Hírek : NFS: PS teszt - megvan az év autós gémje? |
NFS: PS teszt - megvan az év autós gémje?
teszt, berc 2007.12.08. 19:24
A Carbon után össze kellet magát szednie az EA-nek: úgy tűnik, próbálkoztak is ezzel! (képek hamarosan)
Need for Speed ProStreet
54# játékteszt
Kategória: Autós
Megjelent már jópár hete az évről-évre megjelenő NFS sorozat legújabb tagja, a ProStreet. A legutóbbi rész nagy csalódás volt a legtöbb rajongó számára: a Carbon - újításai ellenére - nem mutatott fel valami sokat. Nem csoda tehát, hogy az egyik legnagyobb játékkiadó (az Activison Blizzard megalakulása óta nem mondom ki, hogy az EA a legnagyobb...), az Electronic Arts igencsak összeszedte magát, és egy normális játékot dobtak össze...
Legnagyobb változás: A ProStreet legnagyobb változás a korábbi NFS-ekhez képest, hogy teljesen szakítunk a már jól megszokott illegalitással, visualis tuningolással - mostantól a legális versenyeké és a motorikus tuningolásé az úr!
A játékban Ryan Cooper-t alakítjuk, a feltörekvől - legláis - autóversenyzőt, akinek célja, hogy ő legyen az egyes versenykategóriák királya. Ez természetesen nem lesz könnyű menet, ugyanis - a Carbonnal ellentétve - most igazán hosszúra sikeredett a karrier mód.
Karrierünk kezdésekor egy videót nézhetünk meg (sajnos átvezetőkből nagyon kevés van a játékban), majd megpillanthatjuk a karrierünk menüjét: egy igen kriksz-krakszos, ábrás, színes raceday választó menüről beszélünk. Látványosnak látványos.
Raceday, versenymódok: Mostantól nem versenyeken, hanem egész versenynapokon vehetünk részt, amelyeken egy sor race-en indulhatunk. Minden versenyen pontokat kapunk - ha elérünk egy x pontot, akkor megnyertük a Race Day-t, és kapunk egy bizonyos pénzösszeget, valamint választhatunk 5 kártya közül, amely bónusz dolgokat takar (ingyen javítás, pénz, valamilyen tuning elem), ha pedig mégtovább játszunk, és elérjük az x kétszeresét (magyarul mégtöbb pontot szerzünk), akkor domináltuk a napot - újabb pénzösszeg, újabb kártya... Bizonyos versenyeknél (pl. főmuftiknál) mindenképpen muszáj dominálni a napot, vagy különben nem mehetünk tovább. Ez egyébként nem olyan könnyű, mivel nem úgy van az, hogy ha megyünk egy versenyen és kapunk pl. 3000 pontot, utána megint megyünk rajta, és megint kapunk pontot - ilyenkor már csak annyi pontot kapunk, amennyivel jobbat mentünk, mint korábban.
Sok versenymód van a játékban, köztük a mindenki kedvence, a drift és a drag. De ne rohanjunk ennyire előre, még a végén elfáradunk:
Grip: sima körverseny, melynek speciális fajtája a Grip class, amikoris a versenyzők 2 csoportra vannak osztva, és csak a saját csoportjukban levő ömberek az ellenfelei. |
Sector Shotout: Érdekes versenymód, ahol a pálya egyes sectorain kell jó időt mennünk - ilyenkor pontot kapunk. Ha megdöntjük ezt az időt, megint pontokat kapunk. Igazán nehéz versenymód... |
Time attack: körversenyen versenyzünk, ahol a köridőnk a versenyzők körideje számít. |
Speed Challenge: legyen elég annyi, hogy sprint... spéci fajtája, mikor a sebességünk számít. |
Na és akkor a két legjobb, legnagyobb versenymód:
Drift: Igazán élethűre sikeredett, ellenkormányzások, leszabályzások, füst, szóval igazán hangulatos és élvezetes. Óvatosan kell azobnan bánni a kocsikkal, könny szét lehet törni egy 100 km/h-s driftelés közben. Jól összerakták, és ha belejövünk, igazán könnyen és látványosan tudunk drfitelni, bár van pár igenhülye pálya, ahol rendesen le tudnak izzasztani minket ellenfeleink. |
Drag: Ismét jó pont: nagyon izgalmas drag versenyeket folytathatunk. Először fel kell melegítenünk a kerekeket gumifüstöltetéssel, majd megfelelő rajttal és váltásokkal, no meg elegendő lóerővel és egy adag nitróval könnyen nyerhetünk. Ehhez azonban sok tehettség és rengeteg pénz kell... Speciális változata a Wheeile Competition, mikor kétkeréken kell kell száguldozunk: ilyenkor böszme erős gépállatok kellenek. |
Hangulat, nők, hangok: A játék hangulata igazán jó, a legalitás nem rontja le ezt a tulajdonságot sem: több száz néző, gyönyörű nő, menő spíker, szóval minden van itt. A hangok természetesen most is tökéletesek, a szpíker gyerek jól közvetíti a versenyt, néha még köhös is párat, éljenez, a közönség éltet minket, az alulöltözött nők pedig táncolnak nekünk (Krystall Forscutt és Sayoko Ohashi lemodellezett figurái igen szexisek), szóval az NFS hangulat továbbra is megvan, csak kissé máshogy...
