Élete:
Született 1981. július 29-én, spanyol állampolgárságú. Még csak 19 éves, amikor 2001-ben a Formula-1-ben debütál, és a sportág történetének 3. legfiatalabb pilótája lesz. Fiatal kora ellenére tehetsége és csúcssebessége hamar kivívja elődei tiszteletét. Miután bizonyította tehetségét mint pilóta, a 2002-es szezonban a Renault tesztpilótájaként mutatkozik, 2003-ban pedig először versenyezhet a Renault színeiben
hosszabb leírás róla:
A Forma–1 előtt
Alonso egy kétgyermekes családban született Spanyolország Asztúria tartományában. Édesanyja egy áruházban dolgozott, édesapja robbantási szakértő volt egy bányában. Van egy nővére, Lorena.
Fernando Alonso édesapja, José Luis amatőr gokart versenyző volt, aki szerette volna, ha gyermekei is osztoznak szenvedélyében. Épített egy kis, Forma–1-es autót formázó gokartot akkor nyolc esztendős lányának, aki azonban nem mutatott érdeklődést a sport iránt. Fiának, az ekkor három esztendős Fernandónak azonban megtetszett a gokartozás és ez meg is határozta a jövőjét.
Innentől kezdve édesapja különböző spanyolországi gokartversenyekre nevezte be fiát, s Fernando általában sikeres is volt. Alonso nyert három spanyol gokart bajnokságot (1994, 1996, 1997), második helyezést szerzett a gokart Európa-bajnokságon és 1996-ban megnyerte a junior gokart világbajnokságot.
Alonso 1999-ben kezdett el autókkal versenyezni a Forma Nissan Open sorozatban. Ekkor találkozott az egykori spanyol Forma–1-es pilótával, Adrián Camposszal, aki a menedzsere lett. Alonso megnyerte a bajnokságot, 2000-ben pedig a Forma–3000-ben folytatta pályafutását. Ebben a sorozatban egy futamot nyert (Spa-Francorchamps) és a bajnokság negyedik helyén végzett.
A Forma–1-ben
Teljesítménye nyomán felfigyelt rá a Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore és menedzseri szerződést kötött vele 2000. decemberében. Briatore rögtön be is juttatta Alonsót a Forma–1-be, így a spanyol versenyző a 2001-es szezont – mindössze 19 évesen – már mint a Minardi csapat versenyzője kezdhette meg.
A Minardi a mezőny leggyengébb autója volt és Alonso nem tudott vele pontot szerezni. Arra azonban jó volt debütáló éve, hogy Forma–1-es tapasztalatokra tegyen szert egy viszonylagosan nyomás nélküli környezetben.
2002-ben menedzsere, Flavio Briatore úgy döntött, hogy a Renault-hoz viszi Alonsót, mint tesztpilóta. Alonso nem örült annak, hogy nem versenyezhet, ám Briatore úgy ítélte meg, hogy hasznos lesz a fiatal versenyző számára, ha egy évig ismerkedik a csapattal és az autóval, mielőtt versenyzői állást kapna.
2003-ban a versenyzési lehetőséget meg is kapta a spanyol pilóta a Renault-nál, ahol az olasz Jarno Trulli volt a csapattársa. Alonso a Malajziai Nagydíjon megszerezte az első rajtkockát, amivel ő lett a Forma–1-es történelem eddigi legifjabb pole pozíciósa – Rubens Barrichello rekordját döntve meg. Később a szezon során, a Magyar Nagydíjon pályafutása első futamgyőzelmét is learatta – s ez szintén rekord volt: Bruce McLarentől vette át a legfiatalabb futamgyőztes címet. A szezon végén Alonso 55 pontjával hatodik volt a világbajnoki pontversenyben.
A 2004-es szezonban a spanyol pilóta nem nyert versenyt – csapattársa, Jarno Trulli azonban győzött Monacóban. Általában véve is a szezon elején Trulli tette az erősebb Renault-pilóta benyomását. Az év második felében azonban Trulli eredményei egyre gyengébbek voltak, végül pedig három futammal a szezon vége előtt elbocsátották a csapattól, noha ekkor még több ponttal rendelkezett a világbajnoki pontversenyben, mint Alonso. 59 ponttal végül Alonso a világbajnokság negyedik helyét szerezte meg.
