Hírek : SC: DA - Sam Fisher keményebb mint valaha! |
SC: DA - Sam Fisher keményebb mint valaha!
teszt, berc 2008.01.02. 19:18
Jó egyéve jelent meg Sam Fisher legújabb akciózásairól szóló Double Agent, akkor még nem futott a régi gépemen, most viszont sikeresen kiakasztottam... 3 nap alatt. Írtam is róla tesztet, képeket is tettem fel - nagyon jó játék, nagyon jó!
Splinter Cell Double Agent
Sam Fisher keményebb mint valaha! 56# teszt
Kategória: TPS/lopakodós
Fisher az eddigi Splinter Cellekben folyamatosan az NSA piti ügyeit intézte: csúnya rossz kábítószer-kereskedőket és egyéb gonosz embereket fülelt le, amolyan Sam Fisher módra. Lopakodás, hangtalanság, szóval szép csendben, okosan fülelte le az embereket. Ez így jó is volt, azonban mostanra kissé megváltoznak a dolgok...
Változatosság, öröm (nem az amnézia): Az egyik legnagyobb erőssége a Double Agentnek, hogy a készítők egy hihetetlen erős sztorit dobtak alá. A lényeg, hogy az első küldetésben Fisher egy társával (ami ritkán van neki) egy szimpla küldetésben vesz részt: egy rakéta-kilövést kell megállítaniuk. Azonban beüt a kráft, a küldetés sikerül, azonban a társ meghal... A küldetés végén főnökünk közli velünk: következő feladatunk sokkal nehezebb lesz, mint az összes eddigi, ugyanis Double Agent-ek, azaz kettős ügynökök leszünk - be kell épülnünk New York egyik legnagyobb bűnszövetkezetébe, a JBA-ba.
Ez azért nem olyan könnyű dolog, a második küldetésben "prisonbrékelünk" - segítenünk kell egy JBA-snak kiszökni a börtönből. Igen hangulatos, szeressük. Ezek után már naggyából bíznak bennünk a JBA-nál, és mostantól nem csak az NSA-nak, hanem nekik is csicskáznunk kell. Több küldetésben is a JBA főhadiszállásán történik, ilyenkor valamit nekik, valamit pedig az NSA-nak kell megtennünk (iratokat szerezni, elrontani a bűnözőknek ezt-azt). Természetesen több egyéb küldetés is van: eljutunk Kínába, Kongóba, tengerjáró-hajóra, ahova egy bombát kell felszerelnünk, vagy egy tankerhajót kell elfoglalnunk, egy több tíz emelet magas felhőkarcoló oldalán kell mászkálnunk, vagy éppen egy háború közepén kell megorvgyilkolni (vagy nemmegorvgyilkolni, ki hogy dönt) egy CIA-es manuszt.
NSA, JBA? A döntés Sam kezében van! Vagyis tehát a mienkben. Ez az egyik legnagyobb újítása a játéknak: most hogy kettős ügynökök lettünk, nem csak az NSA-nak, hanem a JBA-nak is dolgoznunk kell, és mindkettő kedvében kell járni. Adott két csík, ahol láthatjuk, mennyire, mondjuk úgy, bíznak bennünk az egyes szervezetek: természetesen nem lehet mindkettőjüknek mindig örömet okozni. Rengeteg oylan szituáció van, amikor eldönthetjük, mit csinálunk (lásd akorábbi CIA-s embert), például felrobbantjuk e a hajót (ekkor az NSA elsírja magát, a JBA meg örül), vagy úgy csapdát állítunk egy JBA-snak (egy gyönyörű csajnak, akit az ember nem szívesen ölet meg), ilyenkor nem robban fel a hajó (NSA örül, JBA meg nem csinál semmit). Vagy a JBA-sok elfognak egy embert, majd a főnökük (tipikus bünőző fejes, nem szeressük) kezünkbe nyom egy stukkert: ha megöljük, akkor elhiszik, hogy velük vagyunk, ha nem, akkor mérgesek lesznek, viszont az NSA tudja, hogy nem kanászodtunk el.
