Az együttes őrületes története
Betty 2008.03.21. 14:50
Dream Up #43
Az
együttes őrületes története
Karrierjük
két és fél éve alatt, a Tokio Hotel az összes rekordot megdöntötte. Tegnap
Németországban, ma Európán át, az együttes mindenhol szenvedélyt vált ki. Tom,
Bill, Gustav és Georg mindazonáltal ezt a rendkívüli végzetet mesteri
nyugalommal/vidámsággal közelíti meg…
DREAM
UP: Mióta tudjátok, hogy zenélt akartok csinálni?
TOM:
Bill és én még gyerekek voltunk mikor az anyukánk úgy döntött, hogy új életet
kezd egy zenésszel, Gordonnal. A nevelő apánk az egész életét az elektromos
gitárnak szentelte. Egy punk rock együttesben játszott a ’Fatun’-ban, és egy
tanár volt a zeneiskolában, Magdeburgban. Mikor abba a korba értünk, hogy úgy
fogjunk meg egy gitárt, hogy a földre ejtsük akkor hat éves körül lehettünk,
megengedték, hogy játszunk rajta. A varázslat azonnal működött.
BILL:
Mikor először megláttam, hogy Tom gitárt fog, úgy éreztem, hogy valami történik.
Számomra világos volt, hogy ez számára egy ajándék, egy természetes könnyedség a
hangszerrel, egy bizonyos valami, amely kifejti ez a különbséget. Részemről,
nekem nincsenek ilyen képességeim, mint, neki. Míg nekem alig sikerül lejátszani
három akkordot, addig Tom már a színpadon rögtönzött. Ezért van az, hogy én az
éneklésre koncentráltam (nevet ^^)!
GUSTAV:
Számomra, a zene megszállottság, amely a gyerekkoromba vezethető vissza. Öt
évesen kaptam az első dobjaimat. Minden éjszaka miközben elaludtam, elképzeltem,
hogy a színpadon egyedül én kísérem Phil Collinst, fiatalságom egyik
példaképét.
GEORG:
Végül,
én vagyok az, aki nem született zenei zseninek (nevet ^^)! Később teljesen véletlenül fedeztem fel a
basszusgitárt. Az iskolában volt két haverom, akik eldöntötték, hogy csinálnak
egy rock együttest. Szükségük volt egy basszusgitárosra és engem ajánlottak.
Vonzónak találtam az ötletet, szóval vettem egy basszus gitárt és beiratkoztam a
konzervatóriumba.
DREAM
UP: Milyen emlékeket őriztek az együttek kezdetéről?
GEORG:
Az
első lépéseink a színpadon elég szánalmas volt (kitör belőle a röhögés ^^)! Azt
hittük, hogy mi vagyunk a rock királyai de, nyilvánvalóan mi voltunk az
egyetlenekakik ezt elhitték…
TOM:
Ez
igaz, az első koncertjeink egyáltalán nem voltak valami remekek. Még
tapasztalatlan gyerekek voltunk. Kis pubokban, falu ünnepeken játszottunk, ahol
a közönség inkább arra gondolt, hogy több sört igyon, minthogy kezdő előadókat
hallgasson.
BILL:
Mikor
visszagondolok a kezdeteinkre, azt gondolom, hogy egy elég hosszú ösvényen
mentünk át. A világon semmirét sem akarnék visszamenni…
DREAM
UP: Mindannyian egyetértetek a zenei stílus
elfogadásában?
TOM:
Mindegyikünknek
megvan a saját zenei ízlése. Egy idejűleg, Georg az Oasisre és a Fall Out Boyra
esküszik, Gustav imádja a Metallicát, Bill Green Day rajongó, és én a hip-hophoz
vonzódom. De a különböző zenei hatások sohasem akadályozták az együttest. Éppen
ellenkezőleg, létrehoztak egy igazi művészi alkímiát.
GUSTAV:
Anno,
Devilish néven kezdtük. Az első dalainkat a punk inspirálta, de nagyon gyorsan
kialakult a jóval rockosabb hangzás.
DREAM
UP: Mi engedte, hogy higgyetek benne?
TOM:
Még
a kezdetekben volt néhány kudarcunk, de a kitartás révén fejlődni kezdtünk és
elkezdett lenni egy kis hírnevünk Magdeburgban. Persze kritizáltak minket, de
egyre inkább több rajongónk lett, akik ott voltak, hogy támogassanak minket. A
közönség lelkesedése, ami vágyat adott, hogy higgyünk benne és, hogy
kapaszkodjunk a nehéz pillanatokban. Közönség nélkül, akik tapsolnak nekünk,
valószínűleg feladtuk volna.
GUSTAV:
Részemről,
ha a Tokio Hotel nem élte volna túl, akkor is folytattam volna a játszást, még
névtelenül is. Mindig is szenvedélyes és céltudatos voltam. És soha nem
fontoltam meg azt, hogy a doboláson kívül mást is csináljak.
DREAM
UP: Mikor jutott a tudomásotokra, hogy a Tokio Hotel jelenséggé
vált?
BILL:
Nehéz
meghatározni ezt az időt pontosan, mikor tudomásunkra jutott, hogy mekkora
sikerünk van. Az események gyorsan láncolódtak egymáshoz! Németországban,
éreztük, hogy valami van rögtön az első kislemezünk a Durch den Monsun
megjelenése után (2005. augusztus 15.) De még mindig távol voltunk attól a
sikertől, amit elképzeltünk, hogy az országunk határain túl is. Valójában, még
mindig csodálkozom azon ami velünk történik. Igen, messze vagyok, még nem vagyok
a Földön. A Tokio Hotel kalandja számomra olyan, hogy az álmomat
élem…
TOM:
Azt
el kell ismerni, hogy az első koncertünk Franciaországban megváltoztatta az
együttes sorsát (2006. szeptember 28. Párizsban koncert a Trabendoban).
