hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Szerkesztőség
Tartalommal kapcsolatos kérdéseit, észrevételeit, esetlegesen közlésre szánt anyagait, ötleteit, kérem juttassa el hozzám!

Levél küldése

Hirdetések feladása

Megjelentetésre szánt anyagok beküldése
 
Secal-projekt: Az élelmiszerbiztonság hazai helyzete
Secal-projekt: Az élelmiszerbiztonság hazai helyzete : 2.füzet Az élelmiszer-biztonság szereplőinek jogi felelőssége Magyarországon

2.füzet Az élelmiszer-biztonság szereplőinek jogi felelőssége Magyarországon

  2004.03.25. 09:12

Magyarországon a jogharmonizáció folyamata az élelmiszerek területén is korán megkezdõdött. Az élelmiszer-szabályozással kapcsolatos nagyszámú (több mint 200) joganyag harmonizációja legnagyobb részben a földmûvelési tárca, kisebb részben az egészségügyi, ill. a környezetvédelmi és a gazdasági tárca felelõssége alá tartozik. Az FVM irányítása alatt már 1996-ban megalakult az Élelmiszer Harmonizációs Munkacsoport, amelyben az EüM és intézményei is képviseltették magukat.


2. Füzet

 

Az élelmiszer-biztonság szereplõinek jogi felelõssége Magyarországon

 

Harmonizált jogszabályok és változásaik

 

Magyarországon a jogharmonizáció folyamata az élelmiszerek területén is korán megkezdõdött. Az élelmiszer-szabályozással kapcsolatos nagyszámú (több mint 200) joganyag harmonizációja legnagyobb részben a földmûvelési tárca, kisebb részben az egészségügyi, ill. a környezetvédelmi és a gazdasági tárca felelõssége alá tartozik. Az FVM irányítása alatt már 1996-ban megalakult az Élelmiszer Harmonizációs Munkacsoport, amelyben az EüM és intézményei is képviseltették magukat. A harmonizáció magyar jellegzetessége volt a háromszintû szabályozás:

  • Élelmiszertörvény;

  • Minisztériumi rendeletek és

  • Élelmiszerkönyv.

 

Az utóbbi azért különösen kiemelendõ, mert a legtöbb EU direktívát és rendeletet az Élelmiszerkönyv I. kötetébe vették át, többek között a kifejezetten egészségügyi jellegû rendeleteket is. Azokban az esetekben, amelyekben a közösségi elõírás átvétele technológiai vagy ellenõrzési problémák miatt felkészülési idõt igényelt, az elõírás csak Magyarország taggá válásakor vagy még késõbb (derogáció kérése) válik kötelezõvé. Ezeknek a hazai rendelettervezeteknek a kidolgozását az egészségügyi szakemberek végezték, de az élelmiszerkönyvi elõírások FM- (FVM-) rendeletként jelentek meg, így ez a jogharmonizációs munka ennek a tárcának a tevékenységeként látott napvilágot.

 

Fontosabb törvények és rendeletek

1. Alapvetõ rendelkezések

2003. évi LXXXII. törvény az élelmiszerekrõl (2003. X. 20.), hatályba lépés: 2004. május 1.

1995. évi XC. törvény az élelmiszerekrõl, egységes szerkezetben a végrehajtására kiadott 1/1996. (I. 9.) FM-NM-IKM együttes rendelettel

40/1995. (XI. 16.) FM rendelet a Magyar Élelmiszerkönyv kötelezõ elõírásairól

2. Kereskedelem

35/1995. (IV. 5.) Korm. rendelet a vásárokról és a piacokról

1/1997. (I. 17.) IKIM rendelet az élelmiszer-forgalmazás rendjérõl

4/1997. (I. 22.) Korm. rendelet az üzletek mûködésérõl és a belkereskedelmi tevékenység folytatásának feltételeirõl

