NFS: Carbon
18# játékteszt
Kategória: Arcade autós
A Need for Speed sorozat már évek óta a leghíresebb arcade versenyzős autós gamma, így 2006-ban is megkaptuk a mi kis NFS-ünket, amit Carbonnak neveztek el...
Beharangozások... de mit kaptunk?:
A járék megjelenése előtt rengeteg hírezés folyt, hogy megkapjuk a világ legjobb gammáját, teli újítással, nagyszerű kivitelezéssel... Ezekből az ötletekből szinte mindet megkaptuk (Canyon Duel, Autosculpt), az már más kérdés, hogy milyen volt a kivitelezés.
A graf nem minden! (de azért valami...):
Előre szólok: hosszú teszt kesz! Pontosabban nem is előre szóltam, mert már írtam az előbb... (jóvanna... ma ilyen pont-pont-pont kedvemben vagyok). A Carbon grafikája nem sokal szebb a MW-nél, viszont az autók kidolgozottsága csillogóbb lett (ezt dicséretnek szántam). A játékban törések továbbra sincsenek, cask karcolások. Ez elég élettelen, de a lényeg, hogy elég jól megcsinálták, ha lehúzzuk kocsinkat a matrica is ugyanúgy lekarcolódik, és az egész jó kivitelezést kapott. Az átvezető videók elég jók, főleg mert filmesek (azaz filmfelvételt elhomályosították, mintha csak egy animáció lenne). Ez nekem nagyon bejött! A főellenségek arca is elég jók, viszont mikor kivillan a foguk, ez elég rosszul, bugosan történik (gyakran "furán" állnak azok a sárga, jobb esetben fehér fogak), valamint a hajuk is hagy kívánnivalót maga után. De hülyeségeket beszélek, kit érdekelnek az arcok egy autós játékban!
Sztori:
A játék sztorija nem egy egetrengető alkotás, de van benne egy kevés fantázia. Volt egy versenyünk, amibe közbeléptek a zsaruk, mindenki megkavarodott, és Nikki egy táska "pénzt" dob be hozzánk. Mi elmenekülünk, azonban észrevesszük, a pénz helyett pepírfecnik vannak a hátizyákban. Valaki kicserélte a kavarodásban a két táskát. Mi lelépünk, pár év múlva azonban visszatérünk Palmont Citybe, ahova pont a Canyonról érkezünk. Hirtelen seggünkbe jön valaki, és ez a valaki Cross! Igen-igen, a játék az MW folytatása! Ez nagyon jó pont a fejlesztőnek. Sajnos belemegyünk egy útlezárásba, Cross elfog, ekkor azonban jön valaki: Darius - Palmont City vezető bandájának fejese. Kifizeti Crossnak a fejdíjat, majd elküld minket Nikki-vel, hogy új kocsit szerezhessünk. Ekkor jön a döntés: Izom, Egzotik vagy Tuning kategóriával játszunk? SAjnos a játék sztorija a játék közepén-végén már nagyon ellaposodik, így unalamassá is válik.
Kell egy csapat!:
A játék egyik újítása, a csapatos versengés. Ez annyit tesz, hogy az olyan versenyeknél, ahol ez megengedett, egy csapattársunkkal együtt versenyezhetünk. Van a szélfogó, aki mögé beállva hirtelen robbanhatunk ki, van útkereső, aki a rövidítőket mutatja meg nekünk, és van a blokkoló, aki az ellenfeleket löki ki. Őszinte leszek, én az egész karrier módban a blokkolót, azaz Neville-t választottam - ő éri meg a legjobban. Csapatunknak egyébként logója is lehet, amit még ki is színezhetünk.
Autoscuplt:
A másik dolgo, amit rengeteget hallottunk a játék megjelenése előtt az új kölső tuningolás rendszer, az Autosculpt. Az annyit tesz ki, hogy a különféle szárnyak, felnik, spoilerek, motorháztetők, légbeömlők méretét megváltoztathatjuk, csvarhatjuk, teljesen egyedire szabhatjuk. Sajnos azonban ez sem lett a legtökéletesebb, mivel a kezdő spoilerekből például csak 3-4 van, de ezt tekintsük annak, hogy ez a rendszer még teljesen gyerekcipőben jár... Majd az NFS 11-ben!