Sikeresnek lenni Németországban egy dolog, de felfedezni ezt a sok francia
rajongót, a nyelvi akadályok ellenére, az szinte csoda volt. Véleményem szerint,
ezzel az együttes jövője egy másik dimenzióba lépett.
DREAM
UP: Mit gondoltok az anti- Tokio Hotel közösségekről?
GEORG:
Hallottunk
már róla. Az egy dolog, hogy nem szerethet mindneki valamit, de hogy
kampányoljanak egy együttes ellen, elismerem, hogy kicsit távol áll tőlem.
Tudomásom szerint, senkinek sem ártottunk…
TOM:
Gyerekkorunk
óta, Bill és én kivívtuk bizonyos emberek ellenszenvét (mosolyog ^^)… még az
iskolában is, a diákok meg akartak támadni a raszta tincseim miatt. Az emberek
nem szeretik, mikor megmutatod a különbözőségedet. És ez ugyanígy van a sikerrel
is, aztán egyenesen gyűlölelni kezdtek.
DREAM
UP: A híresség megrémiszt néha titeket?
BILL:
Éppen
ellenkezőleg, finomít bennünket. Legyünk őszinték, egyikünk sem véletlen van
itt. Micsoda élvezet zenét készíteni, amely hatalmas tömegeket vonz, hogy
elismerjék, éltessék. Egy művész életében hangsúlyozottan jelen vannak minden
pillanatban a hihetetlen érzések, megosztott érzelmek, és a túlzások is. Mikor
megízleled ezt, a hétköznapi életed unalmasnak tűnik. Mind a négyen biztosak
vagyunk benne, hogy ez az álom soha nem érhet véget.
DREAM
UP: A siker a fejetekbe szállt?
GUSTAV:
Mind
a négyen nagyon különböző személyiségek vagyunk, de ugyanazt a célt osztjuk és
ugyanazon az elhatározáson dolgozunk. Mióta első lépéseinket együtt tettük meg a
színpadon, tudjuk, hogy milyen erőfeszítéseket kell tennünk, hogy elérjük a
siekrt. Egyikünk sem ül a babérjain, és mindenki teszi azt, ami az erejéből
kitelik.
DREAM
UP: A színpadra lépést megelőző lámpaláz halványul a
tapasztalattal?
BILL:
Egyáltalán
nem (nevet)! A koncert felhalmozódás ellenére, még mindig ugyanolyan stresszesek
vagyunk színpadra lépés előtt. A sikerrel, a félelem is erősödött… persze ebből
az izgatottságból a közönség semmit sem vesz észre fellépéskor, de az első
néhány perc gyakran rémisztő.
DREAM
UP: Mit éreztek a veletek szemben álló több ezer rajongótok
iránt?
TOM:
A
legtöbb rajongónk korunkbeli. Ezáltal, van egy fajta közelség köztünk, és ez a
briliáns dolog az egészben! Teljesen egy hullámhosszon vagyunk. És a közönségünk
főleg lányokból áll, imádom az ötletet, hogy ilyen sok széplány álma válik
valóra (mosolyog)…
DREAM
UP: Bizalmasan, milyen a légkör az együttesen belül?
GUSTAV:
Nagyon
közel állunk egymáshoz. Bill, Tom, Georg és én tényleg igazi barátok vagyunk.
Egy koncert után vagy a próba időszakban, összeülünk négyen beszélgetni. Szinte
állandóan együtt vagyunk, még a szabadnapok alatt is.
DREAM
UP: Együtt töltöttétek a legutóbbi szabadságotokat is?
BILL:
Nem,
ezúttal nem. Tom és én megragadtuk a lehetőséget, hogy decemberben elrepüljünk
csak mi ketten. Szükségem volt erre az időre miatta és magam miatt. Ledobtuk a
táskáinkat a Maldív-szigetek egyik paradicsomi szigetén. Georg is ott volt, de
egy másik szigeten. És Gustav inkább Hawaiira ment.
DREAM
UP: És a lányok, milyen helyet foglalnak el az
életetekbne?
BILL:
Legtöbbször
turnézunk, szóval a kérdésre könnyű válaszolni: nincs idő lányokra figyelni.
Hogy őszinte legyek, az együttes sikere óta egyáltalán nem volt kapcsolatom, még
egyéjszakás kalandom sem.
TOM:
Mikor
turnézunk, egy lány sem jöhet be a buszba, ez egy szabály, amit létrehoztunk.
Habár ha valamelyikünk máshol akarja tölteni az éjszakát, akkor senki sem
akadályozza…
Exkluzív:
Amerikában
egy európai együtteseknek nehéz áttörni a siker kapuit. És a Tokio Hotel
kivétel. Ebben az évben, február 15-én adta a négy fiú magdeburgból az első
koncertjét az Államokban, Los Angelesben a legendás Roxyban, ahol olyan híres
együttesek vendégeskedtek, mint a U2, a Coldplay vagy a Depeche Mode. A
közönség, amely javarész újságírókból állt, élesen kritizálta a Tokio Hotelt…
Két nappal később, a fogadtatás kevésbé volt kemény a második koncertnél New
Yorkban. Az első visszajelzések enyhülés ellenére, a német négyes szándéka, hogy
meghódítja Amerikát megmaradt.
|