Command & Conquer 3: Tiberium Wars
21# játékteszt
Kategória: RTS
Ez a teszt elég rendhagyó és (egyenlőre) egyedüli a GMO történetében, hisze ez egy amolyan dupla teszt lett. Először olvassátok el YETI hosszú leírását amiben a sztorit vázolja fel valamint a három "frakció"-ba nyer betekintést. Utána következik az én leírásom, ami inkább a játék grafikáját, hangjait és egyéb lényeges, lényegtelen dolgait mutatja be.
YETI leírása:
Előszó:
Első találkozásom a tiberium mezők által szabdalt Földünkkel. A két párt a GDI és a NOD háborúi szinte teljesen elpusztították a lakhelyünket. Most mikor bekapcsolódunk a történetbe béke van és mindenki örül. De a NOD nem tud nyugton maradni, és úgy gondolja, ha atombombát lő Philadelphiára, talán végleg elpusztíthatja riválisát. Ezt meg is tették: Philadelphia volt - Philadelphia nincs. Ez most nem azt jelenti, hogy egy újabb sablon amerikai-arab háború kezdődik. Itt nincs arab nincs amerikai, ez az egész világ háborúja. Szóval semmi köze az arabokhoz, amcsikhoz. A NOD és a GDI is világszervezet, amelybe a legkülönbözőbb népek beletartoznak, aki nem tudná a tiberium osztotta ketté a világot. Na menjünk kicsit vissza az időbe. 1997-et írunk, Földünkön béke honol, mindenki boldog, mikor megjelenik egy meteor. Elmegy a Föld mellett, mindenki fellélegez és újra boldog. Bár nem sokáig. A meteor megfordul és belecsapódik bolygónkba valahol Olaszország területén. Tiberium már akkor is került a Földre mikor elhúzott mellettünk, de mikor becsapódott, megfertőződött az egész bolygó. Ekkor kialakul a NOD és GDI. A NOD megváltóként tekint a zöld, kék, piros kristályokra, egész vallást teremt köré. A GDI a végzetet látja a kövekben ezért célja, hogy begyűjtse az összeset és elpusztítsa. Ennyit a történelemről. Atomot dobnak Philadelphiára, kitör egy újabb háború. És itt jövünk mi a képbe, mint tábornok.
A GDI hadjárat:
Hát az atombomba nem érte el a kellő hatását, sőt mi több dacot váltott ki a népből és eldöntik egy utolsó végső csapást mérnek a NOD-ra. Először is elfoglaljuk Észak-Amerikát. Megvédjük a Pentagont, majd elfoglaljuk a megszálló erőktől a Fehér házat. Ebből is látszik micsoda abnormális állapotok uralkodnak nálunk. Felszabadítunk még 2 kikötőt a keleti parton, majd számunkra vége az amerikai résznek. A következő célunk egy atomrakéta Egyiptomban, ami pontos másolata annak, amit Philadelphiára kilőttek. Néhány pályán keresztül verekedjük magunkat, elfoglaljuk Alexandriát, majd végre eljutunk Kairóba ahol kiiktatjuk a rakétát, így Egyiptommal se kell többet foglalkoznunk. Végre elértük célunkat, haldoklik a NOD, már csak néhány pálya a Balkánon. Horvátországban megvédjük a fővárost, majd elmegyünk Albániába, majd végre fő célunk a Temple Prime. A Temple Prime a központja az egész NOD-nak, mely Bosznia fővárosában, Szarajevóban található. Itt gyűjtik a tiberiumot, melyet folyékony formában tárolnak, mivel így jóval kisebb elfér. Na miután sikeresen megsemmisítettük az ion pajzs generátorokat végre használatba léphet az ion ágyúnk. Na itt lesz valami, amit nem árulok el nektek, játszátok végig a hadjáratot. Annyit mondok: ion ágyú felrobbantja a templomot, de van mögötte egy csomó folyékony tiberium, ami rohadt nagyot pukkan. Ha most folytatnám már nem lenne értelme az egész hadjárat végigvitelének.
