Indult: 2007.07.11.
Szerk: zsofy
Design: Kaylann
Ajánlott felbontás:
1024x768 / Internet Explorer
#Az oldal semmilyen kapcsolatban nem áll Fernando Alonsoval! Ez egy rajongói honlap, kérlek ne másolj!#
# # # # #
# # # # #
# # # # #
20/16
| |
|
|
Életrajz
1981
Fernando Alonso Díaz Oviedoban született 1981. július 29-én. Édesapja, José Luis Alonso mindig is autóversenyző szeretett volna lenni, az autók iránti szenvedélyével gyermekeire is hatást gyakorolt. Először lányának, Lorena-nak épített gokart autót, de a lány nem lelkesedett a versenyzésért.
1984
Alonso 3 éves volt, mikor megkapta az autót. Az első 2 évben a család úgy vélekedett, hogy legalább van valami, amivel a fiuk leköti az energiáit, és örömét is leli benn. 6 éves volt, mikor apja kezdte benne felfedezni a tehetséget, át is építette az autót erősebbre, hogy indulhassanak vele bajnokságokon is. 1988-ra már junior gokart bajnokságokon indult, versenyről versenyre járva hétvégenként, iskola után.
ALONSO:
"Nem emlékszem az első alkalomra amikor vezettem. Fogalmam sincs, könnyűnek találtam-e, vagy nehéznek, mivel még csak három éves voltam. Amit a leginkább szerettem benne, az a sebesség volt - nem feltétlenül a gokart irányításának az érzése, csak a gyorsaságé - imádtam a gyorsulást. Aztán nagyon korán versenyezni kezdtem először a nővérem gokartjával, majd a sajátommal, amit édesapám épített nekem."
1987
Első győzelmek a gokart versenyeken
1988
Gyermek gokart-bajnokságokon sorra aratja győzelmeket (Asturia versenysorozatban nyolcból nyolc versenyt nyer)
1989
Gyermek kategóriákban besöpörte Asturia és Galicia tartományok bajnoki címét.
1990
Kadet kategóriában versenyez (Asturia és País Vasco tartományok bajnoka)
1991
Kadet kategóriában a spanyol bajnokság ezüstérmese
1993
12 éves korára Fernando ígéretes karrierje annyira komollyá vált, hogy a család nem tudja állni az otthontól távol eső helyszíneken való versenyzések költségeit, és a mind gyorsabb és gyorsabb autók fenntartását. Szerencsére a katalán bajnokság egyik futamán (amit természetesen fölényesen megnyer) támogatókra talál: az IAME (egy, a fiatal pilótákat segítő szervezet) finanszírozza Nando versenyköltségeit, így ezek után már ebben az évben megnyeri a junior spanyol bajnokságot.
1994
Megnyeri junior kategóriában a spanyol gokart bajnokságot, majd Európában próbál szerencsét. Hogy utazási költségeit fedezni tudja, az IAME segítsége mellet szerelőként dolgozik (a nálánál fiatalabb versenyzők autóit javítja)
1995
Junior kategóriában ismét spanyol bajnok, a világbajnokságon bronzérmes
1996
1996-ban megnyeri a junior világbajnokságot, spanyol bajnok, valamint Olaszországban az Estival trófeát is begyűjtötte.
1997
Már felnőtt versenyeken indul, inter A kategóriában 9 győzelmet aratva Európa bajnoki ezüstérmes , spanyol és olasz bajnok.
1998
Felnőtt gokart bajnokságon spanyol bajnok, valamint az olasz és a francia bajnokságban is begyűjt győzelmeket, a Paris Bercy trophy-t, az olasz Industry trophy-t és az Open Ford Trophy-t is elhódította. Ezen kívül kipróbálta magát egy Formula Toyota osztályú versenyautóban is, ahol fölényesen maga mögé utasította vetélytársait. Ekkor figyel fel rá az egykori F1-es pilóta, Adrian Campos...
Az egyik futamán Alonso az utolsó helyről rajtolt, hamarosan az élre állt, és adott mindenkinek egy kört, mindezt a 20 körös verseny alatt. "Ekkor értettem meg, mekkora tehettség." mondta a futam után Adrian Campos, és menedzseri szerződést kötött Alonsoval.