2005-ben Giancarlo Fisichella lett Alonso csapattársa a Renault-nál és megnyerte a szezon első futamát Ausztráliában. Alonso a harmadik helyen végzett. Ezt követően a spanyol három futamot nyert sorozatban (Malajzia, Bahrein, San Marino), s fölényes vezetést szerzett a világbajnoki pontversenyben. A szezon során még négy versenyt nyert (Nürburgring, Magny-Cours, Hockenheim, Sanghaj) és Brazíliában bebiztosította a világbajnoki címet. Alonso 24 évesen és 59 naposan a Forma-1 eddigi történetének legfiatalabb világbajnoka lett.
A 2005-ös szezont követően Alonso számos kitüntetésben részesült,különösen hazájában , ahol egy külön kifejezést is alkottak az ifjú Forma-1-es pilótát körülvevő rajongásra:Alonsomania. A versenyző 2005 végén megkapta az "Asztúria Hercege-díjat".
2005. december 19.-én Alonso váratlanul bejelentette,hogy 2007-től a McLaren-Mercedesnél folytatja Forma-1es pályafutását.
2006.-ban szintén Fisichella volt csapattársa.Alonso az első futamot megnyerte.Jól indult Fernando éve mert több versenyt is nyert.Majd az Amerikai Nagydíj után Schumacher sorra nyerte a futamokat.A világbajnokság egyre szorosabb lett,de Kínában és Japánban is a renault szerzett több pontot, majd a Brazil Nagydíjon Alonso megszerezte pályafutása 2. vb.-i címét!!♥♥♥:)
Alonso 2007-ben a Mclarennél versenyzett!Hatalmas csatákat vívott az újonc Lewis Hamiltonnal.A 2. futamot(Maláj Nagydíjat)megnyerte, és ezt követően Monacóit,Európait, és az Olaszt is.Többször ért célba csapattársa elött,ám a csapatfőnök Ron Dennis az újoncot favorizálta.A Japán nagydíjon azonban Alonso kiesett.Az ezt követő futamon pedig Hamilton került a boxutca elötti kavicságyba.A döntő,Brazil futamra úgy érkeztek a pilóták hogy Alonso,Hamilton és Kimi is esélyes volt a VB. címre.Hamilton a rajtot elrontotta, utána pedig a váltóval küszködött, míg Alonso tartani tudta a 3. helyet,de a pole pozícióból induló Felipe Massa elengedte Raikkönnent hogy hozzá segítse őt a VB címhez,mert Massa célba érésének nem volt tétje ugyanis a konstruktörői pontversenyben is biztos volt hogy a ferrari nyer ugyanis a McLarent kizárták a kémügy miatt!2007-ben Fernando 1 ponttal csuszott le a 3. Világ Bajnoki címéről.Alonsonak problémái voltak a csapattal..úgyis mondható hogy rossz viszonyba kerültek, így várhatóan a szezon végén csapatot váltott..
2008-ban visszatér régi csapatához, a Renaulthoz!:) Csapattársa pedig Nelson Piquet Junior lett!A renault elég gyenge volt a 08-as szezonban ám így is sikerült több 4. helyet, egy 2. helyet és sikerült győznie Japánban és Szingapúrban is.(Az első északai futmot is Fernando nyerte) A szezon végén a pilóták pontversenyében 5. helyen zárt.A renault pedig a csapatok pontversenyében 4. lett!!
2009-ben szintén a Renault pilótája,a felállás változatlan..Volt néhány jó helyezése,azonban az autó nem volt az élmezőnyben.A szingapúri nagydíjon 3. lett!!Majd az évvégén álma vált valóra hiszen a Ferrari csapatához szerződött!!
