Hírek : E3 - Spore interjú Patrick Buechner-rel |
E3 - Spore interjú Patrick Buechner-rel
E3 hír, YETI 2007.07.12. 11:42
Már régóta nem hallottunk semmi komolyat, újat a Spore nevű játékról, ami Will Wright-nak köszönhetően meglepte a világot. Már évek óta nyafogunk az EA-nál hogy végre játszhassunk ezzel a játékkal. Vajon ez a mi nyafogásunk köszönhető vagy üzleti kalkulációk eredménye az EA-nál, végre játszhatunk majd ezzel játékkal de sajnos nem most az E3 alkalmával. Patrick Buechner-rel beszélgettünk a játék várható kiadásáról, Lipcséről és egyéb más dolgokról. Reménykedjetek, a Spore úton a boltok polcai felé. Ha több infó kell a játékról nézz be a German Games Convention-ra.
Ign.com fordítás.
IGN: Hogy haladtok Spore-val?
Patrick Buechner: Kemény munkában vagyunk az Emeryville-i irodáinkban. A játék jelenleg Alfa állapotban van ami azt jelenti hogy már tudunk a játékkal játszani egészen egy faj megjelenésétől egészen a bolygókra kiterjedő civilizációkig. A játékosokat most hagyjuk kialakítsák a saját véleményüket a játékról.
IGN: Min dolgoztak most, fiúk?
Patrick Buechner: A játék már egész jól néz ki és már játszható mert már túl vagyunk a fejlesztés nehezén. A fejlesztők most a játékélmény javításán dolgoznak. Amit még csinálunk az hogy játékosokat rakunk Spore elé és engedjük őket játszani néhány óráig. Figyeljük a játékukat, beszélgetünk velük és megkérdezzük mit tetszett és mi nem. Majd ezeket felhasználva később javítunk a játékon.
IGN: Milyenek a tapasztalatok a játékról?
Patrick Buechner: Hát szinte mindenki várakozását felülmúlja a játék. Ezek közül az emberek közül sokan hallottak már a Spore-ról viszont sokan. Azok akik nem hallottak a játékról nagyon meglepte őket a játék alapötlete. Ahogy mi látjuk a játékosok imádjak azt hogy úgy alakítjuk saját fajuk történelmét ahogy szeretnék sőt még evolúcióját, imádják megtervezni fajuknak a járműveket, űrhajókat. Nem nagyon lepődtünk meg hogy mennyire sok embernek tetszik a játék és mennyire egyszerű kezelni – ez volt a célunk – de azért jól esik látni és hallani ezeket az elismeréseket.
IGN: Van a játékosoknak olyan problémája amin pont neked kell elgondolkodnod és kijavítani azt?
Patrick Buechner: Nem, nincs. A játékosok akiket a Spore elé ültettünk – akár hardcore játékosok vagy csak játszottak a Sims-szel – már mind jártasak a játékokban. Szerintem amivel a játékosok próbálnak megbirkózni az maga a Spore játékmenete. Tudod minden játéknak megvan a maga műfaja, a Spore-nak viszont többfajta stílus is lehet. Ahogy Will Wright leírta - a Pac-man féle egysejtűktől (ami a játék kezdete) a felfedezésig, fejlődésig, és a bolygó benépesítésig sőt még akár más bolygókra is átviheted lényeidet - mindig másfajta élményt nyújt számodra a játék. Tehát rengeteg műfaj van összekeverve ebben a játékban. A játékodnak alkalmazkodnia kell ehhez a sok különböző műfajhoz.
IGN: Érzel valami másfajta nyomást a csapaton mióta ez a játék ennyire híres lett?
Patrick Buechner: Természetesen, minden játékfejlesztő csapat éri ezt. Az elvárások a Spore-val szemben igen nagyok és én úgy gondolom hogy a csapat mindent megtesz azért hogy a játék megfeleljen a játékosok elvárásainak és persze Will saját elképzeléseinek. Nagyon jó egy olyan csapatban dolgozni ahol megadják a szükséges időt és felszerelést a lehető legélvezetesebb játék megalkotása céljából. Az egész csapat ez alatt a nyomás alatt van de már ez volt akkor is mikor kiadtunk egy új Sims játékot, ez az az érzés amit szeretünk.
