Fordítások : A nagy Tokio Hotel interjú by VIVA Part 2 |
A nagy Tokio Hotel interjú by VIVA Part 2
Betty 2007.06.06. 16:05
-
Mi a helyzet a
drogokkal, mert ezt a témát is firtatjátok az albumon?
BILL: Úgy gondolom, azzal mindenki tisztában van,
még mi is, akik még ifjú korban vagyunk, hogy a drog óriási probléma a mai
fiatalság körében. Nagyon sok olyan fiatal van, aki iszonyú korán elkezd
drogozni, aminek következménye, hogy függővé válik. Sajnos egyre korábban
zuhannak bele ebbe az ördögi körbe. Szörnyű dolognak tartom ezt a jelenséget, de
ennek ellenére nem dughatjuk homokba a fejünket. Ki kell jelentenünk, hogy ez
létezik, itt van. Nem lehet csak úgy a szőnyeg alá söpörni. Mi egy megtörtént
szitut mesélünk el, ami szomorú és drámai.
TOM: Igen, egy lányról, aki egyszerűen lecsúszik,
mert folyamatosan drogokat szed. Ezt a dalt egy fajta figyelem felkeltésnek
szántuk, azzal kapcsolatosan, hogy vegyék észre az emberek, hogy a drog
mindenhol jelen van az életünkben. A diszkókban, a suliban egyszerűen mindenhol
megtalálható. Erre a veszélyre akartuk felhívni a figyelmet, és mint, ahogy
említettük egyre fiatalabb korosztály nyúl a drogokhoz. Őket akartuk
megszólítani ezzel a dallal, hogy talán tanulnak belőle.
BILL:
Pontosan.
Bill milyen a
kapcsolatod a testvéreddel? Tényleg olyan makacs, mint
mondják?
BILL: Igen, tényleg makacs. Ráadásul megvan az a
jó szokása, hogy időnként bepróbálkozik nálam és meg akarja mondani, hogy mikor,
mit és hogyan csináljak, hogy mi a tuti. Amivel néha durva szinten kihoz a
sodromból, mert én például olyan ember vagyok, hogyha nekem valaki valamit be
akar magyarázni és meg akar győzni, hogy azt csináljam amit ő mond, azt végkép
nem tudom elviselni és teljesen bedurran az agyam. Csak a saját elképzeléseim
irányítanak és ha valaki befolyásolni próbál akkor tényleg nagyon dühös leszek
és akkor kirobbanok. Ilyenkor egyszerűen ki kell adnom magamból a feszültséget,
így reagálok. Ilyen vagyok és kész.
TOM: Erről beszéltünk a múltkor Georggal, hogy az
egyik turnén felvesz, majd egy pólót, amire az van írva, hogy ’Hisztis Barbie’.
(nevetnek J)
BILL: Ez is azt érzékelteti, hogy nagyon fontos
számunkra, hogy mindenki önmagát adja és a saját feje után menjen. Ne
befolyásoljon minket senki és semmi. A zeneiparban ez különösen fontos. Tök
sokszor előfordul, hogy odajön egy klubtulajdonos és azt, mondja, hogy „Hé
srácok, én már 20 éve a zeneiparban vagyok. Majd én megmondom, hogy a frankót,
hogy hogyan kell ezt csinálni.” Na én ezt totál nem bírom.
Elmondható rólatok,
hogy elsöprő módon törtetek be a
zenei piacra. Hogyan érint titeket ez a felfokozott életstílust
igénylő
változás?
TOM: Hirtelen lettünk népszerűek, mára szinte az
egész világ kíváncsi ránk. Rengetegen telefonálnak, számtalan levelet kapunk.
Így aztán pillanatok alatt egy csomó dolog zúdult a nyakunkba. Mindenféle új
dologgal meg kellett ismerkednünk. Most már kell egy ügyvéd, menedzser, könyvelő
és ez mind olyan dolog, ami baromira idegesít minket. Rengeteg ember vesz minket
körül, akik egy idő után az agyunkra mennek.
