Gothic II
10# Játékteszt
Kategória: RPG
Elérkeztünk a GMO történetében a 10. játékteszthez, ez a játék pedig egy ízig-vérig szerepjáték, méghozzá az egyik legelismertebb, a Gothic folytatása, a Gothic 2!
Kuszálódás:
A sztoriról annyit, hogy egy kis városkát és környékét nagy veszély fenyegeti, méghozzá egy egész csapatnyi ork sereg és még pusztító sárkányok is! Erről csakis hősünk tud – aki korábban legyőzött, pontosabban csak elijesztett egy gonoszt, aki most bosszút forral – és most vissza kell nyernünk erőnket és meg kell mentenünk népünket. A játék elején segítségünkre van egy régi mágus barátunk, aki elmondja nekünk, hogy a közeli városban megtalálható egy bizonyos Irons szeme, ami egy nagy erejű varázseszköz, és ezzel legyőzhetjük a gonoszt. De rögtön a játék elején nagy kuszálódások történnek, hiszen a városba eljutásig lesznek fontos döntéseink: kiben bízzunk meg, s kiben ne? Mikor megyünk a város felé, akár rögtön, a játék elején elkalandozhatunk másfelé, bejárhatunk egy barlangrendszert, kiirtva az ott levő goblinokat, megtalálhatjuk egy rég elveszettnek hitt barátunkat is, és szóba elegyedhetünk egy zsivánnyal, ami nagy baj, hiszen ők meg akarnak minket ölni. Figyelni kell minden egyes részletre, hiszen korábban már lehet figyelmeztettek erre-arra, de mi ezt elfelejtettünk, és máris meghalhatunk.
Cuccok, tulajdonságok:
A játékban rengeteg hasznos dolgunk, tárgyunk lehet. Ha mondjuk az erdőben mászkálunk, találhatunk különféle gyógynövényeket, gombákat, az állatok megölésével pedig húst. Ezek a dolgok regenerálják életerőnket vagy mannánkat, ami mindig nagyon fontos. De ha van egy serpenyőnk, és bemegyünk egy házba, egy fogadóba akár meg is süthetjük a húst, és így már kétszer annyi energiát növelünk vele, mint nyersen. De lehet akár kotyvasztó edényünk, és varázsdolgokat készíthetünk, vagy fűrészünk és minden egyéb dolog. Ha valami nem kell – akár egy íj, mert mi jobban szeretjük a mágiát és a közelharcot – akkor azokat a dolgokat el is adhatjuk a városban levő árusoknál, vagy bármilyen kocsmában. De az ellenkezőjét, azaz a vételt is megtehetjük bárhol, de itt meg kell keresnünk a megfelelő árut: kocsmában italt és ételt, halárusnál halat, fegyverkereskedőnél íjakat, kardokat és minden fegyót. A játékban nagyon fontosak a bizonyos tulajdonságok, melyek úgy növelhetők, hogy XP pontokat szerzünk. Ha szintet léptünk, kapunk 10 tapasztalati pontot, ami „elkölthetünk”, elhasználhatunk sok jó dologra. Ilyen az erő, ami arra kell, hogy nehezebb fegyvereket, páncélokat is elbírjunk – ez nagyon fontos. Van az ügyesség, íjászati tudás, de akár a lopakodást is megtanulhatjuk. Mágikus képességünket is növelhetjük, valamint az egy és kétkezes kardok forgatásának a tudását. Az állatok megnyúzásának a képességét is megtanulhatjuk – ami nagyon fontos, mert egy állatbőr eladásával rengeteg aranyhoz juthatunk. Vannak egyéb képességek is, de azokat majd Ti kitapasztaljátok. Minden szintlépésnél nő a maximális életerőnk és mannánk is.
Variációk:
A játék megoldásához rengeteg módon juthatunk el. A lényeg, elmenni a város fő vezetőjéhez (most, hogy lovagok érkeztek a városban – nem tudni miért – új vezetője van a városnak), és segítségét kérni, méghozzá az Irons szeme megkaparintásához. Azonban a várba csakis a lovagok mehetnek fel, ahhoz azonban, hogy lovagok legyünk, először is be kell lépnünk a város helyi őrségéhez, a milíciába, de ehhez legelőször is a város polgárának kell lennünk. Láthatjátok milyen hosszú feladat ez, hiszen ahhoz, hogy polgárok lehessünk munkát kell vállalnunk egy céhmesternél, de ehhez is csak úgy léphetünk be, ha teljesítettük az összes céhmester kívánságát. Valakinek állatbőrt kell vinni, esetleg meg kell ölni pár zsiványt, de akár az is elég valamelyik mesternél, hogy megáldjon minket a helyi két pap. De ezek nem lesznek egyszerű mulatságok. Ha ezt az utat nehéznek találjuk, vagy csak nem tetszik, máshogy is bejuthatunk a milíciába: a katonaság vezetője megbízott minket azzal, hogy nyomozzuk ki, hogy ki áll a helyi tolvajcéh élén, és kapjuk el – de vigyázzunk, mert ha valamit elrontunk, vagy valakivel összeverekszünk, rögtön jöhet a pénzbüntetés. Viszont ha elkapjuk őket, bevesz minket a milíciába. A másik megoldás, hogy beállunk egy távolabbi helyen lévő embernek a zsoldos seregébe, és ha ezt megtesszük, akkor ő jutalomképpen bejuttat minket a várba. De ahhoz, hogy zsoldosok legyünk, szintén sok mindent meg kell oldanunk – nem lesz könnyű menet. Tehát van választék, kinek mi tetszik, úgy oldja meg a feladatokat.
Élethűség:
A játék újabb nagy erénye, a hihetetlen élethűsége. Az még hagyján, hogy a városlakók teljesen életszerűen élnek, hisz elmennek sörözni, beszélgetnek, a piacon vannak, a templomon misét hallgatnak, és mind ezt teljesen scriptmentesen, azaz véletlenszerűen. De nézzük csak meg egy közeli farmocska életét: nappal kaszálnak, dolgoznak, este disznót sütnek, alszanak, mulatoznak. A másik élethűségre jellemző dolog, hogy – mint a valóságban – sosem tudhatjuk, kiben bízzunk meg, s kiben nem. Van nekünk egy olyan feladatunk, hogy Cantharnak kell segítenünk, méghozzá elég csúnya módon: be kell csempésznünk egy levelet a helyi piacon levő kedves lánynak az árúi közé, amiben az áll, hogy az árus egy fegyvercsempész, rögtön börtönbe kerül. De akár mást is tehetünk, szólunk a milícia vezetőjének, hogy Canthar milyen módon akarja kiiktatni a nőt, így kapunk egy kis jutalmat, Canthar börtönbe kerül, és még a lány is ad nekünk egy nagyon értékes fegyvert. Viszont Canthar megfenyegetett, de ki tudja, hinnünk kell e neki?
Látvány:
Attól függetlenül, hogy a játék grafja elavult – hiszen már nem mai darab – mégis nagyon szép tájakat vetít elénk a játék. Ha egy tóhoz érünk, a vízi növények szépen kidolgozottak, az erdőben az aljnövényzet – páfrányok meg minden egyéb – nagy hangulatos, valamint ritka az olyan, hogy két ember arca egyforma legyen, szinte mindenki ki van dolgozva. A hangok is jók a játékban, és ha valaki nem tud angolul, akkor sincs semmi baj, hiszen van már magyarosítás a Gothic 2-höz, és így nagyszerű. Bár akad olyan ember aki ráunna, ez a game hihetetlen változatosságával és részletességével méltán érdemli meg az egyik legjobb RPG címet!
Értékelés:
-
Grafika --> 18/20
-
Hangok --> 12/15
-
Csoportjában --> 15/15
-
Megunhatóság --> 13/15
-
Játékélmény --> 34/35
Összesen: 92%
Ez egy olyan RPG, ami még azoknak is tetszhet, aki nem igazán kedveli a szereojátékokat, hiszen változatos, rejtélyes és teli van izgalmakkal, kalandozással!
berc
< Tovább a játék adatlapjára > |