Tuningolás, verdák, törések: A játékban rengeteg (alapból 55!) járgány van, melyeket folyamatosan unlockolhatunk, és drága pénzér megvehetünk. Minden játékmódra külön járgány kell (drift, drag, sprin, grip), melyekre külön színezéseket, tuning-elemeket tehetünk.
A legfőbb dolog a motroikus tuningolás - alaposan felturbózhatjuk járgányunkat. Kissé kevésbé fontos a visuális megjelenés - ettől függetlenül rengeteg szín, matrica kapott helyet a játékban. A spoilerek pedig mostantól nem csak díszek - számítanak a gyorsaságban és a leszorításban is.
Vezetéskor vigyáznunk kell, ugyanis mostantól verdáinkat igen alaposan széttörhetjük: egy rossz kanyar, és már végünk. Végre vége a faltól falig való autózásnak! Háromféle törést különböztetünk meg: van a Low Damage - ilyenkor sebességünk nem változik, csak karcolódik, horpad az autó, letörnek a visszapillantó tükrök, és ott lógnak a kocsi oldalán, vagy leszakadnak a köszöbök. A második fázis a Heavy Damage, amikor már jócskán lelassulunk, kevesebb a végsebességünk, rosszabul gyorsul a verda - azonban nagyon rosszul van megcsinálva. Nem kaptuk meg az Xbox-os törést, nagyon nem törik itt már az autó... Oké, lerepül a spoiler, vagy kissé jobban behorpad a tető, de ennyi... Ugyanez vonatkozik a Totálkárra, amikor készvégemeghaltunk - jobban kéne látszódnia a dolognak, hogy ott bizony hatszor pattogtunk a fejünkre...
Törésnél egyébként sok pénzt kell kiadnunk a javításokra - kivéve, ha van ingyen javításos kártyánk.
Grafika: A játék jól néz ki, sokat fejlődöt a Carbon óta - azobnan az egyes pályák röhejesen hasonlóan festenek, már-már szinte ugyanazok. Ez lerontja a játékot, ugyanis hamar megunhatjuk. Ettől függetlenül jól vannak lemodellezve a pályák, jól néznek ki, a közönség 3D-s, az autók szépek, de sajnos nem kaptuk meg az Xbox 360-as graffon. Jó, de lehetne jobb.
Realisztikusság: Ami fontos újítás még, hogy végre reálisabb az irényítás - ha nem a legkönnyebb /casual/ irányítást választjuk, hanem az élethűbb, vagy a legélethűbb /king/-et választjuk, akkor nagyobb a kihívás, és élvezetesebb is a játék. Ez egyébként csak annyit teszt, hogy nincsenek fékezési/kanyarodási segítségek, amik igazából nem is nagyon kellenek nekünk, csak leárkádosítják a játékot.
Értékelés:
- Grafika --> 8/10
- Hangok --> 10/10
- Csportjában --> 10/10
- Megunhatóság --> 7/10
- Játékélmény --> 7/10
Pozitívumok: - hangulatos - hosszú karrier - törések
Negítívumok: - egyhangú pályák, ami miatt unalmas, játékélmény romlik - nincs Xbox törés és grafika
Összesen: 85%
Sajnos nem kaptnk Xbox törést, változatos pályákat, azonban mégis egy igen jól összerakott, és végre újításokat tartalmazó NFS-t kaptunk.
berc
|