Tájékoztató az anyakönyvezésről
Hammy 2007.01.11. 09:25
MÁV kórház, milyen okmányok kellenek stb.
TÁJÉKOZTATÓ Az újszülött gyermek anyakönyvezéséhez szükséges okmányokról
Kedves Szülő(k)!
Gratulálunk gyermekük születéséhez.
Újszülött gyermekük születésének az anyakönyvezését - a MÁV Kórház és Rendelőintézet vezetőjének bejelentése alapján - a Terézvárosi Polgármesteri Hivatal Anyakönyvi és Okmányügyi Osztálya (Budapest VI., Eötvös u. 3., II. em. 202. sz.) végzi.
A születés anyakönyvezéséhez az alábbi okmányok bemutatása szükséges:
Ha a szülők házasságban élnek:
- az apa és az anya érvényes személyazonosító igazolványa, lakcímet igazoló hatósági igazolványa - 300 napnál nem régebbi kiállítású házassági anyakönyvi kivonat (házasságkötés helye szerint illetékes anyakönyvvezetőnél illetékmentesen beszerezhető!) - a Csjt 42. §. (1) bek. foglaltak alapján a saját nevüket viselő szülők megállapodása alapján 2004. január 1-től a gyermek az apa és az anya családi nevét együtt is viselheti. A (az ismételt) megállapodás a házasságkötés helye szerinti anyakönyvvezetőnél tehető. A gyermek családi nevére vonatkozó megállapodást a házassági anyakönyvi kivonat "megjegyzések:" rovata tartalmazza.
Ha a szülők nem élnek házasságban:
- az apa és az anya személyazonosító igazolványa, lakcímet igazoló hatósági igazolványa - ha az anya hajadon családi állapotú az állandó lakóhely szerinti népességnyilvántartás igazolása, amely 30 napnál nem régebbi kiállítású - teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat - ha az anya elvált családi állapotú, a házasságát felbontó jogerős bírósági ítélet, vagy az előző házasságának a megszűnését igazoló záradékolt házassági anyakönyvi kivonat - ha az anya özvegy családi állapotú, a volt férj halotti anyakönyvi kivonata
Ha a szülők külföldi állampolgárok:
- az apa és az anya érvényes útlevele - házassági anyakönyvi kivonat (hiteles magyar fordításban) - amennyiben bevándorlási vagy menekült státusszal rendelkeznek, az érvényes személyazonosító igazolvány és a lakcímet igazoló hatósági igazolvány
A születés anyakönyvezésének különleges esetei
- ha az elismerő apa nem magyar állampolgár, az apa adatai bejegyzésének elrendelését a Budapest Főváros Közigazgatási Hivatal (Budapest, Váci út 62-64.) végzi. Az engedélyezést követően kerül sor a megfelelő adattartalmú okmányok kiállítására (az elintézési idő kb. 6 hét). Ha a szülők nem értik és beszélik a magyar nyelvet, az adatok egyeztetéséhez tolmács közreműködéséről kell gondoskodniuk.
Az újszülött születési anyakönyvi kivonatát, valamint a személyazonosítót és a lakcímet igazoló hatósági igazolványát a szülők kizárólag az alábbi címen ügyfélfogadási időben személyesen vagy meghatalmazottjuk útján (a meghatalmazásra két tanú személyazonosító adata és aláírása is szükséges) vehetik át:
Cím: Budapest, VI. Eötvös u. 3.
Hétfő: 13.30 - 18.00 Szerda: 08.00 - 16.30 Péntek: 08.00 - 11.30
Telefonszám: 342-0909/2172 mellék
Az anyakönyvezető adatszolgáltatási kötelezettsége alapján az újszülött gyermek TAJ kártyáját a Fővárosi és Pest megyei Egészségbiztosítási Pénztár (Budapest, XIII. ker. Teve u. 1. Telefon: 288-5100) készíti el, amelyet a szülők lakóhelyére 30 napon belül ajánlott küldeményként kipostáz.
|