Küldetéseknél is megvan, hogy mikor ki mennyire szeret minket: az NSA-nak fontos, hogy civileket ne öljünk meg, ne kapcsoljanak be a riasztók, míg a JBA-t ezek nem érdeklik: a lényeg, hogy elhelyezzük a bombát, vagy megöljük ezt azt, elcsórjuk ezt-azt. Egyéb lehetőségek is vannak: például felvehetünk titkos beszélgetéseket, amiknek örül a titkosügynökségünk, és még effélék. A játék végén egy hatalmas kérdés elé állítanak minket: nem lövöm le a poént, de tényleg nagyon, mondjuk úgy, durva. Tehát a sztori remek, ez a választásodi remek (kevésbé scriptelt a történet), imádjuk.
Bugos játék: Még mielőtt rátérnék magára a játékra, el kell mondanom, hogy igazán bugos a játék. Nem akarom ezt a végére hagyni, nehogy azt higgye valaki, szar a gém, ugyanis nem az. De mint már mondtam, rengeteg hiba van benne. Rögtön először egy apróság: telepítésnél azt állítótta mondani, hogy nem fut a gépemen a játék - persze tudtam hogy ez hülyeség, de azért nem vágom, miért gondolta ezt az installáló progi. Következő hiba: bugos menü. Egyszer-kétszer nem engedett kilépni, a játékból: újra és újra el kezdte a Quit helyett a küldetést, há mondom ja. Jó játék, de azért hajnali 3-kor az ember menne aludni... Újabb hiba: bugos irányítás. Erről lejjebb. Újabb hiba: bugos grafika. Erről megint lejjebb. Ami meg a legrosszabb, hogy egy szörnyű 3D-s mapot tettek bele a játékba (magyarul térképet), nehez átlátható, a célpontok rajta nem valami jól kivehetőek, magyarul nem sokat ér. Na legyen elég ennyi. Jah, még annyi, hogy talán kissé rövid a játék - nekem úgy 3 napomba telt, és a vége kevésbé olyan jó, mint a játék első fele. Mondjuk a sok választási lehetőség megnöveli az újrajátszhatóságát, úgyhogy ez mondjuk jó dolog.
Irányítás: Alapjában véve igen remek az irányatás (azonban aki nem játszott a korábbi SC-kkel, egy jó 15-20 perces szenvedésben fog részesülni). A lényeg, hogy Fisherrel lehetőleg mindig halkan, árnyékban menjünk (ami mondjuk néhány pályán nem megoldható). Mehetünk felegyenesedve és guggolva, a haladási sebsséget pedig az egérgörgővel tudjuk állítani: így hhetetlen könnyen sprintlehetünk el valahonnan, vagy egy célszemély felé szép fokozatosan lassíthatunk, hogy ne halljon meg minket. [SHIFT]-tel ugororhatunk (ez eléggé bugzik, gyakran nem tudja eldönteni a játék, hova is akarunk ugrani), [SPACE] pedig az interakció (tárgy felvétel, ajtónyitás, hackelés...). Q-val mehetünk fedezékbe, vagy ha célzunk (máuz kettő) válthatunk, hogy merre nézzen Fisher, miközben lő.
Jó tehát így minden, csak nagyon sokszor bugzik a cucc. Minijátékoknál sokszor volt úgy, hogy semmit nem akart bevenni a játék, vagy Fisher nem tud átbújni valami alatt, míg máskor simán megoldja ezt: nem kicsit idegesítő, hogy az ember 5 perceket tölt el azzal, hogy bebújjon Sam egy szellőző-csatornába...
