A
Scuderia 1999 őszén "eladta" Irvine-t (egyesek szerint a csapat vezetőségének
hasfájása lett attól a gondolattól, hogy miközben Irvine mindent összehord a
csapatról, ki kell szolgálni, hogy világbajnokká váljon), és erősített azzal a
Barrichellóval, akit már 1993 óta figyelt a szakma. Nem titkoltan azért
szerződtették, hogy "nagyobb teljesítményre sarkallja" Schumachert! Mintha a
német versenyző lazsálni szokott volna, de hát a szólás is ezt mondja: azt a
lovat szokták ütni, amelyik húz...
A téli szünetet aktív pihenés
jellemezte, miközben egyre kiforrottabb lett az új versenytechnika, a tavalyi
autóba fokozatosan szerelték át az új elemeket. Megszületett az eddigi évek
egyik legjobb Ferrarija, (F1-2000) amelyről Schumacher megállapította, végre egy
semlegesen vezethető kocsi! Ezzel meg lehet szerezni a világbajnoki címet, csak
egy pici szerencse hiányzik, amikor majd éppen kell.
Az ellenfél továbbra
is a McLaren-Mercedes, a kétszeres világbajnok Mika Hakkinennel. Melbourneben a
fő kérdés az volt, vajon ezüstben vagy vörösben fénylik majd a mezőny eleje? Az
edzést megnyerték az ezüstnyilak, Schumacher harmadikként következett. Óvatosan
kezdett, beosztva saját és autója erejét, majd fokozatosan elkezdett erősíteni,
már gyorsabb volt, mint a McLarenek, elkezdett nyomást gyakorolni rájuk, amikor
azok egymás után feladták a versenyt. Sima győzelmet aratott, 10 pont
bezsebelésével kezdve az új évadot. Barrichello taktikája módosításra szorult,
hogy megszabaduljon Frentzentől, de végül megkapta a hat pontot. Utoljára
1994-ben és 1995-ben nyerte meg az idősebbik kerpeni pilóta a nyitófutamot, és
mindkétszer világbajnok lett a végelszámoláskor. A jelek tehát biztatóak
voltak.
|
A brazil versenyen nem kellett félreállnia a
McLareneknek az élről, Schumacher előzött és "önerőből" megnyerte a versenyt.
Ron Dennis ismét kinyilvánította ellenszenvét azzal, hogy a Ferrari gyorsasága
mögötti csalásra utalt...sajnos a Mercedes nyomása alatt kénytelen volt és lesz
efféléket nyilatkozni, mert a Mercedesnél úgy hitték, őket igazságos versenyben
nem lehet legyőzni. A Ferrari nem reagált erre, jött és learatta a győzelmet,
eközben az erőlködő Dennis autóját kizárták (Coulthard 2. helyének lőttek),
szabálytalan vezetőszárny miatt...
A San Marinoi Nagydíj taktikai
győzelmet hozott, szinte egyforma köröket teljesített Hakkinen és Schumacher, de
az imolai közönség kedvence később ejtette meg a tankolását, és az élre került.
Háromból hármat nyert, ennél tökéletesebb kezdés nem létezhet. Az olasz sajtó
elbízta magát (mikor, ha most nem), de Todt kötelező óvatosságra intett
mindenkit, még a java hátra van. Hakkinen egymás után háromszor szerezte meg a
pole-pozíciót, ami erőteljesen utalt a McLaren relatív gyorsaságára - és amikor
kidolgozzák a célbaérkezéshez szükséges megbízhatóságot (mert kidolgozzák, erre
mérget lehet venni) - nehezebb lesz az élen végezni.
Következett a brit
futam, melyet szokatlanul korán, áprilisban rendeztek. Ennek folyománya lett a
csapadékos idő. Amikor nem esett, akkor zuhogott, csak a verseny napjára
zárultak el az ég csatornái. Az aszfaltcsík volt az egyetlen szilárd talaj,
minden felázott. A terület mocsárvilággá változott. Barrichello vívta ki az új
Ferrari első pole-pozícióját, vezetett is, egyszeri depómegállásra tervezett
taktikával ment az élboly. Hakkinen taktikusan bizonytalanná tette Schumacher
rajtját egy jól időzített kacsázással, a német hátraszorult Villeneuve mögé,
akit képtelen volt lelépni. Ezért ki kellett várnia, amíg kimennek előle
tankolni, üzemanyag takarékos vezetéssel 38 körig a pályán maradt, és már ő
vezetett. Barrichello kicsúszott, visszajött, de az autó megadta magát.
Végigment mindkét McLaren, és egyértelműen az élen végeztek. Megtörtént hát,
aminek meg kellett történnie. A tabella ezt mutatta: Schumacher 34 pont,
Coulthard 14 pont, Hakkinen 12 pont.
tanks you:: http://www.f1hirek.hu/?t=article&id=16486
|