TCM Need for Speed Site
Látogatók
Indulás: 2004-10-14
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hamu
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
TCM Hírek
TCM Hírek : Húsz perces videó - 20 percnyi pofon

Húsz perces videó - 20 percnyi pofon

TCM Teszt  2006.09.03. 11:03

Az nfsplanet.com az elmúlt órákban hozta le oldalán a PS2 Carbon demó gyakorlatilag végigjátszását. Röviden összefoglalva: három vezethető autó (Gallardo, EVO, Camaro), három pálya (Circuit, Drift, Canyon Duel), amelyeket egymás után unlockolhatunk. Így valamiféle játékmenet immár a demóba is belekerült, ám igazából nem is ez az, ami miatt fontos letölteni és megnézni a 160 megabájtnyi AVI fájlt - a videó sajnos komoly csalódás-faktort hordoz magában. Egyre inkább úgy tűnik, hogy az Underground 2 ráncfelvarrásáról van szó...

A videót ide kattintva letölthetitek.

Milyen nagy előny, ha az ember három böngészőt használ, gondoltam, amikor először elkezdtem letölteni az Operával az említett videót. A saját letöltésvezérlő azonban 3 alkalommal is megakadt, így végül 30 percem ment el úgy, hogy kb. el sem indult lefelé a videó. Ráadásul már az éjjel kettőt is átlépte a "magyar idő", így úgy gondolom, hogy igen kitartóan vártam a videó megérkezését a kijelölt könyvtárba.

Nagy pozitívum a videó megszerkesztettsége. Profi módon készült, az első másodpercektől az utolsóig végigkíséri a Carbon demóját, s egyből meg is döbbenhetünk, hiszen a régi Carbon logó szerepel mindenhol! Ezen túllépve ismét megismerkedhetünk az AutoSculpe rendszerrel, amit személy szerint továbbra is nagyszerűnek tartok, s senkit ne tévesszen meg, hogy a Gallardon (majd később a Camaron és az EVO-n) nem cserélhetők az alkatrészek: ez csak a demó hiányossága, s természetesen az is, hogy a festés, a matrica minden autónál a régi maradt. A részletes, bemutató jellegű tuningolás (mindig, minden csúszkát 0-ról 100-ra állít a videót készítő játékos, demostrálva a végfokokat, majd kiválasztja a neki tetsző százalékot) elég hosszú időt vesz el a 20 perces tartalomból, ám igazából csupán eddig tartott az a rövid idő, ameddig nem volt bajom az egész Carbonnal.

Bár már akár itt is felfigyelhettem volna arra, hogy a videón látható játék (...) grafikája úgy egy 5-6 évvel ezelőtti játékét idézi, bár talán kár lenne ezzel a grafikával megcsúfolni a 2000-ben kiadott Porsche 2000-et. Semmi csillogás, semmi fényvisszaverődés, semmi szépség, szögletes kerekek, átláthatatlan, szürke, nézhetetlen ablakok - de ez, bevallom, csak később tűnt fel. Először a versenyeknél éreztem azt, hogy ez nem az a játék, aminek a képeit hetek óta publikáljuk a TCM-en, nem az az autóveresny, amire emberek százai várnak naponta oldalunkon!

Viszonylag látványosan indul a futam, s valamiféleképpen a csapatvezetést szeretné bemutatni, ám úgy gondolom, hogy ezt igazán csak akkor tudjuk majd megérteni, ha ki is próbáltuk a játékot. Pozitívum: szép a nagy gumifüst... Innentől kezdve viszont igen mélyen mínuszba fordult a megítélés-görbém. A Carbon jelenlegi PS2-es grafikája egész egyszerűen ronda! Szürke matt felületek, unalmas színek (értsd: színtelenség), egyhangúság... über-csalódás. A lámpáinknak az ígéretekkel szemben semmi szerepe, az aszfalt olyan világos, mintha 592 hold lenne az égen, s mind éppen elénk világítana, ráadásul a környezet olyan mértékben emlékeztet az Underground 2-ére (a középen lévő szökökút, illetve az egész pálya hangulata, a városi autók száma és milyensége), hogy komolyan fel voltam rá készülve, hogy a videó végén elnézést kérnek a készítők, és felhívják rá a figyelmünket, hogy a Carbon csupán az egy U2 Update Patch lesz.

Nagyon szomorú volt az egész, hiszen törésnek ismég nem láttuk nyomát, a falról visszapattan a Gallardo, ebben sem történt javulást. És ha nagynehezen elvonatkoztatunk attól, hogy a játék grafikája egész egyszerűen borzalmas (tényleg az! félő volt, hogy az esti környezetbe nem tud majd olyan ingereket elhelyezni az EA, mint az MW-ben, s lőn), akkor arra leszünk kénytelenek rájönni, hogy maga a verseny ráadásul borzalmasan unalmas is. Semmi csata (mint a Flatout 2-ben, ahol a program beállítása miatt folyamatosan együtt halad a mezőny), ráadásul 100 mph-s sebesség fölött, illetve nitrózás esetén idegesítő, süvítő szelet imitáló vonalak nőnek ki játékautónkból.