IGN: Mennyiben más az eredeti játék kinézete mint amit itt megmutattatok nekünk?
Patrick Buechner: Úgy gondolom elég megdöbbentő milyen közel van már a játék eredeti kinézete és amit a videón láttatok. Amikor a sajtó megkapja majd a lehetőséget arra hogy játsszon itt a Games Convention-on Lipcsében nagyon meg lesznek lepődve mennyire közel áll ez a két dolog.
IGN: Miért jöttetek Lipcsébe az E3 helyett?
Patrick Buechner: Az E3 egy nagyszerű hely ha le akarsz leplezni egy új játékot vagy valami hatalmas híred. Az EA rengeteg játékkal szerepel ott. A Spore már járt ott. Akkor ez a játék lett a Bemutató legjobbja és a Legeredetibb ötlet címet is elnyerte. Amikor bemész el ilyen nagy rendezvényre a játék fejlesztőknek fontolóra kell venni a média előnyeit, azt hogy mibe kerül levinni oda a csapatot, egy különleges videó elkészítése, egy ideig pihentetni a fejlesztőket és mivel a Spore járt már az E3-on és mi úgy éreztük hogy a csapatnak a fejlődésre kell összpontosítania. Ezért döntöttünk úgy a Games Convention-ra megyünk ami Európa legnagyobb játék bemutatója és nem akartunk több bemutatóra, hogy a csapat tovább tudjon dolgozni a játékon. A sajtónak lehetősége lesz kipróbálni a játékot zárt ajtók mögött.
IGN: Ez egy irányított játékmenetű demó lesz vagy mindenki azt csinál benne amit akar?
Patrick Buechner: Még nincs kész a demónk de a sajtónak lehetősége lesz rátenni a kezét, tudni fognak majd játszani a játékkal.
IGN: Addig a fanok hogyan szerezhetnek infókat a játékról? Egy kicsit ki van már éhezve néhány újdonsága.
Patrick Buechner: Akit érdekel a játék menjen fel a spore.com-ra ott regisztráljon és jelölje be azt hogy az újdonságokat megkapja e-mail-ben. Hamarosan új módszereket találunk ki amin keresztül tudjuk informálni az érdeklődőket.
IGN: Hivatalosan is bemutattátok a DS-re írt változatát a Spore-nak.
Patrick Buechner: Körülbelül akkorra lesz kiadva DS-re mikor a PC-re is.
IGN: Miben lesz más a DS-s verzió? Biztos lesz valami különbség.
Patrick Buechner: [Nevet] Igen egy kicsit kisebb lesz méretben mint PC-s testvére. Hamarosan lesz egy csomó információ róla. A DS-s verzióban nem lesz benne az egész evolúció mint a PC-én csak a lényeid sorsa. DE azért a DS-s verzió lényege is a teremtés és fejlesztés lesz.
IGN: Ki fejleszti?
Patrick Buechner: A Maxis az Amaze Entertainment-tel kapcsolatban.
IGN: Azt mondtad hogy a DS-s verzió a PC-sel együtt fog megjelenni. Pontosan mikor is?
Patrick Buechner: Ahogy John Riccitiello mondta a Wall Street.-i elemzők szerint a Spore ebben a költségvetési évben már nem fog megjelenni és 2008 márciusa végén kezdődik a következő a költségvetési év. Üzleti okok miatt nem fog ebben a költségvetési évben tehát semmi sem fog változni addig. A megjelenés e körül az időpont körül lesz és valószínűleg nem előbb mert április elsején kezdődik az új költségvetési év.
IGN: Tehát 2008 április elsején vagy később Patrick Buechner: Igen de nem sokkal később fog megjelenni. IGN: Tervezitek béta vagy demó kiadását?
Patrick Buechner: Néhány héttel a játék megjelenése előtt tervezzük egy lény teremtő kiadását. Tudjuk hogy sok ember vár már a Spore-ra és kérjük türelmüket, olyan játékot akarunk készíteni ami teljes mértékben megfelel nekik.
|