Räikkönen a verseny végén visszavett a tempóból
2008.04.28. 00:50
Nem volt értelme kockáztatni A5
Noha a Spanyol Nagydíjon rajtcél győzelmet arató Kimi Räikkönen a verseny végén csak négy másodperccel előzte meg a 3. helyen beérő Lewis Hamiltont, elmondása szerint keményebben is tudta volna nyomni, de nem lett volna értelme kockáztatni.
Egyetlen percig sem forgott veszélyben Kimi Räikkönen győzelme a vasárnapi Spanyol Nagydíjon, de a verseny utolsó szakaszában az üldözőboly egyre inkább megközelítette őt és csapattársát, Felipe Massát.
A finn ugyanakkor kijelentette, a lassulásnak nem a keményebb keverékű gumik voltak az okai, hanem mindössze az, hogy a verseny végén igyekezett spórolni az autójával, mert úgy érezte, az üldözők már nem lesznek képesek megelőzni őt.
"Nem kellett már igazán nyomnunk. Ha keményebben akartuk volna nyomni, akkor biztosan tudtunk volna gyorsabban is menni, de nem lett volna értelme kockáztatni, vagy nagyobb fordulaton üzemeltetni a motort, mint a szükséges szint" - mondta Räikkönen a futam utáni sajtótájékoztatón.
"Az első dolog az volt, hogy megpróbáltak utolérni, a második pedig az, hogy megpróbáltak megelőzni. De még csak el sem kaptak minket, ez pedig jó. A verseny utolsó szakaszában a legtöbb embernél nem a valódi sebességük látható, mert amennyire csak lehetséges, visszavesznek a tempóból" - tette hozzá.
A 2. helyen beérő Massa nem volt elégedetlen helyezésével, mert véleménye szerint az rajtrács sorrendje, és a versenystratégia szinte már a futam előtt eldöntötte a végeredményt.
"Egy körrel korábban álltam ki, így a győzelmi esélyeim nagyon csekélyek voltak. Természetesen keményen nyomtam az első és a második etapban, készen állva, hogy különbséget alakítsak ki Lewis (Hamilton) és magam között, de ha nem történik valami különös, akkor nagyon nehéz győzni" - mondta.
"Nem nyerhetek meg minden versenyt, ezért fontos volt, hogy begyűjtöttem a nyolc pontot, és hogy újabb lépést tettem előre a világbajnokságban, amelyről tudjuk, hogy még nagyon hosszú" - tette hozzá a tabella 4. helyén álló Massa.
Luca Baldisserri, a Ferrari versenycsapatának főmérnökét megnyugtatja, hogy a vízválasztóként emlegetett első európai versenyen sikerült a vetélytársak fölé kerekedniük.
"Az első néhány Európán kívüli verseny után általában a Spanyol Nagydíj a mérce az erősorrendet tekintve. Abból, amit láttunk úgy tűnik, megtartottunk némi előnyt, és ez azt jelenti, hogy viszonylag magabiztosak lehetünk a szezon hátralévő részét illetően mindaddig, amíg nem követünk el hibákat, és folytatjuk az autó fejlesztését" - mondta.
|