2010-ben: A ferrari pilótája.Csapattársa:Felipe Massa.Az első futamot megnyerte,így gondolván hogy világbajnok is lesz..vezette a tabellát..Hazájában,a spanyol nagydíjon 2. helyen végzett,majd Kanadában álhatott fel ismét a dobogóra,itt 3. lett! Úgyanúgy a Brit Nagydíjon is a 3. helyen végz.Majd a német nagydíjat megnyerte,bár csapattársával Felipével helyetcseréltek,de Massa amúgy egész évben lasabb volt és Fernando sokkal esélyesebb volt a bajnoki címre..ezért a cseréért sokan kritizálták a ferrarit és Alonsot is...hogy "manipulálták a versenyt" ami pedig egyeltalán nem igaz ,mert Alonso ugyis gyorsabb volt Massánál..Következett a Magyar futam,ahová én is kilátogattam ( eszméletlen élmény) :) Főled hogy felesége,Raquel is elkísérte,így vele is volt alkalmam talákozni...A legjobb ,hogy ismét fobogón végzett-->2. lett! Amit akár születésnapi ajándéknak is tekinthetett volna...A belga nagydíjat sajnos nem tudta befejezni. De jött az olasz nagydíj ami hatalmas lendületet adott neki,hiszen saját csapatának nyerte a versenyt Monzában! Ez egy fantasztikus hétvége volt!A szingapúti nagydíjat ismételten megnyerte!A ferrari láthatóan jobb formában volt a szezon második felében!a Japán futamon végül 3. lett..DE következett Kórea, amit MEG IS NYERT!Így újra átvette a vezetést a tabellán :) Brazíliában már csak pár pont választotta el attól,hogy bezsebelje a Világ Bajnoki trófeát, igaz hogy 3. lett,de Webber is szerzett pontot így Brazíliában még nemtudott nyerni ..a tabellát továbbra is vezette,mögötte Mark Webber 8 ponttal lemaradva,és jött a végső futam,a mindent eldöntő,ahol viszont a balszerencse játszott a kezére,beragadt Petrov mögé a kerékcserét követően,és addig addig húzta Petrov míg egyre többen jöttek be Fernando elé :( :( ....A világbajnoki címtől ismételten néhány pont..mindössze 4pont választotta el..De jövőre sikerülni fog!!! Tehát a 2. helyen végzett a világbajnokságban 252 ponttal!Nagyon izgalmas év volt--a futamokról itt tájékozódhatsz-->2010-Futamok
Idézetek tőle:
,,Sokkal könnyebb úgy vezeti 300 km/h sebességgel, hogy tudod, nem vagy egyedül. Bízom benne hogy soha nem fogtok elhagyni!" - Fernando Alonso
"A bajnoki címhez csodára van szükségem, de remény hal meg utoljára."-FERNANDO ALONSO
Nyugodtan mondhatom, hogy az egész világon nekem vannak a legjobb szurkolóim, ebben biztos vagyok!-Fernando Alonso♥
quick info:
Pár érdekesség és tudnivaló Nandoról:
Név: Fernando Alonso Becenév: Nano, Nando Születési idő: 1981. július 29 Születési hely: Oviedo (Spanyolország) Lakhely:Svájc Magasság: 1.71cm Súly: 68kg Cipő méret: 42 Családi állapot: jegyben áll Nemzetisége: spanyol Nyelvek: spanyol, olasz, angol, francia Hobbi: rafting, úszás, tenisz, olvasás, mozi, biciklizés, playstation,foci Kedvenc focicsapat: Real Madrid Kedvenc pálya: Spa.-Francorchamps Kedvenc zene: spanyol zene (Cafe Quijano) Kedvenc szín: kék, fekete Kedvenc parfűmje: Gasoline Kedvenc város (Oviedon kívül): MontrealNagyra becsüli: Lance Armstrongot Amit nagyra értékel egy emberben: őszinteség
Bemutatkozás ANGOLUL(2006)
katt---> Fernando Alonso
A következő összeállításban a jövőre már a Ferrari színeiben versenyző Fernando Alonso került középpontba.
Fernando Alonso
Alapadatok: Teljes név: Fernando Alonso Diaz Születési hely: Oviedo, Spanyolország Születési ideje: 1981. július 29. Névnapja: szeptember 13. Horoszkópja: oroszlán Tömege: 68 kg Hajszín: barna Becenevei: Fer, Ferni, Nano, Nando, Magic Alonso
Családja: Apja: José Luis Alonso Anyja: Ana Maria Diaz Testvére: Lorena Alonso Családi állapota: nős Felesége: Raquel del Rosario (spanyol popénekes, El Sueno De Morfeo) Állatok: egy fekete chivava
Hobbijai: Póker, foci, tenisz, fényképezés, videózás, rafting, playstation
Kedvencei: Étel: tésztafélék Ital: ásványvíz Szín: kék, fekete Forma 1-es versenypálya: Spa-Francorchamps Film: Hannibál Együttes, énekes: Café Quijano, El Sueno De Morfeo, Red Hot Chilli Peppers Parfüm: Gasoline Focicsapat: Real Madrid
Amit nem szeret: Veszíteni
Példaképe: Lance Armstrong
Barátjai a Forma 1-ben: Fernando szinte mindenkivel jóban van, de a legjobb kapcsolatot Robert Kubicával tartja
Forma 1-es pályafutása kezdése: 2001-ben a Minardi színeiben
Csapatai: Minardi, Renault, McLaren-Mercedes, Ferrari
Legjobb világbajnoki helyezései: 1. hely 2005-ben és 2006-ben a Renault színeiben
Érdekességek: Jelenleg ő az egyetlen spanyol világbajnok a Forma-1-ben Az egyik legfiatalabb világbajnok
|