A kulisszák mögött
Betty 2007.06.11. 19:00
ONE Rock Magazin
A
kulisszák mögött
Újságíróként
a ONE szerkesztőségében, gyakran találkozom rajongókkal, akik arról kérdeznek,
hogy milyenek kedvenc sztárjaik a magánéletben, távol a kameráktól, a koncert
helyektől vagy mikor szabadok. Az egyik kérdés, amit a leggyakrabban kapok, hogy
„Milyen a Tokio Hotel az életben?” És még ilyesmi minthogy, „Ugyan olyan
kedvesek (aranyosak/barátságosak) mint, amilyennek látszanak? Megváltoztak
azóta, mióta beindult a karrierjük? Szabadon eldönthetik, amit igazán akarnak?
Engedelmeskedniük kell a producereik utasításainak? Van barátnőjük?” És így
tovább
Természetesen,
nem vagyok a banda tagja és nem is nőttem fel együtt velük, szóval néha elég
nehéz nekem, hogy válaszoljak ezekre a kérdésekre, különösen azokra, amelyek
csakis a magánéletükre vonatkoznak. Viszont elmondható, hogy nem egészen egy év
alatt tucatszor találkoztam a Tokio Hotellel, kezdtem őket jobban megismerni, és
kicsit többet tudok a személyiségükről, és arról, hogy mi folyik a kulisszák
mögött.
Ezért
megpróbálok nektek összegyűjteni néhány emléket, a bandával való találkozásokról
így el tudjátok majd képzelni, hogy mi folyik a kamerák mögött.
A
kezdetek
2006
júliusában volt az első találkozásom a bandával. Ebben az időben a Tokio Hotel
még nem volt még nagyon híres Franciaországban. Habár mielőtt jöttek
Franciaországba, és a ONE megjelentetett róluk egy kis cikket amit, a banda
nagyra becsült mert ez volt az első Franciaországban. A cikknek köszönhetően,
kaptunk a bandától a szerkesztőségben egy nagyon hivatalos meghívást, hogy
menjünk el és nézzük meg őket Németországban egy fesztivál alatt.
Július
7-ének reggelén repültem Düsseldorfba, ahol a banda 20000 rajongó előtt játszik.
Nyár volt, napos, meleg, és a franciák épp bejutottak a Futball Világbajnokság
döntőjébe, ami Németországban folyt… Amint megérkeztem, találkoztam Sakival.
Ekkor még nem tudtam, hogy ez a nagydarab a banda hivatalos testőre, és messze
voltam attól, hogy rájöjjek, hogy minden alkalommal láthattam őt az interjúknál
vagy mikor fotózták az együttest.
Ezen
a napon, Saki (akinek a munkája abból áll, hogy mindenkit távol tartson a kis
védenceitől) kedvesen a színfalak mögött elvezetett a fiúk öltözőjébe. A dolgok
nagyon egyszerűen mentek, semmi különös előírás és alig néhány perccel érkezésem
után, már a nagy TH család kellős közepén voltam. A család 10 embert számlál:
menedzser, turné főnök, sminkes, tolmács, és természetes a koncert összes
technikusa. (na szerény számításaim szerint ez több mint 10J).
Irány
Franciaország!
Nagyon
jól emlékszem az első alkalomra, mikor beléptem a backstage területére. Egy kis
séta után Bill, Tom, Gustav és Georg kényelmesen ücsörögtek a nádszékekben. Az
első dolog, ami feltűnt, a sportújság, amit Gustav olvasott. Előző nap ütötte ki
Olaszország Németországot a Világbajnokság elődöntőjén, és úgy tűnt ez
felzaklatta Gustavot. Mikor meglátta, hogy jövök akkor felállt, erősen kezet
fogott velem és mondta, hogy „Ugye francia vagy?”, mondtam, hogy igen és nagy
meglepetésemre Gustav megölelt és azt, mondta, hogy: „Németországot épp most
ütötte ki Olaszország, szóval nagyon remélem, hogy a francia csapat nyer a
döntőben”. (hát nem így lett… pedig én is azért szorítottam). Szóval reméltem,
hogy a zenéről fogunk beszélgetni, és lezártam azzal, hogy jósolják, meg ki
nyeri a világbajnokságot és, hogy vajon hány gólt rúg Zizou
(Zidane)!
És
ebben a hatalmas koncert arénában, úgy látszik, a focinak van egy nagy szobája,
olyannyira, hogy pár percben és a borzasztó júliusi hőségben is, egy kis
focibajnokság kerekedett a backstageben. Egy teljesen baráti játszma:
Németország VS Franciaország, ahol meg kellett védenem az országomat Gustavval
és Tommal szembe akik Németországért játszottak. Szerintem ez a kis játék egy
speciális köteléket alakított ki köztünk, és ez minden alkalommal előjön,
akárhányszor találkozunk Párizsban.