17/1999. (II. 10.) FVM-EüM együttes rendelet az élelmiszerek elõállításának és forgalmazásának élelmiszer-higiéniai feltételeirõl

59/1999. (XI. 26.) EüM rendelet a vásári, piaci és vásárcsarnoki árusítás közegészségügyi szabályairól

3. Vendéglátás, étkeztetés

80/1999. (XII. 28.) GM-EüM-FVM együttes rendelet a vendéglátás és közétkeztetés keretében történõ élelmiszer-elõállítás és -forgalmazás feltételeirõl

16/1982. (XII. 30.) EüM rendelet a gombával kapcsolatos közegészségügyi szabályokról

9/1985. (X. 23.) EüM-BkM együttes rendelet az étkeztetéssel kapcsolatos közegészségügyi szabályokról

4. Élelmiszerek szállítása

25/1989. (III. 17.) MT rendelet a gyorsan romló élelmiszerek nemzetközi szállításáról és az ilyen szállításhoz használt különleges szállítóeszközökrõl

17/1999. (II. 10.) FVM-EüM együttes rendelet az élelmiszerek elõállításának és forgalmazásának élelmiszer-higiéniai feltételeirõl

5. Termékspecifikus jogszabályok

Ásványvíz, ivóvíz

97/1999. (XI. 18.) FVM-EüM-GM együttes rendelet a természetes ásványvíz, a forrásvíz, az ivóvíz és az ásványi anyagokkal dúsított ivóvíz palackozásáról és forgalmazásáról

74/1999. (XII. 25.) EüM rendelet a természetes gyógytényezõkrõl

Borászat

106/1997. (XII. 19.) FM rendelet a szõlõtermesztésrõl és a borgazdaságról szóló 1997. évi CXXI. törvény végrehajtásáról

54/2000. (VIII. 11.) FVM rendelet az egyéb borok elõállításának, minõség-ellenõrzésének és fogyasztói forgalomba hozatalának szakmai szabályairól

Dohánytermékek

36/1996. (XII. 11.) FM-NM-IKIM együttes rendelet a dohánytermékek elõállításáról, forgalmazásáról és ellenõrzésérõl

1999. évi XLII. törvény a nemdohányzók védelmérõl és a dohánytermékek fogyasztásának, forgalmazásának egyes szabályairól

Gyógynövények

37/1976. (X. 29.) MT rendelet a gyógynövények és illóolajok vizsgálatáról, minõsítésérõl, forgalomba hozataláról és ellenõrzésérõl, egységes szerkezetben a 2/1978. (III. 16.) NIM rendelettel

Ökoélelmiszerek

140/1999. (IX. 3.) Korm. rendelet a mezõgazdasági termékek és élelmiszerek ökológiai követelmények szerinti elõállításáról, forgalmazásáról és jelölésérõl

2/2000. (I. 18.) FVM-KöM együttes rendelet a mezõgazdasági termékek és élelmiszerek ökológiai követelmények szerinti elõállításának, forgalmazásának és jelölésének részletes szabályairól

Tápszerek

17/2000. (VI. 20.) EüM rendelet az emberi felhasználásra szolgáló tápszerekrõl

6. Élelmiszer-higiénia

6/1980. (III. 6.) MÉM rendelet az élelmiszeripari gépek higiéniai minõsítésérõl

4/1998. (XI. 11.) EüM rendelet az élelmiszerekben elõforduló mikrobiológiai szennyezõdések megengedhetõ mértékérõl

12/1998. (XII. 11.) EüM rendelet az élelmiszerek radioaktív szennyezettségének megengedhetõ mértékérõl

2/1999. (II. 5.) EüM rendelet az állatgyógyászati készítmények élelmiszerekben elõforduló maradványának megengedhetõ mértékérõl

17/1999. (II. 10.) FVM-EüM együttes rendelet az élelmiszerek elõállításának és forgalmazásának élelmiszer-higiéniai feltételeirõl

