Call of Duty 4: Modern Warfare
2007. 10. 14. - Demóteszt
Merész ötlettel állt elő az Infinity Ward: a népszerű 2. világháborús CoD sorozatot a modern korba helyezné át - egyenlőre úgy tűnik, jól döntöttek! Igaz kicsit fura, hogy modern fegyverek, autóroncsok, több tízemeletes házak között küzdünk egy CoD-ban, de már igazán kellettek az új ötletek, hiszen a 2. világháborús témát a Call of Duty kettővel tökélyre vitték.
Megbeszélés a tanknál... |
Háborús tájkép - szeressük! |
A demóban igen csak rövid részletet próbálhattunk ki a játékból, de szerencsére ez nem valami lopakodós, sniperkedős rész volt (ezeketől a jelenetektől én a mai napig félek...), hanem durrbele jancsi módra zúzzuk le az ellenfél arcát. Először egy épületet kell megtisztítani, majd felüljárókon vánszorgó tankokat kell kilőni, végül meg kell védenünk egy saját tankot, elpusztítani a légvédelmi ágyút, és hívni a helikoptereket. Ebből is látszik, mennyire változatos lesz egy küldetés a CoD-ban...
A fegyverarzenál már a demóban meglepően nagy - távcsöves gépfegyverek, rakétavető, shotgun, oldalfegyverként pisztoly, éjjellátó, gránátok, szóval nagyon nagy a fegyvertárunk. Természetesen mindegyik fegyvernek vannak előnyei és hátrányai, de mindenki meg fogja találni a magának legmegfelelőbb stukit.
Műholdfelvétel a bevetés helyszín-éről |
Előre scriptelt esemény - helikopter zuhanás |
Legjobban az ellenfelek sebződése tetszik a játákban. Ez annyit tesz, hogy nem mindegy, hogy hol találjuk el az ellenfelet - fejlövésnél hanyat esik vagy összerogy, ha boká lőjük megbotlik, de talán sikerül továbbfutni, de lehet összeesik, nem bír mozdulni, de ettől függetlenül még megpróbál lőni párat pisztolyával, szóval ezekre nagyon odafigyeltek a készítők. Természetesen más játékokban is megvoltak oldva ehhez hasonló dolgok, de ilyen részletességgel még nem találkoztam.
A CoD 4 a demó alapján nem csak izgalmas, hanem gyönyörű is. A robbanások élethűek, a modern kor háborús tájképe rémisztő, ugyanakkor baromi jól fest - összeomlott emeletes házak, égő kocsik... Valamint nagyon jók a mosottas efektek, távcsöves puskánál például a távcsövön belül tűéles a kép, körülötte azonban minden homályos - természetes, hiszen nekünk a célpontra kell figyelni. Az éjjellátó nagyon profi, mindenhol lézercsíkok cikáznak, nagy hangulati elem ez is. Lehet nem csillogó-villogó Crysis grafika ez, de a modern háborús hangulatot, a realisztikusságot merőben visszadja a játék.
Shotgun
|
Éjjellátó |
Nagyon jónak tűnik a játék, de azért hibák nélküli játék nincsen. Van pár grafikai bug - gépfegyverek átlógnak a falakon, emberfejek kilódnak az ablakokon, de ezek felett igazán szemet hunyhatunk. Ami engem zavar, az az, hogy még mindig irtó lineári, scriptelt a játék (mármint a demó alapján), a helikopter mindig ugyanakkor, ugyanott zuhan le, az mindig ekkor és itt robban fel, nekünk folyton erre kell menni, stb. Gondolom értitek mire célzok: egyszerűen nem kapunk szabadságot. De mondjuk ezt már korábban megszokhattuk a CoD-oknál, ismét csak hunnyuk be a szemünket.
Tehát azért néhány hiba megtalálható, de amilyen hangulatos a játék, nagyon várunk már rá. Csak félek a lopakodástól...
berc
2007. 05. 30.
Minden idők egyik legnagyszerűbb háborús FPS a a Call of Duty 2 volt, sajnálatos módon a mi PC-nkre a 3. rész nem jutott el. Most azonban hála az Infinity Ward-nak a 4. részt mi is kipróbálhatjuk majd valamikor személyi számítógépünkön.
A 4. rész (mint a nevéből is sejthető) elszakad a jól bevált második világháborús eseményektől és a modern korba kalauzol el minket egy kitalált történetbe. A szotir szerint a főgonosz Zakhaev, aki a szovjeteknél csinál csúnya dolgokat (diktatúra meg minden rossz dolog...), és mivel a a maffia és egyéb szervezetek is őt támogatják, ezért nincs is olyan nehéz dolga célja elérésében. Hacsak...
...nem jövünk mi, és jól rendet nem teszünk. Najó, nem ilyen egyszerű a szotri, van benne pár jobb dolgo is: mivel Zakhaev tudta, hogy az amcsik ezt nem fogják tétlenül nézni, ezért az ő csapataikat Al-Asad barátja segítségével jól elküldte közel-keltre, hogy őt meg haggyák békén. Ez így is lesz, azonban az okos Brit SAS-ok (angol 'kommandó') rájönnek a csalira, ezért ők inkább kutatnak Zakhaevék után, hogy majd jól lebuktassák őt és cimboráit.
Tehát ebből kikövetkezhető, hogy a játék egyes küldetései máshol játszódnak: hol az amerikai Force Recon-nal vagyunk a sivatagoknál hol pedig a SAS-okkal Oroszországban. A játék végén majd a két sztoriszál Oroszországban összekapcsolódik. Tehát nagyon jónak tűnik ez a sztori, és várható a remek átvezető, filmes hangulatú videókból még érdekesebb és izgalmasabb lesz a játék.
A grafika és a játék fizikája természetesen most is lenyűgöző: elég ha csak a második missziót nézzük, ahol egy hajóra szállunk le méghozzá egy villámlásos-esős vihar közepén, vagy lessük csak meg azt, ahogy egy tank áthajt egy utcai járgányon... A fizikáról csak annyit, hogy gépfegyvreinkkel, pisztolyainkkal átlőhetünk a falon, hogy így öljük meg az ellent. Harcolni fogunk majd külső és belső terekben is, úgy mint a CoD 2-ben volt.
Az egyedüli porblámám a játékkal az eddigi infók alapján a SAS-os küldetésekkel van: bármennyire is jól hangzik, ez egyszerűen nem illik bele egy CoD hangulatú játékba. Inkább Rainbow Six-es stílusú egy alig pár fős csapattal mászkálni az ellenség között... Úgyhogy én szvsz inkább Al-Asad elleni küzdelmet várom jobban a játékban, bár ki tudja, lehet olyan jól oldják majd meg a készítők a SAS-okat (és már mér ne oldanák meg olyan jól?), hogy az még jobb lesz mint bármi más a játékban...
A multiplayer nem sokat fog változni, szerintem sok értelme nem is lenne, jó ez így ahogy van. Egyenlőre ennyi infó derült ki a játékról, mihelyst lesznek újabb érdekességek összegyűjtöm őket, és írok újabb előzeteseket. Aki pedig a trailer-jét nem látta a játéknak kattintson a lejjebb látható linkre (videóelőzetes), megéri megnézni, hiszen nagyszerű videó. Nagyon várjuk már a játékot, és bizonyos pletykák szerint már idén novembreben istallálhatjuk is fel gépünkre, de inkább ne higgyünk az ilyen dolgoknak, legalább ha igaz lesz, kellemesen csalódhatunk.
berc
Tartozékok:
|