Ezen
a napon, a játék után, ami győztes nélkül ért véget, Bill, Tom, Gustav és Georg
megengedte nekem, hogy velük tartsak a koncert előtti szertartásukra. Először,
volt egy kis gyakorlás az öltöző szobában. És ezúttal, nem a fociról beszéltem,
hanem az igazi zenéről. A koncert előtt Tom és Georg átismételt néhány akkordot
a hangszereiken, hogy a legjobbat tudják kihozni a színpadon. Ez a kis gyakorló
szakasz egy igazi kis privát koncert volt. Teljesen akusztikusan és rájöttem,
hogy a pletykák ellenére, amiket olvastam az interneten, a Tokio Hotel igazi
zenészekből áll, és a történetüknek semmi köze más
fiúbandákéhoz.
Kicsit
később aznap, Bill megkérdezte, hogy akarok-e harapni valamit a büfében. És
megfigyeltem, nem evett túl sokat. Ezért megkérdeztem tőle, hogy „Nem leszel
kicsit éhes a színpadon?” és azt válaszolta, hogy: „Mindig nagyon sok kaja van a
szobánkban, de megpróbálok nem túl sokat enni. Ennek semmi köze semmiféle
különleges diétához, vagy máshoz, ez csak az emésztés miatt van. Ha teletömném
magam gyorskajával a fellépés előtt, akkor nehéznek és álmosnak érezném magam és
nem lenne ugyanaz az energiám a színpadon. Meg kell találnom a helyes
egyensúlyt…”
Ezután,
készítettünk néhány képet a bandáról a backstageban, aztán Bill, Tom, Gustav és
Georg néhány percre elszigetelték magukat a fellépés előtt. Ráadásul megvolt az
a kiváltságom, hogy a hatalmas színpadhoz kísérhettem őket és sok szerencsét
kívánhattam nekik és aztán elkezdték a fellépést… A fellépés után sajnos már nem
láttam őket mert a gépem korán ment de, ez a kis németországi kiruccanás nagyon
szép emlék marad.
Most
szeretném nektek mesélni a másik találkozásról, amelyre 2007. március 21-én egy
luxus párizsi hotelben került sor. Természetesen az első alkalom és e között
láttam párszor a bandát interjúkon és fotózásokon… Azért választottam ezt a
különös időpontot, mert úgy éreztem, hogy nagyon sok dolog megváltozott az első
igazi nyolc hónappal ezelőtti találkozásomhoz képest a fiúkkal. Mára a Tokio
Hotel igazi jelenséggé vált. Minden újság velük akar beszélni, interjút
készíteni és azaz idő mikor én voltam az egyetlen franci újságíró aki
kapcsolatban állt a bandával már rég elmúlt.
A
rajongók szemszögéből, azt látod, hogy néhány dolog nagyon megváltozott. Hat
hónappal ezelőtt csak tíz rajongó várakozott a szálloda előtt, és most meg
emberek százai jöttek és alakultak át tömeggé az épület előtt. Mialatt átvágtam
az embereken a kamerámmal, azon gondolkoztam, hogy vajon ugyan olyannak
találom-e majd Bill-t, Tom-ot, Gustav-ot és Georg-ot mint legutóbb.
Vajon
még mindig olyan lelkesek, mosolygósak, elérhetőek és profik? Vagy úgy kezdenek
viselkedni, mint a dívák. Vajon még mindig ugyan olyan hangulatban telnek az
interjúk és a fotózások? Azon voltam, hogy ezt
felderítsem.
A
ONE volt az egyetlen magazin, amelynek engedélyezve volt a fotózás ezen a napon,
és az idő percre pontosan be volt osztva. Fél óra, egy másodperccel sem több.
Kénytelen voltam egy kicsit várni, mert a bandának nagyon nagyon szoros
időbeosztása volt. Bill, Tom, Gustav, és Georg 6 órakor a Grand Journalba
várakozott, ahol átvették az első francia arany lemezüket… Amint megérkeztem az
előcsarnokba, megint Saki vigyázott rám. Ennek ellenére mosolygott és udvarias
volt. Megértettem egy komoly menetrend volt, amit tiszteletben kellett tartani
és most nem fogunk együtt focizni. Saki végig vezetet a szállodán egy nagy
szobába, ami a fotózásra volt lefoglalva.
Mialatt
elkezdtem összeszerelni a fotós felszerelésem a fotózáshoz, Bill, Tom, Gustav és
Georg is megérkezett. Melegen üdvözöleltek és mondták nekem, hogy örülnek, hogy
újra láthatnak. Mialatt a felszerelésemen dolgoztam megkérdeztem őket, hogy
hogyan élik meg az új párizsi kirándulást. Bill azt, mondta, hogy: „Annak
ellenére, hogy kicsit rohanásba vagyunk, iszonyatosan örülünk, hogy itt vagyunk.