BILL: És amikor végre bemegyünk a szobánkba és
leengedjük a rolót, akkor az-az a hely ahol végre csak magunknak vagyunk, nyugi
van. Mindenkinek meg van a kis privát szférája. Ez az egyetlen hely ahol, a
turné során megpihenhetünk. Amint kilépsz az ajtón, emberek ezrei rohamoznak
meg, mindegyik mond valamit, de ott bent a szobában mindig nyugi van. És ez a
lényeg.
TOM: És ott végre egyedül
lehetünk.
BILL: És ami bent történik azt megírtuk egy dalban
is. Vagyis azt ami Tom szobájában történik.
TOM: (sanda mosolyJ): Mivel a
többiek szobájában soha nem történik semmi… bár ezt nem kellett volna elmondanom
(szakadnak a röhögéstőlJ)
GUSTAV: Térj a lényegre! (röhögnekJ és végre
megszólalt Gustav is !!!!)
TOM: Ez egy igazi kis felvilágosítás lesz. A
többiek állandóan azt kérdezik, hogy mi történik mindig a szobádban. Georg is
mindig jön a süket dumájával, hogy mi van veled és a virágoddal, meg a
virágcseréppel. Akkor azt, mondtam, jól van, gyertek, mesélek.
BILL: És ezért hálásak vagyunk
neki.
TOM: Nem vagyok az a kitárulkozó, magamutogató
ember. Ő, hogy mondjam… inkább visszafogott vagyok ebben a témában. Ennek
ellenére elmeséltem, mert a többiek már annyira idegesítettek… Aztán így jött,
az hogy Bill most abból ír egy dalszöveget.
A Reden
című szám sztorija
hozzád fűződik Tom. Mesélj
erről!
TOM: Én egyszerűen csak elmeséltem egy
történetet, mire az emberek reakciója az volt, hogy rákérdeztek, hogyan is jött
létre a dalszöveg, hiszen ez a stílus egyáltalán nem illik Billhez blablablabla…
Elmondtam, hogy csak egy történet. A dalszövegírást illetően tehetségtelen
vagyok, viszont kiválóan sztorizgatok. És ebből Bill dalszöveget
ír.
A Totgeliebt
című dal tartalmasra és
sokatmondóra sikerült. Meséljetek, miről szól ez a dal
tulajdonképpen?
BILL: Ez pont az ellenkezője a Reden számnak.
Nálam szinte ez a szitu játszik, hogyha elkezdek egy kapcsolatot és teljes
mértékben ráhagyatkozom valakire, ami igazán ritkán fordul elő (közben Tom
kettőjükre mutogatJ), akkor
teljesen kitárulkozom és mindent beleadok abba a kapcsolatba. Ekkor olyan
vagyok, mint egy nyitott könyv. A másik mindent megtud rólam, és amikor véget ér
a közös történet, akkor nem tudom elképzelni, hogy ezután még lehet valami,
jöhet valaki. Ekkor valami megszakad bennem. Igen, szóval valahogy nem tudom
elképzelni, hogy valakinek még egyszer így kitárulkozzam. Falat építek magam
köré és utána baromira bosszant, hogy nyílt kártyákkal játszottam, amit utána
ezerszer megbánok. Idegesít, hogy esetleg mi történhet ezek után. Nagyon erős
érzés kötött össze minket és így egyszerűen nem bírom elképzelni, hogy megint
jöhet valaki, akivel ugyanazon a városban, ugyanazon az utcán sétálok, ugyanazt
érezve, mint az előzővel.
Bill tehát egy
szakítás alkalmával eluralkodik rajtad a megbánás?
BILL: Szerintem sok ember életében
vannak olyan kapcsolatok, amelyekben hisz, melyekbe belead mindent. Totál
könnyen kitárulkozik, és feltárja magát a titkaival együtt. Ám amikor egy ilyen
viszony véget ér, egyszerűen megbánja, hogy megtette és hatalmába keríti az az
érzés, hogy hoppá most nagyot hibáztam. Ez tényleg csalódottá és sebezhetővé
tesz mindenkit. Én is ezt éreztem a szakítás után és igen mondhatom, hogy nem jó
érzés
Mi
a sztorija a Wir sterben niemals aus című
nótának?