A GDI:
Szerintem az egész játék legerősebb pártja. Rengeteg erős tank, lépegetők, buggyk, gyalogosok. Nagyon egyszerű vele a játék, mivel egységei hihetetlen rombolóerőt képviselnek. Erre tökéletes példa a Mammoth Tank, ami légvédelmi rakétákkal repeszekre szétrobbanó fegyverrel és miegymással van felszerelve. Néhány gépfegyveres kocsival szinte elpusztíthatatlanok.
A NOD:
Hát ezzel a párttal nem sokat játszottam. Néhány skirmish pálya. Nem igazán nyerték meg tetszésem. Nincsenek olyan pusztítóik, mint a GDI-nak. Egyetlen dolog ami, elég vicces az a lépegetőjük. Nagyon bírom, mikor szétverek vele pár saját egységet, hogy feltuningoljam lézerágyúval, lángszóróval, láthatatlansággal meg minden jó cuccal. Bár így se ér sokat az egész cucc. Nincs igazán erős egységek csak a mennyiségbeli fölényükkel tudnak tarolni. Tapasztalatlanoknak nem ajánlom. Az őrtorony rendszerük viszont nagyon meg tudja nehezíteni a dolgunkat, az egyetlen dolog, ami igazán erős csak sajna nem tudnak gurulni.
A Scrin:
Na ők a legjobb haverjaink az idegenek. A Földre a tiberium után kerültek, és mint ők küldték ide az egészet. Nagyon jók a légi egységei, olyan távolságból tudják lőni tornyaim, hogy nem tudok rájuk visszalőni. Viszont gyalogosai nem érnek semmit. Egy Commandoval egész hadseregeket meg lehet állítani belőlük. A járműveik pedig különösen érzékenyek a hangra, amit mi nagyon kihasználunk. Maguk a járművek szintén nincsenek olyanok, mint a GDI-nak. Csak a légierő nagyon idegesítő. Sajnos nincs hozzájuk hadjárat, ami eléggé kár, mivel nagyon jók. Egyetlen céljuk az emberiség kiirtása.
Összegzés:
Nagyon szép grafikával megáldott játék. Az EA apait anyait beleadott ebbe a játékba ami meg is látszik rajta. Nagyon élvezetes játék, mindenkinek ajánlom a kipróbálását.
YETI
berc leírása:
A Földünk a jövőben:
YETI már részletesebben leírta a sztorit, amiből medtudhattuk, hogy a Földünket egy csúnya galád valami, a Tiberium fertőzte meg. Az EA-sek nagyszerűen ábrázolták a zöld izét, majd egy képet is láthattok róla. De nem csak ezt ábrázolták meg jól a grafikusok, hanem a nem is annyira távoli jövő képét. Az auótkról is lerí, hogy bizony azok a jövőben vannak, az épületek magasak, sőt, még a Fehér Házzal is találkozhatunk, ami szintén nagyszerűen néz ki. Az egységek, tankok is csúcsúl kidolgozottak, max teljes bezoomolásnál furák egy kicsit. Ha a tankok nekimennek a fáknak, tábláknak, azok kidőlnek. A robbanások is nagyszerűek, valamint az egyéb spéci effektek. A pályák változatosak: először az amerikai többemelete épületek között járkálhatunk, de találkozni fogunk a Pentagonnal is (bár YETI ezt már említette). Afrika is gyönyörű: a maga sivatagos vidékével bámulatos hangulatot ad a játéknak.
Mér kell mindig?
A játékoknál mindig vannak hibák. A játék minőségét az (is) határozza meg, hogy mennyi ezeknek a hibáknak a száma. Nos kijelenthetem: a C&C 3-ban nagyon kevés hiba, bug található. Talán az fusztráló legjobban, hogy egységeink útkeresése nem a legtökéletesebb. Mondjuk ez nem is csoda, hiszen rengeteg tereptárgyat pakoltak le a pályatervező bácsik. Hiba még, hogy az a néhány civil, aki a pályákon mászkerál, egyszerűen mit sem vesz arról, hogy mellette két méterre felrobbant egy tank, csak szépen sétálgat.
Du ju szpík inglis?
