Hírek : GRID gyorsteszt - NFS rivális érkezett |
GRID gyorsteszt - NFS rivális érkezett
PC games hír, berc 2008.06.18. 13:12
A Codemasters híres a jó autós játékairól - azonban a nagyobb réteget eddig csak az EA tudta elérni az NFS-sel. Most azonban itt van ez a Race Driver: GRID, ami irtózatosan nagyra sikeredett, és nem csak az elit (szimulátor vagy raliimádóknak) kategóriának szánják... Gyorsteszt (egyelőre képek nélkül) erre.
Race Driver GRID gyorsteszt
Kezdhetném már megint valami fellengős NFS vs. egyéb autós játékos szöveggel - de akkor mit írnánk a teljes tesztben. Úgyhogy msot csak annyit mondok/írok, hogy idefigyeljé' EA, kösd fel gatya, mer' ez a GRID... Odabasz.
Különbségek Az NFS-től valójában lényegesen eltér a Codemasters GRID-e, ugyanis itt egy versenyorientált, TOCA-s, szimulátorosabb autós játékról beszélünk. Csak nagyvonalakban írnám le a játék kezdetleges lépéseit (bővebben a nagytesztben), tehát először, mikor belevágunk autóversenyzői karrierünkbe, bizonyítanunk kell, valamint össze kell szednünk egy pénzmagot, méghozzá azért, hogy megalapítsuk a saját autóversenyzői csapatunkat.
Tehát először más nagyobb csapatok színeiben fogunk a legvadabb verdákkal versenyezni, majd ha elértük mind a 3 földrészen (USA, Európa, Japán) a tiszteletet, és elég pénzünk is összegyűlt, megalapíthatjuk a saját csapatunkat és megvehetjük első verdánkat.
A későbbiekben teamünket kell vezetgetni, szponzorokkal kell leszerződni (ha egy nagyobb versenyen érünk el jobb eredményt, akkor új szponzorok tűnnek fel stb...), valamint ki kell alakítunk csapatunk (és ezzel az összes verdák) színeit - magyarul a kocsi fő színét, és matricák színét (tehát nem külön-külön alakítgathatjuk verdáinkat, hisz egy csapaton belül az egység a lényeg). No. Ha megvan a csapatunk, akkor pedig nekiállhatunk az igazi "turnénak", a három színtéren kell bajnokságokon résztvennünk és idővel feljebb kerülhetünk a ranglétrán...
A 'Tökéletes' MI Na de most komolyan. Ennyire intelligens és durván küzdő, meg lélegző mesterséges intelligenciát még nem láttam! Esküszöm, közelíti a tökéletességet. Az ellenfelek hol harciasak, hol épp inkább hogy vigyáznak a testi épségükre (magyarul néha odapöckölnek, és ha nem vagyunk elég óvatosak, kicsúszhatunk... vagy éppen elrántják a kormányt esetleg lefékeznek, ha látják hogy mindjárt koccanás van), de ami a legeslegjobb, hibáznak! Szóval annál nincs is nagyobb öröm, mikor az előttünk levő csávó elfékezi magát, vagy kipördül (a poén az, hogy a káröröm hatására nem koncentrálunk eléggé, úgyhogy a következő kanyarnál mi csúszunk ki xD), de van mikor egy szerencsétlen óriási tömegkarambolt okoz, szóval vannak ilyen élvezések.
A másik jó dolog, hogy nem csak az ellenfelek okosak, hanem a közönség is - a tökéletesen 3D-s szurkolók őrjöngenek, áthajolnak a védőkorláton, ha kicsúszunk húúú-znak, ha falnak megyünk ijedtükben elugranak, szóval tényleg durva. De sétálgatnak rendezők is a pálya szélén, meg ilyen apróságok.
24 órányi élvezés Nem nagyon akarok ebben a gyorstesztben lelőni mindenféle poént, úgyhogy a versenymódokról sem írnék sokat (max annyit, hogy a 3 különféle színtérnek megvannak a maga sepcialitásai - pl. Japán ugye egyelő a drifttel...), de ami a legdurvább, az a 24 órás verseny. 24 órányi koncentrálás! Najó, igazából 'csak' 24 percig tart - de ennyi ideig vigyázni, hogy egyszerse csússzunk ki, nehéz dolog. Közben meg ugye minden perc 1 órának felel meg, szóval a nap lemegy, sötétben is versenyezhetünk, aztán a nap felmegy, és nappal is versenyezhetünk.
Ennyit egyelőre a GRID-ről (bővebben a grafikáról, hangokról, játékmódokról, meg minden egyébről pár nap múlva + rengeteg kép...), irtózatosan jóra sikeredett!
berc
|