"Egyre jobban szeretem a hivatalos reklámok házi készítésű verzióit, a ‘rémlámokat,’ pláne ha rámutatnak valamilyen marketingfogás bugyutaságára. Miért pont a Karib-tenger kalózai került a Kellog’s gabonapehely dobozra? Ezt eszik a kalózok? A kérdés jogos, mi a francot gondolt a kreatív ügynökség az árukapcsoláskor? Gyakorlatilag semmit. A film nagy kasszasiker, jó lesz, húzza majd a terméket, akármi is legyen az. Ennyi erővel bármit bárhova rakhatunk, a Caterpillar cuccokhoz a Shreket, a Philips kávéfőzőhöz az X-ment, az Orbithoz a kasmírsálat.
A vásárló majd kitalálja hozzá a logikát. Ki is találta és fel is tette a videogyűjtő nagy konténerbe a YouTube-ra. Rosszabb lesz ettől a Kellognak? Nem valószínű. A filmnek sem, ott úgyis visz mindent a látvány, ha már a sztori gyengécske. A reklámügynökségnek? Annak sem, ha már egyszer sikerült a melléfogással így inspirálni a közönséget és meghosszabbítani a reklámot. Ez a hirdetés hosszú farka, vagyis a réspiac nyújtotta plusz publicitási lehetőség: nem látják annyian a rémlámot mint a reklámot, de jelentős népszerűségre tehet szert a web 2.0-ás közösségi tartalmi oldalaknak és az egyszerű technológiának köszönhetően. Végül is, ha a termék jó, akkor mindegy, hogy reklámozod, csak üssön szöget a felhasználó fejében, aztán majd a közönséggel ők megoldják a marketing feladatát…Szóval miért is szereti Johnny Depp kalóz a Kellog’s gabonapelyhet? Mert ez az egyetlen gé pehely, amiben R vitamin is van és rummal kiváló. Nem éppen ezt az üzenetet akarták kihozni. De a hülyeség szétszedéséért szerettük gimiben a kiforgatott reklámokat az iskolai előadásokon. Csak ez most már YouTube-izálódik."