Nem igen... De a C&C esetében nem is olyan fontos ez, hisz a játék magyarul jelent meg. Aki meg csúnya és galád, letöltötte a csúnya és galád netről, az meg tegye gyorsan fel a honosítást. Ugyanis sok-sok infót fogunk kapni játék közben, amik elmesélik a szotrit (bár amilyen jól YETI elmondta, annyira jól nem fogják a hírszerzőink ;). Ugyanitt adnak hasznos tanácsokat is, valamit leírják a külöönféle fegyvereink spéci tudásait, és egyéb nyalánkságokat. Sajnos az átvezető videóknál nincs aláírás, így azokból fas... akarom mondani kukkot sem értettem. Ettől függetlenül jók, bár néha monotonnak tűnnek, de legalébb igazi felvételek, oylan sztárokkal, mint Josh Holloway, a Lost Sawyere (NOD), Jennifer Morrison, a Doktor House Cameronja, valamint Billy Dee Williams, a Star Wars Lendo Calrissianja.
Épületek, nyersanyagok:
A játékban természetesen épületeket is felhúzhatunk, köztük a megszokott egység és járműgyártó gyárakat is, de vannak érdekességek is, például a MÉG, ami a fő épületünk, ha van ilyenünk, építhetünk egyéb házakat is. A MÉG egy olyan különleges jármű, ami ha kinyílik, csak akkor változik épületté. Vannak erőművek is, ami nélkül az épüketek nem jutnának energiához, így nem üzemelhetnek. Van egy jó kis kapcsolónk is, ami akkor jó, amikor kevés az energiánk: ilyenkor le és felkapcsolhatjuk a különféle épületek áramellátását. A másik nyersanyag az energián kívül maga a tiberium, amit arató gépek szednek fel, és viszik a tibériumfinomítókba, hogy egységeket, járműveket gyárthassunk, vagy új épületeket helyezhessünk ki.
Extra lehetőségek:
A játékban vannak légi járművek is, amikkel jó kis légi támadásokat szervezhetünk. Ezenkívül elszállíthatunk járműveket is repülőkkel: így gyorsan juthatunk el a trékép egy távoli pontjába. Sok egységnek vannak különleges fegyverei és képességei is, például a hátirakéta vagy az aknamező telepítése.
Küldetések:
A pályák során különféle küldetéseket kell megoldanunk, ezek néha elég érdekesek. Az egyik legötletesebb, egyben legnehezebb pálya Horvátországban van: először is maréknyi bázisunkat kell megvvédenünk a vadul támadó NOD erőkkel szemben, közben folyamatosan kapcsolgatnunk kell az árramellátást, mert az összes védőberendezésre nincs elég energia. Ha ezzel megvolnánk, kibírtuk a pár percet, akkor derül ki, hogy ugyanmár, az erősításnek is erősítés kell, hiszen ellenséges NOD csapatokkal szemben találta magát, akiket nem támadhat meg, mivel akkor a létfontosságú MÉG is tönkremehet. Gyorsan sereget küldtem fel hozzájuk, majd legyűrtem a NOD-okat. Ekkor vissza kellett kísérnem a bázishoz, természetesn a visszaúton folyton támadtak, és az okos MI mindig a MÉG-re összpontosította támadásait. A kísérő seregem nem bizonyosult elégnek a MÉG épséges visszajuttatásáért, ezért pár újabb APC gyalogság elleni járművet és 2 predator tankot küldtem segíségért. Miután nagy nehezen visszjutott megmarad csapatom a bázisra, kitelepítettem a MÉG-et. Ekkor még mindig nincs vége a táncnak, hiszen mind a három NOD bázist le kellett rombolnom. Nekiálltam a Tiberum gyűjtésének, járműveket és légiparancsnokságot hoztam léte, majd nagy nehezen legyőztem az ellenséget.
berc
Értékelés:
-
Grafika --> 18/20
-
Hangok --> 14/15
-
Csoportjában --> 15/15
-
Megunhatóság --> 15/15
-
Játékélmény --> 32/35
Összesen: 94%
Na jó hosszúra sikeredett ez a Dual Teszt, reméljük azért tetszett. Véleményünk szerint a C&C 3: Tiberium Wars nagyszerű játék lett, egyszerűen magával ragadja az embert, és nem hagyja felkelni a gép elől.
< Tovább a játék adatlapjára > |