Sam Fisher, aki maga az ÁLLAT: Komolyan mondom, Fisher menőbb mint maga A Chuck Norris. Százemeletes Hotelek oldalán mászkál, a legbiztosabb helyekre tör be gond nélkül, átjátsza a lézereket, csöveken mászik, drótkötelekről lóg le, és hihetetlen módon gyilkolja/kábítja el az ellenfeleit. Rengeteg űberkirály mozdulat van a játékban (képen nem látszik olyan jól, de lesz majd a GMOTV xy-ban), bebújhatunk szekrényekbe (majd ha valaki arra jár, egy erőteljes kinyitással le is fegyverezhetjük ellenfelünket), bemászhatunk az asztalok alá, hogy ne legyünk szem előtt. Fedezékből ha jól időzítunk egy jó ütéssel meglephetjuk ellenfelünket, majd berángatva, nekilökve a falnak el is kaphatjuk a torkát, hogy utána kikérdezhessük, majd megöljük vagy elkábítsuk egy folytással. Ha hátulról lopakodunk, akkor elkaphatjuk a torkukat, vagy egérkattintással megfoghatjuk vállukat, és a kést a hátukba szúrhatjuk, vagy elvághatjuk a torkát. Ezt mindet nagyon látványos mozdulattal tehetjük. A legjobban azonban az néz ki, mikor Sam mondjuk egy erkély oldalán lóg, és egy gyors mozdulattal felhúzza magát, elkapja az erkélyen állót, ledobja a tengerbe, vagy bárhová, majd mindtha mi sem történt volna, csendbe visszalóg.Azért néha pisztolyunkat vagy gépfegyverünket is használnunk kell, főleg nyíltabb tereket. Sajnos mások fegyvereit nem vehetjük fel, pedig néha az alap skuló nem elég...
Most azonban jöjjön az mesterséges intelligencia. Ellenfeleink MI-je nagyon jó, ha meghallanak, akkor odamennek, körbenéznek, majd eldöntik (ha jól elbújtunk), hogy nincs ott sem, ha meglátnak, odahívják társaikat, majd jól megnéznek minket )kivéve mondjuk a szekrényt), ha le/fel kapcsolgatjuk a villanyt, megzavarodnak, visszakapcsolják a lámpát, körbenéznek, ilyenek. Néha mondjuk furcsa, hogy kilőttem a lámpát (igen, ezt is lehet, és ajánlatos is) és mégsem tesznek semmit. Ritka, de azért van ilyen hiba is. Ami még nagyon durva MI terén, hogy a JBA főhadiszálláson az emberek tényleg élnek: isznak, mosakodnak, a szerelők javítgatják az elromlott dolgokat, és ha olyan helyre tévedünk, ahova még nem szabadna, akkor elkezdenek dumálni, hogy 'Mit keresel itt tesó? Menjél el innen, és ne is gyere vissza...'. Vagy mondjuk az emberek elmennek alduni, beszélgetnek, dalolásznak (kissé ideges tud lenni az ember, hogy mikor az ágy alatt fekszünk, mellettünk az egyik fejes, akinek igazán nem kéne, hogy észrevegyen minket, ahelyett hogy elmenne a búsba, inkább elkezd énekelgetni, meg csinál egy cup of káffét, nekünk meg mennünk kéne találkozni a főmuksóval... életszerű, az biztos).
Grafika, hangok: Persze a játék már bő egy éves, mégis elég jól néz ki. Jó persze már nem hasonlítható mondjuk egy Lost Planethoz, de az arcok, videók, és legfőképp Fisher csúcskirály mozdulatai nagyon jól kidolgozottak. Persze vannak grafikai bugos is (rengeteg a testrész, fegyverátlógás falakon, tárgyakon), olyanok, amelyek TPS-ekkel mindig is járnak: néha fura kamerakezelés (belelátsz Fisher fejébe, és agy helyett légürességet találsz xD), de ezeket el kell nézni. Hangok terén sem mondhatok semmi különösebbet: szinkronok jók, más meg nagyon úgysem kell.
Értékelés:
-
Grafika --> 9/10
-
Hangok --> 8/10
-
Szavatosság --> 8/10
-
Csoportjában --> 10/10
-
Játékélmény --> 9/10
Pro: + Sam Fisher egy állat! + Remek történet + Döntések a mi kezünkben... + Király mozdulatok
Kontra: - Bugok - Kissé rövid Összesen: 93%
Hibái ellenére, ha visszamehetnék az időben, nálam a Double Agent lenne 2006 év játéka!
berc
[Tovább a játék adatlapjára] [Tovább a képekhez]
|