-GST-
Tágas hely mint egy minibuszban, variálható mint egy kombi, kényelmes mint egy luxuslimuzin, úgy megy a terepen mint egy négykerékmeghajtásos, és erős mint egy sportautó. A Mercedes tanulmányautója, a Vision GST egy új autókategóriát teremt. A január 12.- 20. között megrendezendő Detroit-i autóshown találkozhatunk ezzel a járgánnyal, mely utat mutat a jövő autója felé. A Mercedes mottója: "beszállni, jól érezni magunkat, és minden kilométert tudatosan a legnagyobb élvezettel megélni."
Ha muszáj, akár hatan is. A Vision GST 5.15 m hosszú, a tengelyei távolsága 3.22m. Az impozáns megjelenést 22 colos kerekek biztosítják. A 360 lóerős motor 5.5 literes, 8 hengeres. Ezzel lazán eljut 7mp alatt 100 km/h-ig. A Mercedes elsőosztályú kényelmet ígér négy keréken. És ezt már a beszállásnál érezzük. Elég egy szenzor finom érintése, és régimódi garázsajtóra emlékeztető módon az ajtók megnyílnak .... felfelé. Középső oszlop nincsen. A beltérben nemesfát, finom bőrt és mattított aluminiumot találunk. A tetőbe és az ajtókba épített újfajta világítás sötétben is kellemes otthonos hangulatot teremt az utasok számára. Természetesen a Vision GST minden technikát felmutat a fedélzeten, amivel az utóbbi idők kutatásai és fejlesztései előrukkoltak: színes monitor, navigáció, DVD, CD, internet. Minden kapcsoló finom érintésre reagál. A tetőablak gombnyomásra elsötétül. A sebességváltó is vagy sportosan a kormányon lévő gombokkal irányítható, vagy az első ülések közötti hi-tech sebváltó karral. A négy további utas egyedi, minden irányba állítható üléseken utazik. Az ötödik és hatodik utas számára, akik a harmadik sorban ülnek, egy asztal is rendelkezésükre áll. Ha nagyobb holmit kell szállítani, ez a hátsó sor előredönthető vagy kiszedhető. Az "airmatic" légrugó tökéletes kényelemről gondoskodik, még az út mellett is. Terepen bevethető a négykerékmeghajtás. A fékek elektrohidraulikusak. Az új Sl-hez képest egyetlen nagyobb különbség, hogy a GST-nek kerámia fékjei vannak. Az utasok biztonságáról az úgynevezett "pre-safe-system" gondoskodik. A szenzorok előre érzékelik a közelgő összeütközést, és még azelőtt megfeszítik az öveket.
|