A Mustangból alapvetően két tipus létezik a motorkerékpárnak gyártott és a motorkerékpárból készítet segédmotorkerékpár. A cikk elsőfelében az elöbbi két tipus közötti külömbségeket taglaljuk. Majd a második részben jönnek a vitatott működésű tungok melyek motorunkra nézve nem is túl egészségesek. A tuningolás miatt előforduló sérülésekért motorban történt meghibásodásért semmi féle felelősséget nem vállalok!
A segédmotor és a motorkerékpár között alapvetően három külömbség van:
1.- szűkitett nyilású szívócső: A fotón bal oldalt látható a segédmotor szívótorka melyen egy 8,4 mm átmérőjü lyuk látható, a jobb oldalon pedig a motorkerékpáré melyen egy 15mm X 15mm négyzet alakú nyílás látható.
2.- Kipufogó:
Az elsőpontnak megfelelően módosított kipufogó rendszer. A motorkerékpáron a jobb ürülés érdekében kb. 20 cm-el rövidebb a csőkönyök.
3.- Végáttétel:
A segédmotorkerékpáron 11 X 55 a végáttétel, ezzel szemben a motorkerékpáron 13 fogas fogaskerék található elől tehát 13 X 55 -ös a végáttétele.
+1.- Hengerfej:
ez a pont nem angyon illik be sehova se, főleg azoknak lehet érdekes akik M21-es pioniert akarnak tuningolni, melynek sokkal kisebb a sűritési viszonya a kupolás hengerfeje miatt, viszont cserszabatos a mustang nagyobb sűritési viszonyú hengerfejével. a képen bal oldalt a pionieré látható jobb oldalt a mustangé.
Tuningok:
Első pont a rezonátor kipufogó. Nem részletezem a működési elvét mert ebből egyszer már vita alakult ki. Inkább itt egy elég jó ábra Ha esetleg rezonátor kipufogót szeretnénk mindenféle képpen forduljunk szakemberhez. Az interneten több kalkulátor található mely néhány adat alapján megadja az ideális rezonátor méretét, ezek a kipufogók pontatlanok és nem ajánlatos ezek alapján bármibe is belekezdeni. A kipufogógyártás nem véletlenül egy külön iparág.
Második pontunknak müködése eléggé vitatott. Nem szeretnék állást foglalni a témában. Tehát a Direkt Szürő. A direkt szűrő azon a müködési elven müködik hogy a motor nincs folytás alatt és nem veszít az erejéböl azzal hogy a levegőt magába szívja. Van aki szerint nagyon sokat segít van aki szerint csak ront. Másfajta légszűrőhöz másfajta kipufogó való. (ezért én nem ajánlom szerk.)
Persze sokan jogosan mondhatják, hogy sok minden nem került be ebbe a cikkbe, tudom én is hogy van még ezer "okosság" amitől erősebb gyorsabb lehetne a motorunk, de ezekkel pont a segédmotorzás szépségét veszitenénk el, az olcsóságot, a megbízhatóságot, és mind ezek mellett még törvényt is sértenénk. |