Hírek : Race Driver GRID - az autós játékok új királya |
Race Driver GRID - az autós játékok új királya
teszt, berc 2008.07.11. 13:42
Újra van gépem, úgyhogy végre ismét versenyezhettem pár környit a Codemasters GRID-jével - jó volt. Teszt képekkel.
Race Driver GRID
69# játékteszt
Korábban már elég sokszor írtunk a GRID-ről, említettük azt is, hogy ezt az (igaz kissé kevésbé árkádos, és inkább a versenyzésre koncentráló) játékot leginkább az NFS riválisaként lehet felfogni - pedig azért elég nagy különbségek vannak a két játék között... Nézzük is.
For the team Mikor nekiállunk versenyzői karrierünknek, először össze kell kaparni egy alap tőkét (valamint kellő hírnevet kell szereznünk), hogy később megalakíthassuk saját csaptunkat. Tehát az első néhány verseny más csapatok színeiben zajlik. Ha ezzel megvagyunk, akkor jöhet a buli, a csapatalapítás - név, szponzorok, a csapatra jellemző színárnyalat és matricázás kialakítása (gyak. minden kocsin ugyanúgy fog külsőleg kinézni - tehát ha az alakított kocsit sárgára festjük, az összes sárga lesz, stb.), valamint a későbbiek folyamán egy új csapattársat is felvehetünk (nagy köszönet a Codemastersnek, hogy több magyart is beletettek a játékba - én meg is hívtam magam mellé Santha Péter drága barátomat).
Versenyzés, öröm Mint mondtam, itt nem a kocsik tuningolása, dekorálása, meg az egyéb 'hülyeség' a lényeg - a GRID a kőkemény versenyzésről szól! A játék legnagyobb részében három régión versenyezhetünk, ezek pedig: USA, Európa és persze Japán. Mindenhol más versenytípusok, más versenyfelfogás és más autók.
Amerikában kemény izomautókkal, Európában inkább túraautókkal meg szolidabb járgányokkal, Japánban meg driftverdákkal fogunk nyomulni (valamint ezer más járgányt is kipróbálhatunk). Rengeteg játékmód van tehát (ki nem hagyhatom a roncsderbit sem, valamint Japánban a Carbonhoz hasonló kanyonversenyzést sem), érdekesség még, hogy a szezonok végén lehetőségünk van indulni a Le Mans 24 órás versenyen (ami 24 percig tart - napszakváltással, meg mindennel) - bár őszintén megmondom, egyszer-kétszer indultam, de annyira idegesító ennyi időn keresztül odakoncentrálni, hogy inkább csak skippeltem ilyenkor...
A legtöbb verseny (tehát inkább a körversenyek) több futamból állnak, a futamok végén pontokat kapunk (valamint csapattársunk is), és végül összeáll egy csapateredmény is - ha mi győztünk, bónuszpénzeket kapunk. A versenyek végén helyezésünktől függően nyereményt is kapunk (valamint ha teljesítettük a szponzorok kívánságát, megint kapunk pénzt), de ami talán még fontosabb: megkapjuk a megérdemeltt reputation pointjainkat is (hírnév), ami azért fontos, mert ahhoz, hogy magasabb szintre jussunk, el kell érnünk x pontot...
A mesterséges intelligenica naggyából oké (csak néha csinálnak nagy hülyeséget...), rontanak ők, vigyáznak a csapattársaikra (már amennyire...), Amerikába agresszívak, Európába szolidabbak (hát igen, az amcsiknak van pénzük széttörni egy többmillás kocsit...), szóval érződik, hogy versenyeznek velünk.
Árkádosítás Az irányítás egyébként hamar szokható (de először tényleg nehéznek tűnik), kissé szimulátorosabb, mint az NFS-eké, azonban senki ne értsen félre, ez NEM szimulátor. Továbbra is a szórakoztató vezetést részesíti előnyben a GRID - valamint van még egy dolog, ami miatt durván árkádos feelingje lehet az embernek.
Ez nem más, mint a játék flashback rendszere. Ez annyiból áll, hogyha elrontottunk egy, vagy totálkárra juttatjuk drága autónkat, a visszajátszás segítségével visszapörgethetjük az időt a rontás előttig, majd onnan folytathatjuk a versenyt. Sokan szidják ezt a lehetőséget, 'merthogymekkoralolmá', de szerintem arra pont jó, hogyha neadjIsten az utolsó kanyarba ütközünk, kiessünk a versenyből, akkor ne kelljen szidni az eget - aki pedig még mindig ellene van, ne használja, ilyenkor úgyis bónuszpént kap.
Végül fussunk még át az alapvető dolgokon. Grafika. Igen, a Codemasters jártas az autós játékokban, ezért nem is nagyon kellett nekik új enginekkel szórakozni, szépen elővették a CM: DiRT Neon motorját, kissi tupírozták, majd meglett a végeredmény: szép. Nagyon nem is tudok róla mit mondani (kocsik jól kidolgozottak, a környezet szép, a nézők 3D-sek, blablabla), ami azonban zavaró, hogy irtózatosan el van túlozva ez a mosottas effekt. Szerintem jobban nézne ki, ha élesebb lenne minden, bár gondolom ennek optimalizálási okai (is) lehetnek.
Összességében én jobban élveztem ezt a játékot, mint mondjuk a PorStreet-et - minden maszlag eltünettve, kőkemény versenyzés, izgalom, csapatépítés, rengeteg autó és játékmód - hibája talán csak annyi, hogy nem több egy - igaz nagyon jó - versenyautós játéknál, valamint egy idő után, mikor már az irtó erős verdákkal nyomulunk, bele lehet unni...
Értékelés:
-
Grafika --> 9/10
-
Hangok --> 9/10
-
Csoportjában ---> 10/10
-
Szavatosság --> 7/10
-
Játékélmény 9/10
91%
Pro: + izgalmas versenyek + csapatépítés Kontra: - túl mosottas - a vége felé kevésbé tartja fenn az érdeklődést
Jó játék - jó versenyzést!
berc
|