harci képzettségek teszik a lovagot igaz harcossá, aki karddal, jogarral vagy akár egy sima pajzzsal - a Fény szent mágiájával felvértezve akár fegyver nélkül - is képes akár többszörös túlerőben levő ellenfeleit is könnyedén legyőzni.
A következőkben felsorolt támadások szinte mindegyikének van egy "kiegészítő" aurája, amivel a leginkább érdemes párosítani. A következő képzettségekhez a következő aurák ajánlottak: Blessed Hammer + Concentration Charge + Fanaticism Conversion + Thorns Fist of Heavens + Conviction Smite + Holy Shield + Fanaticism Vengeance + Conviction Zeal + Fanaticism
Sacrifice - Áldozás |
Smite - Sújtás |
|
|
|
|
Ez a támadás manaköltség nélkül többszörözi meg a lovag sebzését, ezért azonban áldozatot kell hoznia: a bevitt sebzés 8%-át kell elszenvednie (így például egy bevitt 1000-es sebzés 80-at sebez a lovagon). Használata könnyen felismerhető: támadáskor nem csak ellenfeleink, de a mi vérünk is a földre hull. Már első szinten is több, mint háromszoros sebzést tudunk elérni vele, így kezdetekben a Mighttal igencsak ajánlott a használata, nagyon könnyen meggyorsíthatja a haladást. 20-as szinten - csak ennek a használatával - több, mint ötszörös sebzést is elérhetünk, de a nagy sebzés már ránk is veszélyes lehet, és más képzettségek hatásosabbak lehetnek. Immune to Physicalok ellen nem hat. |
A lovag az egyetlen kaszt, aki a pajzsot, mint fegyvert képes használni. Rendkívül sok előnye van ennek a skillnek: nincs szükség AR-re (95%-ban talál), az ellenfelet minden ütéssel hátralöki (knockback), egy rövid időre el is kábítja a célpontot és alig igényel manát. Azonban nem működnek vele a mana és életlopások, és bár nem lehet egyszerre támadni a pajzzsal és a fegyverrel, de a Holy Shielddel és egy támadóaurával (Fanaticism) együtt már magas sebzést lehet elérni. Immune to Physicalok ellen nem hat. | |
Holy Bolt - Áldott Erő: |
|
|
Ezzel egy, csak az élőholtakat sebző mágikus lövedéket tud ellőni a lovag, ami ha barátot talál el, akkor azt gyógyítja. Sajnos sem a sebzés, sem a gyógyítás mértéke nem mondható elég hatásosnak, így sok haszna nincs. Immune to Magic és nem-élőholt szörnyek ellen nem hat. | |
Zeal - Buzgóság |
Charge - Roham |
|
|
|
|
A lovag karját a hit iránti buzgó igyekezete mozgatja sebesen, villámgyors támadásokat intéz vele egyszerre akár több ellenfél ellen is. A képzettség szintjének növekedésével nő az ütések száma. Ha a lovag több ellenféllel száll szembe, akkor mindegyik ellenfelére egy-egy ütést mér, ha csak egy célpontja van, akkor minden ütését arra az egyre méri. Fontos tudni, hogy a Zeal önként nem állítható le, mindaddig, amíg a lovag minden ütést (max. 5) le nem tud vagy ellenfelei ebben meg nem szakítják egy erőteljesebb ütéssel. |
A Charge képzettséggel a lovag gyors, megállíthatatlan rohamba kezd, hogy ellenfeléhez odaérve így hatalmas csapást mérhessen rá. Mivel rohamról van szó, a lovagnak hely kell a nekifutáshoz, tehát folyamatos harcban nem alkalmazható, csak vissza-vissza futással. Immune to Physicalok ellen nem hat. | |
Vengeance - Bosszú |
Blessed Hammer - Áldott Pöröly |
|
|
|
|
A Vengeance-szel a lovag a Fény elemi erejű csapását használva sújt le ellenségeire. A fizikai sebzés adott százalékát alakítja át és adja hozzá a támadásához, magában foglalva egyszerre tűz-, villám- és jégsebzést is, ezzel jelentosen megnövelve a támadás erejét. Ráadásul a jégsebzés fagyasztást is ad, további előnyhöz juttatva a lovagot. Hátránya az alacsony AR bónusz és viszonylag magas manaigénye, amit sajnos csak sok mana stolennel lehet egyensúlyozni a fizikai sebzés alacsony aránya miatt. Hatását nagyban lehet növelni Conviction aurával. Legnagyobb előnye, hogy nincs ellene immunitás. |
Megidéz egy, a karaktertől csigavonalban távolodó repülő kalapácsot, ami a lovagot körülálló ellenfeleket sebzi. Bár irányítani nem lehet, de a röppályája kiismerhető, ezáltal könnyebben lehet vele találni. A sebzése nem túl nagy, de a Concentration aura hat rá, azt emeli, ráadásul az élőholtakra másfélszer erősebben hat. Immune to Magic szörnyek ellen nem hat. | |