1999
A Formula Nissan versenysorozatban Adrian Campos Alonso-t szerződtette saját csapatához, az Euro-Open Movistarhoz. Az idényt Alonso megnyeri...
Igencsak merész húzás volt gokartból egy 2 literes, 16 szelepes motorral felszerelt 250 lóerős versenyautóba átülni, melynek sebessége néhány pályán vetekedett az F3000-esekével, pláne egy 17 éves srác számára, akinek hivatalosan még nem is lehetne jogosítványa... Jóllehet Alonso először ült ilyen autó volánja mögött, 9 pole pozícióval, 6 győzelemmel és 8 leggyorsabb körrel megnyerte a bajnokságot. A jutalom egy F1-es teszt volt, amelyre december 13-án, Jerezben került sor. A spanyol fiú , aki néhány hónapja még egy gokarttal versenyzett, most egy Forma 1-es kocsit tesztelhetett. A tesz egész ideje alatt szakadt az eső, de a spanyol pályát jól ismerő Alonso 19 kört tett meg a Minardi Forddal, és kevesebb, mint egy másodperccel bizonyult csak lassabbnak, mint a csapat állandó versenyzője, Marc Gené.
2000
A F1 előszobájának tekintett F3000-ben indul az Astromega csapat színeiben. Már a szezon előtti teszteken is meglepetést okoz gyorsaságával. A bajnokság első versenyén rögtön egy kilencedik hellyel mutatkozott be, úgy hogy közben ő teljesítette a verseny harmadik leggyorsabb körét. A következő futamon, Silverstone-ban már a hatodik legjobb időt érte el az időmérésen, csakhogy az edzés után kizárták, mivel autójának egyik alkatrésze hajszálnyival elért a szabályostól. A bajnokság következő fordulóját hazai földön, a barcelonai pályán tartották. A 19 éves Alonso nevét ekkor ismerte meg igazán a szakma. A második körben Bourdais előzése közben megpördült, és csak az utolsó helyen eredhetett a mezőny nyomába. Ezután egyre-másra mutatta be a parádésabbnál parádésabb előzéseket, igaz az idő rövidsége miatt csak a 15. helyen végzett. Az elkövetkezendő versenyeken nem eredményeivel, hanem látványos vezetésével hívta fel magára a figyelmet, igaz, a monacói versenyen övé lett a leggyorsabb kör. Magny-Coursban már a pontszerzésért hajtott, de az autója megmakacsolta magát. A Hungaroringen végre kijött a lépés. Az edzésen ugyan a célegyenes végén összetörte Loláját, mégis a harmadik helyre tudta kvalifikálni magát. A versenyen végig ott loholt a későbbi bajnok, Junqueira nyakán, az előzés azonban nem sikerült. Végül minimális hátránnyal második lett. A szezon utolsó futamát Belgiumban futották és Alonso mindenkit meglepett azzal, hogy a legjobb idővel teljesítette a híres-hírhedt Spa-Francorchamps-i pályát, annak ellenére, hogy korábban mindössze tíz kört tett meg rajta. A versenyen meggyőző fölényel utasította maga mögé a mezőnyt, és ezzel a győzelemmel a F3000 legfiatalabb futamgyőztesévé vált, és megszerezte a bajnokság negyedik helyét. 2000 nyarán a Ferrari Alonsot tesztelni hívta Fioranoba. A spanyol fiú remekelt, ami után a Ferrari komolyan fontolóra vette Alonso szerződtetését a következő idényre, ám Flavio Briattore, aki akkoriban vette kezébe az újjáalakuló Renault istálló ügyeinek intézését, gyorsabb volt: Alonso öt évre előre aláírt a Renaulthoz...
2001
Forma 1-es karrierjét Alonso kölcsönpilótaként a Minardi csapatnál kezdhette meg 19 évesen, így minden idők harmadik legfiatalabb F1-es pilótájává vált. A szezonban nem sikerül pontot szereznie, de így is a F1 legígéretesebb tehetsége.
ALONSO:
"Nagyon nehéz időszak volt. Egészen addig mindent megnyertem, amit csak lehetett, de a Forma 1-ről még sok mindent meg kellett tanulnom. Amikor először Forma 1-es autóba ültem, óriási különbséget tapasztaltam a korábbi kategóriákhoz képest: a gyorsulás, a fékezés, a sebesség a kanyarokban... A Forma 1 egészen más, sokkal komplexebb kihívás. A Minardi pedig a lehető legjobb hely volt, hogy mindezt megtanuljam. Bár minden futamon kiestem, vagy utolsó voltam, a tanulóév tapasztalata után már úgy éreztem, képes lennék egy igazán versenyképes autót is vezetni."
2002
Az újjáalakuló Renault csapatnál tesztpilóta.
ALONSO:
"Más hely nem volt, ezért teszteltem egy évig. Nagyon hasznos volt, mivel mindent megtanultam a Renault-ról, gyakorlatilag Benetton örökségét átvevő csapattal együtt nőttem fel, s váltam éretté."
2003
Ismét megkapta a versenyzési lehetőséget a Renault-nál, ahol az olasz Jarno Trulli volt a csapattársa. Ebben a szezonban végre bebizonyíthatja: valóban a Forma 1-ben a helye. A Maláj Nagydíjon megszerezte az első rajtkockát, amivel ő lett minden idők legfiatalabb pole pozíciósa, majd a futamon első dobogós helyezését is megszerezte (minden idők legfiatalabb dobogósa). a Magyar Nagydíjon aratta pályafutása első futamgyőzelmét, és ezzel minden idők legfiatalabb futamgyőztesévé vált (22 éves és 26 naposan). Év végére négy dobogós helyet és egy futamgyőzelmet összegyűjtve összesítettben 55 ponttal a 6. helyen végez.
2004
Szintén a Renault csapat színeiben versenyez 8-as rajtszámmal. A szezonban nem nyert versenyt - csapattársa, Jarno Trulli azonban győzött Monacóban. Általában véve is a szezon elején Trulli tette az erősebb pilóta benyomását kettejük közül, ám az év második felében Trulli eredményei egyre gyengébbek lettek, végül pedig három futammal a szezon vége előtt elbocsátották a csapattól. Végül 59 ponttal és négy dobogós helyezéssel Alonso a világbajnokság negyedik helyét szerezte meg .
2005
Giancarlo Fisichella lett Alonso csapattársa a Renault-nál, aki megnyerte a szezon első futamát Ausztráliában. Ezt követően a spanyol három futamot nyert sorozatban és ezzel biztos vezetésre tett szert a világbajnoki pontversenyben. A szezon során egyedül Kimi Räikkönen került a legközelebb Alonsohoz, ám a McLaren megbízhatósági problémái miatt sosem alakult ki igazán éles csata kettejük között sem a világbajnoki pontversenyben, sem pedig a versenypályán. Räikkönen két alkalommal is Alonso elől esett ki a versenyből (Nürburgring, Hockenheim) és számos alkalommal kellett motorhiba miatt a mezőny közepéről indulnia. Alonso a szezon során a megbízható, egyenletes, kockázatot kerülő versenyzési taktikát követte. Sokszor nem törekedett a futamgyőzelemre, hanem inkább a biztos célba érkezésre és pontszerzésre koncentrált, nem kockáztatott.
A Kínai Nagydíjon a Renault a csapatvilágbajnoki címet is bebiztosította Alonso futamgyőzelmével és Fisichella "hátvédmunkájával".
A 2005-ös szezont követően Alonso számos kitüntetésben részesült, hazájában még az "Asztúria Hercege-díjat" is megkapta. Megállíthatatlanul végigsöpört, nemcsak Spanyolországban, az egész világon a Alonsománia.
2005. december 19-én Alonso bejelentette, hogy 2007-től a McLaren-Mercedesnél folytatja Forma-1-es pályafutását.
ALONSO:
"2003-ban néhány versenyhelyszínen - pl. a Hungaroringen, vagy Monacóban, nagyon versenyképesek voltunk, más helyszíneken viszont nagyon nem. 2004-ben a szezon elején nagyon versenyképesek voltunk, a második felében viszont elveszítettük a bajnokságot. Úgy tűnt, 2005-ben végre mi lehetünk a legjobbak. Reális elvárás volt, hogy befejezzük a versenyeket, mert tudtuk: ha célba érünk, a lehető legjobb pozícióba kerülünk. Most voltunk a legideálisabb helyzetben, hogy megnyerjük a világbajnokságot. És meg is tettük, ami fantsztikus érzés. Azt hiszem, vezetni a világbajnoki pontversenyt a Forma 1-ben, minden pilóta álma, és én ezt elértem 24 évesen!"