Kocsik, versenymódok:
A játékban rengeteg kocsit találhatunk mind a három kategóriából. Csak hogy párat említsek: Cherovlet SS, RX7, Ford GT, Lotus Elise, Gallardo és még sokan mások. A három kategóriának más-más vezetési tulajdonságai vannak, mások a gyorsulási eredmények, csúcssebesség és kezelhetőség. Itt azonban újabb "malőr" van, a kezelhetőség abszolút nem mutatja meg a valósi eredményeket, hiszen minden emberke, játékos máshogy szereti vezetni az autóját... Csak egy példa: a Monarom max kezelhetőséggel rendelkezett, míg az RX7-em ezen értéke csak félig volt, mégis a RX7 sokkal kezelhetőbb volt! Szóval ezt nem értem. A versenymódokban nincsenek nagy változások: Trafipax, idő, sprint, körverseny. A gyorsulási verseny idén kivették, helyére lépett e teljesen átszabott drift. Sajnos ez nem olyan jó, mint az anno U2-es, itt számít a sebesség, milyen összefüggő a csúszás, mennyire a fal szélén történik a drift... Van rendes pályán, és van Canyon beli drift. A pályai még tetszett is, de a Canyonosnál mindent leanyáztam.
Canyon Duel:
Újabb újítás: a Canyon Duel és a Canyon Racing. Az utóbbi annyit tesz ki, hogy egy bizonyos verseny a Canyonban van, itt nincs semmi extra. Azonban az előbbi, a Duelre akkor kerül sor, mikor egy főellenséget hívunk ki. Itt két verseny van, mikor menekülünk és mikor üldözzük az ellent. Az üldözésnél a lényeg, minél közelebb kell maradnunk az elenséghez, így pontokat kapunk, a következő körben pedig minél jobban le kell hagynunk az ellenfelet, ellenkező estben folyamatosan vonódnak le az előző körben szerezett pontok. Ezt ráadásul azzal nehezítettték, hogy bizonyos kanyaroknál a korlát sem fog meg minket: leesünk a mélybe. Ismét őszinte leszek: a Canyonos versenyek nem nyűgöztek le (attól függetlenül van bennük fantázia...).
Zsaruk:
A játékban a zsaruk szerepe jócskán lecsökkent, nincsenek feladataink velük, egyszerűen csak le kell hagynunk őket, ha elkezdenek üldözni. Nekem a karrier módban a legmagasabb üldözöttségi szintem a 3-as volt! A régi MW-s dolgok megmaradtak: van egy bizonyos körözöttségi szintünk, amit úgy csökkenthetünk, ha nem használjuk a kocsit, vagy átfestjük, megváltoztatjuk a külsejét... A rendőrök elől továbbra is úgy menekülhetünk el, ha rájuk döntünk valamit, vagy lerázzuk őket, majd egy rejtekhelyre menekülhetünk. Semmi extra!
Hangok, egyéb:
A játék legnagyobb erénye a hangok: eszméletlen királyak a fékcsikorgatások, az ütközések, a motorhang minden kocsinál más és más, szóval tényleg nagyszerű. De ez nem sokat számít egy játéknál, csak hangulati elem. Sajnos a Carbon bosszantóan rövid, pár nap alatt simán ki lehet akasztani a karrier módját - igaz próbálták hosszabítani a Versenyháborúkkal, meg azzal, hogy kihívtak minket más csapatok versenyzői. Ráadásul a versenyek könnyűek, gyakran unalmasak, és az embernek semmi kedve újrajátszani.
Értékelés:
-
Grafika --> 19/20
-
Hangok --> 15/15
-
Csoportjában --> 14/15
-
Megunhatóság --> 9/15
-
Játékélmény --> 29/35
Összesen: 86%
A Carbon teli van ötletekkel, méghozzá nagyon jókkal, azonban a rövidsége, unalmassága teljesen lerontja a kapott százalákot. Félmunka!
berc
< Tovább a játék adatlapjára > |