17/1999. (VI. 16.) EüM rendelet az élelmiszerek vegyi szennyezettségének megengedhetõ mértékérõl

9/2002. (I. 23.) FVM rendelet a vadon élõ állat és a tenyésztett vad elejtésérõl, húsvizsgálatáról és forgalmáról, valamint a házinyúl húsvizsgálatáról

10/2002. (I. 23.) FVM rendelet az állati eredetû élelmiszerekben elõforduló, egészségre ártalmas maradékanyagok monitoring vizsgálati rendjérõl

5/2002. (II. 22.) EüM-FVM együttes rendelet a növényekben, a növényi termékekben és a felületükön megengedhetõ növényvédõszer-maradék mértékérõl

23/2002. (IV. 5.) FVM rendelet a tojástermékek elõállításának és forgalombahozatalának élelmiszer-higiéniai feltételeirõl

40/2002. (V. 14.) FVM rendelet a halászati termékek termelésének és forgalomba hozatalának élelmiszer-higiéniai feltételeirõl

70/2002. (VIII. 15.) FVM rendelet a friss baromfihús elõállításának és forgalomba hozatalának élelmiszer-higiéniai feltételeirõl

77/2002. (VIII. 23.) FVM-ESZCSM egy. rendelet a vagdalt, darált és elõkészített (fûszerezett) húsok elõállításának és forgalomba hozatalának élelmiszer-higiéniai követelményeirõl

100/2002. (XI. 5.) FVM rendelet a friss hús elõállításának és forgalomba hozatalának élelmiszer-higiéniai feltételeirõl

1/2003. (I. 8.) FVM-ESZCSM együttes rendelet a nyers tej, a hõkezelt tej és a tej alapú termékek elõállításának és forgalomba hozatalának élelmiszer-higiéniai feltételeirõl


7. Egyéb

21/1998. (IV 8.) FM-BM-HM-IKIM-NM együttes rendelete az élelmiszerek ellenõrzésének rendjérõl

1998. évi XXVII. törvény a géntechnológiai tevékenységrõl

 

Az egyes részterületekre vonatkozó jogharmonizációs tevékenység

 

Az EU elõírások átvételével Magyarországon is kötelezõvé vált valamennyi összetevõ feltüntetése az élelmiszerek címkéjén. Az adalékanyagok jelölése a nemzetközi gyakorlatnak megfelelõen a funkciós csoportnévvel (pl. színezék, antioxidáns stb.) és az adalékanyag nevének vagy úgynevezett E számának feltüntetésével történik.

 

Az állatgyógyászati készítmények élelmiszerekben elõforduló maradványának megengedhetõ mértékérõl szóló közösségi rendeletek elõírásait egészségügyi miniszteri rendelet (2/1999. (II. 5.), EüM) honosította, amely az idõközben megjelenõ újabb és újabb elõírásokkal kiegészítve évente módosul. Magyarországnak korábban nem volt ilyen jogszabálya, így az átvétel nem okozott visszavonási problémát. A gyógyszermaradékok élelmiszerekben eltûrhetõ legnagyobb mennyiségét az egészségügy korábban is meghatározta az engedélyezési eljárás során, ezek azonban néhány kivételtõl (pl. antibiotikumok) eltekintve nem jelentek meg hivatalosan.

Az állatgyógyszer-maradékok megbízható, mindenre kiterjedõ ellenõrzése szinte lehetetlen. Nagyon sok hatóanyagra egyáltalán nincs megfelelõen érzékeny, specifikus módszer. Egészségügyi szempontból legfontosabb a tiltott anyagok (pl. klóramfenikol, nitrofuránok, BST, sztilbénszármazékok stb.) jelenlétének az ellenõrzése. Magyarországon az FVM mûködtet az EU elõírásoknak mindenben megfelelõ monitoringrendszert az állatok és az állati eredetû termékek ellenõrzésére. Az egészségügyi tárcának a gyógyszer-törzskönyvezésben és a határértékek elõírásában van szerepe.

