Népszerűségindex
2008.10.11. 17:27
Számomra nem meglepő, de (ismét) Angelina Jolie-t választották meg a 2008-as év legnépszerűbb sztárjának. Az abszolút győzelmébe bele tartozik a szerethetőség, az eladhatóság és a legtöbb címlap kategóriák elnyerése.
A Forbes amerikai pletykalap szerint ugyanis az újdonsült anyukával és gyerekeivel a címoldalon jobban fogynak az újságok.
Ironikus, hogy a második helyre Jolie férjének, Brad Pittnek ex-neje került, Jennifer Aniston.
A dobogó legalsó fokán köszönthetjük a januárban elhunyt Heath Ledgert, akinek szerény véleményem szerint a lista legtetején lenne a helye. Ám a sajtó sosem a jó emberek jóságával foglalkozik, hanem az eladhatósággal. Így lett hirtelen a "senkit nem érdeklő ausztrál színészecskéből" "potenciálisan eladható halott sztár". Borzasztóan hangzik, de ez így igaz.
Ha a sajtót két részre bontjuk: paparazzi+média, sem tapasztalunk mást, ugyanis a fotósok is csak szaftos pletykkért, leleplező képekért zaklatják a hírességeket.
A média azonban közölhet jót is. Egy filmkritikában le lehet húzni a színészt, a rendezést, az összhatást, de nem az embert, mint személyiséget.
Megint más egy pletykalap, amiben a paparazzi által készített fotókhoz mellékelnek elmés mondatokat, vagy egy tájékozatlan műsor, ahol téves/rossz információkat közölnek.
A népszerűségi lista első 5-be egyébként Jamie Lynn Spears és terhessége, illetve Nicole Richie is bekerültek. Ha ez nem jellemzi az amerikai fogyasztó társadalmat, akkor mi?!
|