BILL: A Wir sterben niemals aus dal az
első a sok közül, ami a 483-as bungalóban született. Tulajdonképpen Tommal
rengeteget szoktunk beszélgetni, elmélkedni. Számos témát átbeszélünk és
megvitatunk. Többek közt ugye arról is szoktunk dumálni, hogy mi van akkor, ha valaki elmegy, hogy mit hagy hátra
maga után. Ez nagyon fontos és érdekes gondolat mindkettőnk számára. Szerintünk
mindenki hagy valamit hátra maga után. Nem tűnhet el egy ember és munkája csak
úgy, egyszerűen nyoma kell, hogy maradjon, az nem lehet, hogy csak úgy elmúljon
és eltűnjön. Komolyan hiszek abban, hogy minden ember után marad valami, amit ő
alkotott, ő hozott létre.
TOM:
Igen, igen a mi esetünkben a dalok és a zene, amik örökre fenn maradnak
tőlünk. És amikor a dal már ott van a CD-n, akkor az frankón ott is marad.
BILL: Számomra totál megnyugtató az a
tudat, az a bizonyosság, hogy igenis hagyunk hátra valamit miután távozunk,
valami maradandót. Óriási kő esik le a szívemről, ha erre gondolok. Tisztába
vagyok azzal, hogy alkotásunk, a munkánk minden mondanivalójában fennmarad az
örökkévalóságnak, ez igazán jóleső érzés.
TOM: Én például mikor bizonyos helyeken
járok, gyakran agyalok, azon, hogy vajon visszajövök-e még ide az életben.
Ilyenkor jó érzéssel tölt el a tudat, hogy ha más nem is a zeném itt marad
(vigyorogJ)
BILL: Tom már csak ilyen… ilyen
fennkölt
TOM: Igen, ez így van. Ha el megyek
valahová, például nyaralni, és tudom azt, hogy nem biztos, hogy oda még egyszer
visszatérek akkor a hotelszobában vagy valahol az utcán mindig hagyok valamit,
azért, hogy meglegyen az a jóleső otthagyós érzés (na ez aztán Tomos
voltJ). Értitek, hogy hagyok valamit magam
után.
BILL: Tök felesleges csinálni ezt
Tomnak, hiszen a zenénk megmarad.
TOM:
Tudom, de hát mégis.
BILL: Ott vannak a
dalaink.
Hogy
álltok a rajongói levelekkel?
BILL: Természetesen a tavalyi évben is
rengeteg levelet kaptunk a rajongóinktól. Többek közt nagyon sok olyan gyerektől
is, akik különböző sorsokat élnek meg, eltérő élet helyzetekben vannak. Ők annak
ellenére, hogy milyen fiatalok iszonyat kemény dolgokon mennek keresztül. Ott
vannak például az utcagyerekek vagy azok a srácok, akiknek a szülei egyszerűen
eltűntek és nem jelentkeznek. Így kénytelenek gyermekotthonban felnőni.
TOM:
Nagyon sok ilyen van.
BILL: Igen, nagyon nagyon sok példa van
erre, melyek közül számos mélyen megérintett minket, megmozgatva a lelkünket.
Csomóan írták, azt hogy a ti zenétek segített nekünk a nehéz időkben… és ez az
egyik legszuperebb dolog, amit egy banda a rajongóitól hallhat. Ezért is
gondoltuk, úgy, hogy írhatnánk egy dalt, ami az elhagyott srácokról szól, akikre
senki nem gondol.
TOM: Tulajdonképpen azok a gyerekek
szerepelnek benne, akik elhagyatottnak érzik magukat, mert senki sem foglalkozik
velük.
BILL: Szerintem erről az emberek nem
szívesen beszélnek, és a szőnyeg alá söprik a problémát, ami nem vezet jóra.
