Hírek : E3 - Assassin's Creed |
E3 - Assassin's Creed
E3 hír, YETI 2007.07.11. 16:16
Mássz meg amit akarsz, menj akárhová, ölj meg azt, akit akarsz. Az első tényleg következő generációs játék fog megérkezni novemberben.
YETI fordítása az ing.com-ról:
Rengeteg marhaság terjed arról, hogy milyen lesz a következő generációs játékokkal játszani és hogyan jusson el a játékélmény a következő szintre. Eddig az új generációs játékra még nem volt példa. A játékok szebbek lettek és persze nagyobbak, de semmi sem tette őket új generációssá. És ez lesz novemberig mikor az Ubisoft kiadja Xbox360-ra, PS3-ra és PC-re az Assasin’s Creed-et. Végre lesz egy játékunk amit joggal nevezhetünk következő generációsnak.
Az E3-as demó ami nem is annyira jó hősünkkel kezdődik, akit mellesleg Altairnak hívnak és magas háztetőn áll Jeruzsálem fölött. A város a 12. századi viszonyoknak megfelelően fel lett építve, sok híres régi épületet is láthatunk a távolban mint például Dávid Tornya. Minden amit hősünk lát nem csak gyalog tudja elérni hanem akár mászhat is. A város mérete lenyűgöző és minden házon van valami kis kiálló rész amiben meg tudunk kapaszkodni, fel tudunk mászni rá, ami miatt Altair át tud mászni bármelyik falon, ami útjába kerül. És ez csak egyike annak a 3 fővárosnak amiket szintén ekkorára és ilyen minőségűre ígértek.
Hősünk irányítása egyszerű elven működik, de el kell gondolkozni minden lépés előtt. A fő gombok Altair fejét, üres kezét, fegyveres kezét és persze a lábát irányítják. A jobb egérgomb módosítóként működik. Tartsd lenyomva, hogy előhozd a legbonyolultabb mozgásokat a játékból, a free run-t. A free run segítségével félelmetesen jól mozog a karaktered. Ha egy ház felé szaladsz úgy, hogy a free run aktív gyakran fel tudsz lépni kiálló helyekre és onnan folytathatod a mászást tovább felfelé. Ez az akció pillanatnyi és folyékony.
Az Assasin’s Creed-ben a hősünk és környezete állandó kapcsolatban van érzi és látja azt. A mozgás szín-kódos textúrákból áll ami miatt tisztán látod hősödet mozgás közben is. Nincs rács, kerítés ami mellett haladnod kéne. Ha van egy rés a falon bedughatod a kezed és bebújhatsz a házba. Ha egy díszes kődarab kiáll a házból megkapaszkodhatsz benne. Nincsenek íztelenül díszes házak, minden hasonlóan van felépítve. A free run közben minden, amire figyelned kell az, hogy jó irányba haladj, ha van valami amiben Altair megkapaszkodhat meg fogja tenni. A részletek minden ház megmászásának kulcsa, amint magasabbra érsz annál könnyebb lesz megtalálni azt a helyet ahol megvetheted a lábad. Ez olyan mint a sziklamászás, ahol tovább kutatsz hasadék vagy faldarab után amiben megkapaszkodhatsz.
A gyönyörű animációk még élvezetesebbé teszik a játékot, a mászást. Altairnak olyan alkata van, hogy a virtuális Jeruzsálemben történő mozgás teljesen hihetőnek látszódjon. A free run-t viszont nem annyira egyszerű megtanulni helyesen kezelni. A játékosok meg kell tanulni látatlanul is megnyomni a megfelelő gombot a megfelelő pillanatban, vagy ez mégse sikerül akkor hősünk életébe is kerülhet. De az Assasin’s Creed-ben a legfontosabb dolog hosszan lenyomva tartani a megfelelő gombokat. Az első néhány alkalommal még a free run segítségével fogjuk megmászni a házakat de aztán már elkezdünk tervezni és minden magasabb kihívás elé fog minket állítani. És természetesen minden magas épület a játék egy-egy célpontja. Ha észreveszel egy sast ami egy ház körül kering az lesz a jele annak hogy az az a ház, amit meg fogsz mászni. Amint felmászol oda gyönyörű kilátásod lesz a városra és új részek fognak megnyílni arra várva, hogy felfedezd őket. A másik cél amiért sokat fogsz mászni a Leap of Faith-nak nevezett helyek, ezek körül galambok köröznek. Ezeknek a helyeknek megmászásakor ki kell hoznod a maximumot karakteredből.
|