Az élelmiszerekben lévõ szennyezõ vegyi anyagok és természetes tartalomként elõforduló mérgezõ anyagok határértékeit szabályozó korábbi, többször módosított egészségügyi minisztériumi rendelet felülvizsgálata és egységes szerkezetbe foglalása 1999-ben megtörtént - az Európai Közösség akkori elõírásaival való összhangban - minden olyan szennyezõanyag és élelmiszer-kategória esetében, amelyekrõl az EU rendeletek és direktívák rendelkeznek, és amelyeknek a betartása a rendelkezésre álló hazai vizsgálati adatok alapján teljesíthetõnek tûnt. A határérték elõírások az Európai Unióban is megváltoztak, idõközben folyamatosan szigorodtak, és ezt Magyarországnak is figyelembe kellett vennie. Az alaprendelet legújabb módosítása naprakészen veszi át a jelenleg hatályos EU elõírásokat, de megtartja azokat a speciális szabályokat is (pl. alkaloidok határértéke az étkezési mákban, arzén és higany határértékek különféle élelmiszerekben stb.), amelyekrõl a közösségi elõírások nem szólnak.

Magyarország csatlakozása után ezeket nemzeti rendelet formájában továbbra is érvényben lehet tartani, amennyiben az indokokat az EU Bizottsága elfogadja.

Az élelmiszerekben lévõ vegyi anyagok vizsgáló módszereivel és mintavételével kapcsolatos követelményeket tartalmazó direktívák, mint a Magyar Élelmiszerkönyv elõírási jelennek meg.

Az egyre szigorodó elõírásoknak való megfelelés, különösen a környezeti eredetû szennyezõ anyagok területén - a megelõzés érdekében - további erõfeszítéseket és más szakterületekkel való szorosabb együttmûködést tesz szükségessé.

Az alacsonyabb határértékek miatt a monitorozás és az ellenõrzés modernebb analitikai módszerek alkalmazását követeli meg, ezért laboratóriumaink felszereltségének folyamatos javítása elkerülhetetlen.

 

A növényi eredetû élelmiszerekben és élelmiszer-nyersanyagokban megengedhetõ növényvédõszer-maradék határértékeket EüM-FVM rendelet tartalmazza. Magyarországon korábban nem volt ilyen rendelet, a határérték-elõírásokat a növényvédõ szerek okiratai, illetve egy ezek alapján szerkesztett nem hivatalos kiadvány tartalmazta. Az új magyar rendelet mellékletében szereplõ határértékek döntõ részükben megegyeznek a közösségi direktívákban szereplõ, szinte folyamatosan változó elõírásokkal. Mivel a növényvédõ szer- maradékok határértékeinek megállapításához az élelmezés-egészségügyi szempontokon túl a technológiai betarthatóságot is figyelembe kell venni, a jogharmonizáció ezen a téren lassúbb. Az EU határértékeinek biztosítása érdekében ugyanis felül kell vizsgálni a hazai növényvédelmi technológiákat, és esetenként meg kell tiltani egy-egy szernek egy-egy adott növénykultúrában való hazai alkalmazását, ha a szermaradékok kívánt szintig való lebomlása nem garantálható.

Az egészségügynek továbbra is fontos szerepe marad a monitorozásban, a határérték feletti vagy tiltott szerhasználat miatt zárolt élelmiszer-tételek további sorsának elbírálásában, az engedélyezési eljárásban és a határértékek megállapításában.

 

Az import élelmiszerek vizsgálatát az 1/1987. (I. 15.) EüM-BkM-KkM sz. együttes rendelet, valamint az 1/1996. (I. 9.) FM-NM-IKM együttes rendelet alapján végezték. Az 1/1987-es rendelet 2002. augusztus 5-én, az 1/1996-os rendelet 2002. május 29-én hatályát vesztette, és ezzel megszüntette az import élelmiszerek elõmintáinak behozatal elõtti kötelezõ egészségügyi vizsgálatát.