Itt azért találtam pozitívumot is: a Gallardonk korrekt tempóban közlekedik, a kocsi nem nagyon kúszik 200km/h fölé, ami plusz pont a korábbi NFS-ek 300, 400-as tempóihoz képest. Remélem, hogy ez marad is így, s a tuninggal nem lesz ismét a számok áldozata a játék! Ami még érdekes volt, az a videó 8:00-kor kezdődő benzinkút robbanása; erről a tűzről nehezen lehetne eldönteni, hogy jó-e vagy rossz, de az egészen biztos, hogy nem illik ide, erre a pályára. Sajnos ez a Circuit-rész hatalmas kiábrándulás a Carbonból, amelyet remélhetőleg követ majd egy óriás-belebolondulás ismét... Ehhez csupán egy PC-s demó kéne, valami emberszabású grafikával.

Innentől pedig már csalódottságom teljében néztem tovább a videót, a Camaro megépítését, s végsősoron itt tűnt fel, hogy milyen fakó is, színtelen a játék menüje. Szükerség, matt színek, érthetetlen, hogy miért ennyire igénytelen az EA! A Camaroval aztán a Drift pályára kerülünk fel, amiről hamarosan Szellem publikál egy bőnyálra eresztett leírást, privát véleményemet azonban egy mondatban megosztanám az olvasóközönséggel; a Drift, ugyan nem élethű, de igazán élvezhető. Valóban a gyorsaságon és a sebességérzeten lesz a sor, a Camaro pedig gyönyörűen szól és indul. Hja, a grafika... na de lépjünk tovább.

A Circuit megnyerése után a Drift, annak megnyerése után pedig a Canyon Duel unlockolása következik, ám előtte a szokásos körülmények között végignézhetjük az EVO karosszéria-állítását. A Canyon Duel egy érdekes versenymód. Sok jót hallottunk eddig róla, s ez az első olyan alkalom, hogy elejétől a végig láthatunk egy versenyt. Ahogy az lenni szokott, némileg csalódás ez is, hiszen azokat a felfokozott várakozásokat, amiket a közvélemény ezen versenymód iránt támasztott, nehéz lett volna kielégíteni. Mindettől függetlenül igen érdekes a játékmódot bemutató videó, s vezetve az érdekes mellé nyilván az izgalmas jelző is párosul majd.

A képernyő jobb felső sarkában két fontos dolgot láthatunk: távolságunkat az ellenféltől (lábban), illetve a kapott pontokat. A pontok folyamatosan száguldanak felfelé, ismeretlen algoritmus szerint, annyi azonban biztos, hogy minél közelebb vagyunk az ellenfélhez (minnél magasabb sávban helyezkedünk el), annál gyorsabban gyarapszik pontjaink száma. A versenymódban ellenben nincs nitró és időlassító, ami komoly nehezítésnek számít. Hiszen tudjuk: a korlát törik, így egy elméretezett kanyar esetén az időlassító komoly segítség lenne a korrigálásra, erre azonban nincs lehetőség. Ez okozza a videón ellenfelünk vesztét is, aki a korlátot áttörve nekiütközik a betonnak (a korlát utolsó mozdítható elemeit törte el, ezért nem zuhant le), így versenyzőnk megelőzi és 10 másodpercig az élen halad - majd átveszi a képzeletbeli aranyérmet.

Ezután vége is a demónak, hiszen mind a három pályát megszereztük - mehetünk, amerre akarunk. Összegzésre talán nincs is szükség, hiszen igyekeztem mindvégig tömören megfogalmazni véleményem, ám mindenképpen szeretném újra megjegyezni, hogy a Carbon grafikája messze az Underground 2 alatt helyezkedik el, ez pedig amellett, hogy nagyon szomorú, váratlan is egyben. Nem erre számítottunk 2006-ban, s tudjuk, hogy a játék még tesztelési fázisban van, illetve hogy a PS2-es verziót láttuk, nem a PC-set, mindenképpen javaslom mindenkienk, hogy gondolkodjon el egy picit azon, hogy csökkenti a fellegekben járó elvárásait a Carbonnal kapcsolatban.

Még egy apró hír: egy videón, nem emlékszem merre, talán a YouTube-on azt láttam, hogy a játékban összesen 29 licencelt autó lesz. Ez nem valami egetverő szám, ennek már a harmadát hivatalosan is ismerjük, rengeteg másikat pedig Szellem leplezett le még korábban. Talán megengedtek nekem egy :( szmájlit a mai vasárnapon írtakkal kapcsolatban - most valóban érvényes a mondás: van hova javulni! Legalább az MW szintjére...



Update

- a 29 autó a PSP verzióra vonatkozik, nem a PC-re (Domib, köszi az infót)
- a videón látható demó alighanem egy nem hivatalos változat

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak