Harry Potter és a Tűz Serlege
Korhatár: 7+
Nyelv: angol
Helyigény: 1 GB
Összértékelés:
A Harry Potter és a Tűz serlege játékban ismét belevethetjük magunkat Roxfort felfedezésébe, és részt vehetünk a nagyszerű Trimágus Tusán.
Történet
Harry és barátai részt vesznek a Kviddics Világkupán, mely meglehetősen baljóslatúan végződik, hiszen valaki felküldi Voldemort jelét, a sötét jegyet az égre. Ezután a Roxfortban Harry, Hermione és Ron negyedik évét követhetjük nyomon. A varázslóiskolák közti bajnokságon elvileg három kiválasztott vehet részt, azonban a Tűz serlege Harry nevét is kidobja. A bajnokoknak (Harry, Cedrik Diggory, Fleur Delacour, Victor Krum) három veszélyes próbán kell részt venniük, s ebben Harry hátrányban van, hiszen még kiskorú. Ám barátai segítenek neki a felkészülésben. Harry ebben a részben újra kipróbálhatja seprűjét (az előzőben nem volt ilyen lehetőség), ezenkívül lemerülhet az iskola melletti tó fenekére, illetve kalandozhat egy sötét labirintus sövényfalai közt, hogy a végén aztán megküzdhessen az újjászülető Voldemorttal.
Grafika
Felturbózták, semmi kétség, és valóban nagyszerű lett. Szebb, mint az előző részeké.
Játszhatóság
Kissé más az irányítás, de amikor már másodjára játszottam a játékkal, egészen megszoktam. Azonban van néhány negatívum is: először is hiányzik az előző részek hangulatos, élő játékmenete. Ide-oda váltogathatunk a pályák között, és aki nem olvasta a könyvet vagy nem látta a filmet, az nem biztos, hogy érteni fogja, hogy mi miért történik. Azaz kissé kiüresítették a játékot. A pályák ráadásul kihaltak, hiányzik a többi tanuló, aki a korábbi részekben életet vitt a varázslóiskola falai közé. Nem lehet megbökni egy-egy iskolatársat, ha segítséget, tippet kérnénk, vagy csak úgy érdekességből. Pozitívum, hogy a játékidő valóban kicsit hosszabb, de csak akkor, ha a pályákra többször visszajárunk. Minden szintet egy adott checkpoint-tól kezdünk, valahányszor visszamegyünk. Természetesen van olyan dolog is a játékban, ami nem változott: továbbra is lehet drazsékat és csokibékákat gyűjteni, sok új varázslatot próbálhatunk ki, és a három barát akár egyesítheti is erejét. Ami újdonság az előző részhez képest, hogy itt már választhatunk, kit szeretnénk irányítani a három barát közül, nem a program szabja meg, mikor kivel kell egy adott pályát végigvinni. A varázslatok erejét növelhetjük is, de ehhez sok gyakorlás kell. A megvásárolt kártyákkal pedig karaktereink képességeit és erejét is beállíthatjuk. Sok felfedezendő apróság van, amit érdemes megkeresni, és minijátékokkal is elüthetjük az időt. Az nem igazán tetszett a játékban, hogy a menüben szinte nem lehet beállítani semmit: se a felbontást, se a hangot, egyszerűen szinte semmit (csak a nyelvet, a feliratot és az automatikus mentést).
Zene
Sok új zenével ebben a részben sem találkozunk, ugyanakkor nincs ok a panaszra, mert a készítők nagyon hangulatos és varázslatos muzsikákat válogattak.
Előnyök
Új varázslatok, felturbózott grafika.
Hátrányok
Nem lehet beállítani szinte semmit a menüben, kihalt környezet.
Gyűjthető dolgok a játékban
- mindenízű drazsék (kártyákat vásárolhatsz rajtuk)
- csokibéka, töksüti (ez az energiát növeli)
Varázslatok, amiket megtanulhatsz
- Carpe Retractum - húzó varázslat
- Aqua Eructo - tűz oltására alkalmas vízet varászol
- Herbivicus - megnöveszti a növényeket
- Wingardium Leviosa - lebegtetés
- Orchideous - virágvarázs
Orbis - körforgás, szádítő varázs
Avifors - madárrá változtatás
- Lapifors - nyuszivá változtatás
- Pullus - tyúkká változtatás
- Vermiculus - hernyóvá változtatás
- Melofors - tökfejet varázsol az erklingeknek
- Ebublio - buborékvarázslat
- Ducklifors - kacsává varászolja a szurcsókokat
- Inflatus - lufivarázslat
Mágikus állatok, ellenfelek
- Erkling: egy idegesítő kis lény, aki dalával csalogatja a gyanútlan varázslókat. Fegyvere egy fúvócső.
- Amazóniai szalamandra (Amazonian Salamander): nagyon tüzes jószág. Oltsd ki a tüzét is, különben abból új szalamandra születik.
- Durrfarkú szurcsók (Blast-ended Screwt): méretét tekintve meglehetősen nagy, mindenesetre a távolságot érdemes tartani tőle. Jó módszer ha odaállsz egy fal elé, majd amikor feléd rohan, elfutsz, és a szurcsók nekimegy a falnak, majd elszédül. Ekkor már nem nehéz legyőzni.
- Vámpírdarázs (Vampire Mosp): egy nagyra nőtt méhecskéhez hasonlító állat. Elterelheted a figyelmét egy különleges virággal.
- Földikutya (Dugbog): a föld alól bukkan elő, és harap. De nem nehéz ellenfél.
- Voldemort: a nagy konfrontáció most sem marad el a játék végén. A lényeg, hogy ügyesen le kell győznünk a csontvázakat, majd amikor a pálcák összekapcsolódnak, Voldemort felemel egy szobrot. Ez elől ügyesen ki kell térni, és amikor a szobor földet ér, a központi fénycsóvát ráirányítani. Ezt meg kell ismételni még párszor. Először lehet, hogy egy kicsit nehéz, de meg lehet csinálni.
|