Kritika Gior ellen
TCM Kritika 2006.09.03. 20:00
Úgy gondoltam, hogy Giornalista nemrég írt cikkével ("Húsz perces videó - 20 percnyi pofon") több szempontból is nézeteltérésem akadt. Ezért megírtam a véleményemet a cikkről. Gior sok negatívummal illette az új Need For Speed-et, ezért kénytelen voltam a játék védelmére kelni. Sok véleménnyel nem értettem egyet, ezért kénytelen voltam hozzászólni a Gior által megírt tényekhez.
Először is kezdeném kritikámat a legtöbbet emlegetett dologgal, a grafikával. Giornalista igen sok negatívummal illette a grafikát: "...a videón látható játék (...) grafikája úgy egy 5-6 évvel ezelőtti játékét idézi...","Semmi csillogás, semmi fényvisszaverődés, semmi szépség, szögletes kerekek, átláthatatlan, szürke, nézhetetlen ablakok...","...Szürke matt felületek, unalmas színek (értsd: színtelenség), egyhangúság...","A lámpáinknak az ígéretekkel szemben semmi szerepe, az aszfalt olyan világos, mintha 592 hold lenne az égen, s mind éppen elénk világítana...","...érthetetlen, hogy miért ennyire igénytelen az EA...","a Carbon grafikája messze az Underground 2 alatt helyezkedik el".
Gior a vélemény irásakor 3 dolgot nem vett figyelembe: PS2, Béta verzió (mert ez a verzió a Demó-nál is alacsonyabb pozíciót foglal el), éjszakai játék. Bár gior idézte is a PS2 és a Teszt verzió tényét mégse vette őket kellően figyelembe.
Gior emlegette, hogy a játék grafikája színtelen, matt. Ezt a színtelenséget okozhatta a videó minősége is, ugyanis PS2-t TV-re csatlakoztatva játszhatjuk, ami azt eredményezte, hogy a videó készítését csak kamera segítségével tudták megoldani és a kamera nem minden esetben tudja visszaadni a felvételek igazi minőségét. Gior kritikával illette a csillogás hiányát is. Az Underground sorozatot régebben a csillogásáért és gazdag színvilágáért kritizálták igen sokan. Most az EA ezt a hibáját próbálta kijavítani a látottak alapján.
Olvashattuk, hogy Gior emlegette a fényvisszaverődés és a szépség hiányát, illetve a szögletes kerekeket. Ha megkeressük a régebbi NFS-ek PS2-es képeit láthatjuk, hogy nem a mostani grafikusokkal van baj.Erre találhattok PS2-es MW és U2 képeket. A helyzet minden bizonnyal változni fog a PC-s verzió esetében, ugyanis a Playstation 2-esek nem tudják a játékok maximumát nyújtani, a fejlettebb PC-k viszont igen.
Negatívum érte a szélvédők grafikáját is. Gior nem vette figyelembe, hogy éjszakai játékkal van dolgunk, illetve a Szélvédőfestés lehetőségét se. Mivel éjszakai játékkal van dolgunk észlelhetjük a fény hiányát is, ami azt eredményezi, hogy nem sok mindent láthatunk a szélvédőn át leselkedve, de ha bármilyen fényforráshoz érünk láthatjuk, hogy áttetsző a szélvédőnk. Annak a lehetőségét sem szabad kizárni, hogy lesötétített szélvédőkkel van dolgunk. Kiindulva a korábbi NFS-ekből, minden bizonnyal lehetőségünk lesz a Carbon-ban is színezni a Szélvédőket. Ez a másik magyarázat, a szélvédő átláthatatlanságára.
Kritika érte a fényszórók haszontalanságát is, illetve a környezet túlzott világosságát is. A sötétséget a fényforrások törik meg, ezért nincs korom feketeség a pályákon. A fényszórok pedig sokat fejlődtek a korábbi részekhez képest, ugyanis megfigyelhetjük, hogy ahol járunk, ott világosabb az út, és a fényhatás az elénk kerülő tárgyakra, falakra is hatással van.
A grafika igénytelenségét a verzió fejletlensége is okozhatja, ugyanis ez még nem a teljes játék volt. Gior a Carbon-t az Underground 2-höz hasonlította a környezetét illetően:
"...a környezet olyan mértékben emlékeztet az Underground 2-ére (a középen lévő szökökút, illetve az egész pálya hangulata, a városi autók száma és milyensége), hogy komolyan fel voltam rá készülve, hogy a videó végén elnézést kérnek a készítők, és felhívják rá a figyelmünket, hogy a Carbon csupán az egy U2 Update Patch lesz..."
Véleményem szerint a civil kocsisereg a Most Wanted-ból került át. A környezet csak mértékkel hasonlít az Underground 2-höz. A Carbon-ban feltűnő szökőkút teljesen más felépítéssel és elhelyezkedéssel bír, mint U2-ben. Az U2-ben több szökőkút helyezkedik el egy színes kereszteződés közepső díszeként, míg a Carbon-ban csak egy szökőkút szerepel egy egyenes út akadályaként és díszeként.
"...törésnek ismét nem láttuk nyomát, a falról visszapattan a Gallardo, ebben sem történt javulást..."
Erre csak annyit tudok mondani: Béta verzió.
Ezzel véget is ért a kritikám. Úgy gondolom, hogy csak ennyiben nem egyezett véleményünk, minden meg nem említett dolgot csak helyeselni tudok.
Írta: Szellem
|