Hogy ne hanyagolják el a gyerekeiket, ez elsősorban a szülők felellősége, hisz
ez a legszörnyűbb, ami egy gyerekkel történhet. Ezek részben tényleg nagyon
fiatal gyerekek, erre igazából tavaly döbbentünk rá. Mi most egy nagyon szép
időszakunkat éljük, és gyakran gondolunk, arra hogy közben nagyon sok gyerek
szenved. Abban bízunk, hogy sok emberhez elér ez az üzenet, akik ettől
megváltoznak és szeretni fogják a gyereküket.
Az
An deiner Seite szám azt sugalmazza, hogy milyen fontos a család és a barátok
szerepe az életben. Ti elég gyakran úton vagytok, hogy élitek meg, hogy
nincsenek veletek ezek az emberek?
BILL: Nekünk van hátterünk, emberek,
akikre támaszkodhatunk. Ott van a családunk, a barátaink és persze fordítva mi
itt-ott vagyunk nekik. Egész nap úton vagyunk, és különböző városokban utazunk.
De például ha valaki felhív, mondjuk a legjobb haverom és azt mondja, hogy most
szükségem van rád, gyere ide légy szíves. Akkor tök mindegy, hogy mit tervezek
éppen, hogy mit csinálok, hogy hol vagyok, lehetek akár a világ végén is, nem
érdekes… Megyek azonnal, otthagyva csapot, papot. Jó érzés tudni, hogy nekem is
van valaki, akire számíthatok. És tényleg totál mindegy, hogy mi lesz, mi nem
lesz, az tuti, hogy rohanok hozzá.
Fantasztikus érzés annak a tudatában lenni, hogy olyan emberek vesznek
körül, akikre az év bármely szakában, a nap bármelyik órájában számíthatok.
Totál mindegy, hogy hová is sodor a szél. Valahol mindig ott lesz egy támaszod,
akire számíthatsz.
TOM: A barátaink is vágják, hogy
számíthatnak ránk még ha nem is úgy nézünk ki (nevetnekJ).
BILL: Így is
mondhatjuk.
Milyen
a testvéri kapcsolatotok?
TOM: Mi nem egyszerűen csak testvérek
vagyunk, hanem ikertestvérek. És úgy gondolom, hogy az ikrek sokkal
különlegesebb kapcsolatban állnak egymással. Köztünk, és ez most kicsit idiótán
hangzik, egy fajta lelki rokonság van, szavak nélkül is megértjük egymást.
Persze van hátulütője is a dolognak. Például mi állatian imádunk vitatkozni és
sokszor hajlamosak vagyunk egész nap csatázni. Akkor van gond ha totálisan
eltérő véleményen vagyunk, akkor az elég fárasztó tud lenni.
BILL: Azt azért hozzá tenném, hogy ez
inkább a többiek számára hátrány, mert például ha valaki vitázni akar velünk és
mi mind a ketten egy véleményen vagyunk, akkor a harmadik félnek nem sok esélye
van, hogy meggyőzzön bennünket, mondhatnám, hogy semmi. Tök jó ikernek
lenni.
TOM: Soha nem származott hátrányunk
abból, hogy ikrek vagyunk.
BILL: Nem tudom elképzelni, hogy valaha
is elválnánk egymástól, úgy, hogy tényleg úgy gondolom, hogy mi örökké együtt
leszünk egész életünkben, és ez egy nagyon frankó érzés.
Nektek
srácok mi a véleményetek Bill és Tom testvéri
kapcsolatáról?
GEORG: Na, igen amikor mind a ketten
ugyanazt az álláspontot képviselik, akkor elég nehéz őket az igazságról
meggyőzni, de azért szerencsére náluk ez nem úgy működik, mint az Oasis együttes
esetében. Ők ezért nem verik meg egymást, hanem totál lazára veszik a
figurát.
TOM: Azt azért elmondanám, hogy kap
néha egyet, egyet. (nevetnekJ)
BILL: Köszönjük.
Vége
Így végezetül el kell, hogy mondjam, hogy nem
egy-két órás meló volt ezt megcsinálni, mert hallás után írtam le az egészet. De
szerintem megérte, mert nagyon sok szép gondolat van benne és tényleg
bebizonyítják, hogy nekünk, tizenéveseknek is lehetnek normális gondolataink nem
csak a felnőtteknek….
|