Táncfoglalkozások módszere és célja
A foglalkozások alkalmával nem profi táncosokat szeretnénk nevelni.
Célunk a mozgás örömének megismertetése mellett, a gesztusok, és a testbeszéd fontosságának kihangsúlyozása. Szeretnénk, ha a gyerekek saját tapasztalataikon keresztül döbbennének rá, hogy a „testünk beszéde” milyen fontos alkotóeleme mondanivalónknak
Az órákon játékos keretek között egy történetet kell a gyerekeknek eljátszani, szavak nélkül pusztán gesztusokkal, mozgással. Ezzel szeretnénk segíteni gesztusrendszerük kialakítását, illetve inspirálni őket annak tudatos használatára.
Az eljátszott történetet saját fantáziájuk és élet helyzeteik szerint alakíthatják. Ily módon képet kaphatunk az őket foglalkoztató kérdésekről. Az általuk alakított történeten belül kipróbálhatnak és gyakorolhatnak helyzeteket, szituációkat, amelyekkel az éltük során elkerülhetetlenül találkozni fognak.
Néhány példa: órai feleltetés, bemutatkozás, a másik nemmel való kapcsolat felvétel –udvarlás, illetve annak fogadása – és még számtalan szituáció tét nélküli kipróbálására és esetleges elemzésére nyílik alkalom.
Meggyőződésünk, hogy képzett oktatok felügyelete mellett történő foglalkozásokon, nem csak a gyerekek gesztusrendszerét, hanem mozgás kultúrájukat is fejleszthetjük.
Ez által közelebb kerülhetnek, és értő közönségei lehetnek például a tánc műfajának, vagy nem utolsó sorban, képet kaphatnak szavak nélkül élő embertársaink olykor nagyon is kiszolgáltatott helyzetéről. Értőivé válhatnak egy olyan nyelvezetnek, amely a későbbi életük döntéseit meg könnyítheti.
|