Unreal Tournament 3
2007. 10. 15. - demóteszt
Őskvékes létemre nagyon vártam ezt a kifejezetten multi-partikra kihegyezett game-t. Uhh, az előzetes infók alapján brutál grafikájú pörgős játékmenetű, óriás pályás játékra számítottam. Amint látom, hogy megérkezett az UT 3 demoja, pár katt, és már jön is. Belépek a progiba rögtön szemen is szúr az igen dizájnos menürendszer. Aztán először megyek off-line-ba, hogy még is megnézzem, hogy ez így még is hogy, és aztán kezdjek csak vérremenően neten játszani öldökölni, vérengezni. A kampány csak a teljes vrzióban lesz benn, tehát nem az első pályát kell végigtolnunk, hanem 2-2 pályán megkapjuk az "instant ütközetek'' mind a négy fajtáját: Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag és végül a Duel. Asszem egyik sem igényel hosszabb leírást, hiszen mindenki tudja, hogy ezek a nevek mit is takarnak...
Jól van, mondom, négy játékmód, mindegyikbe bele-bele kukkantunk. A Deathmatchben semmi különös megyünk előre és lövünk. Semmi extra, hasonló szintűvel már találkoztunk. Bemegyek a Capture the Flag módba, ami anno offline-online annyit toltam a Quake 3 Arenába, és az az érzésem támadt, hogy a pálya túl nagy. Túl sokáig tart az, míg eljutunk az ellenség zászlójáig, és persze túl sokáig míg visszeérünk. Mehetnénk a pályán megtalálható járművekkel - odafele. Míg nálunk van a zászló addig nem pattanhatunk bele egy ilyen szállító eszközbe. Ráadául ez még haggyán, mert van úgyhogy percekig nem találkozunk senkivel és csak összevissza futkáruzunk... Jó persze van térkép, amin rajta van a mi helyzetünk meg a zászlóé, de ez akkorsem egy igazi, pörgős, gyors CTF, jó ha egy meccsen 2-0-ra győzünk. Lehet, ez egy focimeccsen szép győzelem, de egy igazi 20 perces CTF eredménynek többenk kéne lenni. Jó-jó tudom, hogy ez még csak egy beta-demo, de akkoris hiányzik ebből a játékmódból a lélek (A l.lketlen k.csög, s.tán f.jzatja! - berc), remélhetőleg a végső verziós megjelenésén még javítanak ezen. Na de a team Deathmatch.... aaaaz überbrutál. Sosem fordul elő, az ami az előzőleg vizsgált cuccban igen. Szakadatlanul folyik a harc, sosincs nyugtod, ki kell ismerned a pályát, ahhoz, hogy tudd, hol vagy biztonságban. Csak mész előre és lősz, nem is kell másról szólnia az egésznek. A Duel az egyfajta 1 vs. 1 mód, ahol mégha kisebbek is a pályák, megint csak bolyongunk, és ez nem jó!
Más dolog a multiplayer ami nagyon ott van a szeren, tökéletes a net-kód, és nem is nehéz bejutni a szerverekbe. Bár lehet azért mert még kevés a játékos. On-line is a fentebb említett négy módban próbálhatjuk ki magunkat nem is kis élménnyel. Amikor az off-line game után multiztam felvilágosodtam: ez a játék neten teljesedik ki igazán.
A fegyverek közt megtalálhatók a hagyományos Unreal-fegyverekkel, mindegyiknek van második lövési módja, ahogy azt megszokhattuk. A demoban összesen 8 fajta mordállyal találkoztam - e téren a megvan az elvárható szint. A pályán elszórtan találhatók szállítás eszközök, de nem is ez aleglényegesebb. Az egyik pályán bemutatkozott az egyik legbrutálabb "robot", a Dark Walker" Ha ebbe beszállunk... akkor az szinte biztos, hogy e dög ellen az ellen (hehe...) nem sok mindent tud művelni. Úgy kell elképzelni, mintha egy százlábú, 1000 életű, állig felfegyverkezett undok nagyon erős bogár lenne. Azonban természetesen ez ellen (Mitt ellenzek már ennyire!? - a környezetszennyezést mondjuk ellenzem...[Múltkor mégis az üveggyűjtőbe dobtad a papírt!! - berc]) is van megoldás, be kell menni a mocskos potroha alá is onnan lőni még szét nem esik... Ha meghaltunk próbáljuk meg mégegyszer, hiszen 1000 élete van. Félelmetes egy találmány, maga az ördög műve.
Az Unreal Engine 3.0 gyönyörűen teljesít a játékban nincs is mit kivetni rajta. Egyetlen furcsa dolog az, hogy az UE 3-azt használt a MoH:A, és a BioShock is, mégis sokkal, de sokkal nagyobb a gépigényük, mint az UT 3-nak...
Ahogy a cikkből is kiderült, kisebb-nagyobb hibái ellenére a game nagyon ott van, és ha off-line vannak is misstakei, ezt lefedi az online game. A "bugzás" egy multi-demoban még elmegy, és ez valszeg a végleges verzióban már nem lesz így. Alig várom a teljes játékot, amin aztán már kampányba is mehet a hent!
tálos
Minimális renszerkövetelmény:
- Windows XP SP2 vagy Windows Vista - CPU: 2,0+ GHz Single-Core CPU - 512 MB RAM - VGA: Geforce 6200+ vagy Radeon 9600+ - 8 GB HDD
Unreal Tournament III béta demo letöltés
2007. 06. 01.
Unreal Tournament... talán az első játék, ami megszorongatta majd le is győzte a Quake hatalmas sikerét. Egy multis FPS... melyet több ezren játszanak. A 2004-es játék után már mindenki biztos lehetett benne, hogy jön majd a folytatás, nos, jön is!
Nemrég tudtam meg, hogy az alapjában Unreal Tournament 2007 nevű játék (ami a közelmúltban lett átnevezve) már idén szeptemberben megjelenik! Nagyszerű hír, mindenki happy, de hogy miért? Hát ezért:
Az már alapjából véve is hihetetlen jó dolog, hogy van az Unreal Engine 3 ugyebeár. Ez a motor az egyik legjobb és legszínvonalasabb grafikákat tudja kicsikarni a fejlesztőkből, nem is csoda, hogy rengetegen licenszelik. Minden egyes arc tökéletes részletességgel van megoldva, a tereptárgyak gyönyörűek, a járművek pedig tényleg hozzák az Unreal hangulatot.
A UT3-ban sok újítás lesz, például nagyon bejövős a légdeszka nevű szerkezet. A gyors, pergős akciózásos egyveleg továbbra is megamarad, mindenki nagy örömére. Természetesen a hatalmas fegyverarzenél továbbra is megmarad: a 'sima' gépfegyverek, a két pisztolyos harcmód, a rózsaszínt lövő meg a zölden lövő stukik mind mind igen érdekesek, és legtöbbjük valami látványos effekttel robban, éget és egyéb hasonló dolgokat csinál.
A járművek is bennmaradtak a játékban, amikkel igen szép pusztítást végezhetünk. Ez azt jelenti, hogy ismét, nemcsak mehetünk velük, hanem küldhetünk is szép lövedékeket az ellen felé. A karakterek élethűen mozognak, rohannak, szóval azzal is minden oké. A pályák hatalmasak, jól kidolgozottak, külső-belső terek egyaránt találhatóak bennük.
Natehát az Epic Games megint nagyon alkot, legalábbis úgy tűnik, úgyhogy szeptemberben tényleg az egész PC-s közösség Unreal lázban fog égni...
berc
Tatozékok:
|