Mióta itt vagyunk nagyon sok új újságíróval találkoztunk. Adtunk már interjút a
rádióban és ma este fellépünk egy élő tv showban. Őszintén szólva, sose hittük
volna, hogy Franciaországban ilyen szívélyesen fogadnak minket. Néhány hónappal
ezelőtt még teljesen idegenek voltunk itt és most meg, ha kinézek a rajongóinkat
látom a szálloda előtt. Boldog vagyok. A promózás napjai nagyon fárasztóak, de
mindig öröm, ha itt lehetünk Párizsban.” Bill őszintének tűnt. Ennek ellenére én
is úgy éreztem, hogy tényleg örül a francia közönség elismerésének, amit
szerintem nagyon meg is érdemel. És az, hogy a Toki Hotel zenéje határokat tör
át hatalmas jutalom neki.
Diadalmas
távozás
A
fotózás alatt rájöttem, hogy az együttes nem változott. 25 perc alatt, Bill,
Tom, Gustav és Georg a saját stílusukat képviselik, újra és újra beállnak
pózokba hatalmas profizmussal. Van valami amiről sose beszéltünk, de mindig mély
benyomást tesz rám, hogy milyen otthonosan mozog a négy fiú a kamera előtt.
Gyakran mondogatom magamnak, hogy úgy játszanak mint egy
filmben.
A
fotózás alatt, Bill mindig nagyon koncentrál, elegánsan pózol és tökéletesen
irányítja a testét és az arckifejezését. Aztán Tom követi. Annak ellenére, hogy
a fotókon komoly, két póz között mindig beszél, és kérdezget, hogy jó lett-e a
kép. Mindig nevetet, mikor kitekeredem furcsa pózokba, hogy a legjobb szögbe
kapjam le őt. Tom szereti ugratni a barátait. Például, mikor egyedül Gustavot
fotóztam, Tom állandóan ott volt és próbálta megnevettetni. Folyton mögöttem
állt, emelgette a kezét és néha ilyeneket kiabált, mint hogy: „Koncentrálj Miss
Universe! Ez nagyon jó lesz!” Ami igaz, Gustav az, aki a négy fiú közül a
legkényelmetlenebbül érzi magát a kamera előtt. Ez talán a félénkségének tudható
be. És ez az amit becsülök benne. Örülök, hogy az idővel és a sikerrel Gustav
önmaga maradt, akárcsak Georg, Bill és Tom, akik tényleg semmit nem változtak az
első találkozásunk óta.
Végül,
mialatt én féltem, hogy újra látom őket, rájöttem, hogy egy dolog változott, és
ez nem az együttes volt, hanem a körülöttük lévő felhajtás. Mostanság, minden
megmozdulásukhoz testőrökre van szükségük, speciális autóra amelynek sötétített
üvegei van és sofőrje. Ezek nem az együttes kérése hanem inkább a producereké,
akik a legcsekélyebb kockázatot se hagyják.
A
délután végén, miután végeztünk a fotózással, az együttessel a szálloda
előcsarnokába sétáltunk. El kellett menniük a Hyattból, a Grand Journal
stúdiójába. De ez az egyszerű út most igazi kalanddá vált. Kint, rajongók
tucatja várakozik órák óta, hogy reményük legyen egy dologra: egy puszira, hogy
készíthessenek egy fotót vagy kapjanak egy aláírást a bandától. Bent, Bill, Tom,
Gustav és Georg Saki mellett állnak aki, magyarázza nekik, hogy kettesével kéne
átvágniuk a tömegen, mert úgy egyszerűbb. Egyfajta feszültséget éreztem, akárcsak a
banda, mikor belép egy arénába. Bill feszültnek tűnt és odafordult Tomhoz:
„Őrületes ez a sok ember odakint! Ez szinte félelmetes. Kénytelenek leszünk
megint, olyan gyorsan elmenni, ahogy csak tudunk. Ez nagyon sajnálatos, mert
sose tudunk sok időt tölteni a rajongóinkkal.”
Az
előcsarnokban ücsörögve végig nézem, ahogy az együttes távozik, átvágva a
tömegen. Az utcákon visítoznak, sírnak a rajongók, és néhányuk már el is ájult a
járdán. Kétségtelenül a Tokio Hotel az egyik legmegbecsültebb együttes
Franciaországban, ha nem a legjobban. Habár nem Németországnak van a legjobb
futball csapata a világon, de biztosan nekik van a legjobb rock együttesük. És
köztünk szólva, ez már valami…
Szerintem
ez az egyik legjobb cikk ami megjelent valaha is a srácokról. És nem azért mert
az egekig vannak magasztalva, hanem mert valaki tényleg teljesen objektíven, külső szemlélőként
írta le, hogy mi folyik ott hátul a szín falak mögött, ahová nem akárki juthat
be. És nem azért de, ha már egy ilyen magazin újságírója, mint amilyen a One
rock magazin, azt mondja, hogy ezek ugyanazok a srácok, az azért már jelent
valamit. És így belegondolva, nézzük már meg a magyar médiát… Hogy vélekedik
róluk, még a zene tv is mindig csak lehúzza őket általában… Szóval ezek után
valahol, még érthető is, hogy oda szívesebben mennek, mint ide. Bár mi is ugyan
olyan vagy még nagyobb szeretettel várjuk őket!!
|