Conversion - Megtérítés |
Holy Shield - Áldott Pajzs |
|
|
|
|
Ennek a skillnek a használatával a paplovag egy különleges ütést mér az ellenfelére, aki a Fény erejének eme érintésétől a gonoszság ellen fordul és átáll a lovag oldalára. Szintenként nő az esély a megtérítésre. A megtérített lények 16 másodpercig harcolnak a lovag oldalán, ez idő alatt nem támadhatóak. Mivel a lovag aurái hatnak rájuk is, ezért a leghatásosabb a Thorns használata. A támadás-erősítő jellegű aurákkal vigyázni kell, mert a visszaállt szörnyeken ez egy ideig még rajta marad, így a lovag ellen fordíthatják auráinak erejét. Támadásként mást ajánlott használni, mert a Conversion ebben a tekintetben nem különbözik a sima Attack skilltől. Főszörnyekre nem hat. |
A Holy Shield növeli a pajzs védelmi értékét, blokkolási esélyét és annak sebzését. Ez a képzettség rendkívül hasznos, nemcsak a Smite erejét növeli, de már magában azzal a védelemmel is, amit nyújt. Ugyan 35 manába kerül, de egy varázslás után akár három percig is működik, ami természetesen a képzettség szintjének függvénye. A védelem növelése magas szinten eléri a négyszeres értéket is, ami egy nagyon erős pajzsnál 1000 közeli értéket is jelenthet, csak magán a pajzson... A varázslat időtartama alatt a pajzs félig átlátszóvá válik és fehér fénnyel világít. Minden paladinnak ajánlott. | |
Fist of the Heavens - A Mennyek Ökle (delay: 1 mp) |
|
|
A paplovag ezzel a képzettségével magának a Mennyországnak a segítségét kéri. Isteni segítség képpen a kijelölt célpontba egy villám csap bele, ami - ha a közelben több ellenfél áll - szétválik Holy Boltok seregére, melyek sebzik a környéken lévő élőholtakat. A Conviction aurával együtt erőteljes fegyver a lovag kezében, főleg párbajban. A villám Immune to Lightning, a Holy Bolt Immune to Magic és nem-élőholt szörnyre nem hat. | | A támadóaurák erősítik a lovag és társainak erejét, vagy gyengítik ellenfeleiket, így használatukkal könnyebben végezhetnek a gonosszal.
zek a képzettségek már jóval hatékonyabbak, mint a védőaurák. Bár a védelem rendkívül fontos tényező, önmagában mit sem ér, ha a gonosz tovább él és támad - egyszer s mindenkorra kell leszámolnunk ellenfeleinkkel, ebben segítenek ezek az aurák. Az Offensive ág skilljei közül sok nagyon erős, ezért ne lepődjünk meg, hogy ellenfeleink is használják őket. Az ág skilljei közül sok nagyon hatásos, például a Fanaticism, a Holy Shock, Holy Freeze, Conviction.
Might - Hatalom |
|
|
A Might a játékkezdés egyik legfontosabb skillje, segítségével már korán magas szintre emelhetjük sebzésünket, így lovagunk könnyedén haladhat előre (tapasztalatom szerint a legkönnyebben a kasztok közül). Később más skillek teljesen felváltják, így elveszti fontosságát. Egy pontot mindenképpen raknunk kell rá, mert a Thorns-on kívül minden képzettség alap-előfeltétele ezen az ágon. Ha ezt látjuk ellenfeleinken, legyünk mindenképpen óvatosak, mert nagy területre (sok ellenfélre) hat. Csak a fizikai sebzést erősíti. | |
Holy Fire - Áldott tűz: |
Thorns - Tövisek |
|
|
|
|
Ha ezt az aurát használjuk, akkor minden, a közelünkben lévő ellenség időről-időre tűzsebzést szenved el. Magasabb szintekkel nő a hatóterülete, de a sebzése alig növekszik, ezért később már nincs sok értelme. Legfeljebb egy pontot rakjunk rá. Immune to Fire szörnyek ellen nem hat. |
Igencsak pórul jár az, aki közelharci fizikai sebzéssel támad a Thorns aurát használó lovagra, ugyanis ekkor a saját sebzésének többszörösét szenvedi el ő maga is, magas szinten akár több, mint tízszeresét. Ennek ellenére ha mást sem csinálunk, csak hagyjuk, hogy ellenfeleink üssenek minket, rossz taktikát választunk. A Thorns kifejezetten akkor hasznos, ha azt ütik, akiért "nem kár": a követőinket, megtérített szörnyeket - ezért e skill mellé a Conversion ajánlott. Átkok segítségével (pl. Amplify) a visszasebzést akár meg is duplázhatjuk.A Thorns aurára specializálódott paladinnak nagyon fontos a sok élet, viszont szükségtelen a pajzs. Immune to Physical szörnyek ellen nem hat. | |
Blessed Aim - Áldott Célzás |