Ezzel a magyar importellenõrzési rendszer sarokköve szûnt meg anélkül, hogy helyette más rendszer bevezetésére sor került volna. Így jelenleg (az állati eredetû élelmiszerekre vonatkozó bizonyos állategészségügyi rendszabályoktól eltekintve) az import élelmiszerek minden elõzetes vizsgálat vagy határkontroll nélkül léphetnek be az országba. Jelenleg az importtermékek ellenõrzésére és a fogyasztók védelmének biztosítására a piacgazdaság szabályai a következõ megoldásokat engedik meg:

·        Az import élelmiszerek forgalomban történõ ellenõrzése: Ennek elvégzésére az illetékes hatóságok szakemberei jogosultak, az importáló tevékenységének a hazai elõállítókéhoz, forgalmazókéhoz hasonló hatósági ellenõrzéssel. Ehhez a jogi felhatalmazást ez a rendelet adja meg. Az importõr dokumentációs rendszerének olyannak kell lennie, amely bizonyítja a termékek megfelelõségét és a tevékenység ellenõrizhetõségét.

·        Határellenõrzési rendszer: A fentiek mellett szükséges egy olyan rendszer, amely képes arra, hogy megakadályozza vagy elõzetes vizsgálat elvégzéséhez kösse az olyan tételeknek az országba való belépését, amely az elõbbi vizsgálatok vagy a nemzetközi vészjelzõ rendszerek értesítései alapján veszélyt jelentenek a magyar fogyasztókra. Az ezt biztosító EU direktíva átvételén alapuló jogszabály tervezete elkészült.

 

Az importõr felelõssége

·        annak biztosítása, hogy az általa importált élelmiszer biztonságos és dokumentálható módon minden tekintetben kielégíti a magyar elõírásokat;

·        köteles dokumentálni az exportáló ország hatóságának bizonylatával, saját vizsgálattal, akkreditált magyar laboratórium vagy a hatósági élelmiszer-ellenõrzés vizsgálatával, hogy az általa importált élelmiszer minden tekintetben kielégíti a magyar elõírásokat;

·         köteles nyilvántartást vezetni az általa importált élelmiszerekrõl.

A nyilvántartásnak tartalmaznia kell az import élelmiszer nevét, csomagolási egységének nagyságát, az elõállító nevét és címét, a beérkezett tételek nagyságát, a beérkezés idõpontját, a forgalmazók nevét és címét, valamint az elõbbi dokumentumban leírtakat.

 

Különleges táplálkozási igényt kielégítõ élelmiszerek

 

Jelenleg érvényes joganyag az 1/1996. (I. 9.) FM-NM-IKM rendelet különleges táplálkozási igényt kielégítõ élelmiszerek, étrend-kiegészítõk és funkcionális készítmények jóváhagyása, szakvéleményezése, melynek utolsó módosítása a 43/2002. (V. 14.) FVM-EüM-GM rendelet. Tény azonban, hogy a különleges táplálkozási igényt kielégítõ élelmiszerek egy része az áruk szabad áramlása értelmében szintén szabadon kerülhet majd forgalomba, míg más részüknél bejelentés, esetleg engedélyezés is elképzelhetõ. Ennek megfelelõen az elõírások leépítése várható.

Az étrend-kiegészítõknél és a funkcionális készítményeknél a csatlakozás után szintén csak bejelentési kötelezettséget lehet kérni.