2006
A szezon elején úgy tűnt, Alonso simán megvédi címét: az első kilenc nagydíjból hatot megnyert, négyet zsinórban, így a szezon felénél 25 ponttal vezetett Michael Schumacher előtt, de a Michelin visszaesése, ezzel párhuzamosan a Bridgestone, a Ferrari és Michael Schumacher feltámadása, illetve az FIA döntései megakasztották menetelését. Pontelőnyével jól gazdálkodotott, a szeptember 8-i Olasz GP-ig megőrzött tizenkettőt, bár győznie június közepe óta nem sikerült.
Monzában aztán egy igen vitatható büntetés miatt csak tizedikként indulhatott, kijelentette: a Forma 1-et nem tekinti többé sportnak. Másnap felküzdötte magát harmadiknak, de a Renault-motor tönkrement, az előny mindössze két pontra csökkent. Bármennyire is panaszkodott, lelkileg nem gyengítette el a monzai hétvége, Kínában uralta az edzéseket, a versenyt is, míg egy rossz gumiválasztás miatt elveszítette a győzelmet és a maradék kétpontos előnyt is: Schumacher több szezonbeli győzelme miatt pontegyenlőséggel átvette a vezetést a tabellán.
Az utolsó előtti, Japán GP-n már nem is Alonso volt az esélyes, úgy tűnt, lelkileg kikészült: az egyik spanyol lapban szabotázzsal vádolta a Renault és saját csapattársát. A Ferrarik Szuzukában nagyon fölényesen nyerték az időmérőt, Alonso csak az 5. legjobb időt tudta elérni. Nyilatkozataiból úgy tűnt, lemondott a futamgyőzelemről, hiszen a Ferrarik ellen esélye sincs. A rajt után mégis hamar előre küzdötte magát másodiknak Schumacher mögé, és nyomás alatt tartotta a hétszeres bajnokot. A 37. körben kitartásának meglett az eredménye, bár inkább a szerencse, és nem az ő érdeme, hogy a német Ferrarijának motorja hat szezonnyi hibátlanság után épp akkor romlott el újra. Alonso győzött, ugyanolyan váratlanul, mint Schumacher Kínában, és megint 10 ponttal vezetett. Brazíliában csak egyetlen pont kellett a címvédéshez, visszafogott, profi vezetéssel szerzett nyolcat, így a Forma-1 történetének legfiatalabb kétszeres győztes is ő lett - épp Michael Schumacher rekordját döntötte meg, aki 1995-ben 26 évesen és szűk kilenc hónaposan duplázott. Alonsonak elég volt 25 év és három hónap.
ALONSO:
"25 éves vagyok, két bajnokságot nyertem zsinórban, és két konstruktőrit is. Öt év után ez volt az utolsó versenyem a Renault-nál, ezért fantasztikus ekkora sikerekkel befejezni ezt az együttműködést. Ezeket az emlékeket örökre elviszem magammal, mert az ember nem is álmodik, meg sem próbál álmodni egy ilyen versenyről, hiszen ez mindig több annál, mint amennyit vár. 2006-ban sok leckét megtanultam: azt, hogy mindig sportszerűen kell játszani, hogy teljes erőbedobással kell dolgozni, és folyamatosan fenn kell tartani a koncentrációt és a győzni akarást. Büszke vagyok arra is, hogy versenyezhettem Michael ellen. Mindig is azt mondtam, hogy értékesebb a világbajnokság, amíg Michaelt kell legyőzni érte, ezért megtiszteltetés volt, hogy én lehettem a világbajnok pályafutásának utolsó két évében, azt hiszem, ezek a címek többet fognak jelenteni az összesnél, amit esetleg a jövőben még szerzek. Rendkívül szoros volt a küzdelem, és jó volt harcolni ellene. Mindannyian a legjobbakat kívánjuk neki az új életéhez, a családja körében. Öröm volt versenyezni vele."
| |
|
|