfalton tartani.
Lehetőségként felmerült egy olyan első vezetőszárny bevezetése is, melynek felületét adott esetben növelni lehetne, nagyobb leszorítóerőt kényszerítve ki ezzel.
A módosításokat eredetileg csak a 2010-es esztendőben kívánták hatályba léptetni, azonban mivel a vártnál gördülékenyebben zajlik a tervezési folyamat, erre akár már a 2009-es szezonban sor kerülhet.
Ettől függetlenül persze további módosításokra lehet számítani a következő néhány évben, hiszen az OWG tervei közt szerepel, hogy betiltsa az utóbbi évtizedben rendkívül nagy szerepet játszó kisebb szárnyacskák, kémények és egyéb ívek alkalmazását.
A munkacsoport írányító tagjai egyébként a McLaren-Mercedes mérnöke, Paddy Lowe, a Renault főmérnöke, Pat Symonds és Rory Byrne is. Munkájukat Jean-Claude Migeot, a száguldó cirkusz fő aerodinamikusa segíti, aki főként a szélcsatornában zajló munkálatokért felelős.
|