A jogharmonizációs program keretén belül módosításra kerül a csecsemõ- és a klinikai tápszerek státusza, vagyis ezek mint különleges táplálkozási igényt kielégítõ élelmiszerek a Gyógyszertörvény (1998. évi XXV. törvény) hatálya alól kikerülve az Élelmiszertörvény (1995. évi XC. törvény és a módosítására kiadott 2001. évi LIV. törvény, 2004. május 1-tõl a 2003. évi LXXXII. törvény) hatálya alá fognak tartozni:

-         a Bizottság 1999/21/EK irányelve a speciális orvosi célokra szolgáló diétás készítményekrõl,

-         a Bizottság 91/321/EGK irányelve anyatejet helyettesítõ és anyatejet kiegészítõ tápszerekrõl,

-         a Tanács 92/52/EGK irányelve harmadik országba irányuló exportra szánt csecsemõ- és elválasztó tápszerekrõl.

A rendelettervezetek életbe lépésével hatályát veszti a tápszerek vonatkozásában addig alkalmazott 17/2000. (VI. 20.) EüM rendelet és a módosítására kiadott 32/2001. (X. 3.) EüM rendelet, amely szakmai tartalmában és követelményrendszerében szintén EU konform volt, csak a hatósági szabályozást (engedélyezést) illetõen tért el jelentõsen az EU-ban megkívánt gyakorlattól.

 

Önkormányzati szintû jogi szabályozás

 

A helyi önkormányzatoknak a közösségi jogszabályok érvényesítésében különösen a fogyasztóvédelem területén van nagy szerepe.

A fogyasztóvédelemrõl szóló 1997. évi CLV. törvény VIII. fejezete foglalkozik a helyi önkormányzatok lehetséges szerepével a fogyasztóvédelemben. A törvény alapján a helyi önkormányzatok képviselõtestületeinek kiemelt szerepe lehet a fogyasztóvédelmi szervezetek támogatásában, tevékenységük segítésében.

 

A helyi önkormányzatok, regionális intézmények számára jogi szabályozás szempontjából is a Hajdú-Bihar megyei példát kellene követniük:

Élelmiszer-biztonsági és környezetvédelmi koordinációs tanács létrehozására írtak alá együttmûködési megállapodást a Megyei Közigazgatási Hivatal, valamint az Állat-egészségügyi és Élelmiszer-ellenõrzõ Állomás kezdeményezésére a szakmában érdekelt államigazgatási szervek vezetõi 2003 októberében Debrecenben.

Az együttmûködés célja, hogy – különös tekintettel az Európai Uniós csatlakozásra – a szakhatóságok egységes szemléletmódot alakítsanak ki az élelmiszer-biztonság, a növény- és talajvédelem, az állategészségügy, a népegészségügy és a környezetvédelem területén.

A dokumentumban, amelyet a Hajdú-Bihar megyei és a debreceni önkormányzat mellett a Közigazgatási Hivatal, a Növény- és Talajvédelmi Szolgálat, az ÁNTSZ, a Földmûvelésügyi Hivatal, a Tiszántúli Környezetvédelmi Felügyelõség, a Fogyasztóvédelem, valamint az Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenõrzõ Állomás képviselõi írtak alá, egyebek mellett az szerepel, hogy a felek – az adatvédelem szabályainak megtartásával – közös információs bázist hoznak létre, illetve amennyiben a jogszabályi feltételeket sikerül megteremteni, közösen alakítják ki az ellenõrzések laboratóriumi hátterét. Ez egyébként nemcsak hatékonyabb, hanem költségtakarékosabb megoldás is lenne, mivel jelenleg vannak területek, ahol párhuzamos ellenõrzések folynak – hangzott el a megbeszélésen. A lehetséges mûszaki fejlesztéseket és azok anyagi hátterét pedig a késõbbiekben egy külön megállapodásban rögzítik majd. A koordinációs tanács tagjai legközelebb november elején találkoznak, addigra dolgozzák ki az együttmûködés további részleteit.



 
Szántóföldi növénytermesztés
 
Állattenyésztés
 
Ügyintéző
 
Látogatási statisztika
Indulás: 2004-03-09
 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre