Undorodom a groupie szextől
Betty 2008.04.05. 19:49
Vanity Fair #15
Bill
Kaulitz, a Tokio Hotel énekese, a sérült hangszalagokról, a drognak nevezett
sikerről és a saját temetéséről
Undorodom
a groupie szextől
1.
oldal
Az
újságírók szabálya szerint interjút készíteni egy 18 évessel, annyira ésszerű,
mint követ fejteni. De Bill Kaulitznál ez különbözik. Az első csókja vagy a
hírnév függősége: a tini sztár, akit gyakran melegnek neveznek, sokatmondobóbban
beszélt, mint a német showbusiness legtöbb veteránja. A VANITY FAIR röviddel a
műtétje előtt találkozott Billel és a műtét után is e-mail kapcsolatban áll
vele.
VANITY
FAIR: Kaulitz úr, hogy érzi magát a hangszalag műtéte
után?
BILL
KAULITZ:
Rendben, hogyan éreznéd, magad miután a torkodon letol valaki egy fémcsövet
mialatt általános érzéstelenítés alatt vagy, hogy valamit kivágjon a
hangszalagjaidről. Mindenki ismeri ezt az érzést. Nagyon boldog vagyok, hogy túl
vagyok rajta és kész vagyok ezzel. De még mindig rémült vagyok a hangom miatt és
rosszul érzem magam a törölt koncertek miatt.
VANITY
FAIR: Milyen sokáig kell pihennie?
BILL
KAULITZ:
A műtét után 12 napig nem beszélhetek. Aztán egy négy hetes rehabilitációt kell
elvégeznem. Alig tudom kivárni.
VANITY
FAIR: Beszéljünk a kezdetekről. Azt mondják, hogy a kreativitás az emlékezet
sebeiből és sérelmeiből táblálkozik? Mi volt a magáé?
BILL
KAULITZ:
Az a dolog, ami engem leginkább megsebzett, az a szüleim válása volt. Hét éves
voltam és nem értettem. Ez sokban befolyásolt engem. Az első albumunkon van is
erről egy dal. ’Gegen meinen Willen’-nek hívják.
VANITY
FAIR: Tudjuk, hogy a nevelőapja Gordon Trümper gitároktató. Mit csinál a
biológiai apukja?
BILL
KAULITZ:
Kamion sofőr és Hannoverben él.
VANITY
FAIR: Mikor nyolc éves volt, a családja Magdeburgból Loitschebe költözött, ahol
csupán 700 ember él. Hogyan élte meg ezt a költözést?
BILL
KAULITZ:
Szörnyen éreztem magam, mert én egyáltalán nem vagyok egy vidéki típus. El
tudjátok képzelni, hogy Tom és én mennyire kilógtunk. Úgy tekintettek ránk,
mintha földönkivüliek lennénk, akik tiszta flúgosak. Az iskola is szörnyű volt.
Minden reggel fél ötkor kellett kelnem, hogy elérjem a buszt Wolmirstedtba, és
fél négy előtt nem voltam otthon. Hogy utáltam ezt! És mindig ugyanazok az arcok
az iskolában. Életem legrosszabb időszaka volt.
VANITY
FAIR: A tanárok, hogyan reagáltak a Kaulitz
testvérekre?
BILL
KAULITZ:
Tom és én a hetedik osztályig voltunk együtt. Aztán büntetésként szétválaszottak
minket. Ez egy valóságos pofon volt az arcra amely, nagyon hatással volt ránk.
Addig mindent együtt csináltunk. Mi egypetéjű ikrek vagyunk és nagyon közel
állunk egymáshoz. Természetesen harcoltunk a fegyelmi áthelyezés ellen is, de a
tanárok azt mondták, hogy nem képesek elbírni velünk, mert mindkettőnk
nagyszájú. Én sohasem voltam olyan, hogy felemeltem a kezem és aztán halk hangon
beszéltem. Én mindig kiabáltam. Az anyukámat minden második nap behívták az
iskolába.
VANITY
FAIR: Az osztálydolgozatok kérése volt a specialitása, ha azok nem voltak a
megfelelő időben visszaadva önöknek. Honnan szerezte ezt a
tudást?
BILL
KAULITZ:
Mindig is tudtam, hogy nincs szükségem az iskolára, mert énekes leszek. Mivel a tanárok végnélkül bosszantottak
engem, ezért megtanultam a jogaimat. Tudtam, hogy mit tehetnek meg és mit, nem.
Volt néha olyan tanárom, aki tök rettenetes volt. Néhányan még azt sem mondták
nekem, hogy ’Jó napot’, mert a hajam meg volt csinálva és a körmeim feketére
voltak lakkozva. Azt mondták, hogy így nem járhatok iskolába. Egyikük még
tanítani sem akart engem, mert úgy néztem, ki ahogy kinézek. Olyan dolgokat
mondott „A fejed nem csupán egy szép frizura.” Én diák-ellenes voltam és nem
viseltem el az ilyeneket.
VANITY
FAIR: Hogyan alakultak a jegyei?
BILL
KAULITZ:
Nagyszerűen. Mindig 1,8 körül volt az átlagom. Ez volt az, ami legjobban
idegesítette a tanárokat.
VANITY
FAIR: Bánották meg a tanárok?
BILL
KAULITZ:
Nem egyáltalán nem. Én nem voltam egy beteges köröm rágós külön. Nagyon
magabiztos voltam. Így mentem iskolába, mert tudtam mindneki figyel és a tanárok
erről beszélnek. Élveztem ezt. A külsőmmel akartam felhívni a figyelmet. Az
embereknek szüksége volt arra, hogy rólam beszélgessenek.
VANITY
FAIR: Nem rég befejezte a középiskolát levelezőiskolán át. Mennyire lehet
fontos, hogy az omlettet meg tudja különböztetni a
Hamlettől?
BILL
KAULITZ:
Nos, az embernek különséget kell tudnia tenni. De az iskolai rendszer nagyon
kicsit egyéni. Miért kéne, matekot tanulnom mikor tudom, hogy soha nem lesz rá
megint szükségem az életemben? Nyolcadik osztályban ragadtam le a zenénél.
Mindenki döbbent volt. Bár megtanuljuk néhány ember életrajzát fejből – nulla
ihlet. Mindig rossz jegyeket kaptam énekléskor, mert épdalokat kellett előadni.
Rémes volt!
VANITY
FAIR: Vonatkozik önre, az a régi közhely, hogy a zene a jegy, hogy elmeneküljön
egy szomorú helyről?
BILL
KAULITZ:
Igen. Mindig azt gondoltam: El kell tűnnőm erről az isten háta mögötti városból,
ahol mindenki ismer mindenkit! A legrosszabb számomra a mindennapi élet volt.
Utálom a mindennapi életet. Ezét a legjobb dolog számomra a Tokio Hotel. Minden
nap más: új városok, új emberek.
VANITY
FAIR: A lesifotósoknak és az úgy nevezett olvasóriportereknek köszönhetően most
a hét 24 órájában figyelik. Ez egy elvárás vagy valóságos
beteljesülés?
BILL
KAULITZ:
Mikor kissrác voltam, mindig elképzeltem, hogy mindent, amit teszek, azt közben
kamerával veszik és ez így lemegy a világban. Határtalan figyelmet akartam. Mára-valóra váltottam a kiskori
álmomat. Hogy tudna engem ez
idegesíteni?
VANITY
FAIR: Van olyan ember aki, még olyan fontos, ön számára, mint
Tom?
BILL
KAULITZ:
Nincs. Igazából mindenekfelett áll. Nem tudnék elképzelni egy életet Tom nélkül.
Senki sem tudja leírni, hogy mi mennyire közel állunk egymáshoz. Gyakran van
olyan, hogy ugyanazt gondoljuk, vagy ugyanazt álmodjuk. Tulajdonképpen nem is
kell egymáshoz beszélnünk.
2.
oldal
VANITY
FAIR: Sok egypetéjű ikerpár együttélésüket kínként éli meg, és ez gyilkos
jeleneteket nyújt.
BILL
KAULITZ:
Természetesen mi is vitázunk. És ha vitánk van, akkor az rossz. Megtámadjuk
egymást és megütjük egymást. Egy évvel ezelőtt székekkel támadtunk egymásra egy
hotelszobában. De nem neheztelünk egymásra. Bevágjuk az ajtókat, egyikünk
eltűnik és tíz perccel később újra beszélünk egymással.
VANITY
FAIR: Ki áll közelebb önhöz: a természetes Bill vagy a
kifestett?
BILL
KAULITZ:
Határozottan a kifestett. A természetes Bill számomra egy álca. Akkor is így
sétálgatnék, ha nem lennék híres. Ez teljesen hozzám tartozik.
VANITY
FAIR: Ki láthatja eredeti állapodotban?
BILL
KAULITZ:
A családom. És ennyi.
VANITY
FAIR: A gyereksztárság a legkárosabb előadói ág mert tönreteszik magukat, ahogy
idősebbé válnak. Megtörténhet, hogy fent van aztán ismét visszazuhan, hogy a
hírneve érdekes maradjon?
BILL
KAULITZ:
Határozottan jó megmutatni, hogy nem vagy tökéletes. De nem aggódom ezen.
Eltervezni valamit, mondjuk azt, hogy a rajongóid ne meneküljenek ez, ez rossz.
Amit utáltam a kezdetekben, az az volt, hogy az idősebb együttesek vagy néhány
ember a lemez cégtől el akarta nekem magyarázni, hogy ez hogyan működik. Ilyen
dolog nincs tanácsként! Az első találkozásainkon a lemez céggel, egy stylistot
akartak nekünk adni, akinek a megjelenésünkön kellett volna dolgoznia. Még
mindig nincs stylistom, aki megmondja nekem, hogy mit viseljek. Ez megszorítana
engem. Magunk döntünk minden koncertről és minden szerződésről, mert szerintem
nagyon rossz, határozatlannak lenni.
VANITY
FAIR: Ki mondhat önnek nemet?
BILL
KAULITZ:
Munkával kapcsolatosan: senki. Sem a menedzsment, sem a lemezcég. Az egyetlenek,
akikre hallgatok, a legjobb barátaim és a családom. Az anyukám mondhatja nekem:
„Bill, ez beteges!” és akkor meggondolnám.
VANITY
FAIR: A szülei még mindig próbálnak a szülei lenni?
BILL
KAULITZ:
Meg kell, hogy mondjam, az anyukánk soha sem csinálta ezt igazán. Házi feladatot
csinálni nem volt kötelező. Szabad teret hagyott nekünk, de figyelt ránk.
Hatalmas bizalom van köztünk. Olyanok vagyunk, mint a barátok. Nincs igazából
olyan, amit ne mondanék el az anyukámnak. És olyan titkom soha nem volt, amiről
ne tudott volna. Mikor először mentem haza részegen, elmondta, hogy mit gondol
erről, de nekem nem kellett félnem tőle.
VANITY
FAIR: Az anyukája nem kért meg önt arra, hogy legalább karácsonykor hagyja a
haját?
BILL
KAULITZ:
Nem. Nem igazán érdekli. Először akkor festettem be a hajam mikor kilenc éves
voltam. Zöld, kék, fehér és fekete között váltakoztak. Tizenhárom évesen lett
szemöldökpiercingem. Nagyon lazán kezelte.
VANITY
FAIR: Körülbelül 200 tini lány omlik össze az extázistól a koncertjeik alatt,
posztereket tartanak olyan szlogenekkel, mint, hogy „Dugj át a monszunon”.
Milyen érzés tudni, hogy lányok millióinak csirázó szexuális fantáziája önre
épül?
BILL
KAULITZ:
Nem túl sokat gondolok erről, hogy őszinte legyek. Néha a többiekkel egymásra
nézünk és nevetni kezdünk, mert nem tudjuk elképzelni, hogy valakinek az
egyikünk posztere lóg a falán. De mindig is azt gondoltam, hogy szuper lehet
valakinek a falán lógni. Régen, gyakran ültem a szobámban, arra gondolva, hogy a
példaképem Nena mit csinál, merre jár és, hogy mit gondol. Nem igazán tudom
elhinni, hogy más emberek most a szobájukban ülnek és rám gondolnak. Részemről,
én tök normális vagyok, egymás számára nem vagyon annyira különlegesek.
Megfeledkezünk magunkról.
VANITY
FAIR: Milyen gyakran gondol magára harmadik
személyben?
BILL
KAULITZ:
Néha. De véletlenül. Mikor nincs motivációm, hogy csináljak valamit, azt
gondolom: Bill mindenképpen meg kell csinálnod, mert ez jó az
együttesnek.
VANITY
FAIR: A nyilvános megjelenéseken öntudatos a megjelenése, amely néhány ember
számára kísérteties. Van különbség az előadó Bill és az igazi Bill
között?
BILL
KAULITZ:
Néhány dolgot megtartasz önmagadnak. De ezt leszámítva, nincsenek nagyobb
különbségek. Az elmúlt három évben szünet nélkül hajtottunk. Nem volt egy
pillanat sem, mikor megérkeztél valahova és legyen némi saját időd. Még turnén
is kamerák vesznek körül minket a nap huszonnégy órájában. Hogy élj át út
valamit, hogy órákkal később ne tudjon róla mindenki? De ez az amit mindig is
akartam. Így meg kell bírkóznom ezzel.
VANITY
FAIR: Azok, akiket irigylünk, ritkán tűnnek irigylésre méltónak. Mi a
legidegesítőbb a ’Billségben’?
BILL
KAULITZ:
A legnagyobb probléma nálam az emberekkel, az a bizalom. Nehéz számomra hinni
valakinek és, hogy elengedjem magam. Az elmúlt évek alatt, nem kötöttem új
barátságokat és nem voltam szerelmes. Mikor találkozom valakivel, nagyon óvatos
vagyok és szkeptikus, valamint megkérdezem magamtól: Vajon mi lehet e mögött?
Sajnos gyakran találkozni olyan emberekkel, akikről kiderül, hogy furcsa vagy
valamit elmond a sajtónak. Ha nem lennék híres, akkor valószínűleg szerelmes
lennék valakibe és tudom, hogy régóta.
VANITY
FAIR: Az a legrosszabb, aki elárulta a bizalmát?
BILL
KAULITZ:
Soha nem megyek el addig, hogy valaki képes legyen ezt megtenni. Egy pajzsot
viselek. Elmenni és megmegismerni valakit, úgy hogy előtte nem mondod el
senkinek, ez a legnagyobb dolog, amiről le kell mondanod. A jelenlegi életem az,
amit mindig is akartam.
Folytatás
|