BANKSZÁMLA NYITÁSA
Az Egyesült Királyságban a legtöbb cég banki átutalással fizeti az alkalmazottak bérét. Ehhez a munkavállalónak bankszámlát kell nyitnia, ami sokszor az állás elnyerésének feltétele is. A helyi bankok a terrorizmus és a pénzmosás elleni küzdelem jegyében fogant jogszabályok miatt a korábbinál szigorúbb feltételek mellett nyitnak csak bankszámlát. Ehhez a magyar munkavállalóknak két dolgot kell igazolniuk: egyrészt személyazonosságukat, amihez akár a magyar útlevél, akár a személyazonossági igazolvány is elfogadott, másrészt a helyi, azaz egyesült királyságbeli lakcímet. Ennek igazolása (a HSBC bank tájékoztatása szerint) az alábbiak közül valamelyikkel oldható meg:
- ismert munkaadó cég igazolása a bank felé, melyben a munkavállaló helyi és magyarországi lakcíme is szerepel,
- lakásbérleti szerződés, melyet ingatlanügynökség vagy ügyvédi iroda készített
- olyan, a munkavállalónak szóló levél, melyet egy brit minisztérium írt a munkavállaló helyi lakcímére, a munkavállaló nevére és egy helyi lakcímre szóló villany-, gáz- vagy telefonszámla |
|