|
|
Ennek az aurának a haszna, hogy megnöveli a paladin és csapattagjainak találati pontosságát. Jól jöhet AR-hiányos állapotban, de később a Fanaticism ebben a tekintetben is felváltja. Bár ennek az aurának az észlelése elég nehéz, a jellegzetes hangjáról könnyedén felismerhető. | |
Concentration - Koncentrálás |
Holy Freeze - Szent Fagy: |
|
|
|
|
A Koncentrálás jelentős mértékben növeli a sebzést, és 20%-al csökkenti annak az esélyét, hogy az ellenfelek félbeszakítják a támadást. Igazából nem érdemes pontokat áldozni rá, mert a Fanaticism később sebzést tekintve felváltja. Kimaxolásának egyetlen indoka legfeljebb az lehet, hogy a Blessed Hammmer sebzését emeli. Csak a fizikai sebzést erősíti, a Blessed Hammer kivételével. |
A Holy Freeze bár egyáltalán nem sebez, de fagyasztásával lelassítja a lovag közelében lévő ellenségeket, magas szinten akár egész képernyőnyi területen. Minden egyes szinttel nő a lassítás mértéke - ami már első szinten is elég magas - és a lassítás területe. Nagyon hasznos képzettség, az ellenségek jóval lassabban haladnak és támadnak és így kevésbé veszélyesek. Mellesleg nehezebben is tudnak elmenekülni a paplovag dühe elől - márha erre marad egyáltalán idejük. A csapat összes tagja nagy hasznát veszi, alkalmazása teljesen feleslegessé teheti a fagysebzést okozó fegyverek, skillek ilyen célú használatát. Talán a leglényegesebb, hogy nincs ellene immunitás (még az Immune to Cold szörnyekre is hat), és még a Cannot be Frozen tulajdonság sem véd ellene - ezt mi is megtapasztalhatjuk Durielnél... Főszörnyekre (pl. Diablo, Baal, Ancients) nem hat. | |
Holy Shock - Szent Villám |
Sanctuary - Menedék |
|
|
|
|
Ennek a képzettségnek kétfajta hatása van. Az egyik a Holy Fire-höz hasonló, a közelünkben levő szörnyek rendszeres időközönként villámsebzést szenvednek el. A másik tulajdonsága villámsebzést ad a lovagnak, elég nagyot. Ez a képzettség nem igazán szükséges a lovag számára, a szükséges elemi sebzés Vengeance-el hatásosabban elérhető (az ráadásul erősíthető Convictionnel), maga az aura-villámsebzés pedig nem túl erős. Ha viszont ellenfeleinken látjuk ezt, csak óvatosan, nekik sokkal erősebb lehet ez a képzettségük. Immune to Lightning szörnyekre nem hat. |
A lovag ezen képzettsége összes közeledbe merészkedő élőholtat megsebzi és hátralöki. Szintjének növekedésével nő a területe, amit kis fény-felvillanások jeleznek. Bár a játékban rengeteg élőholt van, nem-élőholt mégtöbb, és azok általában veszélyesebbek is. Ez a skill nem túlságosan hatásos, lényegében egyedüli haszna, hogy nem engedi közel a lassú élőholtakat. Ráadásul a sebzése nem elég, hogy kicsi, de még azt a plusz élőholtak elleni közelharci sebzést sem adja meg, amit kiír. Csak közönséges élőholtakra hat. | |
Fanaticism - Fanatizmus |
Conviction - Meggyőzés |
|
|
|
|
Talán a legjobb és legerősebb aurája a lovagnak. Emeli a paladin és csapattársainak találati pontosságát, sebzését és támadási sebességét - tehát mindent, ami egy harcosnak kell. Szinte minden paladin rendelkezik ezzel a képzettséggel, ami általában alap 20-as szintű. Rendkívül hasznos, mindenképpen érdemes kimaxolni. De minden éremnek két oldala van - sajnos amikor a szörnyek ellenünk használják, akkor is ilyen hatásos... Partytagok (főleg a nyilas amazonok) imádják. |
A Convictiont használó, tántoríthatatlan lovag szemében az igaz hit lángja lobog - ellenfelei már támadás előtt meggyőződhetnek arról, valószínűleg hiábavaló minden cselekedetük, ellenállásuk és védelmük így lecsökken, köztük a tűz-, jég- és villámellenállásoké, teljesen kiszolgáltatva a lovag akaratának. Az ellenállások csökkentése mind a lovagnak (Vengeance), mind egyéb elemi, méreg vagy mágikus támadást használó kasztnak hatalmas előnyt jelent, a védelem csökkentése pedig minden harcos kasztnak (így a lovagnak is) jól jön. A képzettség nagyon hasznos, a paladin párbajban is nagy hasznát veheti. Partytagok közül leginkább a varázslónők díjazzák, a jelentősen lecsökkentett ellenállású szörnyek között ugyanis hatalmas pusztítást tudnak véghezvinni. | | | | |